Jump to content

Brawler

Medlemmer
  • Content Count

    475
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

208 :)
  1. I mine tanker ser jeg trøbbel med å passe inn i klassen, samarbeide osv. Det går mye mer på det sosiale, siden jeg ikke har hatt venner/medarbeidere som er 18-20 år før. Kanskje de du kjenner var heldige å havnet i en litt eldre klasse? Det er uansett bra å lese at de fleste tror det går bra og at man ikke blir forhåndsdømt av yngre studenter når man som 30+ sitter på skolebenken igjen.
  2. Takk for svar! Ingen her har opplevd selv å være 10+ år eldre enn resten av klassen sin?
  3. Vurderer en bachelor i Journalistikk ved UiS (Universitetet i Stavanger). Har tatt en del utdanning etter videregående, men er nå kommet i 30-årene! Er det noen som har erfaring med å være såpass gammel i en klasse med primært 18-20 åringer? Jeg aner ikke om det kommer til å fungere, spes når det er snakk om sosialisering. Man blir ofte delt opp i arbeidsgrupper osv og andre situasjoner hvor god kommunikasjon og bra forhold mellom studentene spiller inn. Jeg er ikke en person med spesielt godt selvbilde, og det er at jeg har slitt med å få jobb i lang tid som gjør at jeg vurderer en annen retning enn den jeg har fulgt (uten hell) hittil mtp fast arbeid. Jeg har aldri vært i Stavanger før, og kurset er helt nytt for meg. Da jeg studerte sist betydde naturligvis venner fra klassen mye i hverdagen både på skolen og utenfor. Blir man uglesett, sett på som en relic i slike situasjoner som den jeg vurderer nå? Aner ikke om jeg takler 3 år med det, eller en uke for den del.
  4. Slutter meg til RIP. Bøkene var inspirasjonen til de beste taktiske spillene som finnes. Clear and Present Danger med Harrison Ford var også en kul film basert på det han skrev.
  5. Jeg skjønner at mine erfaringer skurrer for deg, men siden du erkjenner at spillet ikke er ferdig tar jeg det andre du sier med en klype salt: Når de bruker 700 enheter som en del av markedsføringen for spillet; se Rally Point Episode 5 så er det klart jeg forventer 700 <enheter>. Dersom CA ikke lever opp til sin egen PR, er det min skyld? Ikke slik jeg ser det. Selv ikke i Custom Battle Mode-delen av spillet gir de spilleren tilgang til den fulle 'rosteren' av enheter som spillet har skrytt på seg. Følelsen av variasjon er minimal over de typene tropper man faktisk får lov å disponere. Jeg er usikker på utgangspunktet ditt for å forsvare spillet. Er det nok for deg at spillet er tilnærmet et status quo sammenlignet med Rome: Total War? Det er faktisk også mindre innholdsrikt i noen aspekter slik som drakampen internt mot senatet (SPQR) i Rome: Total War, og der hadde Senatet også egne hærstyrker. Fulgte du intervjuene/informasjonsstrømmen som ledet opp mot utgivelsesdagen og kan med all ærlighet si at du ikke er skuffet? Har du sett grafikknivået/skarphet mellom Shogun 2 Ultra og Rome 2 Extreme sammenlignet med Rome 2 Alpha? Jeg må klø meg i hodet; men konstaterer at alt det vi skriver er subjektivt og er røffe gjengivelser av hvordan vi selv har opplevd spillet trolig med helt forskjellige forventningsnivå.
  6. SEGA told CA their games had "too much content" *link with proof* Så dette på det offisielle forumet akkurat nå: http://gamasutra.com/view/feature/169354/how_creative_assemblys_process_.php?print=1 /facepalm Det er kanskje ikke så overraskende at det kommer DLC når de har satt harddiskplass-kravet til 30GB og spillet på utgivelsesdagen var 18.9GB.
  7. Du kan alltids lese patch-notes enten via steam eller de offisielle forumene for å få en ide om hva det er som blir gjort. Patch 3: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_3 Oppdatering angående Patch 3: http://forums.totalwar.com/showthread.php/95274-Patch-3-Beta-now-available-updated-25-09?p=829243&viewfull=1#post829243 Det man gjør nå kan defineres som betatesting. De har patcher inne for betatesting i en ukes tid før den rulles ut til de som ikke har valgt å være med på betatestingen (dette kan man velge inne på Steam, Rome 2/Properties). Det sier seg selv at spillet ikke er ferdig, dette er for øvrig ganske vanlig for Total War utgivelser. Det som svir mer enn bugs/ubalanser/vakum av identitet hos de forskjellige faksjonene og null humor i spillet er at det har vesentlige mangler og forskjeller i negativ forstand fra hva som har blitt vist både i alfaversjoner rundtom på konvensjoner og i demoer for pressen. YouTube dokumenterer godt at utviklere har snakket usant ved flere anledninger hva angår detaljenivået (feks internpolitisk) i spillet og har skrytt kamp-motoren og AIen opp i skyene. Det mangler rett og slett dybde. De sier det er 700 forskjellige enheter i spillet. Men da inkluderer de faksjoner som man ikke kan spille som + de nevner ikke at mange for å ikke å si de aller fleste enhetene er Copy & Paste nesten uten unntak. Barbarerne har utrolig tynt utvalg, og det er rett og slett kjedelig. Romerne har det som føles ut som det rikeste utvalget, de har feks flere typer legionærer uten at forskjellene er særlig store estetisk sett, og bare et par stats-poeng skiller dem med tanke på hva de kan gjøre. Det er litt livløst og de romerske troppene mangler de verdenskjente Centurionene. Bare det å lage et spill med det Romerske emperiet i fokus og ikke ta med disse er sløvt; Det låner seg til Copy & Paste teorien tidligere, siden de fleste enhetene opererer med den samme strukturen med tanke på hvilken offiserer som er til stede. Det er alt for mye å ta tak i og jeg føler at jeg ikke får gitt et nøyaktig nok bilde til å vise hvor mange hjørner som er kuttet og hvor sløvt alt virker. Dette skulle være flere skritt fremover for serien, dette skulle være det største, det mest innovative og det mest imponerende Total War-spillet til dags dato. De har rett og slett underlevert noe til de grader; og hva angår innovasjon finnes det nesten ingenting å nevne. De har endret måten hærer/generaler fungerer og de har et provinssystem som fungerer på en litt annen måte enn i tidligere spill; dette er ment å gjøre landområdene enklere å styre. Det er et forsøk på streamlining av økonomi og logistikk aspektet av spillet. Diplomatisystemet, internpolitikk/familie/intriger osv er like hjernedødt som det alltid har vært; bare at i Rome 2 skulle dette være i fokus, og være et aspekt som spilleren måtte følge med på når man spiller; dette å balanse rivaliserende familier og senatet. Det er rett og slett en non-faktor i Rome 2; så et vesentlig steg tilbake fra Rome: Total War. Nå må jeg stoppe meg selv. Ellers blir jeg sittende å skrive.
  8. @Kontorstol her er det folk som opplever det som et bra og velfungerende spill; jeg gjør ikke det, og ble dypt skuffet over det etter å ha fulgt utviklingen tett. Du får velge hvem du velger å stole på.
  9. Hadde kjøpt det dersom det ikke hadde vært så linært som jeg får inntrykk av at det er.
  10. Eh, de har knapt gjort noe med spillet siden det ble utgitt for en måned siden. Et par patcher verdt 100mb er alt som er kommet spillernes vei så langt. De kan justere og fikle med balanse osv men de kommer aldri til å fikse spillet på et sånt nivå at det blir det dype og engasjerende spillet som ble lovet oss. CA/Sega har rett og slett blitt bevist, med nesten utrolig tyngde at de er en gjeng løgnere.
  11. Kan nå konkludere med at Takedown er forferdelig. Jeg kan skru på det originale R6 fra 1998 og føle en mye dypere spillopplevelse, med en planleggingsfase, valg og oppsett av lag, lagkonstellasjoner, samt utstyret deres og oppførselen deres - og jeg tør påstå både oppdragene og AI er bedre i R6. Hvem faen er Red Sabre, et PMC?, hvorfor skal jeg bry meg, hvorfor er jeg, hva er jeg, hvem er jeg i dette generiske drittspillet? Hvem er fiendene? Hvorfor er det 100 identiske fiender; det ble jo lovet at vi skulle få intense, taktiske kamper mot få intelligente fiender som skulle ha egne ferdigheter og identiteter i oppdragene. Hvem er AI teamet man har på slep? De er helt hjernedøde og man enser heller ikke smuler av situasjonsbetinget oppførsel og tilstedeværelse. Menyene og UI i spillet må jo ha blitt laget av en 12 åring eller noe sånt. Helt latterlig. Dette spillet er like mye et taktisk spill som det Mario Kart er.
  12. I BF3 kan man spille på alle servere samme hvilken versjon av spillet man har. Jeg tror ikke de vil forandre på dette.
  13. Minner om det gamle spillet "Space Colony". http://www.fireflyworlds.com/index.php?option=com_content&task=view&id=154&Itemid=281#Screenshots
  14. 400k er ingenting i utviklingen av videospill i disse dager. :/
×
×
  • Create New...