Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Min erfaring så langt med Desire:

Har ellers brukt bare symbian med taster,og det går uten tvil raskere å skrive meldinger samt at man slipper så mye feilskriving. På Desire må jeg bruke tlftastatur fordi jeg treffer for mye feil med QWERTY. Synes enkelte ting er bra på på Android,men samtidig synes jeg det er litt tungvint. Virker litt ulogisk og gammeldags enkelte ting. Og jeg blir bare trist når jeg bruker kamera på Desire,det er virkelig ustabil kvalitet på bildene,selv i dagslys. Med Nokia N86 så kunne du stole på at bildene du tok ble bra. Men det kan du absolutt ikke med Desire. Mange bilder blir direkte dårlg. Dumt når man er på tur å vil forevige øyeblikkene. Kjøpte Desire fordi jeg ville prøve noe friskt og nytt,men er litt usikker på om jeg blir fornøyd. Skal gi Desiren litt mer tid før jeg konkluderer,men må innrømme at Symbian er lettere å bruke. Mulig det blir en N8 pä meg når den kommer. Ikke minst pga kamera og batterikapasitet,for disse 2 tingene innfrir ikke Desire på.

 

Tror du glemmer en ting om HTC Desire, hvis du har kjøpt Desire fordi du trengte kamera og godt batteri, så har du ihvertfall ikke lest noen tester...dette er to ting som HTC ikke ofte prioriterer...siden de som oftest går for smarttelefoner og til businessbrukerne. Med android så får man muligheten til å bruke til spilling og annet...

 

så hvis dette var utgangspunktet så tror jeg faktisk du har valgt feil telefon. Vil gjerne vite hva som er gammeldags og tungvindt....siden jeg selv er en symbian bruker som gikk til Desire....siste telefon var e71...og det er ikke mye jeg savner fra symbian..

 

 

Og nå er jeg enda litt mer misfornøyd. Man ser jo ikke en DRITT så fort sola skinner..

 

 

Skru skjermen på fullt, jeg har ihvertfall ingen problemer med å gjøre det jeg skal om det er sol eller ikke.

 

 

og igjen vil jeg påpeke at når man kjøper en telefon så er det greit å sjekke med tester osv før man velger en telefon...hvis man setter kamera, batteri veldig høyt så må man oftest velge noe annet en smarttelefoner...fordi det finnes faktisk ingen smarttelefoner i markedet som er veldig gode på det.

Jeg kan bare opplyse at alle Nokia jeg har hatt i Nserien har langt bedre batteri enn Desire,N86 var 10 ganger bedre.Eneste fordelen med Desire er jo skjermen,såfremst det ikke er dagslys.Synes at den blir litt vel mye skrytt opp i skyene.N8 blir nok bra med ENDA bedre batteri.Og Desire burde strengt tatt hatt litt bedre batteri når man faktisk slår av alt som drar strøm.Hva er vitsen med en telefon som ikke kan brukes til det den er ment som???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Nokia N serien har mye bedre batteri enn Desire, men er langt i fra like teknologisk. Desire`en kan du skreddersy med widgets og apps akkurat som du vil, og ikke si Nokia har det samme tilbudet her!

 

Nokia N8 har en 680 Mhz prosessor... Desire har en 1 Ghz prosessor.

N8 = 640 x 360 oppløsning.

 

Jeg har desverre hatt mange dårlige opplevelser med Nokia, så ville aldri hatt det igjen. Men du virker som typen som BØR ha en nokia :) hihi...

Lenke til kommentar

Jeg kan bare opplyse at alle Nokia jeg har hatt i Nserien har langt bedre batteri enn Desire,N86 var 10 ganger bedre.Eneste fordelen med Desire er jo skjermen,såfremst det ikke er dagslys.Synes at den blir litt vel mye skrytt opp i skyene.N8 blir nok bra med ENDA bedre batteri.Og Desire burde strengt tatt hatt litt bedre batteri når man faktisk slår av alt som drar strøm.Hva er vitsen med en telefon som ikke kan brukes til det den er ment som???

Men da høres det ut som Nokia N-series passer bedre for deg. Kjøp deg en sånn.

Lenke til kommentar

Ser flere har klaget på amoled-skjermen i sollyset. Enda en brukerfeil??? De fleste har sikkert "automatisk lysstyrke" avkrysset i instillinger, da blir lyset på mobilen mindre jo lysere det er ute, og sterkere jo mørkere det er! Prøv heller og legge ut widgeten strømkontroll. På den er det ei lita sol, og ved å trykke på sola får du 3 valg: maks lys, automatisk lys, og null lys.

F.eks når jeg er ute med båten og bruker mobilen under blå himmel og sterk sol trykker jeg på maks lys og det gir meg NADA problem å lese en melding eller surfe på nett...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Telefonen er irriterende ofte ikke fullt oppladet om morgenen sånn som nå er dem på 90 prosent 4 minutt etter eg tok den it av laderen. Er det noen innstillinger før hvor langt ned den skal slippe seg under topplading?

 

Sliter med samme problem. Ladet Desire'n til 100% før jeg tok ut laderen, tok en dusj og 10 min senere var den nede på 91%.

Lenke til kommentar

Telefonen er irriterende ofte ikke fullt oppladet om morgenen sånn som nå er dem på 90 prosent 4 minutt etter eg tok den it av laderen. Er det noen innstillinger før hvor langt ned den skal slippe seg under topplading?

 

Sliter med samme problem. Ladet Desire'n til 100% før jeg tok ut laderen, tok en dusj og 10 min senere var den nede på 91%.

Leste et sted at dette er meningen for at batteriet ikke skulle ta skade.

Lenke til kommentar

Telefonen er irriterende ofte ikke fullt oppladet om morgenen sånn som nå er dem på 90 prosent 4 minutt etter eg tok den it av laderen. Er det noen innstillinger før hvor langt ned den skal slippe seg under topplading?

 

Sliter med samme problem. Ladet Desire'n til 100% før jeg tok ut laderen, tok en dusj og 10 min senere var den nede på 91%.

Leste et sted at dette er meningen for at batteriet ikke skulle ta skade.

 

Stemmer det, batteriet lader til 100, så dropper det til 90, så lader det til 100 igjen...

Tror jotun tenkte mer på om det gikk å velge at den eks bare skulle droppe til 98, vet ikke om dette er mulig...

Lenke til kommentar

Jeg gjorde den samme prosedyren på min forrige Desire, og da hadde jeg norsk språk. Jeg prøvde å kun legge inn samme HTC RUU på min nye Desire, og da får jeg ikke norsk, så der ligger en sperre en vei.

Det hørtes jo bare rart ut. oO Men godt å høre at man kan få norsk språk med en av de tilgjengelige RUU-ene i hvert fall. Da skulle det jo være liten tvil om at den blir good as new. Hvilken UU brukte du?

RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed

Lenke til kommentar

Ser flere har klaget på amoled-skjermen i sollyset. Enda en brukerfeil??? De fleste har sikkert "automatisk lysstyrke" avkrysset i instillinger, da blir lyset på mobilen mindre jo lysere det er ute, og sterkere jo mørkere det er! Prøv heller og legge ut widgeten strømkontroll. På den er det ei lita sol, og ved å trykke på sola får du 3 valg: maks lys, automatisk lys, og null lys.

F.eks når jeg er ute med båten og bruker mobilen under blå himmel og sterk sol trykker jeg på maks lys og det gir meg NADA problem å lese en melding eller surfe på nett...

Du har misforstått.

 

Automatisk lyskontroll skal sette opp lysstyrken ved sterkt lys og ned ved svakt lys.. Det gjør den ihvertfall fint på min Galaxy S. Regner med at Desire ikke er bugga.

 

 

 

Lenke til kommentar

Telefonen er irriterende ofte ikke fullt oppladet om morgenen sånn som nå er dem på 90 prosent 4 minutt etter eg tok den it av laderen. Er det noen innstillinger før hvor langt ned den skal slippe seg under topplading?

 

Sliter med samme problem. Ladet Desire'n til 100% før jeg tok ut laderen, tok en dusj og 10 min senere var den nede på 91%.

Leste et sted at dette er meningen for at batteriet ikke skulle ta skade.

 

Stemmer det, batteriet lader til 100, så dropper det til 90, så lader det til 100 igjen...

Tror jotun tenkte mer på om det gikk å velge at den eks bare skulle droppe til 98, vet ikke om dette er mulig...

 

Det var nett det eg tenkte på. For ei natt rekker ikke til å få mobilen under 90 når wifi deaktiverer seg etter 15 minutt i standby.

 

Hvis eg istedet for "etter 15 minutt" velger "aldri når strøm er tilkoblet" vil den da slå seg av etter 15 minutt uten strøm tilkoblet?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får lagt filer over i Dropbox når jeg er på telefonen? Hvis jeg f.eks. skal legge et bilde fra "Fotografier" over i Dropbox.

 

Prøvd meg fram med "Del via", men fikk ikke opp Dropbox som alternativ. Fant heller ikke noe fornuftig på meny-knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...