Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Ble trukket feilaktig av funcom for penger tilsvarende en måneds sub. Endte opp med litt fun points som plaster på såret :) (får såklart penga tilbake også)

 

Jævlig bra måte å få folk hekta på item store da! :p

Hvordan kan de trekke deg penger? Betaler man ikke per måned selv?

Synes selv det var litt merkelig. Men jeg kjøpte jo spillet fra siden deres så de har jo mine opplysninger. Ble trukket for i underkant av 15 euro for det. Er ikke sikkert det var for en sub. Men det var iallefall det beløpet de feilaktig trakk (som ble refundert).

 

Er jo null stress. De merket det før meg og jeg fikk funpoints for det.

 

Er forøvrig kult med et mmorpg som setter meg litt ut med sin latterlige mengde med abilities! Minner jo om eve online:P

Går for shotguns og pistoler til å begynne med tror jeg,

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker spillet, mye mer enn jeg trodde jeg ville. Men jeg sliter litt med et par ting. Jeg synes særlig quest strukturen er temmelig forvirrende lagt opp.

 

Er det noen som kan forklare meg litt mer om hvordan det er meningen at quest systemet skal fungere? Vil ikke droppe for mange spoilere, men jeg er altså nyss kommet til første sonen, Kingsmouth, og har gjort noen få quests der. Men det mangler struktur. Og det er jo ikke slik at jeg kan gjøre alle questene på èn gang. Så er det meningen at jeg skal gjøre èn av gangen og eventuelt spare plass i questloggen til sidequests? Eller skal jeg bare kjøre på og gjøre alt jeg finner og komme tilbake til quest-hubben, altså byen?

 

Jeg sliter også litt med abilities. Er det noen spesiell struktur her man skal følge, eller er det også bare pick'n'choose og kjør i vei? Jeg får så dilla når jeg får anima points at jeg kjøper alle skills jeg har våpen for, for å teste dem.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan forklare meg litt mer om hvordan det er meningen at quest systemet skal fungere?

 

Du har hele tiden plass til 6 quest, 1 story, 1 dungeon, 1 main og 3 side quests.

 

Story questen er den blå og du kommer til å beholde første en god stund.

 

Dungeons er lilla. Det er 1 i kingsmouth town (Dead in the Water, aka Polaris). Du har også Inferno når du kommer til neste område.

 

Side quests finner du liggende rundt.

 

Main quests får du fra npc'er og fins i, såvidt jeg vet, tre varianter: Action, Sabotage og Investigation. Action er standard mmo quests og, Sabotage er sniking. Investigation går ut på å løse gåter og puzzles og krever ofte at du søker opp informasjon på f.eks. google

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Liker spillet, mye mer enn jeg trodde jeg ville. Men jeg sliter litt med et par ting. Jeg synes særlig quest strukturen er temmelig forvirrende lagt opp.

 

Er det noen som kan forklare meg litt mer om hvordan det er meningen at quest systemet skal fungere? Vil ikke droppe for mange spoilere, men jeg er altså nyss kommet til første sonen, Kingsmouth, og har gjort noen få quests der. Men det mangler struktur. Og det er jo ikke slik at jeg kan gjøre alle questene på èn gang. Så er det meningen at jeg skal gjøre èn av gangen og eventuelt spare plass i questloggen til sidequests? Eller skal jeg bare kjøre på og gjøre alt jeg finner og komme tilbake til quest-hubben, altså byen?

 

Jeg sliter også litt med abilities. Er det noen spesiell struktur her man skal følge, eller er det også bare pick'n'choose og kjør i vei? Jeg får så dilla når jeg får anima points at jeg kjøper alle skills jeg har våpen for, for å teste dem.

 

Funcom har lagt det opp slik at du følger én quest, og når denne er ferdig har du endt opp på et sted der det er en ny quest tilgjengelig, og slik fortsetter det. Det er IKKE meningen man skal løpe frem og tilbake til en "quest hub" og tømme det ene stedet for quests først. For min del fungerte det kjempebra. Du kan plukke opp små side-oppdrag underveis i større quests.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om ett Dragon guild greie på Huldra? Kunne vært kjekt og joinet en guild ;D

 

Btw noen som vet om man må regge seg en ny bruker får å få tilgang til TSW forumet? Inne på konto siden min hos FC så ser jeg at jeg bare har tilgang til beta forumet og ikke det offisielle forumet til spillet. Men når det gjelder AoC forumet så har jeg tilgang derfra via konto siden med samme bruker navn.

Lenke til kommentar

Har i dag gjort 6-7 gjennomkjøringer av team-instancen Polaris. Jeg spiller som healer og er vel nå ganske overdimensjonert for den mtp vanskelighetsgrad. Men hvis noen vil ha en god healer med seg den første gangen er det bare å adde meg: FoxyKnoxy

 

Faen, jeg kjøpte dette spillet for å ha noe å gjøre i ledige stunder nå og da, men dette er det beste jeg noen sinne har spilt, historien er fantastisk og sluker meg fullstendig. Masse hyggelige folk rundt meg jeg kan gå i gruppe med, alt av boss battles har vært helt fantastiske. Jo mer og mer jeg låser opp i combat skills, jo bedre blir combat i dette spillet. WoW kan gå å legge seg! Frykter jeg går en svett innendørs-sommer i vente :(

Lenke til kommentar

Takker og bukker :)

 

Ser det er andre som fornøyer seg mer med dette spillet enn forventet. Slik jeg følger det også. Hadde egentlig bare ment å tukle litt med zombier og aliens til Guild Wars 2 kommer ut, men TSW kan det hende jeg subber en måned eller to ifra tid til annen.

 

Dungeon hørtes spennende ut. Du sier du er healer? :O Jeg har så langt bare sett et fåtall av "grønne" abilities og de kostet en hel haug å låse opp.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det her, men når jeg har valgt et våpen nå, spilt med det en stund, kan man endre det? likte ikke magic-caster våpen, elementalist type elns...

 

Hvor er loggout knappen egentlig? skulle skifte karakter men ble kastet helt ut av spillet når jeg trykket på "exit" :p

Lenke til kommentar

Ser bra ut det her, men når jeg har valgt et våpen nå, spilt med det en stund, kan man endre det? likte ikke magic-caster våpen, elementalist type elns...

 

Det eneste du trenger å gjøre er å få tak i det våpenet du vil ha (for eksempel pistol, assault rifle osv), så er du bare nødt til å kaste nok Skill Points (SP) i SP menyen, slik at det matcher QL verdien på våpenet (står i tooltip'et et sted). Så hvis det for eksempel står "QL2" på en pistol, så trenger du 2SP i pistol for å bruke den. (Vær obs på at for eksempel; 1 poeng i Damage og 1 poeng i healing ikke regnes som "2" poeng, men 1)

 

Litt vanskelig forklart, men håper det oppklarer litt. Det med logout knappen er jeg ikke sikker på...

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Ser bra ut det her, men når jeg har valgt et våpen nå, spilt med det en stund, kan man endre det? likte ikke magic-caster våpen, elementalist type elns...

 

Hvor er loggout knappen egentlig? skulle skifte karakter men ble kastet helt ut av spillet når jeg trykket på "exit" :p

Du logger ut ved å skrive i chat-boksen /camp

Du kan endre våpen med å bare låse opp noen ferdigheter fra våpenet på hjulet, og så skaffe deg et begynnervåpen! Ikke vær kjip med skill-poengene (AP), de kommer til å ry inn etter få timer!

 

 

Ser det er andre som fornøyer seg mer med dette spillet enn forventet. Slik jeg følger det også. Hadde egentlig bare ment å tukle litt med zombier og aliens til Guild Wars 2 kommer ut, men TSW kan det hende jeg subber en måned eller to ifra tid til annen.

 

Dungeon hørtes spennende ut. Du sier du er healer? :O Jeg har så langt bare sett et fåtall av "grønne" abilities og de kostet en hel haug å låse opp.

 

Healer med Assault Rifle, noe som gjør at man leecher skade fra fiender og til enten deg selv eller laget ditt. Synes det er kult å være med på å gjøre skade, samtidig som hele laget er avhengig av min healing :D Du kommer langt med skillene på det innerste Assault Rifle-hjulet! Evt. se på Blood Magic eller Fists for andre healinger.

Lenke til kommentar
Liker spillet, mye mer enn jeg trodde jeg ville. Men jeg sliter litt med et par ting. Jeg synes særlig quest strukturen er temmelig forvirrende lagt opp.

 

Quest strukturen er egentlig helt enkel. I stedet for å stå i en HUB og plukke opp en rekke quests, fullføre dem, gå tilbake og plukke opp flere må du nok lete etter de fleste på mer eller mindre logiske steder. Kingsmouth har problemer, så det er logisk at du kan finne en del quests hos sheriffen i byen. Men folk har en tendens til å dra til kirken i krisesituasjoner, så du finner nok quests der også. Andre er spredt over hele kartet, så du må utforske på egenhånd for å finne quests. Som et eksempel fant jeg en tom politibil med et blodspor utenfor, så da var det logisk å følge sporet for å finne ut hva som var skjedd. Personlig digger jeg quest systemet her. Fordi man må lete etter quests blir det mindre fokus på akkurat det, og mer fokus på å leve seg inn i spillverdenen. Kanskje derfor jeg nærmer meg to døgn in-game i spillet, og er ikke bare fortsatt i Kingsmouth, men jeg finner fortsatt nye quests. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har jeg oversett noe? Eller er det kun mulig å ha 1 quickbar med kun plass til 7 skills?

 

Questing i TSW gir mening. Du føler at du tar del i historien. Investigation questene er litt vanskelige, spesielt de som krever at du kan en del om religion.... Jeg benytter meg av "help"-kanalen ganske ofte.

 

Det er vel en grunn til at man kommer direkte til en web-browser og Google når man trykker "B" :green:

Lenke til kommentar

Går assault rifle og elementalisme, har no QL 8-10 chakras/talisman og prøvde meg i pvp, tok kvar einaste person under 3-4 sekund. Kritta ein person for 7K

 

So eg har det steike arti, gjere dungeons i egypt for tida og inferno mode i hell risen og polaris :)

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt litt på beta, samt sett på nye gameplay av TSW sitter jeg med dette:

 

Veldig bra atmosfære/setting, grafikk og historie.

Ikke så veldig bra animasjon (spesielt løping på skrått) og gameplay.

 

Hva mener dere om mine meninger? Opplever dere det samme etter å ha spilt selve spillet, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...