Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du dobbeltklikker på hjem knappen og blar til venstre to ganger kan du justere lyden, noe som er helt dustete ettersom det er knapper for det på siden av telefonen. Er det mulig å bytte ut denne med lysjustering istedenfor?

Bump

Nei, kun volumjustering. Er vel bare iPad som har den muligheten. Er enig med deg, og synes det absolutt skulle vært lysjustering og ikke volumjustering.

Lenke til kommentar

For min del er lysjustering noe jeg gjør kun en svært sjelden gang. Autojusteringen fungerer rimelig bra og jeg har styrken på ca. 60% konstant.

Ved lesing av ebøker kan det jo være greit å justere ned lysstyrken endel, men jeg leser såpass sjelden på mobilen uansett, så for min del spiller det ingen rolle.

 

 

 

Lenke til kommentar

For min del er lysjustering noe jeg gjør kun en svært sjelden gang. Autojusteringen fungerer rimelig bra og jeg har styrken på ca. 60% konstant.

Ved lesing av ebøker kan det jo være greit å justere ned lysstyrken endel, men jeg leser såpass sjelden på mobilen uansett, så for min del spiller det ingen rolle.

Jeg syns autojusteringen fungerer dårlig. Grunnen til det er at når mobilen er låst og du åpner den blir ikke lysstyrken justert før du har "slidet" hvis du skjønner. Så hvis du ligger i senga og hører på musikk om kvelden er det veldig lyst når du skal åpne mobilen, noe som er ubehagelig.

Lenke til kommentar

Flere ganger de siste ukene har ikke alarmen på min kjærestens iPhone 3GS ringt (iOS 5.1). Alarmen står på "hver dag", og har ikke vært avslått.

 

Ingen som opplever det samme? Jeg har heller ikke hørt den ringe og jeg ligger ved siden av ho, den står på 6.30 hver dag, også da det var ferie.

Lenke til kommentar

Det rare er at for min del fungerer det helt prikkfritt så lenge det ikke er andre blåtannenheter i nærheten.

Men er det det, må jeg noen ganger inn i menyen og skru blåtann av/på, evt. vente litt da det pleier å hjelpe å distansere seg fra forstyrrelsen.

 

Er det Apple som er litt på siden med sin versjon av blåtann, eller er det variasjoner fra spiller til spiller mon tro? Spilleren min er rimelig sær når det gjelder alt slikt, og det er begravd dypt nede i menysystemet. Og det er flere menysystemer som man når med flere forskjellige knapper :p

 

(Nå har jeg endelig fått somlet meg til å tre en kabel igjennom midtkonsoll og dashboard og tester iPod-funksjonen i spilleren via kabel)

 

Jeg har testet to forskjellige biler hvertfall. Uten hell på Iphonen.

 

Ser at flere strever med dette og det finnnes ingen løsning.

 

Min foreløpig konklusjon må være at jeg like godt skrur av BT når den ikke er bruk og tar den på når jeg setter meg i bilen. For uansett må jeg jo inn og gjøre den operasjon nesten alltid. (dog tungvindt når du bare skal på svært kjappe/ korte ærrend.

 

Derfor er det også svært synd at det ikke kan lages en hurtigtast rett inn i BT menyen på Iphonen - så kunne hvertfall en prosessen hvert enklere.

 

Men hele greia synes jeg er svært håpløst på en så dyr telefon.

 

Regner med at det er nokså mange selgere, etc som har Iphone som sin tlf. og som bruker bil mye i arbeid. Da blir dette for tungvindt.

 

Finnes det noe sted man kan melde slike ting til Apple.

Lenke til kommentar

Det skyldes vel at den ikke er aktiv når telefonen er låst.

Da kunne de heller latt den være aktiv når skjermen er på.

 

Edit: Slik som nærhetssensoren på 4S :)

Stemmer nok det ja, men da syns jeg de heller kunne latt den være aktiv hver gang skjermen er på, for hvis du da er i et mørkt rom må du dimme den ned, og hvis du er ute i sollys må du dimme den opp! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg også kunne ønsket meg enklere tilgang til bla. lysjustering. Dette er herlig enkelt på de fleste laptoper eksempelvis.

Man skifter av og til mellom sterkt varierende lysforhold og da er det greit med mulighet for rask justering. Men det er mange ting jeg kunne tenkt meg enklere tilgang til på iOS/iP som man nå må gjennom instillinger og div. annet for å nå.

Tenker på noe lignende det android har med rask tilgang til en del nøkkelfunksjoner som dras ned fra toppen i tillegg til bare notify biten. Kanskje det kommer en dag?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal holde en presentasjon om noen dager og skal bruke iPaden til projektoren og iPhonen til å styre selve presentasjonen. Vi er to stykker som skal holde foredraget og spørsmålet mitt er: Kan man koble seg på med to iPhone på keynote, eller funker det bare med en?

edit: vi bruker keynote remote

:)

Endret av D02
Lenke til kommentar

Skal holde en presentasjon om noen dager og skal bruke iPaden til projektoren og iPhonen til å styre selve presentasjonen. Vi er to stykker som skal holde foredraget og spørsmålet mitt er: Kan man koble seg på med to iPhone på keynote, eller funker det bare med en?

edit: vi bruker keynote remote

:)

Er vel bare å prøve det?

Lenke til kommentar

Ser det fort på mute-bryteren, da :p Den er jo helt skjev.

Det er jo forresten ofte det ytre som er best. Alt av skjerm og programvare får deg til å rive deg i håret.

Ikke at jeg har prøvd slike "Phone 4"´s etc, men de ser temmelig knotete ut.

 

Betaler heller litt ekstra for ekte vare, og ekte kvalitet samt brukervennlighet. Svært fornøyd med min 4S :)

Lenke til kommentar

Noen her som har et slikt sportsarmbånd til iPhone'n som kan brukes når man trener? Kjøpte et billig et fra Dealextreme, men det passer ikke armen min. Lurer på å kjøpe en fra Belkin i håp om at den passer min alt for tynne arm.

 

Selv bestilte jeg Marware fra ebay da jeg syntes de fleste løsningene som var i salg i Norge virker noe flimsy. En av få som faktisk har fått gjennomgående positive tilbakemeldinger på Amazon og jeg må si meg strålende fornøyd men denne legger opp til at du skal bruke den som beskyttende deksel til telefonen når du ikke trener også kan du raskt, enkelt og effektivt fjerne bakdekselet sånn at du kan bruke den med den medfølgende armbåndet eller rett på et belte og liggende.

Lenke til kommentar

Dersom noen sliter med treg respons på hjemknappen så kan følgende være en fix: slå av trippelklikk på hjem tasten, under innstillinger -> generelt -> tilgjengelighet -> trippelklilkk på hjem -> av. Tror denne står av som default, men kan ikke huske å ha slått dette på, har definitivt aldri hatt bruk for det...

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...