Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk inn på blizzard sitt SC2 forum nå, og leste førsteposten som annonserte starten på phase 2. Så ja, den er over.

 

The second phase of the StarCraft II: Wings of Liberty beta test is now underway. We're delighted to invite you back to the battlefield and hope that you will join us through July 19 for more terran, protoss, and zerg action.

Lenke til kommentar

Når jeg var i game istad, fikk jeg bare plutselig en beskjed "You have been dropped!", også ble jeg DC'et fra SC2.

 

Når jeg prøver å logge på igjen, får jeg denne feilmeldingen:

post-93392-1279578326,9134_thumb.png

 

Så hva skjer nå? Oppdaterte blizzard klienten igjen? Er phase 2 over? Er det bare en midlertidig feil fra blizzard sin side?

 

Noen fler med samme problem?

 

Jeg skrev om det i bloggen min. :) *reklamerer*

 

https://www.diskusjon.no/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=1700

Lenke til kommentar

Kan du liste opp alle bøkene du anbefaler? Kan jeg lese disse med programmer som Comical?

 

Det er begynt å bli ganske mange bøker, både vanlige, e-bøker og tegneserier. En full liste finner du her:

 

http://starcraft.wikia.com/wiki/List_of_books

 

Noen er e-bøker, men de fleste må du nok kjøpe i butikken. Men liker du å lese er det definitivt verdt det. Det er litt vanskelig å anbefale noen spesielt da jeg liker alle jeg har lest, men forfattere du kan holde et øye med er blandt annet:

 

* Richard Knaak - veldig kjent fantasy-forfatter og har blandt annet skrevet en drøss bøker basert på Dragonlance, Diablo og Warcraft.

 

* Tracy Hickman - Om noen kan regnes som faren til Dragonlance er det ham, og det sier jo en del. ;)

 

* Christie Golden - Har skrevet mye rart, blandt annet Ravenloft, Forgotten Realms, Star Trek, Warcraft og Starcraft. Kan ikke si hun holder seg til en spesiell serie i samme grad som RK og TH, men det hun skriver er verdt å lese. ;)

 

* Keith R. A. DeCandido: Har lest ganske lite av ham, men det var definitivt verdt å lese. Han skrev blandt annet Starcraft: Ghost: Nova, en av favorittbøkene mine gjennom tidene.

 

(* SD Perry: har ikke skrevet noe av Starcraft så vidt jeg vet, men hun har skrevet en drøss bøker basert på Resident Evil, Alien, Alien vs Predator og Star Trek: Deep Space Nine. RE-bøkene tok jeg mer eller mindre i strekk.) ;) (btw, hun må ikke forveksles med Steve Perry, som er faren hennes.)

Lenke til kommentar

Richard Knaak har en tendens til å overdrive styrken til heltene i bøkene. Han gjør iallefall det med Warcraft-bøkene, hvor heltene er desidert sterkere enn enhver annen.

 

Og en scene i Diablo: The Sin War er direkte latterlig av nettopp samme grunn. :p

 

 

Hovedpersonen ble angrepet av en svær demon og ble nesten drept. Demonen var udødelig, så den kunne ikke drepes. Men døde hovedpersonen? Neida, han bare tenkte litt hardt, så demonen sluttet å eksistere. Teknisk sett har han jo ikke "drept" demonen, så han unngikk at den var udødelig. :rofl:

 

 

Men du bør ikke basere alle bøkene han har skrevet på en og annen sånn tabbe. Les heller noe av Dragonlance-bøkene hans eller

 

(edit: må nok rette meg selv litt. Richard Knaak har ikke skrevet noe i starcraft likevel. Ops...= :blush:

Lenke til kommentar

Richard Knaak er en av de morsommere forfatterene å lese - det betyr mer for meg enn at han har litt usannsynlige hendelser. ;)

 

(Ihvertfall når det kommer til f.eks Dragonlance o.l. bøker, så på generell basis så er det mange fantasy-forfattere som er mye mer solide)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg vil tro enten midnatt eller midt på natta, for å lette trykket for serverne når alle skal registrere spillet sitt samtidig. Selv da vil det nok ta dager før det løser seg opp.

http://www.spaceworld.no/starcraft-ii-nattaapent/

 

synd de ikke har nattåpent i Bergen. Men kanskje platekompaniet har det.

Gamestop åsane skal visstnok ha det; http://gamestop.no/nightopen.html

 

 

 

 

Noen som vet om de selger for 299 også i butikk?

 

AtW

Tror ikke de selger det såpass billig i butikk, kan du ikke bare forhåndsbestille da? Ifølge elkjøp så skal du få den på release dagen;

 

 

 

Forhåndsbestill ditt eksemplar i dag og få spillet på releasedagen!

 

Kilde: Link

 

 

Lenke til kommentar

En svakhet med testen til Guru3D:

We test with modern gear, in-game we enable EVERYTHING we can enable, if it can be set to ULTRA we will do so.

Det er fire kvalitetsnivåer og de tre beste skal i følge Tomshardware være nesten like gode. Forskjellen ned til laveste nivå er derimot stor. Men de tre gode kvalitetsnivåene drar ulik mengde ressurser. Den høyeste kvaliteten ofrer veldig mye ytelse uten at det blir noe særlig synlig forbedring fra de to andre gode nivåene. Med andre ord tester Guru3D med ugunstige innstillinger.

 

Her er min tidligere omtale av testen til Tomshardware:

Tomshardware: StarCraft II Beta: Game Performance Analyzed

 

Mine tanker om resultatene:

 

- Det er lite ytelse å hente på 4-kjerne kontra 2-kjerne CPU. Prosessorkjerne nr 2 utnyttes bare 50%. Nr 3 og 4 utnyttes bare rundt 5%. Derfor er det viktig at nr 1 yter best mulig, noe som bringer meg til..

 

- Prosessortype er viktig. Phenom II trenger rundt 50% høyere klokkefrekvens enn Core i7 for å gi like god ytelse. For god spillytelse (30+ fps) bør man ha minst Phenom II 3,0 GHz eller Core i7 2,0 GHz.

 

- Det er lite grafisk nytelse å hente på ultra quality kontra normal quality. Normal quality er altså et godt valg med tanke på maskinkrav, ytelse og kvalitet.

 

- SCII beta bruker ikke særlig mye grafikkminne. 512 MB holder fint.

 

- På normal quality og 1920x1200 kjører selv de svakeste skjermkortene i testen glimrende (Radeon 5570 og Geforce 9600GT).

 

- Geforce og Radeon gir samme grafiske kvalitet og omtrent like mye ytelse per krone.

 

Hvis man skal bygge PC optimalisert for SCII beta og ikke ønsker å sløse penger på ting som gir lite igjen for pengene i dette spillet så ville jeg satset på noe slikt:

Core i5 661 dobbeltkjerne (3,33 GHz - 3,6 GHz) gjerne overklokket, minst 3 GB ram, Radeon 5570, normal quality og skjerm med 16:9 sideforhold.

 

Blizzard trenger å jobbe mer med: utnyttelse av flere prosessorkjerner og legge til AA og få det til å fungere.

 

Tomshardware etterlater noen spørsmål: Brukte de like mye ram på både AMD og intel-systemet? Hvor stor rolle spiller minnehastigheten og antall minnekanaler? Hvordan yter low quality og high quality? Hvordan er grafisk kvalitet og ytelse i Linux? (Wine, Cedega eller Crossover).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...