Gå til innhold

Modern Warfare 2 slaktes av brukerne (PC)


Anbefalte innlegg

Du kjøper seriøst ikke CoD spillene for bare MP delen? Hele spillet er lagt opp med en historie i SP delen. Du kan heller ikke sammenligne CS med MW2.

 

de fleste kjøper det 95% for MP delen.. har spillt 3 brett på SP delen, men har klokket ganske mange timer på MP.

DU kan ikke dra COD-spillene over en kam, de gamle cod spillene hadde mye større fokus på singleplayer.

 

En betaler ikke 400 kroner for 6 timer singleplayer, en betaler for hundrevis av timer MP :)

 

Den bra singleplayeren er en bonus, spillet er multiplayeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kjøper seriøst ikke CoD spillene for bare MP delen? Hele spillet er lagt opp med en historie i SP delen. Du kan heller ikke sammenligne CS med MW2.

 

Han kan gjerne syns spillet er dårlig, men IKKE skyld på at det suger bare fordi det ikke har Dedikert Server. Da kan man like godt gå og grave sin egen grav...

 

Edit:

 

Skrev når du postet, men dette er ikke noe personlig. Det er til de som rater spillet dårlig pga uten dedikert server eller pga kort SP del

 

Eh jo?

"hele spillet" -- 5 timer av spillet mener du vel?

Lenke til kommentar
Hva vil du si er hovedfokus i MW2 da? Den 6 timer lange singlepayer delen, eller multiplayer?

Jeg kan ta eksempelet fra CoD4. Timer brukt på singleplayer = 7 (kanskje? litt mindire?)

Timer brukt på multiplayer = Så mange at jeg aldri vil klare å telle dem.

 

De alle fleste som har kjøpt MW2 vil jeg tippe allerede har brukt mer tid på MP enn de har brukt på singleplayer.

Hvis hovedbestanddelen av spillet er dårlig, så er spillet dårlig.

 

"If it walks like a duck, quacks like a duck and looks like a duck, it's a fucking duck!"

 

Hvor ulikt MW1 er egentlig MW2 på multiplayer-delen? FOr meg ser det veldig likt ut, er det vesentlig forskjeller utover de negative nyvinngingene? (dvs ikke dedikert server osv)

 

AtW

Lenke til kommentar

Altså du skal fremdeles skyte de andre.

 

Problemet er ofte høy ping. Vanskelig å joine sammen med folk du har lyst å spille sammen med. Ingen modifikasjoner.

 

Dette har ikke så mye å si for en vanlig spiller som spiller litt. Men for de som spiller organisert, trenger modifikasjoner for å gjøre det like rettferdig for alle.

Lenke til kommentar
Leste en repotasje at det stod det ble for dyrt og holde oppe alle dedication servere,
Med tanke på at det ikke er Activision som har ansvaret for å opprettholde dedikerte servere, så kan jeg med all sikkerhet si at det bare er tull. Stort sett så er det klaner, ISPer og spillcommunities ala battlefield.no som hoster servere. Det eneste IW/Activision trenger å gjøre er å hoste en masterserver, som antagelig krever mye mindre ressurser enn IWnet.
Lenke til kommentar
Du kjøper seriøst ikke CoD spillene for bare MP delen? Hele spillet er lagt opp med en historie i SP delen. Du kan heller ikke sammenligne CS med MW2.
Skulle jeg kjøpt MW2, så er det fordi jeg kan tenke meg et nytt lagbasert MP-spill i noenlunde samme sjanger som BF2. Singleplayerbiten er revnende likegyldig i så måte, selv om jeg sikkert hadde spilt gjennom den bare for å ha gjort det.
Lenke til kommentar

Etter å ha loggført endel timer multiplayer i MW2, så er det i bunn og grunn bare 2 ting jeg på død og liv kunne tenkt meg at var annerledes;

 

1) Intermission mellom hver bane - dette tjener ingen hensikt.

 

2) Endel gametypes. Jeg savner f.eks. Hardcore HQ.

 

Latency, hostmigration, og annet, har jeg ikke hatt et eneste problem med.

Lenke til kommentar
Hvor ulikt MW1 er egentlig MW2 på multiplayer-delen? FOr meg ser det veldig likt ut, er det vesentlig forskjeller utover de negative nyvinngingene? (dvs ikke dedikert server osv)

 

AtW

 

For min del føles spillet overraskende fresht. Massevis av nye våpen, maps og perks som virkelig endrer måten man spiller på, f.eks det taktiske skjoldet, mulighet for å dual wielde pistoler og muligheten for å ha to attachments på våpenet.

 

For det meste er bare spillet blitt "større, bedre og mer bad-ass", men jeg liker også de nye belønningene man får f.eks for å ta hevn på spilleren som drepte deg sist, ende en persons kill streak osv.

 

Dette høres kanskje ikke ut som det er verdt noen oppgradering, jeg tenkte til tider det samme før lansering. Men joda, spillet føles som noe helt eget, og jeg er ikke i nærheten av å bli lei, selv om jeg har spilt forgjengeren til døde opptil flere ganger.

 

Og forresten, jo, COD handler bare om flerspiller. For min del i alle fall, med unntak av gillysuit-oppdraget i det forrige spillet er enspillerdelen til COD-spillene svært forglemmelige saker, som såvidt kvalifiserer som en distraksjon i forhold til den utrolige fete flerspilleren.

 

Tror ikke jeg er den eneste som har denne oppfatningen.

Lenke til kommentar
Og forresten, jo, COD handler bare om flerspiller. For min del i alle fall, med unntak av gillysuit-oppdraget i det forrige spillet er enspillerdelen til COD-spillene svært forglemmelige saker, som såvidt kvalifiserer som en distraksjon i forhold til den utrolige fete flerspilleren.

 

Tror ikke jeg er den eneste som har denne oppfatningen.

 

Det gillysuit-oppdraget var så fett!!! OMGOMGOMGOMGOMGOGMOGMMO11!111 Absolutt det kjekkeste oppdraget i MW. Jeg likte hele spillet og spilte aldri online på første (uvist hvorfor egentlig...) I dag kommer ny maskin og MW2 i hus, så håper på litt spilling i helga :>

Lenke til kommentar
Du kjøper seriøst ikke CoD spillene for bare MP delen? Hele spillet er lagt opp med en historie i SP delen. Du kan heller ikke sammenligne CS med MW2.

 

de fleste kjøper det 95% for MP delen.. har spillt 3 brett på SP delen, men har klokket ganske mange timer på MP.

DU kan ikke dra COD-spillene over en kam, de gamle cod spillene hadde mye større fokus på singleplayer.

 

En betaler ikke 400 kroner for 6 timer singleplayer, en betaler for hundrevis av timer MP :)

 

Den bra singleplayeren er en bonus, spillet er multiplayeren.

 

Jeg tror du tar feil, jeg tror over halvaprten av kjøperene i hovedsak spiller singleplayer. Det er to forskjellig måter å spille på, multiplayer gir mer, og krever mer. Personlig spiller jeg noe mindre, og i kortere intervaller enn før, da er singleplayer mer aktuelt enn da jeg brukte mer tid på spill, og mer tid på å bli god.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt whinen til pc brukerne.. jeg kjøpte det til pc og er storfornøyd med IWnet, invite til party -> find match -> maks 2 sekunder så loader gamet og jeg kan spille.. har spillt online i 24 timer og har merket \ sett dårlig ping 1 gang.

Hosten har stukket 3 ganger men da må man vente i ca 8-10 sek får det er plukket ut en ny host og man er igang igjen.

 

Hvis det skulle være dedikerte servere vil man ikke ha samme muligheten å spille med party ettersom de fleste servere ikke har ~5 ledige plasser!

 

og hva skal man gjøre, sette opp 20 dedikerte servere, en til hver game mode? Nei grøss og gru, håper de beholder det slik som det er!

 

Man måtte ikke ha dedikerte servere på spill der man hadde mulighet for dedikerte servere. Problemet ditt er at du ikek har forståelse for at det du synes fungerer fint ikke fungerer fint for alle. Ingen har foreslått å fjerne andre måter å sette opp spill på, men man ønsker større fleksibilitet, dedikerte servere med egne rules, mods, flere spillere osv. Denne konsollifiseringen fjerner features og gjør spillene mer primitive. Jeg har aldri forstått meg på folk som ønsker å tvinge andre til å spille på akkurat samme måten som de selv foretrekker.

 

AtW

 

Skjønner godt at det er kjipt med en konsoll-i-fise-ringen.

 

Sorry, kunne bare ikke la det sjangsen gå i fra meg :p

Lenke til kommentar

Jeg har nå 12 times på samvittigheten med multiplayeren.. Jeg synes det virker helt ok! De jeg spiller med sliter med å få satt opp party (bare to av 6-8 som får til å invitere alle..) Og dette selv om de fleste har open NAT..

 

Hvis du skal spille alene, virker det utmerket synes jeg! Trykker på hvilken type spill du vil spille, så er du i gang etter noen min.. Du slipper å være bundet til en server (som kanskje er tom..)

 

Jeg skal innrømme at jeg ser problemet for de som har dårlige nettlinjer, men ellers ser jeg ikke store problemet med dagens ordning..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser nokon har klaget på 8 vs. 8 på banene, og nokon seier at meir ville vore kaos... Nokon som husker CoD MW 1? Shipyard? Den dedikerte serveren med 54 (?) spillere? Var jo knall artig!

 

EDIT: Trykte meg videre på artiklene på Spillverket og såg denne diskusjonen.. Var vist ein gammal tråd :p

Endret av Hemene
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...