Gå til innhold

Modern Warfare 2 slaktes av brukerne (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvis man aldri har rørt en dedicated server noengang er IWnet ofte en god opplevelse. De skal ha for at de har simplifisert nettdelen såpass at det tar kun to klikk for å bli med i et spill.

Jeg synes det er ingen ulemper med IWnet på den delen.

 

Men,

det hadde vært kjekt å velge kart før man leter etter et spill (det er veldig mange kart man sjelden ser fordi de som hoster velger som regel de samme kartene hele tiden)

 

Håper det kommer noen patcher som legger til litt godsaker fremover, men til da så får man bare ta det som det er. Jeg har det ihvertfall morro akkurat nå. Det er og blir en port, ingenting kan forandres med det nå.

 

Flame on!

Lenke til kommentar

Call of Duty 4: Modern Warfare

 

Networking: Client/Server

Avg Ping: 25-40ms

Console Commands: Yes

Lean: Yes

Custom Maps: Yes

Number of Players: up to 64

Competitive Mods: Yes

Mod Tools: Yes

Ability to Record: Yes

Kick/Ban Hackers Immediately: Yes

Profiles Saved Online: No

Manually Select Server to Join: Yes

Control Bad Language: Yes

0 ping Advantage for Host: No

Lan Play: Yes

Free Demo: Yes

Price: $50

 

 

Call of Duty Modern Warfare 2

 

Networking: Peer 2 Peer (downgrade)

Avg Ping: 100ms+ (downgrade)

Console Commands: No (downgrade)

Lean: No (downgrade)

Custom Maps: No (downgrade)

Number of Players: up to 18 (downgrade)

Competitive Mods: No (downgrade)

Mod Tools: No (downgrade)

Ability to Record: No (downgrade)

Kick/Ban Hackers Immediately: No (downgrade)

Profiles Saved Online: Yes

Manually Select Server to Join: No (downgrade)

Control Bad Language: No (downgrade)

0 ping Advantage for Host: Yes (downgrade)

Lan Play: Yes

Free Demo: No (downgrade)

Price: $60 (downgrade)

 

Når det gjelder singleplayeren ble jeg utrolig skuffet, ca halveis gjennom spillet orket jeg rett og slett bare ikke spille mer. Og det tok flere dager før jeg orket trynet på spillet en gang til. Alt i alt var COD4 singleplayeren mye bedre.

 

Multiplayer er masse moro, men det er absolutt problemer med P2P. Når man har spilt CS i mange år så er ikke 100ms godt nok.

Lenke til kommentar

Jeg lot være å forhåndsbestille spillet pga. dette med dedikerte servere. Nå venter jeg med å kjøpe det til IW fikser problemet. Etter å ha spilt mye COD4 og BF2 kan jeg ikke tenke meg å spille CODMW2 uten å ha mulighet for å velge mode, eller om jeg vil spille med mange/få spillere. Det er ikke aktuelt en gang.

 

Jeg har fiklet med tanken på å laste det ned da, og prøve meg litt på SP-delen... Evt. kjøpe det og spille online og IW fikser spillet. Jeg klager ikke over at det kanskje/kanskje ikke er lag, men at man ikke har muligheten. Samt at det skal connectes til ny host, som er helt utrolig idiotisk.

Lenke til kommentar

Jeg blir mer og mer frustert over MP-delen, mye krøll for å finne server, spiller svært ofte med russere, polakker, franskmenn og tyskere, dette fører til store variasjoner i ping. Og si hva dere vil, men ping er en viktig faktor for meg, iallefall når den overstiger 80.

 

At man kan spille full hardcore bare på team deathmatch er synd og for meg veldig ødeleggende. Search and destroy er og har alltid vært min favoritt, men med ff reflect så bli opplevelsen ødelagt.

 

Man kan ikke velge map. Ikke kan man redusere lobby-tiden, riktignok er det kommet en modus med team deathmatch som har mindre lobbytid, men den er selvfølgelig ikke hardcore.

 

En annen ting som er kritisk er alle cheaterne, det blir stadig vekk flere og flere av de, og enkelte benekter ikke engang at de jukser. Hva annet enn å forlate serveren kan man gjøre?

 

Nei, dette spillet blir dødt om kun kort tid.

Lenke til kommentar
Jeg blir mer og mer frustert over MP-delen, mye krøll for å finne server, spiller svært ofte med russere, polakker, franskmenn og tyskere, dette fører til store variasjoner i ping. Og si hva dere vil, men ping er en viktig faktor for meg, iallefall når den overstiger 80.

 

At man kan spille full hardcore bare på team deathmatch er synd og for meg veldig ødeleggende. Search and destroy er og har alltid vært min favoritt, men med ff reflect så bli opplevelsen ødelagt.

 

Man kan ikke velge map. Ikke kan man redusere lobby-tiden, riktignok er det kommet en modus med team deathmatch som har mindre lobbytid, men den er selvfølgelig ikke hardcore.

 

En annen ting som er kritisk er alle cheaterne, det blir stadig vekk flere og flere av de, og enkelte benekter ikke engang at de jukser. Hva annet enn å forlate serveren kan man gjøre?

 

Nei, dette spillet blir dødt om kun kort tid.

 

Helt enig med deg. Jeg spillte kun hardcore free for all på cod 4. Og ikke å se på MW2 er sinnsykt skuffende. Latterlig er det og, føles ut som MW2 er en downgrade. De sa jo også at det skulle være mer våpen osv.. Merker bare at de fete våpnene fra cod4 er bytta ut med nyere våpen. Savner ag3, mp5, dragunov og m249. Why in hell har de droppa de våpnene.. -_-

Lenke til kommentar

IWnet er ikke bare bare. Testet noen timer på en PC som ifølge MW2 hadde NAT problemer eller hva jeg skal kalle det. Ble da fryktlig irriterende når IWnet bruker evigheter på å lete etter et game.

 

Først søke på 50 ping, så 60 osv helt opp til 150-200 ping. Hvorfor i alle helveter vil jeg spille på en server med 150-200 ping og som i tillegg er stappfull med russere. I COD4 er russer servere gjerne klart og tydelig merket med RUS, men sånn luksus har vi ikke i år 2009 dessverre.

Lenke til kommentar

Fant et artig dikt dypt i forumet til IW som noen ga ut etter MW2:

 

The COD Poem

 

There once was a game called COD

the studio that made it became GOD

 

The gamers were loyal and paid each time

but one day the studio said "hey we missed a dime"

 

The studio then changed what gamers loved

and the dedicated servers were shoved

 

A new game released to play

but all we do is lag all day

 

No playing with friends on your favorite server

just wait in your seat for what seems like forever

 

and the COD GOD smiled and said "We got rich"

but really it was just being a b*tch

The forum of the dev company,

Would report errors two times out of three.

 

When seeing the PHP bugs

Those who purchased felt themselves to be mugs

 

And then, they remembered the drawl

Of a retarded mongoloid who would call

 

Himself Four Two Zero,

Pseudonym of Robert Bowler:

'Though the people mostly did call him C0ck Blower.

 

Warfare two, however, has its fans,

So it hasn't merely exposed this man's glans.

 

A group of pirates in Sweden are truly elated -

Their trackers have been inundated!

Lenke til kommentar

Et spill er ikke dårlig pga mangel på dedikert server. Da er det multiplayer delen som er dårlig og den har ingenting og si med singleplayer delen.

 

Selv syns jeg også etter og ha spilt gjennom på hardeste at eneren har bedre historie som er lettere og oppfatte, bedre gameplay (Ikke hundre personer som spawner jevnt og trutt i en liten bakgate.) og ikke minst så er slutten her like ræva som på eneren (Den er faktisk dårligere og så dårlig at jeg bare spiller den for og få achievment :p)

Lenke til kommentar

Hva vil du si er hovedfokus i MW2 da? Den 6 timer lange singlepayer delen, eller multiplayer?

Jeg kan ta eksempelet fra CoD4. Timer brukt på singleplayer = 7 (kanskje? litt mindire?)

Timer brukt på multiplayer = Så mange at jeg aldri vil klare å telle dem.

 

De alle fleste som har kjøpt MW2 vil jeg tippe allerede har brukt mer tid på MP enn de har brukt på singleplayer.

Hvis hovedbestanddelen av spillet er dårlig, så er spillet dårlig.

 

"If it walks like a duck, quacks like a duck and looks like a duck, it's a fucking duck!"

Lenke til kommentar

Du kjøper seriøst ikke CoD spillene for bare MP delen? Hele spillet er lagt opp med en historie i SP delen. Du kan heller ikke sammenligne CS med MW2.

 

Han kan gjerne syns spillet er dårlig, men IKKE skyld på at det suger bare fordi det ikke har Dedikert Server. Da kan man like godt gå og grave sin egen grav...

 

Edit:

 

Skrev når du postet, men dette er ikke noe personlig. Det er til de som rater spillet dårlig pga uten dedikert server eller pga kort SP del

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Tja, det er jo bare å se på de folka som ikke har spillt gjennom single player enda (og det er jo MEGET fort gjort), men allerde har klokket flere titalls timer på MP.

 

Folk har forskjellige prioriteringer. Jeg betaler ikke 400kr for ett spill med single player del som er ferdig på 7 timer.

Da forventer jeg at MP er kanon, noe det kunne ha vært, men ble helt sabotert i slutten...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...