Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

På min google kalender har jeg lagt til noen andre kalendre som oppdateres av andre, hovedsakelig for å følge med på fotballagene mine. Men disse vises ikke på telefonen, i motsetning til facebook arrangementene mine, de vises. Hvordan kan jeg få lagt dem til?

 

 

for å følge med på fotballlagene dine så ville jeg anbefale Scoreboard. der har du en fin widget som hele tiden viser sist kamp og neste kamp, for et lag av gangen, du kan legge til en liveupdtat sånn at du får beskjed når laget spiller og evt scorer..

 

den tar også andre idrettsgrener sånn at den er ganske anvendelig. jeg har ihvertfall sluttet med å laste ned ical eller lignende filer for nå har jeg hele tiden oppdatert med endringer i kampoppsettet.

 

du må trykke på widgetene for å bytte mellom lagene......men det blir aldri tilbake til kalderoppsett for meg før jeg bytter til noe annet en android

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser flere har klaget på amoled-skjermen i sollyset. Enda en brukerfeil??? De fleste har sikkert "automatisk lysstyrke" avkrysset i instillinger, da blir lyset på mobilen mindre jo lysere det er ute, og sterkere jo mørkere det er! Prøv heller og legge ut widgeten strømkontroll. På den er det ei lita sol, og ved å trykke på sola får du 3 valg: maks lys, automatisk lys, og null lys.

F.eks når jeg er ute med båten og bruker mobilen under blå himmel og sterk sol trykker jeg på maks lys og det gir meg NADA problem å lese en melding eller surfe på nett...

Du har misforstått.

 

Automatisk lyskontroll skal sette opp lysstyrken ved sterkt lys og ned ved svakt lys.. Det gjør den ihvertfall fint på min Galaxy S. Regner med at Desire ikke er bugga.

er slik på desire og ja :) er det mørkt er skjermen lett og lese pga lite pga den reflekterer mindre lys (ikke sant?), og da trenger ikke skjermen være så lys for at du skal kunne se den godt.

Lenke til kommentar

På min google kalender har jeg lagt til noen andre kalendre som oppdateres av andre, hovedsakelig for å følge med på fotballagene mine. Men disse vises ikke på telefonen, i motsetning til facebook arrangementene mine, de vises. Hvordan kan jeg få lagt dem til?

 

 

for å følge med på fotballlagene dine så ville jeg anbefale Scoreboard. der har du en fin widget som hele tiden viser sist kamp og neste kamp, for et lag av gangen, du kan legge til en liveupdtat sånn at du får beskjed når laget spiller og evt scorer..

 

den tar også andre idrettsgrener sånn at den er ganske anvendelig. jeg har ihvertfall sluttet med å laste ned ical eller lignende filer for nå har jeg hele tiden oppdatert med endringer i kampoppsettet.

 

du må trykke på widgetene for å bytte mellom lagene......men det blir aldri tilbake til kalderoppsett for meg før jeg bytter til noe annet en android

 

Jeg hadde FotMob tidligere, samt at jeg har testet noen andre applikasjoner, men liker enkelheten med å ha det i kalenderen. I Google calendar så abonnerer jeg på kalendere som oppdateres til stadighet av andre, inkludert resultater, så jeg kunne virkelig tenkt meg å få til det. Jeg mistenker at det har med at de ikke har noen varslinger som gjør det, i motsetning til min private kalender og Facebook'en.

 

gcal.png

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får lagt filer over i Dropbox når jeg er på telefonen? Hvis jeg f.eks. skal legge et bilde fra "Fotografier" over i Dropbox.

 

Prøvd meg fram med "Del via", men fikk ikke opp Dropbox som alternativ. Fant heller ikke noe fornuftig på meny-knappen.

Jeg har også prøvd å forandre filer og legge til filer i dropbox via telefonen uten hell. Jeg synes å huske at jeg har lest et sted at det ikke er mulig. "Read only".....

Lenke til kommentar

På min google kalender har jeg lagt til noen andre kalendre som oppdateres av andre, hovedsakelig for å følge med på fotballagene mine. Men disse vises ikke på telefonen, i motsetning til facebook arrangementene mine, de vises. Hvordan kan jeg få lagt dem til?

 

 

for å følge med på fotballlagene dine så ville jeg anbefale Scoreboard. der har du en fin widget som hele tiden viser sist kamp og neste kamp, for et lag av gangen, du kan legge til en liveupdtat sånn at du får beskjed når laget spiller og evt scorer..

 

den tar også andre idrettsgrener sånn at den er ganske anvendelig. jeg har ihvertfall sluttet med å laste ned ical eller lignende filer for nå har jeg hele tiden oppdatert med endringer i kampoppsettet.

 

du må trykke på widgetene for å bytte mellom lagene......men det blir aldri tilbake til kalderoppsett for meg før jeg bytter til noe annet en android

 

Jeg hadde FotMob tidligere, samt at jeg har testet noen andre applikasjoner, men liker enkelheten med å ha det i kalenderen. I Google calendar så abonnerer jeg på kalendere som oppdateres til stadighet av andre, inkludert resultater, så jeg kunne virkelig tenkt meg å få til det. Jeg mistenker at det har med at de ikke har noen varslinger som gjør det, i motsetning til min private kalender og Facebook'en.

 

 

Det går ikke an å synke terminlistene fra Google kalenderen til Androidmobiler. Kan ikke si hvorfor, mulig det har noe med rettigheter å gjøre?

 

Følger du imidlertidig denne guiden, så får du i allefall fikset terminlista for britiske lag: Guide

 

En annen, men noe tungvindt måte, er å gå inn i din Google kalender på pcen. Trykke på en kamp og velge kopier til min kalender. Disse kampene du kopierer vil vises i kalenderen på din mobil etter en synk :D

Endret av bushwacker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bladd litt gjennom tråden, og ser jo at batteriet ikke er det beste på Desire.

Jeg kjøpte Desire for sånn der 14 dager siden i den tro at batteriet skulle holde de der 360 timer i standby.

Nå, som jeg er på havet, laaangt fra alt som heter mobildekning (vi har satellitt internett dog), skrudde jeg av wi-fi, blåtann, telefon-del, radio-del, auto-oppdatering, og alt annet jeg kunne finne som kanskje muligvis skulle trekke unødvendig strøm. Telefonen står i "Flight-mode" og brukes kun som vekkeklokke.

 

Batterikapasitet i ovennevnte konfigurasjon: < 24 timer! :nei: og :nei:

Det er jo *SINNSYKT PERVERST* dårlig og sånn der ca 7,5% av oppgitt st.by-tid.

 

For en som er vant til Xperia X1 (forøvrig en grei telefon med et møkkaoperativsystem) og 3 uker "liggetid" med vekkeklokke er Desire kommet i kategorien totalt uakseptabel.

 

Skal likevel gi den en sjanse. Er det noen som har prøvd den som "ren vekkeklokke" og i såfall hvor lenge varer/varte den?

Kan det være en bøgg i min?

Har ikke rootet eller lobotomert telefonen utover forandret litt på brukerpanelene og lastet inn noen programmer (som pr.tiden ikke kjører).

 

Her er info etter 18t 44m 1s siden siste lading ifm "batteribruk" og med ca 35% gjenværende kapasitet:

Telefonen ikke i bruk: 89% (Programmer som ikke kjører)(Det er forøvrig ingen)

Android-system: 9%

Skjerm: 2%

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar

På min google kalender har jeg lagt til noen andre kalendre som oppdateres av andre, hovedsakelig for å følge med på fotballagene mine. Men disse vises ikke på telefonen, i motsetning til facebook arrangementene mine, de vises. Hvordan kan jeg få lagt dem til?

 

Jeg har samme problem. Følger Rosenborg på Google Calendar, men kampene vises ikke på telefonen, kun på nett. Jeg har heller ikke noen mulighet til å velge fotballkalenderen under Meny -> mer -> kalendere. Ganske irriterende!

 

Events fra Facebook vises fint, det samme gjør høytidsdager i Norge fra Google.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får lagt filer over i Dropbox når jeg er på telefonen? Hvis jeg f.eks. skal legge et bilde fra "Fotografier" over i Dropbox.

 

Tenk omvendt: Gå inn i Dropbox. Gå på meny og upload. Ikke verre enn det. En annen i tråden påstår at det er "read only" i dropbox, men det er altså sludder og pølsevev. :)

Lenke til kommentar

Har bladd litt gjennom tråden, og ser jo at batteriet ikke er det beste på Desire.

Jeg kjøpte Desire for sånn der 14 dager siden i den tro at batteriet skulle holde de der 360 timer i standby.

Nå, som jeg er på havet, laaangt fra alt som heter mobildekning (vi har satellitt internett dog), skrudde jeg av wi-fi, blåtann, telefon-del, radio-del, auto-oppdatering, og alt annet jeg kunne finne som kanskje muligvis skulle trekke unødvendig strøm. Telefonen står i "Flight-mode" og brukes kun som vekkeklokke.

 

Batterikapasitet i ovennevnte konfigurasjon: < 24 timer! :nei: og :nei:

Det er jo *SINNSYKT PERVERST* dårlig og sånn der ca 7,5% av oppgitt st.by-tid.

 

For en som er vant til Xperia X1 (forøvrig en grei telefon med et møkkaoperativsystem) og 3 uker "liggetid" med vekkeklokke er Desire kommet i kategorien totalt uakseptabel.

 

Skal likevel gi den en sjanse. Er det noen som har prøvd den som "ren vekkeklokke" og i såfall hvor lenge varer/varte den?

Kan det være en bøgg i min?

Har ikke rootet eller lobotomert telefonen utover forandret litt på brukerpanelene og lastet inn noen programmer (som pr.tiden ikke kjører).

 

Her er info etter 18t 44m 1s siden siste lading ifm "batteribruk" og med ca 35% gjenværende kapasitet:

Telefonen ikke i bruk: 89% (Programmer som ikke kjører)(Det er forøvrig ingen)

Android-system: 9%

Skjerm: 2%

Uten tvil noe som ikke stemmer der ja. Ved lite bruk av telefonen har jeg ca 20-30% etter 48 timer. Har hatt den på noen flyturer, men da blir det endel spilling på mobilen.

Du kan jo prove *#*#INFO#*#* kansje du finner ut noe mere der..

Lenke til kommentar

På min google kalender har jeg lagt til noen andre kalendre som oppdateres av andre, hovedsakelig for å følge med på fotballagene mine. Men disse vises ikke på telefonen, i motsetning til facebook arrangementene mine, de vises. Hvordan kan jeg få lagt dem til?

 

 

for å følge med på fotballlagene dine så ville jeg anbefale Scoreboard. der har du en fin widget som hele tiden viser sist kamp og neste kamp, for et lag av gangen, du kan legge til en liveupdtat sånn at du får beskjed når laget spiller og evt scorer..

 

den tar også andre idrettsgrener sånn at den er ganske anvendelig. jeg har ihvertfall sluttet med å laste ned ical eller lignende filer for nå har jeg hele tiden oppdatert med endringer i kampoppsettet.

 

du må trykke på widgetene for å bytte mellom lagene......men det blir aldri tilbake til kalderoppsett for meg før jeg bytter til noe annet en android

 

Jeg hadde FotMob tidligere, samt at jeg har testet noen andre applikasjoner, men liker enkelheten med å ha det i kalenderen. I Google calendar så abonnerer jeg på kalendere som oppdateres til stadighet av andre, inkludert resultater, så jeg kunne virkelig tenkt meg å få til det. Jeg mistenker at det har med at de ikke har noen varslinger som gjør det, i motsetning til min private kalender og Facebook'en.

 

gcal.png

 

Det går ikke an å synke terminlistene fra Google kalenderen til Androidmobiler. Kan ikke si hvorfor, mulig det har noe med rettigheter å gjøre?

 

Følger du imidlertidig denne guiden, så får du i allefall fikset terminlista for britiske lag: Guide

 

En annen, men noe tungvindt måte, er å gå inn i din Google kalender på pcen. Trykke på en kamp og velge kopier til min kalender. Disse kampene du kopierer vil vises i kalenderen på din mobil etter en synk :D

 

Den guiden funket jo helt perfekt, men blir den oppdatert dersom det blir endringer i kampprogrammet? Ser at de har international også, men det ser ut til å være litt buggy akkurat nå :( Tenkte jo å følge med på Norges EM Kvalik. Har forøvrig lagt de inn manuelt, men klarer ikke søren å finne klokkeslettene kampene spilles på...

 

EDIT: Men da er det jo tydelig at det er de feed'ene som har Varslingsfunsjon som lar seg synke. Jeg har også prøvd å kopiere adressene fra feedene jeg hadde (f.eks. FK Start) og legge de inn manuelt, og de kommer frem, men forsvinner igjen ett par sekunder senere for så å gi en feilmelding...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får lagt filer over i Dropbox når jeg er på telefonen? Hvis jeg f.eks. skal legge et bilde fra "Fotografier" over i Dropbox.

 

Tenk omvendt: Gå inn i Dropbox. Gå på meny og upload. Ikke verre enn det. En annen i tråden påstår at det er "read only" i dropbox, men det er altså sludder og pølsevev. :)

Pølsevevmannen her :)

 

Det jeg mente først og fremst (som jeg har sjekka) er at jeg ikke får til å redigere filer (word, xl) på telefonen i dropbox. Har du en løsning på det?

Lenke til kommentar

Automatisk lyskontroll skal sette opp lysstyrken ved sterkt lys og ned ved svakt lys.. Det gjør den ihvertfall fint på min Galaxy S. Regner med at Desire ikke er bugga.

Det er den faktisk. Det fungerer slik du beskriver, bortsett fra at lysstyrken aldri går til maks med autmatisk styring.
Lenke til kommentar

Har du et program som kan redigere de filene da? Office-programmet som ligger som standard kan bare lese dokumenter AFAIK?

Ja. Jeg bruker Documents to go (fullversjon)

Clear defaults for quickoffice i settings->applications. Neste gang du åpner et dokument i Dropbox vil du få spørsmål om hvilken app du vil åpne det med, og forhåpentligvis skal du kunne velge Documents to go der

Lenke til kommentar

Batterikapasitet i ovennevnte konfigurasjon: < 24 timer! :nei: og :nei:

Det er jo *SINNSYKT PERVERST* dårlig og sånn der ca 7,5% av oppgitt st.by-tid.

 

Her er noe spinngale ja. Min telefon låg med GSM på hjemme i leiligheten i litt over 7 døgn uten å bli brukt noe annet enn å sjekke hvis det kom en sms og batteriet.

 

Så det er noe som ligger og drar batteri hvis den ikke holder mer enn 24 timer uten å i det hele tatt ligge på GSM nettet...

 

Last ned SpareParts, der har du samme informasjon som "INFO" saken nevnt over her. Da kan du gå inn på Battery History og se hva som drikker strøm. Kanskje og sjekke om Delvis Våken, der skal det ikke være noe særlig slik du bruker telefonen.

 

360 timer har eg liten tro på du klarer uansett :p

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...