Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir det snart utbygging av loopen! 480 radiator og vifter på plass, men må handle inn litt småtteri. Blandt annet er det på tide å få ordna en skikkelig måte å drenere på. Forøvrig lurer jeg på om jeg skal beholde D5 Vario pumpa, eller om jeg skal gå over til dual DDC som jeg også har liggende (Swiftech MCP35X2). Forslag? :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke er et godt svar til det meste!

 

Skulle egentlig bare ha radiator, men endte opp med 480 radiator, dual ddc og noen koblinger til den nette sum av 500kr, så var ikke helt planlagt. Haha.

 

Forsåvidt kan det jo være like greit å gå litt overkill på pumpeløsning også når resten begynner å bli ganske overkill.

 

360+360+480 radiatorer. Har en 120 også i loopen nå, men tenkte å bare kutte ut den.

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke enkelt bestandig! Ganske heldig her forsåvidt. Blir to radiatorer i toppen av kabinettet og en radiator foran. Pumpen(e) plassert i bunnen. Vannblokker og slikt noen gode cm over.

 

Lurer på om jeg kanskje skal snu radiatoren foran slik at portene kommer i bunn istedenfor i toppen. Enklere å tømme og jeg kan få en kort slange i rett linje fra pumpa til radiatoren, men blir vanskeligere å få ut all lufta.

 

Får se og tenke litt på det. Har klart å ødelegge det ene benet, så blir noen dager i det minste til jeg kan begynne på det :)

Lenke til kommentar

AIO er sikkert lite populært her inne, men jeg har nå et par saker stående. Er disse ømfintlige for hvordan de er plassert i kabinettet for at de i det hele tatt skal virke? Tredje gang på relativt kort tid at jeg har ramlet borti en situasjon hvor CPU blir 90 grader, mens pumpa går. Det virker jo ganske absurd, og jeg har aldri sett noe slikt med mer konvensjonell vannkjøling.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg synes kanskje maskinen begyner og gå litt varmere nå i det siste, den drar seg opp imot 70grader ved full load, noe den ikke har gjort før. Jeg har en 360 tynn, 240 tykk, 120 tynn radiator og bare cpu i loopen. Kjølepastaen er snart 3år gammel av typen artic silver (og den hadde vel også ligget ett år eller to i kjelleren før jeg brukte den) så jeg holder en knapp på at den kan være årsaken?

 

Men jeg har aldri helt visst hva jeg holder på med ( på ett profft nivå) når det gjelder OC, så jeg legger ved et bilde av noen settings, kanskje noen har ser noe jeg kan justere på i samme slengen :)

 

Edit: 

 

13ye5n9.png

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...