Gå til innhold

Mafia II - Fakta, videoer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm mange her som ikke liker slutten ser jeg. Er det noe av samme slutten som var i Mafia I? Det var ihvertfall en trist slutt, selv om man egentlig vist det kom til og skje uansett ;S

 

Er selv nå på chapter 8 eller 9, husker ikke helt XD Men er ihvertfall nå i Februar 1951. Likte forresten de fengsels  oppdragene og syntes de lagde det fengslet bra og detaljert.

 

 

 

 

Men noe av det jeg savner fra Mafia I er selve familie greiene, føler liksom ikke at jeg er en del av noen skikkelig familie her og heller fungerer mere som en slags løpegutt for mafiaen. I Mafia I kom man jo skikkelig inn i en familie og fikk den gode familie følelsen. Men ja kanskje det kommer, når man nærmer seg slutten her, uansett har likt det godt hittil :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Nja, uten å røpe for mye kan jeg si at man man aldri får følelsen av å bli noe særlig mer enn en løpegutt. Dette jeg mener med mangel på utvikling. Slutten mangler slutt... Du skjønner hva jeg mener senere...

 

 

Vel, du blir jo made man da. Egentlig betyr det at du er "untouchable" fra de andre i mafiaen, men ser ikke ut som at noen bryr seg, samtidig som man fortsetter å gjøre "drep 100 mann i det huset-oppdrag".

 

 

Etter at jeg hadde fullført spilleret, så jeg at jeg hadde hatt aim assist på, og det er jo for konsollfolk. Prøver nå å fullføre spillet på nytt med aim assist av og hard vanskelighetsgrad. Faktisk veldig vanskelig, spesielt når du blir jakta på av biler.

Lenke til kommentar

Hmm noen som vet om det finnes noen alternative slutter på noen oppdrag i Mafia 2? Husker det var ett eller to oppdrag i Mafia 1 som hadde en alternativ slutt en den vanlige slutten.  Og forresten det går vel ikke an og ta toget/subwayen her i spillet? Prøvde selv og ned i undergangen, men porten var stengt ;( Skulle godt an og bruke subwayen også.

Lenke til kommentar

Det er noe muffens her. Empire Bay er for stort og spillet for detaljert til at dette skal være alt..

Enig. Jeg tror jeg aldri har sett så bra grafikk på et spill. Men hva syntes du de burde gjort annerledes, sånn konkret? Alle i anmeldelsene sier at den er livløs, men hva skulle man gjort for å gjøre den mer livlig(som i GTA IV)? Jeg føler det mangler noe, men jeg vet ikke helt hva.

Lenke til kommentar

Avinstallerte piratkopien og installerte fra orginalen jeg fikk forrige uke og starta på nytt på hard, la prøvde å legge mer merke til detaljene. Feks når du skal gå fra "Tony Soprano" hjem til morra di, så er det flere som roper navnet ditt, du kan snakke med avismannen, det er noe som skjer inne på barbershoppen og nabobutikken, en gjeng står å diskuterer flyene som flyr over, et vindu knuses og du hører krangling, en katt som hopper ut av vindue i trappoppganven osv. Egentlig helt fantastisk.

 

De burde lagt mer vekt på selve mafia-virksomheten. I 1'ern får du vell beskjed om å ta en tur dit å kreve inn penger eller drepe noen osv. I 2'ern er det bare småtteri. Får aldri den store mafia-følelsen som i 1'ern. Flere oppdrag, mer mafioso, korrupsjon osv burde det absolutt ha vært mer av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde hjulpet å la oss selv initiere oppdragene. Ikke "slutt for i dag, gå hjem og legg deg". Det er flere ting Mafia 2 gjør utrolig bra, men da er det desto mer irriterende at utviklerne har gjort noen ødeleggende valg. Det er fortsatt et bra spill, bevares, men med litt flikking kunne det vært et av tidenes beste. Det er forsåvidt ikke for sent, men det er ikke vanlig at utgivere gjør grunnleggende forandringer av typen jeg ønsker. I hvert fall ikke uten å ta seg betalt, og jeg har aldri likt å betale for ting som skulle vært der hele tiden.

Lenke til kommentar

De ter vell utviklet av 2K Czech som trolig vil si at det er Tsjekkisk, og Tsjekkia er jo en tidligere del av Sovjet, altså RUSSISK mafia ^^

 

Du må nok lære deg litt historie og geografi. Tjekkia som utgjorde Tsjekkoslovakia sammen med Slovakia har aldri vært en del av Sovjetunionen! Var dog med sit kommuniststyre under sovjets råk i 45år.

 

Ellers har jeg just rundet spillet og må si det var en meget underholdene opplevelse. Isolert sett en 9/10. Dette basert på grafikk/underholdingsverdi. Men som ellers nevnt, så er det virkelig synd at de ikke har gjort mer av denne fantastiske byen. Slutten var som mange andre har nevnt,

merkelig dårlig.

 

Lenke til kommentar

Er nok en 6/10 her også.

Har spilt første Mafia da riktig nok noe som må taes i betraktning men det er virkelig en markedsførsel-avsluttning på spillet. Spillet kunne ha blitt avsluttet med TO BE CONTINUED. Underholdende ja men oppdragene er gjentakende og veldig veldig lite nyskapende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...