Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er enkleste måten å få til det at kun en 4-5 stk skal høres når de ringer/melder mens resten ikke skal gi lyd eller vibrasjon (midlertidige situasjoner)?

 

Min vinkling så langt er følgende:

- lage en stille ringelyd og legge inn på telefonen

- sette stille lyden som standard for alle varsler

- sette egne lyder på disse 4-5 kontaktene

 

Derimot virker ikke denne fremgangsmåten når jeg ønsker egne varseltoner for andre kontakter utenom disse 4-5 personene og når alle skal kunne høres. Det blir også kjas å måtte endre en del kontakter frem og tilbake mellom ringetoner.

 

Ønsker meg vel egentlig muligheten til å kunne lage grupper og ha forskjellige egenskaper på disse i tillegg til selve kontaktene, rart at Apple ikke har noe slikt. Da ville det vært enklere å ta kontakter inn og ut av grupper eller midlertidig endre gruppeinnstillinger. Har hatt dette på de 10-15 år gamle nokiane og var veldig praktisk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvor får man kjøpt en billig skjerm til iPhone 4? Har knust ytterskjermen, trenger ikke ny touch-skjerm.

(har prøvd google.no, men de sidene jeg har funnet virker som useriøse forhandlere.

 

Takk.

 

EDIT: Er det en slik jeg trenger? http://www.24hshop.no/nb-NO/apple-iphone-4-touchenhet-svart-p-13735-c-1135.aspx Surt å kjøpe noe om det er totalt feil vare.

Endret av Razorlight
Lenke til kommentar

Vel, nå har det seg sånn at skjermen er limt fast til ytterglasset, eller det du kaller ytterskjermen og det du linker til. Og det er nok umulig å få løs skjermen fra det knuste glasset uten at det ser helt jævelig ut. Så du må nok investere i et helt nytt frontparti, altså skjerm pluss ytterglass.

 

Når det gjelder steder å bestille ifra kan jeg ikke anbefale noe da jeg ikke har kjennskap til dette.

Lenke til kommentar

Menere du at ytterglasset er limt til touch-skjermen? Pakken jeg linka til inneholder Display Glass + Touch Screen. Da burde det være greit? Eller har jeg misforstått?

 

edit. leif

 

Ja, ytterglasset er limt fast til LCD skjermen. Og jeg har hørt at det er så å si umulig å lime disse sammen selv og er mye bedre å få dette ferdiglimt. Pakken du linker til ser ikke ut til å inneholde selve LCD displayet, men kun ytterglasset og en mellomting mellom dette og LCD displayet kalt digitalizer. Så du må fortsatt få tak i selve LCD displayet.

Lenke til kommentar

Takker så meget for alle svarene dere har å komme med. :)

https://www.deal.no/...S-LDG-001+BLACK

Er jeg på riktig spor med denne pakken? Skal sies at det ikke er jeg som skal bytte skjermen, men en jeg kjenner som har kjennskap til dette.

 

Den pakken ser bedre ut ja :)

Men skal sies at jeg ikke er noen ekspert, jeg vil bare fraråde å kjøpe LCD skjerm og resten seperat, altså ikke limt fast :p

Lenke til kommentar

Angående det med lcd skjerm og digitizer. Jeg anbefaler på det STERKESTE å kjøpe disse sammen. Du sparer ikke noe på å kjøpe separat nesten, dessuten er det stor risk for at du aldri får et bra resultat.

 

Det å bytte skjerm er i og for seg ikke noen stor deal. Jeg byttet min første her om dagen. Hadde før en svart iphone med sølvramme (den rammen i midten). Så knuste den på en tur :p

 

kjøpte da deler fra ebay 200 kroner inkl frakt for hvitt deksel foran og bak, og 250 kr for gullfarget metall midframe. Jobben innebar å flytte ALLE deler fra den gamle telefonen i en helt ny case. Hvis jeg får tid en dag skal jeg lage en film om det, youtube filmene jeg fulgte med på synes jeg ikke var sånn kjempe bra for å være ærlig. Mye de ikke nevnte som en må passe på (som jeg fant ut selv)... Jeg klarte å rive av en kjempeliten noice cancellation brikke som er øverst på telefonen (der det lille hullet er) så kan ikke bruke høytaler når jeg snakker i telefonen (altså ingen stor greie). Ellers fungerer telefonen glimrende og utseendemessig er den dødskul synes nå jeg :p Resultatet ser dere under ;) Totalt 450 for å få en flunk ny tlf.

 

post-62097-0-33665600-1334863898_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...