Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Hmm. Starte med Secret World, eller vente på GW2?

Hvis du har penger til det, kjøp TSW mens du venter på GW2. Du blir neppe skuffet.

Etter å ha spilt litt på beta, samt sett på nye gameplay av TSW sitter jeg med dette:

 

Veldig bra atmosfære/setting, grafikk og historie.

Ikke så veldig bra animasjon (spesielt løping på skrått) og gameplay.

 

Hva mener dere om mine meninger? Opplever dere det samme etter å ha spilt selve spillet, eller?

 

Jeg hadde det akkurat påd en måten da jeg startet. Det virket som om karakteren min 'fløt' oppå veien og hadde null fysisk kontakt med den, spesielt da jeg gikk på skrå. Ikke var det så mange skygger å se heller under karakteren min. Men jeg ble fort vant til det, og noen timer etterpå er dette det beste MMORPGer jeg har spilt noensinne. Selv det mektige LotRO må se seg slått, og det sier en del. Stemningen og atmosfæren i Secret World er helt fantastisk, missions er engasjerende, historien like bra fortalt som i SW: Old Republic uten å glemme at det faktisk er et MMO, og dungeons kan være svært krevende. Sliter noe sinnsykt mot sistebossen i Polaris, og det er bare første dungeon. :) (tok ham på første forsøk, men hele greia ble vanskeligere i en patch.) Noen animasjoner er jo litt rare, men jeg legger ikke merke til dem. Det blir som å lese en god bok og oppdage en og annen skrivefeil. Det har null betydning.

 

Thanks guys, nå fikk jeg drivet til og kjøpe spillet, var usikker først men tror dette vil bli kickass spill,

håper det går ann og laste ned spillet, sitter i pysjamas så gidder liksom ikke gå til byen XP hahha

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropper det ikke noe kosmetiske klær i spillet? Spurte litt i chatten i spillet og folk trodde ikke det droppet noe slik i dungeon osv, kun items som ingen ser og som du må bli inspecta ut av milde helvete for å komme inn i grupper utover ser det ut som.

 

Altså må en kjøpe ting for ekte penger for å ikke se ut som en tulling hele tiden? Det tragiske dem selger i London butikken fks er jo bare møkk og gørr kjedelig.

 

Drivkraften bak så si samtlige mmorpg spill er jo utstyrs jaget og det å se uber ut. Har virkelig Funcom hoppet elegant over den biten og tror det ikke vil komme å bite dem i ræva?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Thanks guys, nå fikk jeg drivet til og kjøpe spillet, var usikker først men tror dette vil bli kickass spill,

håper det går ann og laste ned spillet, sitter i pysjamas så gidder liksom ikke gå til byen XP hahha

 

Du kan laste det ned, ja. Jeg kjøpte det fra den offisielle siden, men det er sikkert flere som har det. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder combat: Er det meningen at man skal løpe rundt i sirkler? Bare dodge' store angrep som har markeringer på bakken? Eventuelt zig-zag'e mobs som skyter sakte som f.eks infected? Jeg får ærlig talt litt vondt i fingrene etter å ha løpt i sirkel en stund og trykket forskjellige abilities med venstrehånd samtidig som jeg kontrollerer retning og kamera med mus. Lurer på om jeg ikke heller skal specce mer i healing og stå stille... :)

Lenke til kommentar

Så langt så trenger jeg kun å dodge dem feltene jeg ser på bakken, men stort sett behøver jeg ikke det engang. Så jeg løper ikke rundt slik, men gjorde det litt i starten helt til jeg fant ut at det er minimalt å tjene på det.

 

Synes det også ble voldsomt slitsom..så langt behøver en ikke å gjøre det. Men det forandrer seg nok litt utover når det blir hardere.

Lenke til kommentar

Det er begrenset hvor mange "action" type spill jeg spiller. Jeg så nå at TSW også var for XBOX og det er litt den følelsen jeg får når jeg spiller. At en del elementer er laget for konsoll. Og når det gjelder kamp får jeg følelsen av at jeg burde hatt en kontroller i hendene og ikke et tastatur. Jeg får vondt i et par fingre (lillefinger og ringfinger på venstre hånd) av å måtte 'active dodge' og løpe rundt som en gærning for å unngå ild samtidig som jeg må jeg trykke abilities med pekefinger og langefinger og spacebar med tommel. Samtidig må man også holde orden på alt det andre med musehånden.

 

Tror jeg gjør samme som Larzen... stort sett stå rolig. Ser ikke ut til at man trenger å løpe så mye annet enn når det er mange ranged mobs. Ellers er det bare å gå litt bakover for å få samlet melee mobs foran seg.

Lenke til kommentar

Dropper det ikke noe kosmetiske klær i spillet? Spurte litt i chatten i spillet og folk trodde ikke det droppet noe slik i dungeon osv, kun items som ingen ser og som du må bli inspecta ut av milde helvete for å komme inn i grupper utover ser det ut som.

 

Altså må en kjøpe ting for ekte penger for å ikke se ut som en tulling hele tiden? Det tragiske dem selger i London butikken fks er jo bare møkk og gørr kjedelig.

 

Drivkraften bak så si samtlige mmorpg spill er jo utstyrs jaget og det å se uber ut. Har virkelig Funcom hoppet elegant over den biten og tror det ikke vil komme å bite dem i ræva?

 

Hvis du mener det å se "kickass" ut tilsvarer å se helt lik ut som alle andre så trur jeg det finnes andre definisjoner på det å se "kickass" ut hos andre folk. Med et slikt system som dette så vill det jo være litt mer opp til deg, av hva det vil si å se "kickass" ut. Man blir ikke tvunget til å ta på deg ei fitte av noen shoulderpads kun pga de har +1 i strength.

Endret av oophus_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg oversett noe? Eller er det kun mulig å ha 1 quickbar med kun plass til 7 skills?

Lag en ny bag, trykk på pluss ikonet i inv., og lås den. Da får du en ny hot bar :)

post-70961-0-54670000-1341432417_thumb.png

 

Så den er bugga hvis det er flere birds opp på hverandre?

Ja

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva? Kontrollene er jo som et FPS spill. WASD, 1-5 på tastaturet og 6,7 på musa. Hvis du får vondt av det er du nok ikke vandt med tastatur eller MMOs.

 

Spilte en del action MMO'er på midten av nittitallet og begynnelsen av 2000 tallet som hadde flere funksjoner, men som ikke var like slitsomt og repetativt som TSW er. For all del, spillet er fantastisk ellers, men akkurat kampbiten burde de gjøre noe med, for den er vanvittig uinspirert ala. wannabe Guild Wars 2, men uten flyten og humoren, og mer stressende og gjentagende til det kjedsommelige.

Lenke til kommentar

hva? Kontrollene er jo som et FPS spill. WASD, 1-5 på tastaturet og 6,7 på musa. Hvis du får vondt av det er du nok ikke vandt med tastatur eller MMOs.

 

Spilte en del action MMO'er på midten av nittitallet og begynnelsen av 2000 tallet som hadde flere funksjoner, men som ikke var like slitsomt og repetativt som TSW er. For all del, spillet er fantastisk ellers, men akkurat kampbiten burde de gjøre noe med, for den er vanvittig uinspirert ala. wannabe Guild Wars 2, men uten flyten og humoren, og mer stressende og gjentagende til det kjedsommelige.

 

Hvis du synes kampene er uinspirerende lurer jeg på hvor mange av de 525+ ferdighetene du har låst opp?

Lenke til kommentar

Hvilken settings bruker folk, Ultra? Tar dette opp igjen, noen som har tips angående en veldig varm GPU på Secret World. Pcen min skal være mer en god nok, men får oppimot 100grader på high, når spiller eg på Medium, der ligger den stabilt på 70grader. Fps er stabilt mellom 50-60 på high, men hjelper lite når pcen blir ekstremt varm etter en liten stund, er vel ikke helt bra for pcen at den blir så veldig varm

Lenke til kommentar

Jeg likte spillet kjempe mye, definitivt verdt forhåndsbestillingen! :)

Sitter forresten å prøver å få til en norsk fanside på www.tsw-norge.net :D

 

Siden din ser veldig fin ut. Bildene i den rullerende banneren din lader inn litt sent, kanskje litt store i filstørrelse?

Lenke til kommentar
Hvis du synes kampene er uinspirerende lurer jeg på hvor mange av de 525+ ferdighetene du har låst opp?

 

Tenkte på kampsystemet som sådann, men det er et godt poeng. Jeg skal reservere dom til jeg har kommet meg et godt stykke inn :)

 

Hvilken settings bruker folk, Ultra?

 

Jepp. Har en PC som er noen år gammel, og den klarer det helt fint.

 

men får oppimot 100grader på high

 

100 grader er ikke SÅ forferdelig mye for alle GPU'er. Spørs hvilken du har. Tror det er en del NVIDIA GPU'er spesielt, som har øvre normert toleranse på 125-130 grader eller noe slikt. Det må du nesten sjekke ved å slå opp modellen. Ellers kunne det jo være på tide å støvsuge litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...