Gå til innhold

Modern Warfare 2 slaktes av brukerne (PC)


Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe dette, men ikke på grunn av dårlig flerspillerdel. En enspillerdel som bare varer 5-6 timer derimot, i tillegg til at man MÅ installere Steam enten man vil eller ei, holder i lange baner til at jeg holder meg unna.

 

Har uansett mange timer med Dragon Age å se frem til. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare et spørsmål, som jeg stilte i kommentarfeltet til anmeldelsen, er dette noe vesentlig bedre enn CoD4 (tenker ikke på grafikk, er neppe noe Crysis uansett...), eller blir det mye det samme (altså ikke vits å kjøpe enda)? Her tenker jeg på flerspiller, enspiller er jo ikke så meget engasjerende og varer bare et par timer.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg testet multiplayer-delen enda, da jeg vil bli ferdig med singleplayer-delen først.

 

Men antall spillere i multiplayer bekymrer jeg meg egentlig ikke noe særlig for. Jeg synes at det til tider ble litt for crowded på mindre brett i MW1, og man ble nesten tvunget til å bruke en SMG som primærvåpen. På større brett, var det riktignok greit med et litt større antall, for at det skulle være action "hele tiden".

 

Jeg går ut ifra at brettene i MW2 er tilpasset 9vs9, på den måten at det ikke blir mye dødtid pga for lite folk på en for stor bane?

 

Når det gjelder hvordan multiplayer-delen fungerer, så kunne de kanskje hatt en kombinert løsning. For mange er det nok veldig praktisk at man bare trykker på en knapp, og så får man spille det man vil spille. Lete seg frem blandt lange lister med servere (som ofte tok lang tid å laste inn også), med masse forskjellige typer, og som kanskje endrer gametype fra brett til brett, servere som er fulle, og en hel del andre ting, vil ofte være veldig tungvindt for mange. De som da absolutt vil ha muligheten til å velge server selv, burde riktignok fått muligheten til dette. Selv sitter jeg med den erfaring at man gjerne holder seg til 1-2 servere.

 

Det med høy latency virker ganske individuelt - avhengig av linje man har, samt hva man bruker linjen til. Skal ikke mye torrent-trafikk til før man merker det på latency. Selv har jeg aldri hatt noe problem med latency på PS3-spill, så da kan jeg ikke skjønne hvorfor dette skulle bli et problem på PC...

 

... i tillegg til at man MÅ installere Steam enten man vil eller ei...

Av ren nysgjerrighet; hvorfor har du noe imot Steam?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt whinen til pc brukerne.. jeg kjøpte det til pc og er storfornøyd med IWnet, invite til party -> find match -> maks 2 sekunder så loader gamet og jeg kan spille.. har spillt online i 24 timer og har merket \ sett dårlig ping 1 gang.

Hosten har stukket 3 ganger men da må man vente i ca 8-10 sek får det er plukket ut en ny host og man er igang igjen.

 

Hvis det skulle være dedikerte servere vil man ikke ha samme muligheten å spille med party ettersom de fleste servere ikke har ~5 ledige plasser!

 

og hva skal man gjøre, sette opp 20 dedikerte servere, en til hver game mode? Nei grøss og gru, håper de beholder det slik som det er!

 

Man måtte ikke ha dedikerte servere på spill der man hadde mulighet for dedikerte servere. Problemet ditt er at du ikek har forståelse for at det du synes fungerer fint ikke fungerer fint for alle. Ingen har foreslått å fjerne andre måter å sette opp spill på, men man ønsker større fleksibilitet, dedikerte servere med egne rules, mods, flere spillere osv. Denne konsollifiseringen fjerner features og gjør spillene mer primitive. Jeg har aldri forstått meg på folk som ønsker å tvinge andre til å spille på akkurat samme måten som de selv foretrekker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er nok en utvikling som PC-spillere må bli vant til i større grad.

 

id Software har allerede antydet at deres kommende Rage og Doom 4 heller ikke vil ha dedikerte servere. Også Crysis 2 slippes på konsoll samtidig med PC-versjonen, så blir ikke overrasket om også det kjører samme system.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at PC brukerene boikotter PC versjonen, og vi får håpe at IW skjønner at det er det dummeste de har gjort og gjør det om i en patch.

 

Hvor mange hadde giddi å spilt Counter Strike hvis man ikke kunne valgt server etter map, ping, spillere, mods osv? CS hadde vært dødt for lenge siden om det hadde vært sånn!

 

Jeg spiller det på Xbox 360 kun fordi de fleste vennene mine spiller det på Xbox og fordi jeg har solgt gaming pcen min. Jeg drar meg sjøl i håret noen ganger av hvor ræva det IWnet systemet funker. Det er jo ikke noe bedre enn det var på cod4 i det hele tatt!

Inviter folk til party så vi er 6 folk, søker et game, tar drit lang tid, så blir vi merga sammen med andre folk fra USA, noen ganger detter halve partyet ut fordi de bruker for lang tid å connecte. Hvis vi kommer inn, så er det bare å krysse fingra for at en av oss blir host, ellers går hele gamet helt til helvete! Får gul eller rød connection-indukator, og alle amerikanerene hakker rundt som i en dårlig skrekkfilm.. Har lengta etter dedikerte servere fra PC versjonen når jeg spilte MW1, men nå er det ingen grunn til å gå for PC versjonen, der blir det bare enda mer tåpelig med 100-200ms ping..

Lenke til kommentar
Det med høy latency virker ganske individuelt - avhengig av linje man har, samt hva man bruker linjen til. Skal ikke mye torrent-trafikk til før man merker det på latency. Selv har jeg aldri hatt noe problem med latency på PS3-spill, så da kan jeg ikke skjønne hvorfor dette skulle bli et problem på PC...
For det første kan det være verdt å tenke på hvilke PS3-spill det er snakk om. Resistance: Fall of Man bruker meg bekjent dedikerte servere, og jeg mener et par andre PS3-FPSer gjør det samme.

 

Når det er sagt, så er det to hovedgrunner til at listenservere ikke fungerer fullt så dårlig på konsoll som på PC:

 

For det første, så er kontrolleren og dermed hele flyten i spillet tregere. Du kan rett og slett ikke reagere like raskt og presist med analog stikke på en håndkontroller som du kan med en mus, som betyr at latens blir en mindre dominerende faktor. I tillegg kompenserer gjerne konsoller ved å ha en viss grad av autoaim, en veldig snill hitdetection eller til og med client side hit detection. Du har ikke nødvendigvis mindre latens på konsoll, men alle de andre spillmekanismene tjener til å "filtrere vekk" effekten av å ha høy latens. Samtidig, så betyr det også at forskjeller i individuell dyktighet ikke spiller så stor rolle. På PC har du raskere og mer presise kontroller, og forskjeller i latens blir derfor mer merkbare.

 

For det andre, så har konsoller jevnt over et større antall spillere for et gitt spill, hvilket betyr at sannsynligheten for å finne noen som du har en noenlunde grei linje mot og som har lyst til å spille det samme som du har øker. Etter hvert som populariteten til et konsollspill online daler, så vil nok de gjenværende spillerne oppleve mange av de samme problemene med matchmaking og listen-servere som PC-spillere.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt whinen til pc brukerne.. jeg kjøpte det til pc og er storfornøyd med IWnet, invite til party -> find match -> maks 2 sekunder så loader gamet og jeg kan spille.. har spillt online i 24 timer og har merket \ sett dårlig ping 1 gang.

Hosten har stukket 3 ganger men da må man vente i ca 8-10 sek får det er plukket ut en ny host og man er igang igjen.

Hvis du et øyeblikk lar vær å generalisere ut fra egne opplevelser, og heller sjekker litt omkring, så vil du se at det er mange brukere som ikke har den samme opplevelsen. Som jeg var innpå i forrige post, hvor bra spillopplevelse du kan regne med er veldig avhengig av interessen for spillet rundt deg. For folk i sørlige Norge og Europa med noenlunde grei linje gjør IWnet en helt grei rolle. Det er ikke dårligere enn tilsvarende løsninger på konsoll. I mindre tettbebygde strøk er det mange som har problemer med hakkende spill og regelmessige tap av tilkobling. En linje som uten problemer kan gi en god spillopplevelse på en dedikert server på en kommersiell linje kan være helt ubrukelig for oppkobling mot en listenserver på en annen privat nettilkobling.

 

Med lavere tetthet av spillere vil det også ta lengre tid før man får fyllt opp en kamp, og det er mange eksempler på brukere i mindre tett befolkede områder som må vente svært lenge i lobbyen før spillet fylles opp.

 

Til sammenligning, så tar det ikke mer enn et par sekunder å gå inn på favorittlisten sin i et tilfeldig valgt spill som bruker dedikerte servere, se hvilke servere det er folk på og dobbelklikke på den.

 

Hvis det skulle være dedikerte servere vil man ikke ha samme muligheten å spille med party ettersom de fleste servere ikke har ~5 ledige plasser!
Jeg ser ikke helt den store appellen i å spille med "party". Vennelister er en heller knotete måte å samle spillere på, sammenlignet med å bare gå inn på en server hvor du vet det pleier å henge folk du kjenner. Prøv å spille en stund på servere hostet av et community som f.eks. hellfragger.no, så blir du fort kjent med folka som pleier å henge der.

 

og hva skal man gjøre, sette opp 20 dedikerte servere, en til hver game mode? Nei grøss og gru, håper de beholder det slik som det er!
Hva er problemet? Det funker da helt fint for andre spill. Hvis du ser på hvordan communities pleier å organisere serverne sine, så er det typisk en mikset server med flere spillmoduser og en liste med populære kart, samt en håndfull servere dedikert til forskjellige spillmoduser.
Lenke til kommentar

IWNET fungerer tålelig bra når man først har kommet seg inn i et spill. Men fy FXXX så mye styr det kan være. Vi er en gjeng på 6-7 stykker som har spilt_veldig_ mye siden tirsdag. Vi bruker minst 10 minutter på å få alle inn i samme "party". Alle har åpnet porter, satt på DMZ i ruterne osv osv.

En av oss inviter via steam, 4-5 personer kommer inn, 2-3 kommer ikke inn, vi restarter steam, alle kommer inn i lobbyen, så faller noen ut og hele prosessen må gjøres om igjen. Vil vi kjøre en annen modus som feks. search and destroy må vi gjennom hele møkka en gang til.

Men som sagt, når man først har kommet inn i et spill så går det i og for seg smertefritt, uten merkbart lag. Siden tirsdags formiddag og frem til i dag har jeg opplevd en host migration (dog klarte den ikke å finne ny vert, så vi ble disconected). IW sa at dette skulle være så mye enklere enn dedis. Ja, kyss katta! Vi har sikkert brukt tilsammen 2 timer bare i lobbyen for å få alle inn i samme party.

 

Å joine et spill alene går helt fint, da søker den opp et spill og du kastes rett ut i krigen. Men med 5+ personer, så forvent et rent helvete!

Endret av Knugo.
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt whinen til pc brukerne.. jeg kjøpte det til pc og er storfornøyd med IWnet, invite til party -> find match -> maks 2 sekunder så loader gamet og jeg kan spille.. har spillt online i 24 timer og har merket \ sett dårlig ping 1 gang.

Hosten har stukket 3 ganger men da må man vente i ca 8-10 sek får det er plukket ut en ny host og man er igang igjen.

 

Hvis det skulle være dedikerte servere vil man ikke ha samme muligheten å spille med party ettersom de fleste servere ikke har ~5 ledige plasser!

 

og hva skal man gjøre, sette opp 20 dedikerte servere, en til hver game mode? Nei grøss og gru, håper de beholder det slik som det er!

 

Man måtte ikke ha dedikerte servere på spill der man hadde mulighet for dedikerte servere. Problemet ditt er at du ikek har forståelse for at det du synes fungerer fint ikke fungerer fint for alle. Ingen har foreslått å fjerne andre måter å sette opp spill på, men man ønsker større fleksibilitet, dedikerte servere med egne rules, mods, flere spillere osv. Denne konsollifiseringen fjerner features og gjør spillene mer primitive. Jeg har aldri forstått meg på folk som ønsker å tvinge andre til å spille på akkurat samme måten som de selv foretrekker.

 

AtW

 

Det kalles manglende perspektiv. konsollspillerene har aldri hatt det bedre enn situasjonen de har i dag. Det har vi som spiller på PC. Vi ser at det er en nedgradering i alle områder utenom nybegynnervennlighet.

 

Konsollspillerene burde åpne øynene og innse at de har blitt rævkjørt på MP fronten siden MP ble introdusert på konsoll!

 

Edit: men ok, systemet fungerer kanskje best for en platform der store deler av kundebasen er unger som ikke har penger til å leie dedi servere selv.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Se filmen hos Youtube

 

Tok ikke lang tid før noen fikk en aimbot på plass

Ganske primitiv sådan. Når du ser hvor tydelig den spretter på plass over hodet til målet kombinert med spillets killcam, så vil det være ganske lett for serveradmins å spotte den og banne brukeren.

 

Å nei, vent litt... :whistle:

 

Preowned :!:

 

 

Men battlefield: bad company 2 håper jeg blir bra som det ser ut som. Selv ELSKER jeg battlefield 2 online. Infantery only da :p

Lenke til kommentar

Mistet lysten på spillet i det IW, la fram at de skulle fjerne Deadicated server delen til Pc versjonen.

Jeg støtter ikke opp et selskap, som vil være med på å Promotere P2P Multi Player til pc.

 

Ser ikke helt at Deadicatet server, kan være noe problem piracy problem, bare se på Battlefield 2, er ganske vansklig å få spillt det online med mindre du ikke har en account og det finnes fortsatt over 1000 spillbare BF2 servere og det er ikke så galt med tanke på at det ble sluppet ut i 2005.

 

Tror egentlig P2P Multiplayer fører til mer piracy, folk vil heller bare laste MW2 ned for spille singleplayer delen forså og dropppe online delen, siden den er kødda opp allerede.

 

Har både Xbox 360, PS3 og en ganske kraftig pc, men kommer til å bokote alle MV2 versjonene så lenge de ikke fikser en Deadicated server patch.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
Tror ikke jeg kommer til å kjøpe dette, men ikke på grunn av dårlig flerspillerdel. En enspillerdel som bare varer 5-6 timer derimot, i tillegg til at man MÅ installere Steam enten man vil eller ei, holder i lange baner til at jeg holder meg unna.

 

Har uansett mange timer med Dragon Age å se frem til. :love:

 

5-6timer? Runda det på ganske nøyaktig 4timer jeg :\

Lenke til kommentar

Jeg er enig med slaktingen av MP delen. Ærlig talt uten lean, med lagg og bare no-recoil spray våpen så er det nesten null skill. Og IWNet er epic fail, utrolig irriterende å måtte møtes opp i party gang på gang for å spille, og tilogmed så er det ikke alltid det går ann å connecte seg til hverandre! F.eks. jeg kan lett hoste spec ops med en kompis, men neida jeg kan ikke invite han til et party, og når jeg prøver å joine han så er det bare 50% av gangene det går... Og den NAT indikatoren som sier at du har strict eller ikke er jo latterlig, på SP så står det at jeg ikke er strict men på MP så er den noenganger strict og noenganger ikke! UTEN AT JEG ENDRER PÅ NOE!? OG så når vi endelig får party'a opp så for hver gang vi må finne en server så må vi prøve på nytt 2-3 ganger pga enten så failer ditt eller datt. Men så er det lagg da, de som sier det ikke er lagg klarer ikke sammenlikne det med hvordan det var med skikkelige dedicated servers. For jo selvom man har grønt med bars i ping så er det fortsatt en "liten" lagg som ødelegger for oss som liker ordentlig klanspilling. Og til slutt så vil jeg komme med disse spørsmålene: HVORFOR kan ikke vi BRUKERNE bestemme hvor lange runder vi vil ha, hvilke maps vi vil spille, hvilke spesielle regler vi vil ha, hvilken server vi vil spille på, hvilke mods vi vil kjøre, hvilken ping som er ok for oss, hvilke våpen som skal være lov osv osv? Så lenge spillet er stort nok så vil det finnes dedikerte servere for alles preferanser.

 

SP er ok men MP suger. 3/10 fra meg.

Endret av sureup
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...