Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som ikke får kameraikonet ved dobbeltklikk på home til å virke? Det virket med 5.0.1 men ikke nå etter 5.1 da bare "skjelver" skjermen når jeg forsøker å trykke på kameraikonet.

Du må holde på kameraikonet, og så "dra opp" med fingeren. Det er blitt en slidefunksjon, istedenfor at kameraet åpnes ved bruk av et trykk.

Lenke til kommentar

Litt OT, men regner med at vi har en del aktive mennesker i telefontrådene:

 

Er litt "småskuffet" over at Endomondo Pro virker å ha mindre funksjonalitet på iPhone ift. Android. Noen andre sportstrackere som er bedre for iPhone? Endomondo gir veldig mye men eks. slet jeg i dag i marka med at når jeg mister mobildekning (sjelden dekning noen km til mil ute i østmarka på sykkel) så vil den ofte ikke vise deler av kartet rundt der jeg befinner meg (cacher ikke kartområdene?). Jeg måtte til tider starte opp TomTom som har alle kart lagret for å orientere meg. Selvf. skal jeg ha med meg papir/vinylkart i tillegg og jeg klarer alltids å navigere meg ift, himmelretning og andre elementer men det hadde vært kjekt med en sportstracker som også cacher områdene man ber om på forhånd så man kan orientere seg underveis. Det nydelige med endomondo er at man har all historikk og ruter lagret både på telefon og på web og jeg kan manuelt plotte nye ruter, dele dem osv. (ulempen er at man ikke får stemmenavigering på nye ruter man har lastet ned og må dermed følge med på kartet en del)

 

Det helt optimale hadde vært enten en sportstracker som har merket mange tur/sykkelstier i østmarka (for min del), cacher kartet og kan følge med på hvor du er ved hjelp av GPS, en coach som også ga beskjed (navigator) om du var helt på feil vei ift. umerka (ikke rød, blå eller DNT merking) traseer hadde også vært topp.

 

Selv om man ikke kan få alt, finnes det noe som gir meg i det minste turkartene på telefon og kanskje en GPS posisjonsmerking på dette kartet? Og er det bedre sportstrackere som cacher områdene rundt deg i opptil 5-10 mil mens du har dekning (etter du har trykket start)?

Må jeg evt. over på en ren jakt/tur GPS? I så fall hvilke? (har ikke god greie på dette og prøver å lære). Gi også gjerne tips om forum jeg kanskje kan få litt svar på det.

 

EDIT:

Samt en siste ting, noen som har gode tips til kartholder for sykkelstyre, samt evt. kombinert med GPS/Telefonholder? Må også beskytte mot fukt/regn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Joda, jeg innrømmer det - tross litt startvansker, jeg digger iPhone.

 

Men jeg ser at jeg kommer til å fylle den med støv og skitt, som med de fleste andre telefoner jeg har hatt. Jeg regner i grunnen ikke med at denne tåler det ekstremt bedre enn de fleste (men kanskje litt?).

 

Farter en del rundt, blant annet på byggeplasser, og i allslags vær. Kombinasjonen av fuktig vær og betongstøv er aldri en vinner for finelektronikken.

 

Er det noen her som har erfaring med Lifeproof dekselet? Og som evt vet om det er mulig å få tak i i Norge (ja, jeg kan bestille fra utlandet og alt sånt, men det jeg er såpass enkelt at det føles enklere å kjøpe det på Elkjøp om jeg kan).

Det må jo ha en eller annen ulempe som kan være greit å ta hensyn til. Funker det greit med knapper og slikt? Og dekker det bra til alle åpninger (lader, øretelefoner, slikt) - og er disse greie å komme til når det trengs?

 

Eventuelt - finnes det annet, tilsvarende, som kan anbefales?

 

Altså, når jeg først bruker såpass mye penger på telefon er det vel verdt å bruke litt på å få den til å vare mer enn et halvt års tid ..

 

 

EDIT;

For å presisere .. jeg driter egentlig om dekselet er vanntett til hundre meter og om jeg kan filme under vann eller slenge den i bakken fra ørtende etasje :p

Jeg behøver kun å gjøre min iPhone til noe hakket mer støv- og fuktsikkert enn hva den faktisk er. Da snakker vi støv i lufta og regnvær. Ikke stort mer enn det, kanskje ville det holdt med noe som bare plugger igjen åpningene til øretelefoner og lader ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

 

Joda, jeg innrømmer det - tross litt startvansker, jeg digger iPhone.

 

Men jeg ser at jeg kommer til å fylle den med støv og skitt, som med de fleste andre telefoner jeg har hatt. Jeg regner i grunnen ikke med at denne tåler det ekstremt bedre enn de fleste (men kanskje litt?).

 

Farter en del rundt, blant annet på byggeplasser, og i allslags vær. Kombinasjonen av fuktig vær og betongstøv er aldri en vinner for finelektronikken.

 

Er det noen her som har erfaring med Lifeproof dekselet? Og som evt vet om det er mulig å få tak i i Norge (ja, jeg kan bestille fra utlandet og alt sånt, men det jeg er såpass enkelt at det føles enklere å kjøpe det på Elkjøp om jeg kan).

Det må jo ha en eller annen ulempe som kan være greit å ta hensyn til. Funker det greit med knapper og slikt? Og dekker det bra til alle åpninger (lader, øretelefoner, slikt) - og er disse greie å komme til når det trengs?

 

Eventuelt - finnes det annet, tilsvarende, som kan anbefales?

 

Altså, når jeg først bruker såpass mye penger på telefon er det vel verdt å bruke litt på å få den til å vare mer enn et halvt års tid ..

 

 

Jeg sjekket litt rundt på nettet, men hadde ingen hell med å finne akkurat det dekslet du linket til, på norske nettbutikker.

Fant dette. http://www.iutstyr.n...roducts_id=3115 For meg er dette veldig voldsomt, men det kan være det riktige for deg om jeg har forstått situasjonen din riktig.

Endret av Razorlight
Lenke til kommentar

Haha, nei .. det der er nok litt overkill. Sikkert kult for de som behøver det, men jeg vil gjerne kunne ha plass til telefonen i lomma ;)

 

Se forøvrig presisering i innlegget mitt..

 

http://jpx.no/index.php?route=product/product&path=276_239_243_244&&product_id=2086

 

Her har vi kanskje noe som faller i smak.

 

Vil forøvrig anbefale noe som dette for skjermen sin del. http://www.clasohlson.com/no/Belkin-displayfilm-for-iPhone-4-4S/Pr384589000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...