Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Holder for tiden på å planlegge ny PC, med vannkjøling. Er litt usikker på om jeg bør ha en radiator til cpu/hk og en til skjermkort, eller om det bør gå greit å kjøre alt i en loop?

 

PCn skal brukes til modellering i 3d, spill (inkludert VR) og vil bli overklokket (ikke ekstremt)

 

HW:

HK: Asus Z170 WS, 1151

CPU: Intel i7 2600k

GPU: 2x nVidia GeForce 980ti

 

Radiator: 2x EK CoolStream PE 480 (40mm tykk)

Pumpe 1stk eller 2stk EK-XRES 140 Revo D5 (Pumpe og tank i ett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med Z170/1151 er jo at man kan spare en del penger på HK og samtidig få en kanon maskin.

 

Men her er jo workstation HK valgt til over 4K? Da spørs det om ikke det kan lønne seg å gå X99 ja - 5820K er bare 300 spenn dyrere enn 6700K. Hva på det WS kortet er det du må ha da?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Fordelen med Z170/1151 er jo at man kan spare en del penger på HK og samtidig få en kanon maskin.

 

Men her er jo workstation HK valgt til over 4K? Da spørs det om ikke det kan lønne seg å gå X99 ja - 5820K er bare 300 spenn dyrere enn 6700K. Hva på det WS kortet er det du må ha da?

De hadde nesten samme pris for en stund tilbake. Under hundrelappen i forskjell. 

Lenke til kommentar

Det er bare den lille diskusjonen som gikk på brotsj / reamer på forrige side. Ikke så spesielt forsåvidt, men Techbay har iallfall fulgt opp og gjort litt testing, og gitt tilbakemelding til kundene det gjelder. Syntes slikt er fint jeg.

åja, kjøpte min på biltema og har uansett gått over til slange 

gjenstår bare å finne av knappen på PCn og flytte komponentene for å bli ferdig, men ikke så lett å slå av PCn..

Lenke til kommentar

Fordelen med Z170/1151 er jo at man kan spare en del penger på HK og samtidig få en kanon maskin.

 

Men her er jo workstation HK valgt til over 4K? Da spørs det om ikke det kan lønne seg å gå X99 ja - 5820K er bare 300 spenn dyrere enn 6700K. Hva på det WS kortet er det du må ha da?

 

Hmm, tror jeg må høre litt rundt hva folk anbefaler... Har falt litt av hw fronten de siste årene, takk for tips folkens.

 

Grunnen til at jeg valgte akkurat det hovedkortet var på grunn av designe og fordi jeg trodde 1151 var den nye socketen (komponentene skal brukes i en litt spesiell casemod) prisen er ikke så viktig, da jeg slipper å betale full pris.

Lenke til kommentar

Det er bare den lille diskusjonen som gikk på brotsj / reamer på forrige side. Ikke så spesielt forsåvidt, men Techbay har iallfall fulgt opp og gjort litt testing, og gitt tilbakemelding til kundene det gjelder. Syntes slikt er fint jeg.

Har de gjort testing? Fikk bare mail om at de lurte på hvordan den fungerte og om den var bra.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...