Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Men ser det er mange som klager på att den lagger og att det er dårli battritid?

Personlig har jeg ikke noe problem med noe av dette, for meg er det annet småtteri som irriterer bittelitt, men slik vil det alltid være. Finner aldri en telefon som du er 110 % fornøyd med. Vil nå tross alt karaktisere dette som den beste telefon jeg har prøvd noen gang, selv om jeg bare har hatt den i ei uke.

 

Batterikapasiteten er bra til å være en slik type telefon, men surfer du mye (spesielt med wifi), spiller mye osv, så må du nok regne med å lade telefon vesentlig oftere. Men batterikapasiteten er vanskelig å måle, siden det er så mange ting man må ta i betraktning. Wifi er nevnt, men det er også en del andre ting mange ikke tenker over som trekker strøm. Har du f.eks. dårlig 3G dekning, men telefonen er aktivert i såkalt dobbelmodus (skifter automatisk mellom 3G og GSM), vil den hele tiden forsøke finne raskere nett. Det samme hvis du er i bevegelse (kjører bil, sitter på toget, sykler, går...) vil den hele tiden lete etter best mulig dekning. Slike ting sluuuuuuuuker batteriet. Telefonen holder lengst på strømmen om den kan ligge helt rolig, ubrukt et sted under optimale forhold. Når standbytid blir oppgitt av produsenten, er telefonen testet under slike forhold. I virkeligheten vil du aldri klare oppnå slike resultater selv.

 

Andre ting er selvsagt hvordan du bruker telefonen, hvor mye du bruker den og hvordan du lader den. Er bluetooth aktivert uten at du bruker det? Kan du justere lysstyrken på skjermen? osv. Ha slike ting i bakhodet, og batterikapasiteten er slett ikke så ille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og att det er dårli battritid?

Det spørs helt hva du sammenligner med.

 

Ingen telefoner med stor skjerm varer i mange dager hvis du bruker den mye til surfing/filmtitting/streaming osv., så der er denne neppe så mye bedre eller dårligere enn tilsvarende telefoner.

 

Holder du deg til litt ringing, sms'ing og andre småting kan du nok fint dra 2+ dager ut av den. Men hvis du alikevel ikke skal bruke noe av det som gjør at telefonen er interessant kan du like gjerne velge en annen telefon med mindre muligheter :)

 

Jeg lader min hver natt (kunne nok droppet en gang i blant uten å gå tom) og det er ikke noe problem. Har vel ikke vært noe sted der jeg ikke har hatt tilgang på strøm mer enn noen timer av ganger i løpet av de 10 siste årene...

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Er det flere som har hatt problemer med at telefonen ødelegger minnekort? Sammen med telefonen kjøpte jeg et 16 GB minnekort fra SanDisk. Etter en dag eller to sluttet telefonen plutselig å spille musikken fra minnekortet, og det kom opp en melding om defekt minnekort og at jeg kanskje måtte formattere det. Jeg formatterte så minnekortet og fylte det igjen med musikk (ca 10 GB). Så skjedde det igjen etter en liten stund. Minnekortet måtte formatteres. Nok en gang tok jeg meg tid til å gjøre samme prosedyre, og nok en gang skjedde det samme.

 

Regnet så med at det måtte være minnekortet som var problemet, og fikk byttet dette. Så skjer det samme enda en gang i dag. Det må jo være  telefonen som ødelegger minnekortet? Har hatt telefonen nøyaktig i 7 dager i dag, og fikk derfor akkurat tidsnok benyttet meg av DOA, dvs jeg fikk ny tilsvarende telefon. Håper derfor at problemet er slutt nå, men må innrømme at jeg er spent på fortsettelsen...

 

Har ikke hatt dette problemet.. Heller ikke hørt om det. Så jeg håper jo det bare var deg da :)

Lenke til kommentar

Holder denne mobilen i 3 dager ved lite bruk,litt ringing,sms,email o.s.v.?

God batteri tid er viktig for meg,så må ha en tlf som vertfall holder 2 dager!

 

Gikk fra en iPhone 3GS til Galaxy S, og må si at batteriet holder en god del lengre enn 3GS'en. Har gått 2 og en halv dag med forholdsvis høyt forbruk, og har ennå endel batteri igjen.

Lenke til kommentar

http://cgi.ebay.com/1500MAH-OEM-BATTERY-SAMSUNG-I9000-GALAXY-S-NEW-/280546973427?pt=PDA_Accessories

 

3$ for ett batteri, noen som har erfaringer med slike batterier? Til den prisen kan det jo virke som de tar fyr bare man ser litt hardt på de.

http://cgi.ebay.com/2X-Battery-Desktop-Charger-Samsung-I9000-galaxy-S-/320575436661?pt=PDA_Accessories

Påstår i det minste at det er orginal batterier..

Lenke til kommentar

Offtopic, men er relatert til telefonene våre.

 

Noe å tenke på i helgen

 

Lurer på hva utfallet blir av dette.

Er nok bare ett forsøk fra Oracle å tyne litt penger ut av Google. For oss forbrukere vil det ha liten, eller ingen betydning, i første omgang. :)

 

Enten ender det opp med et forlik, eller en avtale der Google betaler lisens til Oracle for bruk av patentene til Oracle.

Lenke til kommentar

http://cgi.ebay.com/1500MAH-OEM-BATTERY-SAMSUNG-I9000-GALAXY-S-NEW-/280546973427?pt=PDA_Accessories

 

3$ for ett batteri, noen som har erfaringer med slike batterier? Til den prisen kan det jo virke som de tar fyr bare man ser litt hardt på de.

http://cgi.ebay.com/2X-Battery-Desktop-Charger-Samsung-I9000-galaxy-S-/320575436661?pt=PDA_Accessories

Påstår i det minste at det er orginal batterier..

 

Rett og slett too good to be true. 3$ er ikke mulig for et originalbatteri!

Lenke til kommentar

Huff, ser ikke ut som om jeg kommer noen vei med AT&T og å få fjernet operatørlåsen på telefonen min. HAr fortsatt over tre uker igjen hvor jeg kan returnere telefonen og få tilbake pengene, men flyr til Norge om halvannet døgn.

 

Har vært mye i kontakt med AT&T kundeservice de siste dagene, tøyd strikken svært langt og det ser rett og slett ikke ut som om de vil kan låse opp telefonen. Enda verre er det at de muligens aldri vil være behjelpelige med å låse den opp.

 

Altså har jeg 36 timer på å gjenopprette telefonen og levere den tilbake. 12 timer på fly på mandag uten telefon som duger frister lite. Og det å gjenopprette med stock ROM vil jo bare være en trist jobb. Jo mindre spor av AT&T og Samsung det er igjen, jo mer fornøyd er jeg jo.

 

703927.jpeg

 

Enkelte HyperSIM-varianter, så jeg får vel gå til anskaffelse av det før neste norgestur. Så får jeg drasse med meg to telefoner rundt omkring denne gang. Sigh.

 

F@£$ it, jeg beholder den.

Endret av knutaj
Lenke til kommentar

Huff, ser ikke ut som om jeg kommer noen vei med AT&T og å få fjernet operatørlåsen på telefonen min. HAr fortsatt over tre uker igjen hvor jeg kan returnere telefonen og få tilbake pengene, men flyr til Norge om halvannet døgn.

 

Har vært mye i kontakt med AT&T kundeservice de siste dagene, tøyd strikken svært langt og det ser rett og slett ikke ut som om de vil kan låse opp telefonen. Enda verre er det at de muligens aldri vil være behjelpelige med å låse den opp.

Fungerer ikke slike ting annerledes I usa? "gimme the unlock key now, or I'll sue you! ... what?!? I'm from norway bitch, the richest fucking country in the world! You'll regret this....!!

Lenke til kommentar

Angående batteribruk:

 

Jeg har gjort noe egne tester for å se hvor lenge batteriet varer og jeg har klokket inn over 50 timer med moderat bruk.

 

Så fant jeg denne siden på nettet:

http://blog.gsmarena.com/samsung-i9000-galaxy-s-full-battery-test-ready-%E2%80%93-up-with-the-best/

 

De hevder altså at de har klart å tyne 84 timer ut av Galaxy S før den trengte lading.

 

Er det noen eiere av Galaxy S her på forumet som kan vise til lignende tall?

Lenke til kommentar

Angående batteribruk:

 

Jeg har gjort noe egne tester for å se hvor lenge batteriet varer og jeg har klokket inn over 50 timer med moderat bruk.

 

Så fant jeg denne siden på nettet:

http://blog.gsmarena.com/samsung-i9000-galaxy-s-full-battery-test-ready-%E2%80%93-up-with-the-best/

 

De hevder altså at de har klart å tyne 84 timer ut av Galaxy S før den trengte lading.

 

Er det noen eiere av Galaxy S her på forumet som kan vise til lignende tall?

 

 

Jeg var i syden nå i sommer. der hadde jeg slått av 3g og wifi hele tiden, i tilegg var gps slått av. telefonen ble lite brukt, (1 samtale a 15 min, 3 sms send og 6 sms mottak) men jeg spilte utrolig mye spill på telefon, vil tippe rundt 4-6 timer. mitt batteri holdt da rundt 50 timer. Det syns faktisk jeg var helt sykt bra. ante ikke at 3g og wifi tok så utrolig mye batteri.

 

til sammenligning så varer batteriet mitt til rundt kl 22 på kvelden når jeg tar den av lading kl 0700. Skal også nevnes at alt som kan stå på, står på hele tiden,syncing på alt som kan synces skjer hver 30 min å at jeg trykker en god del og snakker mye i telefon...

Lenke til kommentar

Eg skulle prøve videospilleren på flyet/toget i dag, men da jeg skulle prøve det så fikk jeg ingen lyd i mitt headsett/mikrofoner (som er orginale med mobilen).

 

Noen som vet hva grunnet til det er?

 

Er det mp4 videofil? har hatt noe problem med lyd på slike så konverterte de til MKV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...