Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Simen1: En ting jeg faktisk er litt skeptisk til er om 3GB ram er nok. Den siste beta fasen skulle visst være veldig representativ for release produktet, og der brukte jeg ca 2-2,2GB ram bare på sc2. Er det flere som har hatt denne opplevelsen?

 

Om dette nivået med minnebruk fortsetter i releaseversjonen, så syns jeg ikke det er nok med 3GB ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1: En ting jeg faktisk er litt skeptisk til er om 3GB ram er nok. Den siste beta fasen skulle visst være veldig representativ for release produktet, og der brukte jeg ca 2-2,2GB ram bare på sc2. Er det flere som har hatt denne opplevelsen?

 

Om dette nivået med minnebruk fortsetter i releaseversjonen, så syns jeg ikke det er nok med 3GB ram.

En hver byte ledig ram er bortkastet ledig plass. Hvis SCII brukte 2,0 - 2,2 GB så må man bare sørge for at OS og annet dilldall i bakgrunnen ikke bruker over 0,8 GB, hvis man har 3 GB i maskina. Dvs. at 3 GB er nok, men det avhenger altså ikke av SCII men av hvor mye ram de andre programmene du bruker tar. Har du et program i bakgrunnen som bruker 10 GB så bør man altså ha minst 12,2 GB for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar

En hver byte ledig ram er bortkastet ledig plass. Hvis SCII brukte 2,0 - 2,2 GB så må man bare sørge for at OS og annet dilldall i bakgrunnen ikke bruker over 0,8 GB, hvis man har 3 GB i maskina. Dvs. at 3 GB er nok, men det avhenger altså ikke av SCII men av hvor mye ram de andre programmene du bruker tar. Har du et program i bakgrunnen som bruker 10 GB så bør man altså ha minst 12,2 GB for å sette det på spissen.

 

Joda det er sant at det mye man kan gjøre for at andre programmer bruker mindre. Men hvor stor andel av de som kjøper spillet kan, eller kommer til å sitte seg ned å se på minnebruken til programvare på pc-en?

Om de skriver "anbefalt: 3GB bak på sc2 boksen" så bør ikke spillet i seg selv bruke 2GB syns nå jeg.

 

Personlig er jeg ganske glad for at spill klarer å bruke mer når man har mye. Men jeg lurer altså på om dette faktisk er tilfellet, altså at spillet bruker mye fordi jeg har mye, eller om en kar som har 2-3GB minne også kommer til å se så høyt minnebruk av spillet. Og hvordan oppfører ytelsen seg ved 2GB ram i forhold til feks 4GB ram om HW ellers er prima.

 

Er absolutt kudos til Blizz om sc2 faktisk er slik at det ser at jeg har masse ram, og derfor benytter seg rikelig med overlegg. Syns det er så irriterende når dårlig programmerte spill bruker EVIGHETER på å loade hver gang man feks starter et MP-spill, og ikke er i nærheten av å bruke verken cpu eller tilgjengelig ram.

Lenke til kommentar
Joda det er sant at det mye man kan gjøre for at andre programmer bruker mindre. Men hvor stor andel av de som kjøper spillet kan, eller kommer til å sitte seg ned å se på minnebruken til programvare på pc-en?

Om de skriver "anbefalt: 3GB bak på sc2 boksen" så bør ikke spillet i seg selv bruke 2GB syns nå jeg.

Hvor mye minne mener du Blizzard skal ta høyde for at brukerne sløser bort på andre ting? Og hvorfor skal det være Blizzard sitt ansvar å ta høyde for annen minnebruk enn den deres eget produkt står for? Hvorfor kan de ikke bare skrive at spillet bruker inntil f.eks 2,2 GB og så får brukeren selv ta ansvar og høyde for for om de bruker 0,1 eller 10 GB til andre programmer samtidig?

 

Enig i at det er bra at spillet tilpasser seg etter hvor mye ledig minne det er i maskina.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har 2gb ram og har til gode å høre harddisken gjøre noe mens jeg spiller. (Windows xp), har også en gammel dual core på 2,8ghz og 8800gts og alt oppfører seg fint. SC2 er nok ikke av de spillene som kommer til å presse maskinen din max. ;)

 

(Det skal sies at jeg ikke har spilt noen 8-player games med 8 200/200 armeer, men har spilt 2v2 uten noen problemer)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Man bør da uansett huske at ved å redusere oppløsningen og størrelsen på kartene så vil minnebruken til spillet sannsynligvis bli lavere , i tillegg så har man jo harddisken som selv om den er treg vil kunne bidra til at ting ikke stopper helt opp.

 

Det er uansett på tide at spillutviklere blir flinkere til å benytte seg av større minnemengder og at dette kravet økes.

Lenke til kommentar

Blizzard har i alle sine utgivelser laget spill som ikke krever spesielt oppdatert hardware. Så du har iallefall tidligere fint kunnet spille spillene deres uten å måtte gå til innkjøp av ny pc. Når de stiller lave krav til hardware gjør de noe lurt rent økonomisk. De tilbyr da spillet sitt til et større, betydelig større marked enn de rene datageeks som det strengt tatt er ganske få av.

Lenke til kommentar

Hvor mye minne mener du Blizzard skal ta høyde for at brukerne sløser bort på andre ting?

 

Man burde iallefall ta høyde for minne OSet trenger for å kjøre, så burde man ta høyde for bakgrunnsprogrammer som skype eller ventrilo. Det er tullete å si at man bare skal tenke på det man selv lager.

Lenke til kommentar

Til "Den offisielle Starcraft II tråden" ?

 

Jeg var inne på tanken, men føler nesten at da burde den starte rein og pen.

Jeg tror også det er best med en ny tråd. Vi får sikkert en ny underkategori for Starcraft. Der bør det kanskje være en FAQ-tråd startet av en som vil lage og vedlikeholde et skikkelig førsteinnlegg. Førstemann til mølla :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Til "Den offisielle Starcraft II tråden" ?

 

Jeg var inne på tanken, men føler nesten at da burde den starte rein og pen.

Jeg tror også det er best med en ny tråd. Vi får sikkert en ny underkategori for Starcraft. Der bør det kanskje være en FAQ-tråd startet av en som vil lage og vedlikeholde et skikkelig førsteinnlegg.

 

Jeg melder meg frivillig.

Som et bevis at jeg kan holde rede på tråden, har jeg tegnet en hest for deg:

post-126014-1279743904,5179_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...