Gå til innhold

- Apple må ta ansvar


Anbefalte innlegg

Kan vi ikke bare konkludere med at:

 

- Steve Jobs og Apple så klart prøver å bagatellisere problemet for å ikke miste for mye salg. Ganske vanlig, det gjør ikke Apple eller Steve Jobs noe særlig ondere enn andre store konsern, de er alle kun ute etter pengene dine, ikke til å være snille.

 

- Mange/alle andre mobiler har lignende "problem".

 

- iPhone 4 har dette problemet i mye større grad enn alle andre.

 

- Apple får allikevel overdrevet mye pes for det (ikke noe galt i det, de får overdrevet mye PR uansett hva det gjelder).

 

- iPhone 4 er fortsatt veldig brukbar, og basert på norske tester kan man si at man i Norge må være steder med dårlig dekning før dette får merkbart noe å si i samtaler. Er man steder med dårlig dekning er det ikke verre enn å tenke over det og flytte litt på hånda. Men! Viktig! Dette sier jeg ikke for å unnskylde. Til å være en av de dyreste(om ikke den dyreste) telefonen(e) på markedet burde dette være veldig unødvendig. Jeg regner rett og slett med en hardware-fiks etterhvert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er fascinerende. Her får man bevist at dette ikke er unikt med henhold til iPhone, men likevel nekter man å se fakta og data kontra egen oppfatning.

 

Kan du vise meg en kilde/bevis for at noen andre mobiler mister dekningen om man

?

 

Eller fordi du

?

 

Forstår du virkelig ikke at det er forskjell på å kortslutte hele antennen ved å berøre ett enkelt punkt, eller fysisk blokkere hele antennen med hånden? Ingen programoppdatering kan endre dette, og så lenge folk fortsetter å kjøpe appleprodukter med feil har de heller ingen behov for å heve standarden på produktene sine :(

 

OMG får jeg ikke lov til å legge husnøkkelen på kanten av telefonen etter at jeg har balansert telefonen på siden? Helvete apple!

 

Her er forresten en video hvor jeg slår min Desire med en slegge. Den mister all dekning da. Nei å nei.

Lenke til kommentar

Synes det er fascinerende. Her får man bevist at dette ikke er unikt med henhold til iPhone, men likevel nekter man å se fakta og data kontra egen oppfatning.

 

Kan du vise meg en kilde/bevis for at noen andre mobiler mister dekningen om man

?

 

Eller fordi du

?

 

Forstår du virkelig ikke at det er forskjell på å kortslutte hele antennen ved å berøre ett enkelt punkt, eller fysisk blokkere hele antennen med hånden? Ingen programoppdatering kan endre dette, og så lenge folk fortsetter å kjøpe appleprodukter med feil har de heller ingen behov for å heve standarden på produktene sine :(

 

OMG får jeg ikke lov til å legge husnøkkelen på kanten av telefonen etter at jeg har balansert telefonen på siden? Helvete apple!

 

Her er forresten en video hvor jeg slår min Desire med en slegge. Den mister all dekning da. Nei å nei.

 

Ikke gjør deg selv dummere enn du er, du forstår godt at det er for å illustrere hvor lett feilen kan fremprovoseres og for å slå fast akkurat hva feilen består av: en kortslutning av antennen ved at to punkter berøres samtidig.

Problemet ligger i at disse to punktene er på et sted man berører nesten uansett hvordan telefonen holdes (hadde de vært på feks toppen hadde jo problemet vært nesten ikke-eksisterende).

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvem av oss som har problemer med å forstå ting :whistle:

 

Ingen kan forsvare en produksjonsfeil på måten du gjør uten å være hjernevasket fanboy eller ha en økonomisk interesse i saken.

 

For å være litt hyggelig velger jeg å tro at du enten har aksjer i apple eller er en av de som forsøker å selge en overpriset iphone 4 på finn.no :thumbup:

Endret av zlinky
Lenke til kommentar

Forstår dette problemet Apple har med antennen meget godt, men ser klarer også å se på informasjonen fra flere hold uten å filtrere ut det som taler for iPhone 4. Det er de som har problemer, men flere tester melder om små eller ingen problemer.

 

Hva legger du i "små eller ingen problemer", dokuemntert signaltap som er mindre enn det som er vist hittil?

 

AtW

Lenke til kommentar

Forstår dette problemet Apple har med antennen meget godt, men ser klarer også å se på informasjonen fra flere hold uten å filtrere ut det som taler for iPhone 4.

 

Jeg ser også at iphone 4 har andre sterke sider, og har aldri nektet for dette. Mitt poeng er kun at apple bør ta ansvar for antenneproblemet, og komme med en oppdatert versjon av mobilen uten denne feilen (slik at jeg også kan vurdere den). Dersom folk fortsatt kjøper en iphone som er "feilvare" har apple ingen insentiver for å utbedre feilen. Det som er synd er dermed at de som forsvarer apple er de samme som gjør at apple slipper unna med å lage dårligere produkter enn de har gjort tidligere.

Lenke til kommentar

De gir jo gratis bumpers eller muligheten til å levere "feilvaren" tilbake og få pengene igjen? Er ikke det å ta ansvar? Er ingen som tvinger deg til å kjøpe en iPhone 4. Nå burde de fleste vite om antenneproblemet, og de som ikke vet om den, kjøper telefonen og får problemer, kan enten fikse det med å sette på en gratis bumper. Eller så kan de levere den inn og kjøpe en annen telefon. Ser ikke noe bedre løsning de kunne kommet opp med på strak arm. Du må bare slutte å ta markedsføringspreiket fra Steve Jobs for god fisk. Så klart har ikke alle andre samme problem! De kommer nok også til å fikse det etterhvert. De kan ikke selge den på samme måte i et helt år.

Lenke til kommentar

- Mange/alle andre mobiler har lignende "problem".

 

- iPhone 4 har dette problemet i mye større grad enn alle andre.

 

- Apple får allikevel overdrevet mye pes for det (ikke noe galt i det, de får overdrevet mye PR uansett hva det gjelder).

 

- Apple har to problemer, det ene problemet er noe som alle har og det er at signalet blir svakere om man holder rundt antenna, men det andre problemet med at man faktisk kan "kortslutte" antenna pga man kan ta på selve antennemetallet er Apple alene om.

 

- Jeg synest ikke at Apple får overdrevent mye pes all den tid de gikk så høyt ut med at de hadde ett revolusjonerende antennedesign og de på toppen av dette faktisk påstod at det bare var en software feil når problemet først kom frem.

Lenke til kommentar

det finnes fortsatt steder i Norge der dekningen er så dårlig at en Telefon med god dekning har problemer.

da er det bare tull bruke en Iphone 4 der .

 

det system som fungerte sånn noenlunde ble lagt ned

 

 

når mange betaler for designet på Apple gadgetsene så godtar de neppe at et problem blir løst med å pakke inn telefonen.

da er eneste utvei å bytte den inn .

 

hva skjer med disse som kommer utenfor fristen ?

godtar Apple den norske reklamasjons loven (uten diskusjoner ) ?

Lenke til kommentar

Elgen jeg vet du sliter med å skrive norsk men det er ikke alltid like lett å forstå hva du mener.

 

Ja det er fortsatt mange steder i landet der verken telenor eller netcom har dekning.

 

Iphone4 har en god antenne, problemet med dårlig dekning oppstår når du utfører det spesielle håndgrepet. Slik at det å påstå at det er tull å bruke iphone4 der det er dårlig dekning må vel selv kunne kalles tull.

 

Det andre skjønte jeg ikke helt men alle må holde seg innenfor lovens rammer for å kunne selge sine varer legitimt, antar at det stemmer med apple.

Lenke til kommentar

Men er det noen andre mobiler som gir tapt anrop slik som iPhone?

 

Alle mobiler har noe signaltap når du holder de, et signaltap kan alltid gi tapte anrop om forholdene er på grensen nok, men jo større signaltap jo flere situasjoner vil føre til tapt anrop.

 

AtW

 

 

Jeg fant en video der de viste at iPhone 4G droppet fra fullt til bunns, med tapt anrop om du holdt den slik som de gjør. Er det slik på N97 Mini også?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Men er det noen andre mobiler som gir tapt anrop slik som iPhone?

 

Alle mobiler har noe signaltap når du holder de, et signaltap kan alltid gi tapte anrop om forholdene er på grensen nok, men jo større signaltap jo flere situasjoner vil føre til tapt anrop.

 

AtW

 

 

Jeg fant en video der de viste at iPhone 4G droppet fra fullt til bunns, med tapt anrop om du holdt den slik som de gjør. Er det slik på N97 Mini også?

 

Som sagt, det kan helt sikkert hende på nokiaen også, men det kan hende utgangspunktet må være dårligere, går du under et visst signalnivå, så mister du anropet, jo større droppet er, jo flere mottaksforhold vil føre til tape, mao jo lenger over grensen må du være for å slippe å tape anropet.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...