Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Det er først nå, flere dager etter at jeg oppdaterte, at batteritiden har blitt brukbar og telefonen ikke lades hver natt. Jeg trenger litt mer tid før jeg kan konkludere med om batteritiden har blitt bedre, verre eller ikke har endret seg.

 

Batteritiden på min telefon har blitt betraktelig bedre de siste dagene. Det kan ha noe å gjøre med at jeg for det meste har ladet via stikkontakt og ikke USB-port på Macen, men alt i alt er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Dama har kjøpt seg ny iPhone 4 (ikke 4s). Hun har oppgradert til ios 5.1. Men hun er ikke fornøyd med batteritiden. Holder under en dag. Har slått av 3g og alt hun kan. Min iphone, som kjører en gammel versjon av ios (4.3.3) holder i nesten to dager med normalt bruk. Er dette normalt? Er det noe å gjøre med det?

Lenke til kommentar

Standby på 4 er 300 timer, mens 4S har 200 timer. Så ja, det er nok (desverre) "normalt". Men batteritiden vil nok bedre litt seg etter et par uker (etter den er tatt i bruk). ;)

 

Men hun oppnår jo kun 12 timer, ikke på langt nær 300 timer. Da er det vel ikke normalt?

Lenke til kommentar

For å få full standby tid så er telefonen "ubruklig". Må slå av 3G, WiFI, oppdatering av epost og lignende, ingen samtaler, ingen sms, intet bruk i det hele tatt rett og slett. Da kan du oppnå dette. Med normalt bruk holder dagens telefoner omtrent èn dag. Det er ganske vanlig. Og som sagt, du vil sansynligvis merke en liten forbedring etter at telefonen har vært i bruk i omtrent 2 uker. :)

Lenke til kommentar

Dama har kjøpt seg ny iPhone 4 (ikke 4s). Hun har oppgradert til ios 5.1. Men hun er ikke fornøyd med batteritiden. Holder under en dag. Har slått av 3g og alt hun kan. Min iphone, som kjører en gammel versjon av ios (4.3.3) holder i nesten to dager med normalt bruk. Er dette normalt? Er det noe å gjøre med det?

Det er ikke normalt. Jeg får helt fint to dagers bruk ut av min iPhone 4 som er 1.5 år gammel. Men, er hun logget på noen tjenester som f.eks. Skype? Var pålogget det denne uka, og det førte til at batteriet bare holdt i en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun må bruke telefonen noen uker før batteritiden blir optimal. Sørg også for variert lading samt å få den ladet helt ut noen ganger før full opplading med kontakt.

 

Slik har det vært med mobiltelefoner og disse type batterier i lang tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva er fordelene med å jailbrake? Annet enn formater?

 

Jeg får ikke til å sende mms. Har egentlig lagt merke til det før, men pleier ikke å sende bilder. Det vil si, det har gått en gang. Men de andre par gangene så star det bare et rødt utropstegn bak bildet. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar

Hun må bruke telefonen noen uker før batteritiden blir optimal. Sørg også for variert lading samt å få den ladet helt ut noen ganger før full opplading med kontakt.

 

Slik har det vært med mobiltelefoner og disse type batterier i lang tid.

Det her er en myte, lithium-batterier begynner å forringes så fort de tas i bruk. At noen ikke klarer å skille mellom at de bruker telefonen mer i starten enn etter noen uker betyr ikke at batteriet har blitt bedre.

Lenke til kommentar

Hun må bruke telefonen noen uker før batteritiden blir optimal. Sørg også for variert lading samt å få den ladet helt ut noen ganger før full opplading med kontakt.

 

Slik har det vært med mobiltelefoner og disse type batterier i lang tid.

Det her er en myte, lithium-batterier begynner å forringes så fort de tas i bruk. At noen ikke klarer å skille mellom at de bruker telefonen mer i starten enn etter noen uker betyr ikke at batteriet har blitt bedre.

Jeg er nå ikke enig i at det er en myte på lithiumbatteier (som har vært rimelig mange år nå). Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da vil jeg like å høre hvordan det her skal foregå. Og burde ikke Apple nevnt det på sidene sine som har ganske så mye info om hvordan batteriene deres fungerer? Hvis det faktisk er tilfelle, så skulle man tro de ville fått mange supporthenvendelser om det. Da er det lurt å ha informasjon ute på nettsidene så man kan redusere henvendelsene.

 

http://www.apple.com/batteries/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...