Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hallo folkens har nå fått bestilt galaxy s og er veldig spent. men jeg prøvde mobilen i en elkjøp butikk for ikke så lenge sidem og det virket som den lagget veldig mye, hva er det enkleste jeg kan gjøre for å fikse dette,?? er også helt ny til android så jeg har null peiling på rooting og slikt. bør man roote denne telefonen eller ikke?

 

Har du null peiling på rooting og slikt, ser jeg ikke poenget med at du gjør det. Det må isåfall være for å få tilgang til betal- apps, da vi ikke har det i Norge enda. Når det er sagt er det bare et tidsspørsmål før vi får det.

 

Min lagger ikke hvertfall. Sørg for å avslutte apps innimellom (task killer), slik at de ikke ligger i bakgrunnen og drar unødvendige ressurser. Det er også lurt å avinstallere program du aldri bruker..

 

Da er du isåfall heldig å ha en totalt uten lagg. Min hadde lagg(men ikke mer enn at det gikk helt fint å bruke den), selv om jeg prøvde det du foreslo.

 

Så selv om jeg ikke anbefaler noen å roote eller oppdatere firmware, uten at man vet hva men begir seg ut på og med følger det kan få........så fikk jeg selv en bedre telefon etter rooting og lagfix. Benchmarktest viste også dette. Gikk fra 880 til 2250 :)

Lenke til kommentar

Skal ikke Galaxy S støtte .mkv filer? La akkurat inn "Ratatouille" på den, men får bare opp "filtypen støttes ikke" i videospiller.

Støtter MKV, jo. Jeg har spilt av mang en film/episode i mkv-konteiner. Men jeg klarte ikke filmer i mkv i 1080p.. Den har en begrensning i bitrate og seff kodek. Du er nok bare litt uheldig med kodek/bitrate. Prøv en annen fil.

Lenke til kommentar

Skal ikke Galaxy S støtte .mkv filer? La akkurat inn "Ratatouille" på den, men får bare opp "filtypen støttes ikke" i videospiller.

Støtter MKV, jo. Jeg har spilt av mang en film/episode i mkv-konteiner. Men jeg klarte ikke filmer i mkv i 1080p.. Den har en begrensning i bitrate og seff kodek. Du er nok bare litt uheldig med kodek/bitrate. Prøv en annen fil.

Heller ikke MKV filer eller andre filer med DTS, 5.1 lyd osv. Ergo bør man sjekke nøye hva man laster ned.

 

I verste fall kjører man bare en konvertering eller remuxing.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal ikke Galaxy S støtte .mkv filer? La akkurat inn "Ratatouille" på den, men får bare opp "filtypen støttes ikke" i videospiller.

Støtter MKV, jo. Jeg har spilt av mang en film/episode i mkv-konteiner. Men jeg klarte ikke filmer i mkv i 1080p.. Den har en begrensning i bitrate og seff kodek. Du er nok bare litt uheldig med kodek/bitrate. Prøv en annen fil.

Heller ikke MKV filer eller andre filer med DTS, 5.1 lyd osv. Ergo bør man sjekke nøye hva man laster ned.

 

I verste fall kjører man bare en konvertering eller remuxing.

 

Ok, tusen takk for oppklaringen :)

Lenke til kommentar

Har bare testet Asphalt 5 som fulgte med telefonen.. Men det fungerer jo veldig bra.

 

Har dog lyst til å prøve Nova, kjøpte du det eller hvor fikk du tak i det?

 

Bare gå inn på gameloft.com på browsern på telefonen, og da dukker de spillene som telefonen din støtter automatisk opp. Og du kan kjøpe de med visa

Lenke til kommentar

denne siden som -powa- linket til, hvordan får jeg lagt inn adb commands? i adb shell?

 

er det på pcen?

 

Takk for svar :thumbup:

 

Jeg anbefaler at du tar en titt på http://android-dls.com/wiki/index.php?title=ADB

Eller google litt.

 

Men ja, det er commands i cmd :)

 

Takk for svar, det kom naturlignok alt for sent, jeg har klart å forske meg fram til hvordan det skulle gjøres.

Utrulig hva en får til med litt tid og litt prøving/feiling.

 

Kjører nå JM5 med samset og fikk 2221 i quadrant. Føler telefonen er ganske optimalt tweaket, (correct me if im wrong)...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan sette opp knappen for meldinger nederst på telefonen for Handcent SMS istedenfor den medfølgende?

 

Nå får jeg også varsler fra begge applikasjonene...

 

Edit: Kan kanskje spørre om mulighet for å slå av automatisk stor I i swype også (eller er det en bug, språk er satt til norsk?)

Endret av oleva
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan sette opp knappen for meldinger nederst på telefonen for Handcent SMS istedenfor den medfølgende?

 

Nå får jeg også varsler fra begge applikasjonene...

 

Edit: Kan kanskje spørre om mulighet for å slå av automatisk stor I i swype også (eller er det en bug, språk er satt til norsk?)

Jeg liker personlig ikke handcent, så har gått tilbake til den orginale.

Hvis du går på Meldinger (den orginale) -> Tykker på menyknappen -> Innstillinger -> Scroll nederst --> Huk bort varslinger - så får du bort varsling fra orginal appen.

 

Hvis du går på "program-menyen" -> trykker på "endre" -> så kan du flytte alt bortsett fra home-knappen (hvis jeg husker riktig, bruker selv ADW-launcher)

 

Når det gjelder norsk swype, så er det en bug at man får automatisk stor I.

 

Sitter nå I nord-trøndelag etter en lang bil tur, og må si at GPSen fungerer bedre enn først antatt. Nå har jeg kjørt 70 mil med gps, og de eneste stedene den har falt ut er I tunneler.

Den har hoppet på en side-veg en 2-3 ganger, men tok seg raskt inn igjen. Jeg har kjørt E6 meste parten av vegen, men har også kjørt en del dårlige fylkes veger. Har brukt en hacket version av google navigation.

Med dette sagt så har jeg problemer med å få lock hjemme I stua, men hvem trenger navigasjon I stua??

 

Hvor fikk du tak i den versjonen? Takk.

Har svart på PM, men for resten som lurer: http://ponsen.no/blog1.php/2010/08/02/aktivere-maps-navigasjon-i-norge-pa-samsung-galaxy-s-i9000

Lenke til kommentar

hallo folkens har nå fått bestilt galaxy s og er veldig spent. men jeg prøvde mobilen i en elkjøp butikk for ikke så lenge sidem og det virket som den lagget veldig mye, hva er det enkleste jeg kan gjøre for å fikse dette,?? er også helt ny til android så jeg har null peiling på rooting og slikt. bør man roote denne telefonen eller ikke?

 

Har du null peiling på rooting og slikt, ser jeg ikke poenget med at du gjør det. Det må isåfall være for å få tilgang til betal- apps, da vi ikke har det i Norge enda. Når det er sagt er det bare et tidsspørsmål før vi får det.

 

Min lagger ikke hvertfall. Sørg for å avslutte apps innimellom (task killer), slik at de ikke ligger i bakgrunnen og drar unødvendige ressurser. Det er også lurt å avinstallere program du aldri bruker..

 

altså har jodrevet å flashet den gamle omnian jeg hadde, men veit ikke om det er noe av det samme, men har også lest en del her inne at den lagger generelt ganske mye.. er det ikke slik at telefonen BLIR raskere av å kunne være super user?

Lenke til kommentar

hallo folkens har nå fått bestilt galaxy s og er veldig spent. men jeg prøvde mobilen i en elkjøp butikk for ikke så lenge sidem og det virket som den lagget veldig mye, hva er det enkleste jeg kan gjøre for å fikse dette,?? er også helt ny til android så jeg har null peiling på rooting og slikt. bør man roote denne telefonen eller ikke?

 

Har du null peiling på rooting og slikt, ser jeg ikke poenget med at du gjør det. Det må isåfall være for å få tilgang til betal- apps, da vi ikke har det i Norge enda. Når det er sagt er det bare et tidsspørsmål før vi får det.

 

Min lagger ikke hvertfall. Sørg for å avslutte apps innimellom (task killer), slik at de ikke ligger i bakgrunnen og drar unødvendige ressurser. Det er også lurt å avinstallere program du aldri bruker..

 

altså har jodrevet å flashet den gamle omnian jeg hadde, men veit ikke om det er noe av det samme, men har også lest en del her inne at den lagger generelt ganske mye.. er det ikke slik at telefonen BLIR raskere av å kunne være super user?

 

Jeg hadde OmniaHd selv for en tid tilbake, flashing er nesten likt. Av en eller annen grunn er det endel "lag" uten noe tweak, jeg anbefaler deg og lese om min post litt tilbake, så blir det supert :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det flere som har hatt problemer med at telefonen ødelegger minnekort? Sammen med telefonen kjøpte jeg et 16 GB minnekort fra SanDisk. Etter en dag eller to sluttet telefonen plutselig å spille musikken fra minnekortet, og det kom opp en melding om defekt minnekort og at jeg kanskje måtte formattere det. Jeg formatterte så minnekortet og fylte det igjen med musikk (ca 10 GB). Så skjedde det igjen etter en liten stund. Minnekortet måtte formatteres. Nok en gang tok jeg meg tid til å gjøre samme prosedyre, og nok en gang skjedde det samme.

 

Regnet så med at det måtte være minnekortet som var problemet, og fikk byttet dette. Så skjer det samme enda en gang i dag. Det må jo være telefonen som ødelegger minnekortet? Har hatt telefonen nøyaktig i 7 dager i dag, og fikk derfor akkurat tidsnok benyttet meg av DOA, dvs jeg fikk ny tilsvarende telefon. Håper derfor at problemet er slutt nå, men må innrømme at jeg er spent på fortsettelsen...

Lenke til kommentar

Hei lurer på og kjøpe denne mobilen til jobb tlf.

 

 

Men ser det er mange som klager på att den lagger og att det er dårli battritid?

 

Holder denne mobilen i 3 dager ved lite bruk,litt ringing,sms,email o.s.v.?

God batteri tid er viktig for meg,så må ha en tlf som vertfall holder 2 dager!

 

Hva er folkets mening er denne telefonen vært 4700kr?

Lenke til kommentar

Må det virkelig installeres en kodekpakke for at jeg skal få lov til å legge inn videoer på denne mobilen?

 

Nå prøver jeg å gjøre dette gjennom Kies, men det er muligens enklere å gjøre dette rett gjennom "masselagringsenhet" og legge det i korrekt mappe?

 

På forhånd takk! :)

 

Edit: Problem løst! :D

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...