Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Noen folk klager på at det er en fæl skurring og veldig dårlig kvalitet når de snakker med meg. Såpass dårlig at det ikke er alltid de hører hva jeg sier.

Noen som har opplevd det, eller vet hvorfor det skjer? Evt. hva må gjøres for å fixe?

 

Jeg har tvert imot bare hatt gode telefonsamtaleopplevelser med denne, noe som stod som en kontrast til den forrige jeg hadde (Omnia HD). Men det kan være så mangt som forårsaker dette. Det kan være feil på telefonen din, det kan være en feil på telefonen til den du snakker med, det kan være feil på nettet, det kan være feil hos din operatør eller operatøren til den du snakker med. Det behøver ikke være noen feil heller, men at den tar inn forstyrrelser fra miljøet rundt deg. Hvordan man holder telefonen kan også ha innvirkning. Antenne-problemene rundt iPhone 4 er vel kjente, men de samme problemene er heller ikke uvanlig på slike smarttelefoner. Støv i høytaler, gammelt simkort er også elementer som kan spille inn.

 

Mine erfaringer med telefon tilsier i alle fall at absolutt ikke er dårlig lyd på denne modellen, men andre omstendigheter kan påvirke. Dersom problemene imidlertid bare fortsetter til tross for alle eliminerings forsøk, bør du levere den inn til service.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat kjøpt meg en av disse. Funker bra hittil, bra skjerm må jeg si. Tastaturet er uvant til nå, men så har jeg aldri hatt selv før.Noen som har en app som kan overvåke internett ut og inn? Jeg vil gjerne dobbeltsjekke at jeg ikke bruker noe utenom eget wlan så jeg ikke får en sjokkregning i posten :)

Lenke til kommentar

Kies klarer ALDRI å koble til enheten fra pcen. Den står som connected på mobilen, men KIES på pcen klarer ikke å oppdage dette. Irriterende. Har prøvd å formatere innebygd SD, sette den på Ask when connected på hvordan den skal tilkoble og flere andre småting jeg har sett på nett. Ingenting har fungert. Tips?

Lenke til kommentar

Hva er beste metode å legge inn filmer da? Noen som har hvilke kodecs/oppløsning denne støtter?

 

En ting til, når jeg legger inn et bilde som wallpaper blir det strekt ut, noe som er relativt kjedelig. Hvordan får man wallpapers til å passe til skjermen så man slipper å dra seg bortover for å se resten av bildet?

Lenke til kommentar

Kies klarer ALDRI å koble til enheten fra pcen. Den står som connected på mobilen, men KIES på pcen klarer ikke å oppdage dette. Irriterende. Har prøvd å formatere innebygd SD, sette den på Ask when connected på hvordan den skal tilkoble og flere andre småting jeg har sett på nett. Ingenting har fungert. Tips?

Har ikke noe problemer med Kies hos meg..

Eneste gangene kies ikke reagerer er vist jeg er inne på noe på telefonen når den kobles til,da er det bare å nappe ut kabelen lukke programmene på telefonen og koble til igjen..

Er feks. kontaktlisten åpen og skjermen låst så reagerer ikke kies.

 

 

Kies tar lang tid å starte og,sitter på en AMD X6 med intel 80GB SSD og det tar 10 sec før det starter...myyyye lenger tid på en svakere maskin kan jeg tenke meg..Jeg har satt telefonen til Kies.

Endret av taz
Lenke til kommentar

i5 og dual SSD (raid 0) her så det er ikke svakheten på pcen iallefall!

 

Jeg ordla meg kanskje feil. Den blir aldri connected, da den står på connecting... i evig tid. Så den finner mobilen, men klarer ikke å ende tilkoblingen. Veldig frustrerende

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Har oppløsningen noe å si? Lot programme KIES convertere, med mobilen valgt som mål. Da konverterte den over i en latterlig lav oppløsning. Windows 7s konvertering mens den kopieres over tar alt alt for lang tid, selv på en god pc.

 

Edit, den taklet ikke mp4 i høy oppløsning. Hva er beste måten å få filmer inn som originalt er i høy kvalitet på?

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Støtter skjermkortet ditt GPGPU hardware acceleration så kan du jo prøve CyberLink MediaEspresso.

 

GT330 så det tror jeg nok. Iallefall lastes det ned nå! Takker for tips. Har ikke prøvd 720p enda, kun to filmer som var 1080p.

 

Edit, gt330 var visst ikke støttet, men programmet virket greit så jeg laster det ned likevel.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Ifølge gsmarena.com har Galaxy S dobbelt så bra batterikapasitet som Desire, men som jeg har skrevet tidligere også - dette er noe du må ta med en klype salt. Personlig synes jeg den holder bra på strømmen til å være en slik telefon, men hvis ser etter i tråden vil du oppdage at mange mener batterikapasiten også er dårlig.

 

Når det gjelder kamera, er det mange som kritiserer den for å mangle blitz eller fotolys, og at du dermed ikke får gode bilder innendørs. Det er riktig at den tar best bilder ute i dagslys, men hvor mange mobilkameraer tar bra bilder innendørs selv om de har blitz? Innendørsbilder i dårlig belysning blir ikke bra uansett med mobilkamera. Med andre ord: blitz savnes ikke. Derimot savner jeg enormt en dedikert kameraknapp. At man må trykke på skjermen for å ta bilder, er jeg ikke direkte fan av for å si det slik.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

For dem som lurer på hva slags app og spill som fungerer fet på denne telefonen har jeg nå samlet sammen en del. Og disse MÅ HA apps er:

 

 

Programmer:

 

Quick settings: 1 klikk slå på\av: Bluetooth, Wifi, APN, GPS, og litt mer, liten kjapp og gratis.

 

Skandinavian Keyboard: Hvis du ikke har æøå fra før :) gratis.

 

GPS Status: sjekk status på GPS din, tror den hjelper med å kople opp raskere også, freeware med ads.

 

Barcode Scanner: Må ha hvis du vil innstallere rett fra strekk-kodene fra skjermen, kjapp og gratis.

 

Mobile Maps 10: Kart navigasjonsprogramm, koster penger, men kan fikse gratis på piratebay.

 

mVideoPlayer: Støtter teksting(subtitle som .srt filer) og 720p. Nå kan du se Avatar i 720p med norsk tekst på mobilen! gratis.

 

 

Spill:

 

Raging Thunder 2. Beste 3D bil racing spill med støtte for multiplayer. Bra grafikk. Tjener penger oppgrader biler, tuner osv. Koster penger

 

Nova: Beste 3d første persons skytespill, minner om Halo, bra grafikk, multiplayer støtte over nettet er kult. Koster penger.

 

Skies of Glory. Beste 3d fly skytespill, deilig grafikk, tror det kostet penger, men lastet ned gratis, multiplayer støtte er gøy.

 

Sketch online: Pictionary style spill, der du tegner og andre skal gjette, og dere bytte på det og får poeng hvis du tegner bra og andre gjetter riktig, med bra chatting og det ganske sosialt, multiplayer selvfølgelig :) gratis.

 

2 Player Reactor: Morsomt reaksjons\IQ spill for 2 personer, kan også oppgradere til å gjelde for 4 personer samtidig, men koster penger da.

 

SkySiege: Show-off spill som du kan vise til andre hva mobilen din kan gjøre, det hele går ut på skyte ned fly og helicopter. Men det kule er at du må bruke mobilen til å se rundt med og bruke kameraet til å tranformere ditt rom eller der du er til slagmarken, der du kan se helikopter fly over PC-en og vinduet ditt osv. kun singleplay. gratis

 

Abduction world attack: Morsomt singleplayer spill der du skal redde en ku ved å vippe skjermen til høyre og venstre, kult og søt. tror er gratis.

 

Robo Defense. Tower defence style spill singleplayer bare. Koster penger.

 

Farm Frenzy: avhengighet skapende single player spill der du driver en gård :) tror er gratis.

 

 

Andre bra og kult apps, men ikke nødvendigvis MÅ HA :D

 

spill:

 

Iron Sight

Anytime Pool

Chessmaster

NaughtyDice

Graviturn

Armageddon Squadron

Blastosis Invasion

Asphalt5

Tic tac toe

paper toss

block breaker

bonsai blast

caligochaser

colorix

flight frenzy

the plateau

my paper plane 2

aTilt 3D labyrinth

winds of steel

gameboid

falling ball

xgalaxy 2

gem miner dig deeper

tower bloxx

heavygunner

dungeon hunter

nfs shift

hero of sparta

cestos

assassins creed

homerunbattle3d

projectinf

taps of fire

prism 3d

throttlecopter

armored strike

what the doodle

sky force reloaded

shoot u

hungry shark

 

 

programmer:

 

mapdroyd

skyfire

smart measure

image viewer

voice recorder

multilex english

sgs info

realcalc

gmob 365

shazam

arprotractor

gule sider

currency converter

RoadSMS

xpiano

Endret av Squy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...