Gå til innhold

SOS Rasisme og Tjen Folket


Anbefalte innlegg

Hmm, kanskje jeg har fått gratis brus av dem en gang. Da er jeg vel medlem, da. :ermm:

 

Vil anbefale deg å ta kontakt for å skjekke og i så tilfelle melle deg ut raskest mulig. Det er kvalmt å tenke på at de får statlig støtte og at våre skattepenger går med.

 

Det burde blitt kjørt igang en skikkelig granskning, all støtte bør indraes med tilbakevirkende kraft slik at allerede utbetalt beløp må betales tilbake dersom en finner svindel i medlemstall.

 

Egentlig syntes jeg det er idiotisk at skattebetalere skal betale for hobby-organisasjoner og er prinsipielt imot statlig støtte til organisasjoner (og relgioner! )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor sjekker man om man er medlem?

Jeg er litt nervøs for å gjøre det ved å kontakte dem... Hvis jeg ikke er medlem fra før, blir jeg det vel straks jeg oppgir navnet.

Kan jeg sjekke det uten å oppgi navn for dem?

 

syns faktisk all støte skal trekkes fra dem, og anmelde for grovt bedrageri av staten

Lenke til kommentar

syns faktisk all støte skal trekkes fra dem, og anmelde for grovt bedrageri av staten

 

Jepp og med tilbaekvirkende kraft slik at allerde utbetalt støtte settes som gjeld !

 

Hvis anklagene om medlemsjuks er sanne, kan det tyde på at SOS Rasisme trenger ny ledelse.

Det er fortsatt viktig å bekjempe ALLE former for rasisme og nazisme.

 

Ja det er viktig å bekjempe rasisme og andre ekstreme holdninger (deriblant SOS rasisme og deres samarbeidspartnere) som kan lede til vold mot uskyldige. Men ikke gjennom SOS rasisme, noe mer useriøst propagande skvip skal en lete lenge etter! Syntes faktisk at organisasjoner som f eks Tjen folket som SOS rasisme har nært sammarbeid står for holdninger som er like ekstreme, bare på motsatt side.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på om det er så lurt å institusjonalisere antirasismen i form av organisasjoner som SOS. De farlige undergrunnskreftene på det området trives jo nettopp med å være outsidere, og får på den måten fiendebilder som ikke akkurat svekker dem. Særlig i slike tilfeller som dette, hvor antirasistene viser sitt sanne ansikt.

Lenke til kommentar

Det er fryktelig synd for de tusenvis av engasjerte ungdommer som er aktive antirasister i SOS at ledelsen deres er klin kokos. Selv om Tjen Folket har kuppet organisasjonen og sikkert skummer fløte så går fremdeles mesteparten av pengene til antirasistisk arbeid såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Rasisme kan gå begge veier, også fra kommunister, SOS-Rasisme osv mot andre politiske ideologier. SOS-Rasisme, og Tjen Folket vil åpenbart ha monopol på å kalle andre for rasister.

 

Hele greia er kvalm, og det er lett å skylde på "brune strømninger", men det er i så fall bare bak i trusene til lederne i SOS-Rasisme/Tjen Folket. Og, man kan vel ikke kalle Klassekampens journalister for brune eller nazister akkurat. Klassekampen har skrevet om dette lengre en Dagens Næringsliv og Dagbladet.

 

Her er det nok noen som har prøvd å være lure ja.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/05/18/kultur/debatt/debattinnlegg/sos_rasisme/tjen_folket/11697853/

 

Svar fra Tjen F.. oops, SOS Rasisme i dagens Dagbladet. De påberoper seg å være forfulgt av politiske motstandere i media, de drar Nazi-kortet ved å si at kommunister blir behandlet som jødene i Nazi-Tyskland (måtte gå med merke/ID), og nevner ikke et ord om at de har lurt til seg 9mill eller at de har drevet Tjen Folket for pengene som skulle gått til arbeid mot rasisme.

 

Hvor virkelighetsfjern går det an å være?

 

Spør du meg kunne like gjerne Ormåsen skrevet "jeg er et rasshøl". Det finnes ingen formildende omstendigheter i forhold til angrepet han kommer med når det eneste som hadde vært på plass ville vært en uforbeholden unnskyldning.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Som en liten apropos, P4 har gjort det meste av arbeidet med å avdekke Tjen Folket, denne artikkelen er fra i høst og har en liten tankevekker.

 

http://www.p4.no/story.aspx?id=319970

 

Khalid Salimi er grunnlegger av SOS rasisme og sier han ble skvist ut av kommunistene. Han mener SOS rasisme i dag er styrt av hovedsakelig hvite kommunister.

 

- Det er et paradoks at det trolig er flere "svartinger" som er med i Frp enn i SOS rasisme, sier Salimi.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Folk har de siste årene sagt at rødt er norges "kommunistiske" parti pågrunn av dems meninger. Men nå i det siste har det kommet en god del tagginger og plakater som vil fjerne kapitalismen, og ha en fri stat!

 

883-770.jpg

 

Er det en reel fare for at dette partiet tar å gjør det godt i neste stortingsvalg? Det virker på meg ihvertfall som om de satser veldig på å snu om landet fremover.

 

Kan også nevne at jeg leste en nyhetssak at omtrent hele ledelsen i SOS-rasisme er ledere i dette partiet?

 

Jeg må legge til at jeg ikke er kommunist selv, men lurer bare veldig på hvordan kommunisme liksom skal funke, og hva som gjorde at den forsvant sist.

Lenke til kommentar

Det å meine at vi ikkje kan oppnå ekte friheit så lenge vi har ein stat, vil ikkje det være nærmast det heilt motsatte frå kommunismen?

Kommunismen ønsker vel ein sterk stat som skal ha ansvaret for å fordele godene og ulempene i samfunnet.

 

Tjen-folket høyrest meir anarkistiske ut i mine auger (har ikkje sjekka websida deira så eg veit eigentleg ingenting om deira politiske standpunkt anna en tagginga som TS viser til).

Lenke til kommentar

Det å meine at vi ikkje kan oppnå ekte friheit så lenge vi har ein stat, vil ikkje det være nærmast det heilt motsatte frå kommunismen?

Kommunismen ønsker vel ein sterk stat som skal ha ansvaret for å fordele godene og ulempene i samfunnet.

 

Tjen-folket høyrest meir anarkistiske ut i mine auger (har ikkje sjekka websida deira så eg veit eigentleg ingenting om deira politiske standpunkt anna en tagginga som TS viser til).

Kommunismens første fase har en sterk stat, enten despotisk eller demokratisk (proletariatets demokratiske diktatur), som søker å oppnå kommunismens andre fase, et statløst og klasseløst samfunn. Teoretisk altså.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/05/19/nyheter/innenriks/tjen_folket/sos_rasisme/11732248/

 

Tjen Folkets strategi for å beholde kontrollen i SOS Rasisme og over millionverdiene, det ble sendt ut en instruks om hvordan TFere skulle oppføre seg på landsmøtet for at ikke noen andre skulle få innflytelse.

 

Jeg vet at Dagbladet får mye pepper for tiden, men dette er glimrende grave-journalistikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...