Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

MrHorgen: Hva slags GPU har du?

 

Jeg kjøpte et slik jalla 1060. Skrudde ned spenningen og økte coreclocken littegranne. Bruker 4/5 av effekten med bedre ytelse. Kortet er lydløst.

 

Kjører MO-RA3en passiv og CPU bikker omtrent ikke 50'C engang, selv på 5 ghz. Trekker ca 300 watt blank fra veggen under FC5.

2 x 980Ti. Ikke standard PCB på de heller. Klokkehastighet er vel 1472 og 1459. Minne på standard 7GHz effektiv. Temperaturer på 32 på den ene, 36 på den andre. Det er en liten spenningsforskjell på de to kortene. Det med 1472 på kjernen har noe høyere spenning og temperatur. 

CPU er i5 6600K på 4.7. Package og varmeste kjerne bikker 50 under folding. 

Vann temp under folding er ca 28C. Rom temp er vel i området 20-22C. 

 

Hva dette trekker fra veggen vet jeg ikke. Jeg gidder ikke å gjøre så mye med det nå, men kan jo gå til innkjøp av ny PSU. Det vil hjelpe noe. Kan sikkert kutte ut en av de 230mm viftene på MO-RA3 også uten at det er så mye å si. Hører jo forskjell når de er av og på i hvert fall. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde helt glemt hvor varme disse 980 Ti korta blir :p Står ikke på å komme over 70 grader med stock profilen til viftene... Støymessig er MSI kjøleren ikke verst. Opp til 50% er det vanskelig å peke den ut blandt de andre viftene mine som ligger rundt 900-1000 rpm.

 

 

Edit: Temperatur er vel kanskje ikke så galt allikevel, men er ikke vant til å ikke ha vannblokk på grafikkortet :p

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...