Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Ja, nå er vi mer på riktig spor ;)

 

Sånn plastfilm har jeg ordna. Det som bekymrer meg nå, som sagt, er åpninger og sånt der støv og fukt kan snike seg inn. Men det bakdekselet du linka til der virker jo som noe riktig.

 

Var dårlig bilde, da .. men da vet jeg i alle fall at det kan hete "støvplugger" .. så vet man jo brått litt mer hva man bør lete etter :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg får ikke sendt eller mottatt e-post fordi "tilkoblingen til den utgåtte tjeneren smtp.gmail.com misslyktes." og så står det at jeg kan konfigurere i instillinger. Noen som kan hjelpe meg med å løse dette?

 

EDIT: Jeg fant ut av det. Problemet er nettverket på jobben som tydeligvis ikke tillater det, så da jeg skrudde av nettverket og brukte 3G fungerte det smertefritt.

 

En annen ting jeg lurer på er det å avslutte programmer som ligger i bakgrunnen. Jeg har egentlig alltid "gitt f..", men det er flere som har kommentert det med forbauselse. "ÅJ, avslutter du ikke programmene dine!!??"

 

Er det bare jeg som ikke gjør det? Spørsmålet er vel egentlig om det anbefales. Jeg har fått inntrykk av at det ikke spiller noen rolle fordi disse deaktiveres automatisk uansett. Stemmer det?

Endret av .Anders.
Lenke til kommentar

Man skal aldri tenke på å avslutte programmene selv. iOS sørger for å frigjøre resurser ved behov helt på egen hånd.

Unntaket er hvis et program klikker eller låser seg.

Men kan det ikke også hjelpe å manuelt avslutte programmene for å spare pittelitt batteri? Regner med at det tar litt ressurs å ha programmene oppe - dog ikke like mye hvis det hadde vært "full multitasking" eller hva det nå enn heter..

Lenke til kommentar

Når vi er inne på apps, "oppgavelinja" og "multitaskingen". Etter å ha oppdatert til ios 5, så har jeg merket at dersom jeg er inne i en app, også skrur på skjermlåsen (med av/på knappen på toppen), når jeg da låser opp tlf igjen så kommer jeg rett til appen jeg var i. Suger dette noe mere strøm? Jeg mener å huske at i ios4 så skjedde ikke dette, da kom jeg alltid til hjem skjermen etter å ha låst opp tlf igjen. Men nå kommer jeg til den appen/spillet.

 

"Casen" som gjør at jeg lurer er fordi her om dagen, så så jeg på tv og gama litt på tlf, så fikk jeg varsel om at det var lite batteri igjen og hadde da ca 5-6% når jeg låste skjermen(uten å gå ut av spillet). ca 40 min senere når jeg var ferdig med å se på tv så var tlf død. Vanligvis så taper den ikke så mye strøm på 40 min. Så lurer på om "casen" ikke trekker strøm, har dere erfart lignende?

Lenke til kommentar

Hmm jeg mener å huske at jeg kom rett inn igjen i appen da jeg låste opp telefonen før også.

Men det skal uansett ikke trekke mer strøm da spillet er fryst i minnet når telefonen er låst.

Det høres mer ut som batteriindikatoren var litt unøyaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...