Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har manko på plass til flere radiatorer inni her, og viftene bråker noe infernalsk allerede. Er ikke det, temperaturene er ikke fryktelige, men synes CPU går høyt til tider, tipper fint over 50 under load. Det rare er at GPU aldri tipper 40 i samme loop... med mitt gamle Radeon 6970 lå de likt.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal designe et kabinett der fronten, som ligger med hovedkort rett bak seg, skal fungere som kjøleribbe, hvordan skal jeg få varmen fra prossoren og ut på og utover ribba, også tatt i betraktning at hk har forskjellige plassering av cpu?

 

Hele bildet er fronten/heatsinken, det grønne er hk, og ca plassering av cpu er tegnet på. Gigabyte og asus er nok ikke på eksakt samme sted.

Uq3oP4R.png

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal designe et kabinett der fronten, som ligger med hovedkort rett bak seg, skal fungere som kjøleribbe, hvordan skal jeg få varmen fra prossoren og ut på og utover ribba, også tatt i betraktning at hk har forskjellige plassering av cpu?

 

Hele bildet er fronten/heatsinken, det grønne er hk, og ca plassering av cpu er tegnet på. Gigabyte og asus er nok ikke på eksakt samme sted.

Du kan bruke en pump/block enhet og slanger for å transportere varmen med vann.

http://www.frozencpu.com/cat/l3/g30/c85/s1703/list/p1/Liquid_Cooling-Water_Blocks_CPU-CPU_BlockPump_Combo-Page1.html

Lenke til kommentar

Planlegger et nytt prosjekt, og det ser ut til å bli trangt. Hvor viktig er det med reservoar?

 

Hvis loopen er tett, så vil vel ikke vannet forsvinne. Vil det være nokk med røret opp til fillport, hvis det er 5cm langt?

Så lenge du får ut lufta, så skal vel ikke det være noe problem. Men lufta kan jo bruke litt tid på å komme ut, så for min egen del så liker jeg å ha reservoar, samt at det er enklere å fylle loopen slik, siden du får fyllt mer av gangen :)

Lenke til kommentar

 

Hvis jeg skal designe et kabinett der fronten, som ligger med hovedkort rett bak seg, skal fungere som kjøleribbe, hvordan skal jeg få varmen fra prossoren og ut på og utover ribba, også tatt i betraktning at hk har forskjellige plassering av cpu?

 

Hele bildet er fronten/heatsinken, det grønne er hk, og ca plassering av cpu er tegnet på. Gigabyte og asus er nok ikke på eksakt samme sted.

Du kan bruke en pump/block enhet og slanger for å transportere varmen med vann.

http://www.frozencpu.com/cat/l3/g30/c85/s1703/list/p1/Liquid_Cooling-Water_Blocks_CPU-CPU_BlockPump_Combo-Page1.html

 

Jeg burde sikkert presisert dette. Men poenget med å ha fronten på kabinettet som heatsink er å unngå vifter. PCen skal altså være uten bevegelige deler, inkludert pumper.

 

Lenke til kommentar

Ja litt søl skal det tåle så lenge det er en væske med lite ioner og det ikke var kortslutta skikkelig.

 

Trikset er visst å skru av alt av ribber osv,vaske pcb i lunka vann med zalo / skrubbe forsiktig og så bake det i ovnen ved lav temp (60 grader kanskje) i en time iallfall.

 

Poenget er å få vekk alt som kan irre. Har man sølt på en pcb kan den funke fint noen uker og så blacker det - fordi da har det begynt å irre. Så all misfarging på loddepunkter f.eks må vekk.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Trur det er det som er syndern til mine overclock failed Black screens, en ganske betydelig dam på øverste kortet, jeg har rød kjølevæske så var ikke lett og se. Men det er en 90grader EK svivel som er syndern hvertfall :/

 

Edit: og når du sier skrubbe, oppvaskbørste skrubbe liksom?

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...