Gå til innhold

- Apple må ta ansvar


Anbefalte innlegg

ATWindsor: Så mye som dette ble blåst opp i media, så var vel nesten Apple nødt til å dra frem det FAKTUM at alle mobil antenner påvirkes av hender/objekter på mobilen. Hvorfor skulle de ikke dra dette frem? Tror både du og jeg også hadde nevnt dette om vi hadde bestemt. Dro kanskje apple det litt langt med alle disse videoene? Ja, mulig det.

 

Og ja, hvor ofte dette problemet oppstår kommer ann på hvor mye dekning du faktisk har, men igjen så gjelder jo dette alle telefoner. Fikk jo dette fint til på min Desire her om dagen, da jeg kun hadde 2 av 4 strek, og mistet helt dekningen med ett grep rundt toppen av telefonen. Så om dette blir ett problem på iPhone 4 så er jeg den første med å levere tilbake telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATWindsor: Så mye som dette ble blåst opp i media, så var vel nesten Apple nødt til å dra frem det FAKTUM at alle mobil antenner påvirkes av hender/objekter på mobilen. Hvorfor skulle de ikke dra dette frem? Tror både du og jeg også hadde nevnt dette om vi hadde bestemt. Dro kanskje apple det litt langt med alle disse videoene? Ja, mulig det.

 

Og ja, hvor ofte dette problemet oppstår kommer ann på hvor mye dekning du faktisk har, men igjen så gjelder jo dette alle telefoner. Fikk jo dette fint til på min Desire her om dagen, da jeg kun hadde 2 av 4 strek, og mistet helt dekningen med ett grep rundt toppen av telefonen. Så om dette blir ett problem på iPhone 4 så er jeg den første med å levere tilbake telefonen.

 

Apple sitt problem er helt annerledes enn problemet at man dekker for strålingen med hånda, signaltapet er også større. Jeg håper og tror jeg ikke hadde dratt det fram om jeg hadde bestemt, jeg hadde følt meg lite vel med å framføre slikt tull mot bedre vitende.

 

Signaldroppet på iphone er større enn vanlig, og skal mindre til å fremprovosere, derfor vil man oftere være i situasjonen at man mister dekningen, et større intervall av situasjoner vil føre til tapt dekning om du vil, det er derfor det er et større problem på iphone4.

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda, i anandtech.com's test så ser vi jo at signaltapet er 24,6 db på iPhone 4, 14,3 db på iPhone 3GS og 17,7 db på Nexus one. Altså en del forskjell, men ikke så mye som man kanskje skulle tro. Men samtidig så kan det jo være nok til at man mister samtalen. Men i samme review så sier jo de også at iPhone 4 er mye bedre på overføring av tale og data enn iPhone 3GS var, og kan ikke huske at dette var noe stort problem for meg. Så personlig ser jeg på dette problemet som overdrevet til de grader.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Poenger er at sammenligningen til Jobs var uærlig fordi det på iPhone er snakk om noe helt annet enn å klemme unormalt og kunstig på andre telefoner for å oppnå noe som kanskje ligner på iPhone-sitasjonen hvis man er veldig positivt innstilt til Apple.

Tror det er veldig få som er uenig med deg i den påstanden, men poenget er her at det slett ikke er uvanlig å gjøre det på denne "uærlige" måten som Apple gjør her. De adresserer jo problemet uansett med å tilby bumpers og føyer det ikke bare vekk, da hadde det vært noe annet. Så kommer det jo garantert (i min øyne) en hardware-fiks på dette etterhvert. De kan ikke fortsette å selge en så populær mobil med så mye problemer i et helt år uten å gjøre noe.

For det første prøver Apple å feie problemet under teppet ved å lyve om andre. For det andre motsier de seg selv når de sier at folk må bruke ekstrautstyr for å fikse problemet, og da innrømmer de også at de lyver.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...