Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurmf! Plutselig vil ikke den innebygde facebook-appen synce kontakter :(

 

Det samme har skjedd meg. Litt usikker på hva som kan være grunnen, siden jeg har trykka mye på SGS for å få den slik jeg vil.

 

Symptom: Jeg får 2 underpunkter i min integrerte FB sync profil på telefonen. Men begge heter "Synk" og den øverste feiler. Merkelig. Jeg bruker også den siste versjonen av FB for android og den oppretter egen synk profil, som ikke feiler.

Jeg går på "kontakter" "hent venner" og får opp en stk fb konto på lista (den for app'en kommer ikke med), men den er grå, og jeg kan ikke åpne den for å velge.

 

Mulige grunner og hva er testet: Hele uløkka begynte da wifi streiket (klarte ikke å holde seg enabled i mer en 10 sekunder), så jeg tok en Hard Reset. Ingen root eller Odin bruk på denne devicen. Tok først mye backup av ting, men alle apps la jeg inn igjen manuelt. La ikke inn gamle Kontakt detaljer via Backup. Føler jeg har prøvd det meste, slik som sletting/fjerning av apps og fb-konto, prøvd de forskjellige valgene nå man legger til sync-profil. Har også prøvd å la FB-appen synke/ importere alle mine fb venner. Da kommer det opp grønne symboler med hvitt siluette inni, istedenfor FB logo. Disse gjenkjennes ikke av SGS som fb profiler men automatisk legger dem til de navnene som passer i gmail lista. Ofte flere ganger. Men ingen fb-info kommer med.

 

Dette virket tidligere, og da måtte jeg koble kontaktene en og en, noe som var helt greit. Men nå: Ingen bilder, info, nada.

 

Det har vært litt andre som har slitt med samme problemet siden slutten av Juli, og der nevnes det at fw upgrade via Odin har løst saken. (Link) Men det er ikke aktuelt før jeg har testet ny offisiell FW og Froyo.

 

Noen synspunkter?

 

Ja, det er akkurat det samme som jeg har, og jeg har oppdatert til JM5 tror jeg det er. Det jeg tror at har skjedd er at når jeg fucka opp de jeg allerede hadde synca med den interne facebook appen, ble de fortsatt liggende en eller annen plass på telefonen. Så nå blir det og putle litt og se om jeg klarer å finne ut hvor.

 

Kommer tilbake til det hvis jeg finner ut noe mer.

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli temmelig drittlei denne telefonen, jeg får ikke sendt mms og nettet faller ut hele tiden. Jeg har snakket med Tele2 og det var ikke mye hjelp å få der heller, er det noen som sliter like mye som meg. Det er enten Wifi eller Roaming, sistnevnte starter ikke når jeg aktiverer roaming. Hadde denne tlf vært "billig" så hadde den gått i veggen.

 

Aldri hatt noe problemer med dette. Chess.

 

Hvorfor klarer ikke telefonen koble seg opp mot Kies lenger? Har Windows 7, og var senest tilkoblet for 24 timer siden uten problemer. Har ikke gjort noen endringer i mellomtiden, verken på telefon eller PC. Forsøkt restarte både PC og telefon, uten at det hjelper. Første gangen jeg kobler til etter restart av PC/telefon, får jeg spørsmål om jeg vil tillate at tekoppen/Inc. (eller noe lingnende) gjør endringer på PC'n. Dette høres rart ut, jeg velger nei. Men skjer ikke noe annet enn at jeg får samme spørsmål igjen og igjen. Svarer så ja. Programmet starter og ifølge telefon er jeg tilkoblet, men ikke ifølge PC. Prøver bruke Windows utforsker istedenfor, men da henger hele PC dritten seg...

 

Edit: Fungerte etter at jeg reinstallerte driverne.

 

Samme skjedde med min, men jeg får den ikke til å virke i win7 uansett hva jeg gjør :(

 

Har prøvd diverse guider og jeg gidder ikke kjøre factory reset og sd format bare for å koble til kies, da driter jeg heller i det og synker kun mot google.

 

Bruker du Launcher Pro? hørte at Kies vil ikke kjenner igjen mobilen hvis du kjører Launcher pro

 

Bruker launcher pro, men går inn i TW når jeg prøver å connecte, da skal det funke. Var samme greia før jeg installerte launcher pro og :)

Lenke til kommentar

Kjøpte Galaxy S for en måned siden. De første dagene var alt bare bliss, med kanonskjerm og Android å leke seg med. I dag ønsker jeg mest av alt å kaste hele skiten i veggen og kjøpe meg en annen telefon.

 

Med tida har jeg funnet følgende problemer:

 

  1. Lagger masse ved trykking i menyer etc., verre enn min gamle iPhone 3G med iOS4.
  2. GPS-modulen ramler ut hele tiden. Hopper mellom 10 og 200 m nøyaktighet, mister satelitter når den ligger stille med 360 grader fri sikt. Ubrukelig til navigasjon.
  3. Mister kontakten med internt minne (intern SD-kort). Omtrent hver gang jeg skal bruke kameraet får jeg beskjed om at det ikke er tilgjengelig lagringsplass, og må restarte telefonen for å finne det interne SD-kortet.
  4. Dårlig signalstyrke på både telefon og Wifi. Må stå ved siden av trådløsruteren for å få full signalstyrke, mens min gamle iPhone 3G klarer det glatt i andre enden av leiligheten. Masse blindspots på telefondekning som jeg ikke hadde tidligere med iPhone (som heller ikke var super).
  5. Kies-softwaren er elendig, halvparten av gangene får jeg ikke en gang koblet til telefonen men må reinstallere drivere etc. Trodde ikke jeg skulle si det noen gang, men jeg savner iTunes...

 

Bl.a. GPS-problemene kan fikses med firmwareoppdatering har jeg skjønt, men det er ingen ting tilgjengelig fra Samsung via Kies. Dvs jeg må evt roote telefonen for å fikse ting som Samsung skulle hatt kontroll på før de sendte telefonen ut på markedet.

 

Håper 2.2-oppgraderingen får ting på skinner, ellers ryker denne i retur :)

Endret av josteink
Lenke til kommentar

Jøss, så mye problemer da.Laggen er det snakk om å fikses offisielt..GPS, prøv å skriv *#*#1472365#*#* og gå til "SUPL/CP settings".. Velg Auto Config på toppen der.. Veldig fornøyd med min etter dette. Satte den dog også til Cold Start under "Application settings"..YMMV dog.

Lenke til kommentar

Jøss, så mye problemer da.Laggen er det snakk om å fikses offisielt..GPS, prøv å skriv *#*#1472365#*#* og gå til "SUPL/CP settings".. Velg Auto Config på toppen der.. Veldig fornøyd med min etter dette. Satte den dog også til Cold Start under "Application settings"..YMMV dog.

 

Ok, takk for info:) Skal prøve det

Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt denne telefonen her og liker den godt så langt. Jeg har bare så vidt kommet i gang med de ulike programmer, apps, og ikke minst tilpasse telefonen og hvilemenyen. Den store oppgaven jeg har lyst til å gjøre først er å rydde opp i kontaktlista.

 

Da jeg fikk telefonen satte jeg mitt gamle simkort inn i den, og synket med gmail-kontoen og facebook-kontoen. Nå har jo de tre kildene der aldri vært helt synkrone, så det er mange dobbeltføringer osv i kontaktlista mi på telefonen nå. Det er en skikkelig jungel der nå. Tanken er å få eksportert kontaktlista fra telefonen til gmail så jeg kan redigere alt der og så synkronisere med telefonen for en oppdatert liste. Etterpå kan jeg, hvis jeg må, gå gjennom lista på telefonen og slette de som fortsatt er doble og andre som jeg ikke vil ha der. Er det noen som vet hvordan jeg lettest kan gjøre dette?

 

Et alternativ kan være å bruke outlook, men jeg har ikke engang brydd meg med å lage meg en outlook-konto på hjemme-PCen siden jeg bruker gmail og yahoo til privat epost. I tillegg sliter Kies litt. Det virker som om Kies mister kontakten med telefonen om den går i hvilemodus, noe den nå gjør etter 30 sek.

Lenke til kommentar

Lei av å vente på iPhone 4 og å forholde meg til ubrukelige Apple og AT&T gikk jeg i går inn på nærmeste AT&T store og prøvde Samsung Galaxy S/Captivate/i897 i to minutter. Likte forsåvidt hva jeg så, men kunne ikke fordra at den var AT&T-brandet med all den dritten det medfører.

 

Vel hjemme googlet jeg telefonen litt og leste et par tester og sjekket XDA-developers for å se hva man har fått ut av telefonen. Lovende. Enkel root access, fjerning av AT&T-apps mulig og i tillegg kan man installere i9000 ROM. For å si det slik, jeg var på plass kort tid etter at butikken åpnet i dag.

 

Førsteinntrykk er bra, spesielt med tanke på at jeg ikke har gjort noe med den ennå. Satser på at jeg blir mer fornøyd før helga er over. Om ikke annet, så har jeg litt å knote med.

Jeg har ingen "AT&T dritt" på min iPhone 4.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jøss, så mye problemer da.Laggen er det snakk om å fikses offisielt..GPS, prøv å skriv *#*#1472365#*#* og gå til "SUPL/CP settings".. Velg Auto Config på toppen der.. Veldig fornøyd med min etter dette. Satte den dog også til Cold Start under "Application settings"..YMMV dog.

 

Får bare "Rejected" når jeg skriver det der jeg..?

Lenke til kommentar

hallo folkens har nå fått bestilt galaxy s og er veldig spent. men jeg prøvde mobilen i en elkjøp butikk for ikke så lenge sidem og det virket som den lagget veldig mye, hva er det enkleste jeg kan gjøre for å fikse dette,?? er også helt ny til android så jeg har null peiling på rooting og slikt. bør man roote denne telefonen eller ikke?

Lenke til kommentar

hallo folkens har nå fått bestilt galaxy s og er veldig spent. men jeg prøvde mobilen i en elkjøp butikk for ikke så lenge sidem og det virket som den lagget veldig mye, hva er det enkleste jeg kan gjøre for å fikse dette,?? er også helt ny til android så jeg har null peiling på rooting og slikt. bør man roote denne telefonen eller ikke?

 

Har du null peiling på rooting og slikt, ser jeg ikke poenget med at du gjør det. Det må isåfall være for å få tilgang til betal- apps, da vi ikke har det i Norge enda. Når det er sagt er det bare et tidsspørsmål før vi får det.

 

Min lagger ikke hvertfall. Sørg for å avslutte apps innimellom (task killer), slik at de ikke ligger i bakgrunnen og drar unødvendige ressurser. Det er også lurt å avinstallere program du aldri bruker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...