Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Hvordan "un-rooter" jeg (setter alt til stock) enklest mulig? Vil det ligge igjen noen spor fra rootingen da?

 

Tenkte bare det var greit å vite om noe skjærer seg..

 

edit: Får heller ikke koblet til Kies etter rooting. Er det meninga?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå begynner jeg å bli temmelig drittlei denne telefonen, jeg får ikke sendt mms og nettet faller ut hele tiden. Jeg har snakket med Tele2 og det var ikke mye hjelp å få der heller, er det noen som sliter like mye som meg. Det er enten Wifi eller Roaming, sistnevnte starter ikke når jeg aktiverer roaming. Hadde denne tlf vært "billig" så hadde den gått i veggen.

Endret av waters2k
Lenke til kommentar

Hvorfor klarer ikke telefonen koble seg opp mot Kies lenger? Har Windows 7, og var senest tilkoblet for 24 timer siden uten problemer. Har ikke gjort noen endringer i mellomtiden, verken på telefon eller PC. Forsøkt restarte både PC og telefon, uten at det hjelper. Første gangen jeg kobler til etter restart av PC/telefon, får jeg spørsmål om jeg vil tillate at tekoppen/Inc. (eller noe lingnende) gjør endringer på PC'n. Dette høres rart ut, jeg velger nei. Men skjer ikke noe annet enn at jeg får samme spørsmål igjen og igjen. Svarer så ja. Programmet starter og ifølge telefon er jeg tilkoblet, men ikke ifølge PC. Prøver bruke Windows utforsker istedenfor, men da henger hele PC dritten seg...

 

Edit: Fungerte etter at jeg reinstallerte driverne.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Har noen morsomme dager bak meg. Fredag kjøpte jeg Samsung Galaxy S i897 (Captivate) som er AT&Ts versjon av i9000. Det etter å ha vært fast bestemt på at noen Android-telefon fra AT&T var fullstendig uaktuelt. Nexus One har lenge sett ut som eneste gode alternativ, men den koster litt i meste laget med tanke på at jeg allerede sitter på et dyrt abonnement hos AT&T. iPhone 4 var lenge et alternativ, og planen var å kjøpe den for å leke seg med den noen uker, selge den med overskudd og bruke pengene på Nexus One. Men å sette seg opp på liste for å få en iPhone 4 var uaktuelt. Det samme å bestille online med leveringstid på flere uker. Jeg har både AT&T og Apple Store 3 minutters gange hjemmefra og var vel innom 8-10 ganger å spurte etter iPhone 4. Fordi jeg hadde lyst på telefonen da. Ikke om X antall dager.

 

Torsdag kveld knotet jeg litt med både T-Mobile Vibrant og AT&T Captivate i butikken. Potensialet var åpenbart, bare så synd at operatørene hadde brandet ihjel telefonene. Ikke noe for meg altså. Senere samme kveld stakk jeg nesen innom xda-developers og så at de hadde fått overrasket mye utav telefonen på kort tid. Etter å ha myst på noen tester bestemte jeg med for Captivate var min nye telefon. Neste morgen dro jeg kortet i butikken og moroa kunne starte.

 

Jeg var skeptisk til å begynne med, det skal jeg innrømme. Jeg fikk rooted telefonen enkelt, men det hjalp jo lite. Telefonen var fortsatt fylt til randen av bloatware. Ikke bare av vanlig bloatware, men av den sorten som launcher oppstart og starter seg selv igjen etter å ha blitt avsluttet med task manager. Avinstalleres kunne det ikke på vanlig vis. Ei heller fjernes fra menyene.

 

Her måtte kraftigere skyts til. Jeg rotet veldig under prosessen, men lyktes omsider å få installert i9000 ROM hvor nesten alt virker som det skal. Dvs at jeg beholdt modem/baseline, men kjører JM5. Jeg har ikke merket noe til det selv og ville nok aldri lagt merke til det heller, men etter hva jeg har lest så er det to problemer. Lyd over bluetooth virker dårlig og FM radioen krasjer telefonen om den åpnes med headset i. Begge deler er fullstendig uproblematisk for meg.

 

Etter et par roligere dager hvor jeg stort sett har testet ut diverse apps og lekt meg, kjørte jeg nå den siste lag-fixen. Quadrant ligger på like i overkant av 2100, men jeg rengner med jeg kunne fått enda litt høyere om jeg så behov for det.

 

For de av dere som ikke har kjenskap til Captivate-utgaven, så ser den ganske annerledes ut enn i9000. Jeg liker designet bedre, byggekvaliteten er klart bedre, den kommer med 16 GB internminne osv., men i bunn og grunn så er det meste av innmaten lik. Kostet meg $219 siden jeg tegnet to års kontrakt, men det er ikke så ille med tanke på at jeg hadde 12 måneder av forrige kontrakt og ville beholdt abonnementet uavhengig av telefon.

 

Pr nå er det en ting som gjenstår før jeg ser meg fornøyd. Å få fjernet operatørsperren. Dessverre ser det ut som om det kan bli det absolutt vanskeligste. Det er en lang tråd om det på xda-developers, og sålangt ser det ut som det er bare 2-3 stykker som har fått koden fra AT&T. AT&T er meget restriktive på dette og det meste tyder på at jeg må vente 90 dager. Passer meg dårlig siden jeg flyr til Norge om en uke og har et Onecall SIM-kort liggende. Jeg har sutret høylytt i noen mails til AT&T og siste nytt er at de skal ringe meg i morgen for å diskutere problematikken. Jeg kommer neppe noen vei, men nekter å gi opp håpet helt. Betaler jo en liten tusenlapp i måneden til AT&T uavhengig av om jeg bruker telefonen eller ikke, så det rimer ikke at de tvinger meg til å bruke en annen telefon når jeg er utenlands. Særlig med tanke på hvor dyrt det er å bruke AT&T-abonnementet mitt i Norge (selv ubesvarte anrop teller som ett minutt og koster vel 9-10 kr pr stykk).

 

Fingers crossed. Går dette i boks, skal telefonen min få være telefon en stund. Helt til Froyo er stabilt og bra nok til å satse på. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli temmelig drittlei denne telefonen, jeg får ikke sendt mms og nettet faller ut hele tiden. Jeg har snakket med Tele2 og det var ikke mye hjelp å få der heller, er det noen som sliter like mye som meg. Det er enten Wifi eller Roaming, sistnevnte starter ikke når jeg aktiverer roaming. Hadde denne tlf vært "billig" så hadde den gått i veggen.

 

Aldri hatt noe problemer med dette. Chess.

 

Hvorfor klarer ikke telefonen koble seg opp mot Kies lenger? Har Windows 7, og var senest tilkoblet for 24 timer siden uten problemer. Har ikke gjort noen endringer i mellomtiden, verken på telefon eller PC. Forsøkt restarte både PC og telefon, uten at det hjelper. Første gangen jeg kobler til etter restart av PC/telefon, får jeg spørsmål om jeg vil tillate at tekoppen/Inc. (eller noe lingnende) gjør endringer på PC'n. Dette høres rart ut, jeg velger nei. Men skjer ikke noe annet enn at jeg får samme spørsmål igjen og igjen. Svarer så ja. Programmet starter og ifølge telefon er jeg tilkoblet, men ikke ifølge PC. Prøver bruke Windows utforsker istedenfor, men da henger hele PC dritten seg...

 

Edit: Fungerte etter at jeg reinstallerte driverne.

 

Samme skjedde med min, men jeg får den ikke til å virke i win7 uansett hva jeg gjør :(

 

Har prøvd diverse guider og jeg gidder ikke kjøre factory reset og sd format bare for å koble til kies, da driter jeg heller i det og synker kun mot google.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får kalenderen til å vise hendelser som går over flere dager, dvs hendelser som på calendar.google.com legges inn på den øverste linja i kalenderen?

 

Disse kommer ikke opp på kalenderen på Samsungen, må jeg ev. legge inn en annen kalender enn den som følger med?

 

Edit: Det vises visst likevel, men kalenderen er treg til å oppdatere fra nett. Er det noen måte å tvinge sync?

Endret av oleva
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli temmelig drittlei denne telefonen, jeg får ikke sendt mms og nettet faller ut hele tiden. Jeg har snakket med Tele2 og det var ikke mye hjelp å få der heller, er det noen som sliter like mye som meg. Det er enten Wifi eller Roaming, sistnevnte starter ikke når jeg aktiverer roaming. Hadde denne tlf vært "billig" så hadde den gått i veggen.

 

Aldri hatt noe problemer med dette. Chess.

 

Hvorfor klarer ikke telefonen koble seg opp mot Kies lenger? Har Windows 7, og var senest tilkoblet for 24 timer siden uten problemer. Har ikke gjort noen endringer i mellomtiden, verken på telefon eller PC. Forsøkt restarte både PC og telefon, uten at det hjelper. Første gangen jeg kobler til etter restart av PC/telefon, får jeg spørsmål om jeg vil tillate at tekoppen/Inc. (eller noe lingnende) gjør endringer på PC'n. Dette høres rart ut, jeg velger nei. Men skjer ikke noe annet enn at jeg får samme spørsmål igjen og igjen. Svarer så ja. Programmet starter og ifølge telefon er jeg tilkoblet, men ikke ifølge PC. Prøver bruke Windows utforsker istedenfor, men da henger hele PC dritten seg...

 

Edit: Fungerte etter at jeg reinstallerte driverne.

 

Samme skjedde med min, men jeg får den ikke til å virke i win7 uansett hva jeg gjør :(

 

Har prøvd diverse guider og jeg gidder ikke kjøre factory reset og sd format bare for å koble til kies, da driter jeg heller i det og synker kun mot google.

 

Bruker du Launcher Pro? hørte at Kies vil ikke kjenner igjen mobilen hvis du kjører Launcher pro

Lenke til kommentar

hurra! har nå hatt Galaxy S i 2 dager(min andre dag idag), og jeg er STOR fornøyd så langt. Hadde dog en Hero før, så dette var en god og fin oppgradering ;)

 

Noen morsome spill å anbefale forresten?

 

asphalt 5 (må ha spill fra samsung egen appstore, 1 av de 5 app du kan installere), robo defence, aTilt 3d labyrinth, Falling Ball, Paper Toss, Iron Sight, Armageddon squadron, blastosis invasion, graviturn, flight frenzy, the plateau, my paper plane 2, winds of steel, Raging Thunder 2, strip blackjack, strip poker,

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle dele en liten erfaring jeg har gjort her.

 

Bestilte meg mobilt bredbånd til mobilen på Chess (250,- måneden).

 

Planen min var å bruke Galaxy'S WIFI tethering for dele bredbånd mot laptop, men tethering'en skrudde seg av til stadighet. Det viste seg at jeg hadde aktivert wifi lokalisering (sånn at mobilen bruker wifi for å finne ut hvor du er). Det aktiverte WIFI med jevne mellomrom og da ble tetheringen avbrutt.

 

Etter at jeg har skrudd av det funket alt supert!

Lenke til kommentar

Hurmf! Plutselig vil ikke den innebygde facebook-appen synce kontakter :(

 

Det samme har skjedd meg. Litt usikker på hva som kan være grunnen, siden jeg har trykka mye på SGS for å få den slik jeg vil.

 

Symptom: Jeg får 2 underpunkter i min integrerte FB sync profil på telefonen. Men begge heter "Synk" og den øverste feiler. Merkelig. Jeg bruker også den siste versjonen av FB for android og den oppretter egen synk profil, som ikke feiler.

Jeg går på "kontakter" "hent venner" og får opp en stk fb konto på lista (den for app'en kommer ikke med), men den er grå, og jeg kan ikke åpne den for å velge.

 

Mulige grunner og hva er testet: Hele uløkka begynte da wifi streiket (klarte ikke å holde seg enabled i mer en 10 sekunder), så jeg tok en Hard Reset. Ingen root eller Odin bruk på denne devicen. Tok først mye backup av ting, men alle apps la jeg inn igjen manuelt. La ikke inn gamle Kontakt detaljer via Backup. Føler jeg har prøvd det meste, slik som sletting/fjerning av apps og fb-konto, prøvd de forskjellige valgene nå man legger til sync-profil. Har også prøvd å la FB-appen synke/ importere alle mine fb venner. Da kommer det opp grønne symboler med hvitt siluette inni, istedenfor FB logo. Disse gjenkjennes ikke av SGS som fb profiler men automatisk legger dem til de navnene som passer i gmail lista. Ofte flere ganger. Men ingen fb-info kommer med.

 

Dette virket tidligere, og da måtte jeg koble kontaktene en og en, noe som var helt greit. Men nå: Ingen bilder, info, nada.

 

Det har vært litt andre som har slitt med samme problemet siden slutten av Juli, og der nevnes det at fw upgrade via Odin har løst saken. (Link) Men det er ikke aktuelt før jeg har testet ny offisiell FW og Froyo.

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar

Hurmf! Plutselig vil ikke den innebygde facebook-appen synce kontakter :(

 

Det samme har skjedd meg. Litt usikker på hva som kan være grunnen, siden jeg har trykka mye på SGS for å få den slik jeg vil.

 

Symptom: Jeg får 2 underpunkter i min integrerte FB sync profil på telefonen. Men begge heter "Synk" og den øverste feiler. Merkelig. Jeg bruker også den siste versjonen av FB for android og den oppretter egen synk profil, som ikke feiler.

Jeg går på "kontakter" "hent venner" og får opp en stk fb konto på lista (den for app'en kommer ikke med), men den er grå, og jeg kan ikke åpne den for å velge.

 

Mulige grunner og hva er testet: Hele uløkka begynte da wifi streiket (klarte ikke å holde seg enabled i mer en 10 sekunder), så jeg tok en Hard Reset. Ingen root eller Odin bruk på denne devicen. Tok først mye backup av ting, men alle apps la jeg inn igjen manuelt. La ikke inn gamle Kontakt detaljer via Backup. Føler jeg har prøvd det meste, slik som sletting/fjerning av apps og fb-konto, prøvd de forskjellige valgene nå man legger til sync-profil. Har også prøvd å la FB-appen synke/ importere alle mine fb venner. Da kommer det opp grønne symboler med hvitt siluette inni, istedenfor FB logo. Disse gjenkjennes ikke av SGS som fb profiler men automatisk legger dem til de navnene som passer i gmail lista. Ofte flere ganger. Men ingen fb-info kommer med.

 

Dette virket tidligere, og da måtte jeg koble kontaktene en og en, noe som var helt greit. Men nå: Ingen bilder, info, nada.

 

Det har vært litt andre som har slitt med samme problemet siden slutten av Juli, og der nevnes det at fw upgrade via Odin har løst saken. (Link) Men det er ikke aktuelt før jeg har testet ny offisiell FW og Froyo.

 

Noen synspunkter?

 

FB sync virker ikke her heller, har omtrent identiske erfaringer som deg.. Utrolig irriterende, spesielt siden jeg mistet backupen av kontaktene mine tidligere. Så derfor hadde det vært utrolig greit å kunne synce!

 

Husker jeg så en tråd på XDA developers om samme emne, virker som det er flere enn oss som sliter med akkurat det.

 

FB til Android er i det store og hele en skuffelse så langt. Akkurat det fungerte mye bedre på iPhone. Nåvel, blir nok bedre om litt :)

Lenke til kommentar

 

Tør jeg spørre hvorfor du kjøpte fra de rottene (:p), og ikke en original?

Tja, hvor skal man begynne. Bedre design. Bedre byggekvalitet. Dobbelt så mye internminne. 3G i AT&Ts (som tross alt er min operatør) nettverk. For ikke å snakke om en tredjedel av prisen.

 

Ting fungerer veldig annerledes med abonnement her i USA. De fleste abonnement koster en hel del, men har mye inkludert. I tillegg vil man måtte ha de samme dyre abonnementene uavhengig av om man kjøper telefoner gjennom operatør eller til full pris.

 

Fikk en telefon fra AT&T i dag som irriterer meg grønn dog. Ble presentert den vanlige leksa om at opplåsningskoder ikke er tilgjengelig på tross av at andre har fått koden. Så da blir nok telefonen min ren PDA når jeg er i Norge inntil videre, så får jeg heller bruke en annen telefon å ringe med.

Lenke til kommentar

Hvorfor klarer ikke telefonen koble seg opp mot Kies lenger? Har Windows 7, og var senest tilkoblet for 24 timer siden uten problemer. Har ikke gjort noen endringer i mellomtiden, verken på telefon eller PC. Forsøkt restarte både PC og telefon, uten at det hjelper. Første gangen jeg kobler til etter restart av PC/telefon, får jeg spørsmål om jeg vil tillate at tekoppen/Inc. (eller noe lingnende) gjør endringer på PC'n. Dette høres rart ut, jeg velger nei. Men skjer ikke noe annet enn at jeg får samme spørsmål igjen og igjen. Svarer så ja. Programmet starter og ifølge telefon er jeg tilkoblet, men ikke ifølge PC. Prøver bruke Windows utforsker istedenfor, men da henger hele PC dritten seg...

 

Edit: Fungerte etter at jeg reinstallerte driverne.

Det samme skjer hver gang jeg skal koble til nå. Må velge drivergjenoppretting for at telefon og Kies skal fungere sammen. Telefonen er knall, men programvaren for PC (Kies) er håpløs! Overførte masse musikk til telefonen for 2 dager siden, men trengte mer minne. Så tenkte jeg skulle overføre alt til minnekortet nå, slik at jeg har alt samlet der. Men dette fører bare til at feilmeldinger og programmet henger seg hele tiden.

Lenke til kommentar

Hvorfor klarer ikke telefonen koble seg opp mot Kies lenger? Har Windows 7, og var senest tilkoblet for 24 timer siden uten problemer. Har ikke gjort noen endringer i mellomtiden, verken på telefon eller PC. Forsøkt restarte både PC og telefon, uten at det hjelper. Første gangen jeg kobler til etter restart av PC/telefon, får jeg spørsmål om jeg vil tillate at tekoppen/Inc. (eller noe lingnende) gjør endringer på PC'n. Dette høres rart ut, jeg velger nei. Men skjer ikke noe annet enn at jeg får samme spørsmål igjen og igjen. Svarer så ja. Programmet starter og ifølge telefon er jeg tilkoblet, men ikke ifølge PC. Prøver bruke Windows utforsker istedenfor, men da henger hele PC dritten seg...

 

Edit: Fungerte etter at jeg reinstallerte driverne.

Det samme skjer hver gang jeg skal koble til nå. Må velge drivergjenoppretting for at telefon og Kies skal fungere sammen. Telefonen er knall, men programvaren for PC (Kies) er håpløs! Overførte masse musikk til telefonen for 2 dager siden, men trengte mer minne. Så tenkte jeg skulle overføre alt til minnekortet nå, slik at jeg har alt samlet der. Men dette fører bare til at feilmeldinger og programmet henger seg hele tiden.

 

Kan du ikke bare drite i å bruke Kies? Jeg bruker aldri Kies, pga det er fryktelig dårlig slik som det er pr. idag.

Jeg kobler telefonen som masselagring og kopiere filer den veien.

Hvis du vil kopiere en mappe o.l fra intern minne på telefonen til SD kort er det bare å gå inn på mine filer som er et "program" du finner under programmer, der kan du velge å kopiere/flytte filer/mapper slik du selv ønsker.

 

NB, ved å koble telefonen som masselagring, må du selv montere selve minnet på telefonen manuelt. Det gjøres ved å dra ned info linjen øverst og trykke på usb koblingen der for å montere minne slik at du finner det i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...