Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sa bare det jeg syntes om spillet, ikke min skyld at noen fanboys tok det litt for hardt.

 

Har ikke sagt noe om dette spillet, synes bare det var litt rart at sjefen stikker når spillet releases.

 

De som diskuterer i slike tråder gjør det fordi de liker spillet og ønsker å dele erfaring. Vi har lite til overs med dine meninger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har ikke sagt noe om dette spillet, synes bare det var litt rart at sjefen stikker når spillet releases.

 

Han har da bare skiftet stilling innenfor Funcom. Hadde sett mer negativt på det hvis han hadde sluttet helt i selskapet.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg har ikke store forhåpninger til dette spillet gitt Funcoms historikk. Får håpe dette ikke blir WoW klone nr. 3922 ala SW:TOR. Men jeg skal ta teste det ut

Lenke til kommentar

Koser meg i hvertfall godt med spilelt nå. Og det at man kun kan ha 1 quest i hovedsak er bevist fra FC sin side og de vil ikke skifte det. Nok av poster på forumet om det nå og ja de får samme svar hele tiden. Dette er bevist og ville ikke bli endret på. Er for at folk skal leve seg litt bedre inn i spillet. Noe jeg liker mye bedre. Enn ja Tera online system liksom. null ide hva questene gikk ut på og hvorfor etc.

 

Tja wow clone vil jeg ikke kalle dette spillet i det hele tatt. Siden ja noen quester går tilbake til slik questene var før. Der du måtte følge litt med hva som står i questet etc. Du får ikke så enkle gå der, drep de etc hele tiden.

 

Men det viktigste rundt et spill er at man spiller med folk og har det gøy. Det jeg har funnet nå. Selv om jeg håper flere joiner med tiden. Og det er meget kjekt. Føler at ja de fleste spill er folk litt vel opptatt med å bli maks lvl ASAP og få gearet ASAP. Noe man slipper litt her. Selv om det er de som rusher fælt her og hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke store forhåpninger til dette spillet gitt Funcoms historikk. Får håpe dette ikke blir WoW klone nr. 3922 ala SW:TOR. Men jeg skal ta teste det ut

 

Jeg var minst like skuffet over Age of Conan som deg, og hadde svært liten tro på Secret World. Faktisk så lite at jeg ikke har fulgt med på previews og alt det der, og hadde ikke noen planer om å kjøpe det selv. Det var bare helt tilfeldig at jeg fikk en beta-key til open beta, men den funket ikke. Det lovet jo bra... :p Men en hyggelig fyr på forumet gav meg en Closed Beta-key, så jeg gav spillet en siste sjanse. Nå har jeg klokket inn over et døgn in-game, og føler jeg bare så vidt har begynt. Jeg er møkk lei WoW-kloner og/eller spill satt til enda et generisk fantasy-miljø, men Secret World er ingen av delene. Historien engasjerer (selv sideoppdrag), kampene er morsomme, stemningen er fantastisk og med null levels har man veldig stor frihet til å gjøre akkurat det vi vil. Sist jeg gav det terningkast havnet det på en sterk 4+, men å er det helt klart en 5er. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke store forhåpninger til dette spillet gitt Funcoms historikk. Får håpe dette ikke blir WoW klone nr. 3922 ala SW:TOR. Men jeg skal ta teste det ut

 

SW:TOR har ingenting likt med WoW i det hele tatt, heller ikke TSW. WoW er et mmo med stor åpent område med klassisk tab targetting combat uten noe fysikk + dialogtekst. Verken TSW eller SW:TOR har dette. Begge de MMO'ene prøver på noe helt nytt i sjangeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er sabla trist i TSW er at man setter QL (Quality Level) på spillerne basert på hvilken level våpnene deres er.

 

Her har man altså da ikke Character Levels. Men våpen-levler.

 

Leter folk etter flere til å gjøre en Dungeon vil de spør etter QL våpen du har. Ofte sier det QL5 og over for eksempel. Det er ikke noe man må skylde på spillerne for, de vet hva som behøves, men likevel latterlig at dette er måten spillet er designet på.

 

Du er bare så god som våpenet ditt tilsier at du er.

 

Om noen uker har alle QL10. Da blir det å gå inn på Character Statistics og utlevere feks hvilke offensive eller healing stats du har for å få et plass i en pvp eller pve gruppe.

 

Spillet reklamerer med å ikke ha klasser. Men i PvE og PvP organiserer de beste seg likevel inn i klasser, og man må da enten tanke, gjøre damage eller heale.

Lenke til kommentar

Satt å spilte i går, var i Kingsmouth og holdt på med en av questene nede i scrapyarden.

Mobilen ringte, en som kalte seg The Eye(?) eller noe, og tilbydde meg en quest. Var midt i en quest allerede så tenke å vente med å godta den nye questen til jeg ble ferdig med den jeg holdt på med. Men selvfølgelig så ble vinduet hvor jeg kunne godta den nye questen borte før jeg ble ferdig.

Noen som vet om det er mulig å få tilbake denne questen?

Lenke til kommentar

Satt å spilte i går, var i Kingsmouth og holdt på med en av questene nede i scrapyarden.

Mobilen ringte, en som kalte seg The Eye(?) eller noe, og tilbydde meg en quest. Var midt i en quest allerede så tenke å vente med å godta den nye questen til jeg ble ferdig med den jeg holdt på med. Men selvfølgelig så ble vinduet hvor jeg kunne godta den nye questen borte før jeg ble ferdig.

Noen som vet om det er mulig å få tilbake denne questen?

 

Gå til din hovedstad. Questet ligger like ved din "trainer", dvs den personen som ba deg gå inn i et rom for å teste våpen. Questet er for å øke faction-rank, og absolutt verdt å ta med seg. Ved neste rank, kan du kjøpe raskere løping. Og andre ting etterhvert.

Lenke til kommentar

På tide med et eget sted for TSW kanskje? Slik at vi kan diskutere builds m.m.?

 

Ser det er noen som løper rundt med Blood/Elementalism. Et lite tips er å ikke bruke to magier sammen. For det første kan moobs være resitante mot magi, og kampen blir da meget hard. Magiene bruker opp poengene du har bygget opp. Dersom du heller velger f.eks. fist/blood vil bruk av fistweapon øke magipoengene. På denne måten kan du bruke magi noe mer effektivt.

 

Akkurat nå er jeg fist/blood. Da vi gjorde inferno i går, brukte jeg fist som mainweapon. Men jeg brukte likevel blood hele tiden og holdt dot's oppe samtidig som jeg nuket med fist.

 

Noen som vet hvorvidt det har kommet ut tall på antall forhåndsolgte TSW-clients?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...