Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere endret på kontrollene? Jeg syns enkelte av default kontrollene blir litt klumsete, som primær attack på 1 og target på TAB. Prøver å finne et mer skreddersydd oppsett med så lite håndbevegelser som mulig

 

Jeg bruker en Razer Naga, på den måten bruker jeg bare WASD, tab, x og musen i combat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så langt har jeg iallefall konkludert med at TSW ikke er hjernedød underholdning, enn må virkelig følge med, noe som gjør det vanskelig for min del pga. gamle vaner.

(og når det attåpåtil et av de vanskeligere questene er bugget, da kommer frustrasjon fort frem)

 

Noen som greide å komme frem til passordet i Men in black vans questet uten å måtte google det? Og hvordan?

Lenke til kommentar

Så langt har jeg iallefall konkludert med at TSW ikke er hjernedød underholdning, enn må virkelig følge med, noe som gjør det vanskelig for min del pga. gamle vaner.

(og når det attåpåtil et av de vanskeligere questene er bugget, da kommer frustrasjon fort frem)

 

Noen som greide å komme frem til passordet i Men in black vans questet uten å måtte google det? Og hvordan?

Ble litt satt ut av den questen. Hadde lagt bak meg et par timer med "kill this and that", og quest som var rimelig enkle. Fikk litt sjokk når jeg måtte begynne å tenke. Må liksom skru hjernen helt om og endre fokus. Rota lenge, lenge før jeg skjønte noe som helst, men det var utrolig artig når bitene begynte å falle på plass. Håper spillet rommer mangeg quester av lignende karakter, for jeg syns det skaper stor variasjon og bringe noe nytt inn i en spilltype som har stått "litt stille".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så langt har jeg iallefall konkludert med at TSW ikke er hjernedød underholdning, enn må virkelig følge med, noe som gjør det vanskelig for min del pga. gamle vaner.

(og når det attåpåtil et av de vanskeligere questene er bugget, da kommer frustrasjon fort frem)

Noen som greide å komme frem til passordet i Men in black vans questet uten å måtte google det? Og hvordan?

 

 

Det ligger noen kropper rundt der som du må undersøke litt nærmere på.

 

 

Spillet er også laget slik at det er meningen du skal gjøre research på nettet. Funcom har blant annet laget noen websider som du er nødt til å bruke for å finne ut passord og diverse informasjon til quester osv.

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Så langt har jeg iallefall konkludert med at TSW ikke er hjernedød underholdning, enn må virkelig følge med, noe som gjør det vanskelig for min del pga. gamle vaner.

(og når det attåpåtil et av de vanskeligere questene er bugget, da kommer frustrasjon fort frem)

 

Noen som greide å komme frem til passordet i Men in black vans questet uten å måtte google det? Og hvordan?

 

Det er meningen å google quests i TSW, det er en grunn til at det er en innebygget browser.

 

OBS, SPOILER:

 

På MIB questet må du gå inn på nettsiden som står på ID-kortene som ligger på de døde kroppene.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Må og si at det blir litt vel mye cut-scenes, og de er jo ikke akkurat ufattelig bra, blir så døvt når min karakter aldri sier et eneste ord.

Står jo rett opp og ned, akkurat som "han" hadde sterkt nedsatt psykisk helse.

Minner egentlig mest om:

image0013237037005771w1d5p.jpg

Lenke til kommentar

Så langt har jeg iallefall konkludert med at TSW ikke er hjernedød underholdning, enn må virkelig følge med, noe som gjør det vanskelig for min del pga. gamle vaner.

(og når det attåpåtil et av de vanskeligere questene er bugget, da kommer frustrasjon fort frem)

 

Noen som greide å komme frem til passordet i Men in black vans questet uten å måtte google det? Og hvordan?

 

Det er meningen å google quests i TSW, det er en grunn til at det er en innebygget browser.

 

OBS, SPOILER:

 

På MIB questet må du gå inn på nettsiden som står på ID-kortene som ligger på de døde kroppene.

 

Såvidt jeg fant ut er det en skrivefeil i ID-kortene på nettsiden?

 

orochigroup -> orochi-group

 

Lenke til kommentar

Har hørt at Men in black vans er bugged, så har ikke startet det enda. Noen som vet om det er fikset?

Var bugget i går i allefall, men er lov å håpe at de fikser det i dag under maint.

 

Det er mulig og gjøre det men du må være heldig, viss noen andre har gjort feil før deg er det visst lang reset timer, så fordi om du gjør rett blir det tolket som feil. Kjenner folk som har gjort det, men ikke jeg. Er alltid en der og messer det opp :)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg fant ut er det en skrivefeil i ID-kortene på nettsiden?

 

orochigroup -&--#62; orochi-group

 

Det var problemet jeg hadde, måtte "jukse" meg frem til den biten, for jeg fikk bare forbidden, da var det lett å finne ut av det. Ser ut til at de har fikset adressen nå, testet siden mens jeg skrev denne posten og da fungerte det fint. I chatten i går var det mange som mente at tier 4 var bugged, når jeg kom frem til maskinen så lyste den grønt, mens litt senere lyste den rødt, noe som ser ut til at det skal fungere siden man skal deaktivere den (grønn=aktiv, rød=deaktiv virker normalt), uten at jeg har løst den delen enda. Mulig det questet lider av samme problem som "Something Wicked" og ravnene, hvor det kan bugge (hvis du har flere ravner på en spot så er det bugged). Etter hva jeg fikk med meg i chatten så kommer det av at flere spillere bruker ravnene samtidig, i stedet for å pent vente i kø.

Edit: Eller som nevnt over med lang resett tid. Hvis det stemmer så er det noe de bør endre på. På slike quest objektiver så bør flere spillere kunne forsøke hver for seg uten at det påvirker noen andre. Hvis ikke kan det bli lang kø, om man er uheldig.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Jeg har en illuminati shotgun+pistol med Ql5 våpen, så jeg tenkte jeg skulle prøve tank med hammer+sverd.

Klarte å bruke 50 AP på hammer+sverd uten å få nok defense for Polaris :w00t:

 

Må nok farme mer AP for å kunne fungere som tank.

Bortsett fra det har jeg også laget meg en dragon "wu" som bruker fist+blood magic. Sykt kul clothing dersom man fullfører decket.

Lenke til kommentar

Hvor finner man de ferdige decksene med outfits? Hvordan bytter man våpen under kamp?

Storkoser meg med spillet, litt av en forandring fra cosy cosy lotro som jeg vanligvis spiller. Jeg har ikke spilt noen FPS spill tidligere og har nå gått helt amok med assault rifle, holdt på å le meg skakk når jeg prøvde ut de ulike våpnene i training room. :p En jente med sans for gunnere tydeligvis (kun ingame). ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger å vite mønsteret på våpnet du vil lage, men det får du ikke se noe sted annet enn i den boken du kun kan bruke i questen, og om du først plukker fra hverandre et våpen av samme type. Ikke vet jeg hvilke våpen man kan plukke fra hverandre, og ikke aner jeg hvordan man påvirker stats til våpen osv. (og talismaner, selvfølgelig.) Med et så dypt system burde de ha forklart det mye nærmere, også når man er ferdig med questen. Selv tutorial-videoene sier meg ingenting.

Boken viser alle våpen mønstre, og når du plukker noe fra hverandre. Mener du kan plukke fra hverandre alt bortsett fra gratis og starter utstyr. Kan det ikke plukkes fra hverandre så får du ikke puttet det i disassembly slotten.

Edit: Det holder med å putte ett item i disassembly slotten for å se mønsteret, man må ikke plukke det fra hverandre. /edit

 

Når det kommer til hvordan stats på våpenet blir påvirket så tror jeg det er så enkelt som kvaliteten på materialet (basis, imperfect, perfect osv) og lvl på toolkit'et. Så kan man lage/kjøpe glyphs til å putte i ledig slots/sockets hvis det finnes på utstyret.

 

Jeg knota med det i den første beta helgen, men da fantes ikke disse questene, så jeg fant ut av det fra tsw forumet. Så om forklaringen er bra nok implementert nå er jeg ikke den rette til å si så mye om. Er det noe som ikke er tydelig nok så er det vel bare å fyre av en melding til Funcom på de offisielle kanalene, eller legge inn en bug rapport (ctrl+b), og håpe de utbedrer svakhetene.

 

 

Hvor finner man de ferdige decksene med outfits? Hvordan bytter man våpen under kamp?

Ferdige decks ligger i fanen til venstre på ability hjulet (n). Du kan ikke bytte våpen under kamp. Du kan ha to, og hvilket våpen som blir brukt er avhengig av hvilke aktive skills du har valgt og bruker i kampen.

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor finner man de ferdige decksene med outfits? Hvordan bytter man våpen under kamp?

Storkoser meg med spillet, litt av en forandring fra cosy cosy lotro som jeg vanligvis spiller. Jeg har ikke spilt noen FPS spill tidligere og har nå gått helt amok med assault rifle, holdt på å le meg skakk når jeg prøvde ut de ulike våpnene i training room. :p En jente med sans for gunnere tydeligvis (kun ingame). ;)

Decksene ligger i en tab helt til venstre i ability wheel vinduet. Du bytter våpen i kamp når du bruker en active ability til respektivt våpen, du kan ha to våpen på deg samtidid.

Edit: for seint ^^

Endret av Oleball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...