Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører folk spillet i DX9 eller DX11? Byttet mellom, og kan ikke si jeg ser store forskjellen, bortsett fra at DX9 flyter litt bedre.

 

DX11 i TSW har SSAO og tessellation som utgjør en ganske stor forskjell dersom du skrur alt på - jeg merker selv en stor forskjell. :)

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Kjører folk spillet i DX9 eller DX11? Byttet mellom, og kan ikke si jeg ser store forskjellen, bortsett fra at DX9 flyter litt bedre.

 

DX11 i TSW har SSAO og tessellation som utgjør en ganske stor forskjell dersom du skrur alt på - jeg merker selv en stor forskjell. :)

 

Hvordan er flyten i spillet hos deg med alt på? Ifølge FPS måleren inni spillet lå jeg mellom 35-50, men allikevel når den bevegde seg under 40 så syntes seg flyten ble litt dårlig.

Lenke til kommentar

Hvordan er flyten i spillet hos deg med alt på? Ifølge FPS måleren inni spillet lå jeg mellom 35-50, men allikevel når den bevegde seg under 40 så syntes seg flyten ble litt dårlig.

 

Du har i7 920 i profilen din.. Jeg oppgraderte fra i7 930 til i5 3570K for noen dager siden - da jeg hadde i7 930 var bildeflyten helt forferdelig hvorav FPSen falt helt ned til 25 i noen situasjoner. Nå som jeg har i5 3570K så er alt perfekt og FPSen er ekstremt skyhøy (specs i sign)!

 

Nøyaktig hvorfor dette skjedde vet jeg ikke men kanskje det er et problem relatert til noen funksjoner slik som HT eller diverse drivere - jeg bruker samme skjermdriver som tidligere. :)

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Nei ingen hotkey til ting enda som i bagen din, er nok bare slik det virker du har gjort nå vikingkylling man kan bruke ting fra bagene etc.

Det man kan gjøre er å lage en ny bag, putte det man vil ha der, og så låse bagen og lukke inv. Da har man fått en hot bar :)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Hvilket terningkast gir dere spillet så langt?

 

Jeg vil gi den 4+. Stemingen er helt fantastisk, og gameplayet er svært morsomt. Questene er mye mer interessante og varierte enn i vanlige MMORPGer, så man vet aldri helt hva man får. Et øyeblikk klatrer man opp på tak for å skru ned sikkerhetskameraer, det neste tømmer man napalm ned i kloakken. :p Historien er engasjerende nok, om en litt klisje (Kingsmouth er bare en kopi av filmen The Fog), og skillsystemet er meget interessant.

 

Det som gjør at jeg ikke gir det full score er at chat-funksjonen er ganske kronglete. Man kan f.eks ikke ha forskjellig farge på de forskjellige kanalene, men er nødt til å ha en ny tab for hver eneste kanal man vil følge. Man kan heller ikke slå sammen to, så man får f.eks grupper og cabal i en tab. (så vidt jeg vet.) Crafting er interessant, men alt for dårlig forklart. Jeg oppdaget bare med en tilfeldighet at man kan slå sammen kompnenter for å lage en sterkere variant (f.eks 5 base water osv). Men hvordan jeg lager nye våpen osv aner jeg ikke. Fikk bare beskjed om at komponentene ikke var høyt nok level, eller noe sånt. Men selv etter å ha oppgradert komponentene to ganger er de fortsatt item level 0?

 

Det er mange sånne småting som absolutt kunne vært bedre forklart. Det er strengt tatt ikke nødvendig for å kunne spille, men nødvendig for å utnytte spillet til det fulle og la oss se alt det har å by på.

 

Og hva er poenget med den cash store? Vi betaler først abonnent for å få spille, og så enda mer for å kjøpe ting i cash shop? WTF?

Lenke til kommentar

Er vel ikke sånn at du kjøpe ting i cash storen da, og det er heller ikke P2W så det er vel en backup de har hvis spillet evt går F2P i fremtiden.

Hadde man vært nødt til å kjøpe ting der hadde jeg sluttet på dagen. ;) Synes bare det er irriterende at vi ikke har andre måter å få cash shop-penger på enn ved å betale ekte penger. Se f.eks på LotRO. Da det ble F2P kunne vi velge mellom å spille gratis og ha en cash shop, eller abonnere som før og få gratis penger til cash shop hver måned. Secet World burde hatt noe lignende her. Vi trenger ikke snakke store summer, men det burde vært nok pr måned til at vi kunne spart opp til ting vi ville ha der, i stedet for å betale ekte penger i tillegg til abonnementet.

Lenke til kommentar

Crafting er interessant, men alt for dårlig forklart. Jeg oppdaget bare med en tilfeldighet at man kan slå sammen kompnenter for å lage en sterkere variant (f.eks 5 base water osv). Men hvordan jeg lager nye våpen osv aner jeg ikke.

Jeg fant to crafting quests, ett for utstyr og ett for glyphs eller talisman. Det ene er ved sheriff kontoret, han som lager bomber, og det andre ved spåkona (se i bokhylla). Husker ikke helt om det blir forklart at man kan kombinere 5 stk av en resource til en bedre.

Lenke til kommentar

Tja gir det en 5 så langt selv. For vi se når jeg for gjort litt mer i spillet. Tja chatvinduene var litt buggete. Vet ikke om det ble fikset i patchen i dag. Men du kan flytte hva kanal som du har i hvilke chattab vikingkylling, men litt kronglete lagt opp slik det er i dag. Dessverre nok en del de har tatt mest fra AoC ser det ut til.

 

Håper også vi kan få enklere måtet å skifte mellom deckene vi har savet

Lenke til kommentar

Hvordane er verdenen i spillet bygd opp? Stor og åpen? Eller mye instancing og loading slik som i Age of Conan?

 

Dette er noe av det viktigste med MMO for min del. Er det noen som kan svare skikkelig på dette? Er verdenen som i wow eller er det mer som AoC/SWtor?

Lenke til kommentar

Crafting er interessant, men alt for dårlig forklart. Jeg oppdaget bare med en tilfeldighet at man kan slå sammen kompnenter for å lage en sterkere variant (f.eks 5 base water osv). Men hvordan jeg lager nye våpen osv aner jeg ikke.

Jeg fant to crafting quests, ett for utstyr og ett for glyphs eller talisman. Det ene er ved sheriff kontoret, han som lager bomber, og det andre ved spåkona (se i bokhylla). Husker ikke helt om det blir forklart at man kan kombinere 5 stk av en resource til en bedre.

 

Har gjort begge to selv for lenge siden. De gjør en grei jobb i å innføre deg i crafting, men straks du har gjort dem, hva da? Du trenger å vite mønsteret på våpnet du vil lage, men det får du ikke se noe sted annet enn i den boken du kun kan bruke i questen, og om du først plukker fra hverandre et våpen av samme type. Ikke vet jeg hvilke våpen man kan plukke fra hverandre, og ikke aner jeg hvordan man påvirker stats til våpen osv. (og talismaner, selvfølgelig.) Med et så dypt system burde de ha forklart det mye nærmere, også når man er ferdig med questen. Selv tutorial-videoene sier meg ingenting.

 

Hvordane er verdenen i spillet bygd opp? Stor og åpen? Eller mye instancing og loading slik som i Age of Conan?

 

Dette er noe av det viktigste med MMO for min del. Er det noen som kan svare skikkelig på dette? Er verdenen som i wow eller er det mer som AoC/SWtor?

 

Har ikke kommet så langt, men så langt har jeg først surret rundt i Seoul. Det var en stor, åpen by. Deretter tok jeg turen til Kingsmouth, som også er et stor, åpen område. Vil tro det fortsetter sånn videre. Det er altså ikke en eneste stor verden, men noen store soner. Om sonene er på størrelse med Kingsmouth er de mer enn store nok for min del. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det blir interessant å lese hva folk syntes om spillet når de kommer til endgame. Det er vel der de fleste MMORPGs ikke klarer å holde på spillerne. Guild Wars 2 skal lanseres om noen få måneder så Funcom har mye arbeid i forbindelse med spillets innhold. :hmm:

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Tja tiden vil jo vise hva endgame content som kommer. Funcom har nå kommet med litt til AoC etter hvert så de har jo litt erfaring. Og de har lovet en ny warzone og dungeon mener jeg. Tiden vil også vise hva endgamet er i gw2. Siden der får man vist noen lunde samme stats på endgamet både fra raid eller pvp. Vist jeg har forstått det rett. Uansett så ja regner jeg med det blir grinding på end game content. Om det er TSW eller GW2 eller hva spillet heter. Og jeg tar det som gitt at jeg ser folk klager over for lite å gjøre i TSW om 1-2 ukers tid på diverse forum :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...