Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er først nå, flere dager etter at jeg oppdaterte, at batteritiden har blitt brukbar og telefonen ikke lades hver natt. Jeg trenger litt mer tid før jeg kan konkludere med om batteritiden har blitt bedre, verre eller ikke har endret seg.

 

Batteritiden på min telefon har blitt betraktelig bedre de siste dagene. Det kan ha noe å gjøre med at jeg for det meste har ladet via stikkontakt og ikke USB-port på Macen, men alt i alt er jeg fornøyd.

 

Jeg bruker alltid battery doctor og lader i vegg-kontakt. Da får man opprettholdt batteritiden.Apple "jukser" med batteri displayet, det indikerer battery doctor klart å tydelig. Når telefonen indikerer full lading, er det i virkeligheten 45 minutters lading som gjenstår.Det samme gjør de på ipad'ene.Jeg anbefaler alle å bruke battery doctor og alltid lade i vegg-kontakt.

Lenke til kommentar

I går sluttet telefonen min helt plutselig å vibrere. Det hjalp verken å bytte til og fra lydløs eller starte den på nytt. Uansett hva jeg prøvde hadde vibrasjonen forsvunnet. Like tilfeldig som den forsvant, kom den tilbake noen timer senere, uten at jeg gjorde noe.

 

Noen som har vært borti det samme? Jeg aner ikke hva som skjedde, men nå virker den som normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rotasjons-lås.

Du skrur den av/på ved å dobbeltklikke på hjemknappen og bla en gang til venstre. Der ser du en pil-sirkel. Trykk på den for å skru det av og på.

 

Det denne funksjonen gjør at den låser telefonen i stående visning, så om du f.eks vil ligge på siden i sofaen med iPhonen, snur den ikke over til landskap mens du skriver mail, surfer etc :)

 

Samme funksjonen finnes også på iPad, men der kan du låse den i akkurat hvilken stilling du vil, ikke bare stående(portrett).

 

Håper det besvarte spørsmålet ditt. :)

 

 

1144180.jpeg

Endret av Spritty
Lenke til kommentar

Har siste tiden lagt merke til et nytt ikon i toppen av skjermen. Det ser ut som en hengelås med en pil i sirkel rundt. Noen som vet hva dette er?

 

Det betyr at rotasjon av skjermen er deaktivert. Du kan snu telefonen på siden uten at skjermbildet roteres til landskapsmodus.

 

Litt sen. :blush:

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å høre lyder på min 4S. Får for eksemel ikke til å spille av musikk gjennom de innebygde høytalerne. Fryktelig irriterende. Men alarmer osv fungerer. Når jeg skal justere ringevolum osv ved bruk av +/- kommer ikke de små graderingsknappene opp. Det står bare "ringelyd". Dette har skjedd med jevne mellomrom. Men når jeg bruker hodetelefoner fungerer alt. Har også forsøkt å slå av telefonen. Noe som vet hva det kommer av? Og hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar

En av mange ting som irriterer meg med min 4s er at jeg ikke kan " lagre/sette nåler" på stedene jeg har vært i verden med kart tjenesten. Man kan sette nål der man befinner seg akkurat nå, men ikke flere nåler rundt om kring. Derfor lurer jeg på om det finnes en applikasjon til dette? En brukervennlig og pen kart tjeneste med GPS, der man kan plassere flere nåler på stedene man har vært?

Lenke til kommentar

Forsåvidt, vet ikke hvor jeg finner bokmerker som jeg har lagret. Jeg vil heller ha det slik at nålene settes der jeg er, så når jeg zoomer ut på kartet er det mase nåler på det som jeg har plassert. Har ikke android noe slikt med steder jeg har vært?

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever en "tikke"-lyd ved kameraet hvis man rister lett i telefonen, eller tapper på baksiden av kameraet? Høres ut som en løs del. Ser på nettet at det er svært vanlig, og at det er fokuseringen til kameraet som er årsaken. Telefonen fungerer utmerket så er kun av ren nysgjerrighet jeg spør.

Lenke til kommentar

Mobilt Bredbånd 100 er et separat mobilbredbånd abonnement som du ikke kan bruke kombinert med Prat100. Ønsker du bruke 1 abonnement på iPhone med både litt prat og litt surfing burde du heller sjekke ut som noen av Komplett abonnementene passer for deg, legge til tjenesten MobilSurf på abonnemenet ditt. Koster 99 kroner å måenden, og gir deg 500 MB databruk.

Endret av Donnybrook
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...