Gå til innhold

- Apple må ta ansvar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes produsenter (og alle andre bedrifter) burde holde seg for gode til å slenge dritt om andre sine produkter og heller fokusere på å få sine egne produkter til å se best mulig ut.

Det blir bare for dumt å prøve å drite ut andre selskap på sin egen pressekonferanse.

Lenke til kommentar

Er i grunn veldig forbauset over Steve Jobs måte å takle dette problemet på. Hadde forventet hakket mer profesjonell oppførsel, ikke barnslig syting.

 

Må si meg enig. For å være helt ærlig så begynte jeg å synge "Ro, ro, ro din båt" lenge før jeg leste siste paragraf i artikkelen (ja, helt seriøst). Regner med at andre får en lignende oppfatning av saken...

Lenke til kommentar
HTC: Droid Eris Had a Customer Complaint Percentage of .016% for Antenna Issues Med andre ord langt under hva Apple opererer med på sin telefon. Når man begynner å gjøre narr av/snakke nedsettende om konkurrenter, har man etter min mening tapt diskusjonen. Tror Apple hadde vunnet mye på å være ærlige og si beklager vi bommet på denne. Kan ikke se annet enn at omdømmet deres har fått en kraftig knekk, så får vi se hvor langvarig dette blir.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er overlegent av Apple og oppføre seg på denne måten. Det blir veldig barnslig, når du kommer med mange eksempler på telefoner som har det samme problemet sånn at de slipper å sitte der alene. Men nå gir jo Apple gratis "bumpers", men vil man egentlig ha en plastikk greie rundt telefonen som man har betalt godt over 5000kr, og mye av det betaler man nettopp for designet og merket :hrm:

Lenke til kommentar

HTC: Droid Eris Had a Customer Complaint Percentage of .016% for Antenna Issues Med andre ord langt under hva Apple opererer med på sin telefon. Når man begynner å gjøre narr av/snakke nedsettende om konkurrenter, har man etter min mening tapt diskusjonen. Tror Apple hadde vunnet mye på å være ærlige og si beklager vi bommet på denne. Kan ikke se annet enn at omdømmet deres har fått en kraftig knekk, så får vi se hvor langvarig dette blir.

 

Personlig tror jeg ikke omdømmet lider så vledig mye av det, apple har før oppført seg ganske dårlig uten at det har hatt så mye å si i så måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Syns Steve Jobs måte å takle dette på var helt overlegent flott jeg. Han gjør det på et folkelig nivå som alle kan identifisere seg med. "Se her, det går an å gjøre på andre mobiltelefoner også".

 

Forventet dere heller at de skulle kommet med en svær konstruert PR-løgn, slik Sony gjør hele tiden? Det er derfor jeg hater dem, og liker Apple. De er et folkelig selskap som ikke hever seg over forbrukerne.

 

Jeg syns det er helteit at de plasserte antennepunktet akkurat på den siden hvor folk holder fingrene mest. Kanskje de burde hatt den på bunnen av telefonen. Men de gir faktisk bort et gratis deksel til alle som har kjøpt telefonen, for en umiddelbar løsning, og så langt syns jeg det er flott gjort.

Lenke til kommentar

Syns Steve Jobs måte å takle dette på var helt overlegent flott jeg.

 

Du synes det er flott å forsøke å trekke konkurrenter ned i søla, enn å fremheve det som er positivt med ens eget produkt? I mine øyne er dette en særdeles uprofesjonell måte å håndtere situasjonen på. Måten Jobs løste dette på minner om en unges: "Pappaen min er sterkere enn pappaen din, og pappaen din er dessuten fattig!"

Lenke til kommentar

Herregud så lei jeg blir av dette antennemaset, akkurat som om dette er noen stor og sjokkerende nyhet at man kan miste dekning når man holder rundt telefonen? Jeg kan gjenskape akkurat det samme dekningstapet ved å holde min 3GS i "dødsgrepet" men har aldri opplevd dette som noe problem ved praktisk bruk. Iløpet av det året jeg har hatt mobilen har det selvsagt hendt en og annen sjelden gang at en samtalen har blitt brutt, men hvilke mobiler er det man ikke opplever det med?

 

iPhone er rett og slett blitt for populær, og da blir det mediehysteri så snart man finner noe å pirke på.

Lenke til kommentar

Du synes det er flott å forsøke å trekke konkurrenter ned i søla, enn å fremheve det som er positivt med ens eget produkt?

Hvis det er vanlig på alle telefoner i dag at når man holder på visse måter så blir dekningen dårligere er det så klart OK at de sier i fra om at det ikke bare skjer på deres egen telefon?

 

Jeg ville heller blitt provosert hadde de kommet der og begynt å snakke positivt om alt det andre for å rette oppmerksomheten bort fra antenneproblemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjerp dere, så klart kan de få lov å sammenligne? Hvor ofte gjør ikke alle andre også det? iPhone får jo pes konstant på nettet og er jo det alle nye touch-telefoner blir sammenlignet med. Det er ikke som om de sier at de andre telefonene er dårlige, de sier: "Dette er et vanlig problem! Bare se her."

 

Men det virker som om det kan bli lenge til det blir noen permanent løsning på dette problemet ettersom de ikke enda vil innrømme at iPhone 4 mister dekningen lettere enn andre telefoner.

Lenke til kommentar

Du synes det er flott å forsøke å trekke konkurrenter ned i søla, enn å fremheve det som er positivt med ens eget produkt?

Hvis det er vanlig på alle telefoner i dag at når man holder på visse måter så blir dekningen dårligere er det så klart OK at de sier i fra om at det ikke bare skjer på deres egen telefon?

 

Jeg ville heller blitt provosert hadde de kommet der og begynt å snakke positivt om alt det andre for å rette oppmerksomheten bort fra antenneproblemet.

Helt enig +1

 

I USA er det faktisk lov å trekke konkurrenter ned i søpla. Jeg syns det er fint det ikke er lov i Norge, men Steve Jobs metode var helt akseptabel etter mitt moralske kompass.

 

Hvis du ser på artikkelen som trådstarter linker til, så er alle opptatt av å forsvare seg med typisk PR-pisspreik som "våre antenner er best i hele verden" "ikke snakk stygt om oss, dette kan vi mye bedre enn Apple" osv. Sannheten er at ingen av dem nekter for at signalet tapes når du holder deres telefoner på den måten Apple demonstrerte.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatte av å bedømme et selskap ut ifra hva som er best for selskapet, og ikke for seg selv som kunder. Dere er ikke Apples PR-rådgivere folkens, dere er målgruppen deres.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...