Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei erfarne vannkjølere! 

Jeg er midt i planleggingen av min neste build, og de siste månedene har jeg virkelig siklet på en skikkelig custom loop. 
Har lest meg opp så godt jeg kan å føler meg selvsikker nok til å ta steget ut i en våtere verden. 

Men som en nybegynner har man jo alltid noen spørsmål..

Har satt sammen en handleliste på Techbay, men denne er allerede på svimlende 7k uten en drainport.. 

Skal bygge i et Fractal Design R6 og skal kjøle en Intel Core I7 8700k og et 1080ti (Dersom jeg finner et på lager :dribble:). 

Jeg ønsker å bygge en loop med hardtubing da jeg synes dette ser klart best ut.

Det jeg egentlig lurer på er om handlekurven min ser ok ut, og om det er noen måte å presse ned prisen litt? 

Takk for hjelpen. :)

<script> </script>

post-263989-0-70241600-1516068085_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei erfarne vannkjølere! 

Jeg er midt i planleggingen av min neste build, og de siste månedene har jeg virkelig siklet på en skikkelig custom loop. 

Har lest meg opp så godt jeg kan å føler meg selvsikker nok til å ta steget ut i en våtere verden. 

Men som en nybegynner har man jo alltid noen spørsmål..

Har satt sammen en handleliste på Techbay, men denne er allerede på svimlende 7k uten en drainport.. 

Skal bygge i et Fractal Design R6 og skal kjøle en Intel Core I7 8700k og et 1080ti (Dersom jeg finner et på lager :dribble:). 

Jeg ønsker å bygge en loop med hardtubing da jeg synes dette ser klart best ut.

Det jeg egentlig lurer på er om handlekurven min ser ok ut, og om det er noen måte å presse ned prisen litt? 

Takk for hjelpen. :)

<script> </script>

Fjern den ekstra Res.

 

Jeg har slik pumpe og vanntank kombo på 3 maskiner. Holder med 100-150ml tank :)

Lenke til kommentar

Trenger heller ikke en seperat bakplate til blokka da dette følger med.

 

Ellers så må du gå for soft tubing for å få kostnadene ned.

 

Ja, er dyrt, MEN holder i mange år. Har hatt custom loop siden 2014 og brukt den på maskiner. Så du har jo for år som kommer. Eneste man bytter er jo væsken ca 1 gang i året, eller nye tubes dersom du skal ha inn noe nytt o.l.

Lenke til kommentar

Trenger heller ikke en seperat bakplate til blokka da dette følger med.

Ellers så må du gå for soft tubing for å få kostnadene ned.

Ja, er dyrt, MEN holder i mange år. Har hatt custom loop siden 2014 og brukt den på maskiner. Så du har jo for år som kommer. Eneste man bytter er jo væsken ca 1 gang i året, eller nye tubes dersom du skal ha inn noe nytt o.l.

Eller man blir hekta.. har 3 eller 4 480 rad liggende pluss en tynn 360 og en ekstra pumpe.
Lenke til kommentar

Bøyemal og sånt trenger du strengt tatt ikke med mindre du har tenkt også måle så nøyaktig på forhånd at du vet nøyaktig hvordan vinkelen blir der du vil bøye røret etc. Jeg brukte stort sett kopper og glass av forskjellige størrelser og hadde mer suksess med det enn med et sånn bending kit fra barrow/primochill. En god varmepistol er greit, jeg kjøpte den billigste fra vidaxl.

Det graderingsverktøyet er og bare tull, synes jeg da, primochill har en fantastisk drillbit som gjør den jobben langt enklere og mye raskere å tilpasse rørene til å bli millimeter perfekt lange.

Lenke til kommentar

Da ble visst prosjektet utsatt. Lekkasje i 480 radiatoren:( Var ikke tegn til noe når jeg skyldte den og sånn, men er nok så lite at det må mye trykk til. To DDC pumper på full fart gjør visst susen for å finne lekkasjer!

 

Er vel ikke noen som har liggende en 360/480 radiator de kunne blitt kvitt i nærheten av Horten (Vestfold)? :p

Lenke til kommentar

Har faktisk tenkt tanken. Har ikke brydd meg så alt for mye med farget kjølevæske av noe slag. Skulle jeg gjort det akkurat nå, så hadde det uansett blitt dual DDC i den ene loopen, da jeg kun har dual topp til dem.

 

I første omgang skal jeg få sett på den radiatoren som lekker. Om jeg kan få fikset den eller om jeg "må" ha en ny.

 

Her er forøvrig noen bilder jeg tok litt kjapt før jeg begynte å fylle og så at den ene radiatoren lakk litt.

 

https://m.imgur.com/a/wjWLK

Lenke til kommentar

Skulle ikke være lett å finne ut hvor radiatoren lekker...

 

Prøvde først å plugge igjen den ene porten, koble en slange til den andre og blåse inn i den mens den var senket i vann. Ingen bobler.

 

Prøvde så å koble den opp til D5 pumpa, men den har visst ikke nok trykk. Stått og gått i ca 20 minutter, og fortsatt er det helt tørt...

Lenke til kommentar

Skulle ikke være lett å finne ut hvor radiatoren lekker...

Prøvde først å plugge igjen den ene porten, koble en slange til den andre og blåse inn i den mens den var senket i vann. Ingen bobler.

Prøvde så å koble den opp til D5 pumpa, men den har visst ikke nok trykk. Stått og gått i ca 20 minutter, og fortsatt er det helt tørt...

Kanskje det lakk der nippelen stod? Kanskje den ble skrudd litt ut pga "twist" i slangen?

Lenke til kommentar

Prøvde å laste opp et redigert bilde, men den vil bare åpne kameraet på telefonen når jeg prøver å laste noe her...

 

Uansett, så peker jeg mot der det kom dråper når den var koblet opp i maskina.

Du må bruke mer trykk enn du får til med munnen. Koble til en kompressorer eller en sykkelpumpe/ballpumpe gjør susen.

Lenke til kommentar

 

Prøvde å laste opp et redigert bilde, men den vil bare åpne kameraet på telefonen når jeg prøver å laste noe her...

 

Uansett, så peker jeg mot der det kom dråper når den var koblet opp i maskina.

Du må bruke mer trykk enn du får til med munnen. Koble til en kompressorer eller en sykkelpumpe/ballpumpe gjør susen.

Prøvde meg med den eneste sykkelpumpa jeg har, men det er en idiotisk pumpe som kun fungerer når den er koblet på en ventil...

 

Ballpumpe skulle jeg hatt. Det hadde nok gjort susen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...