Gå til innhold

Modern Warfare 2 slaktes av brukerne (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg synes det personlig er mye syting

 

-dyrt på steam?

stikk på elkjøp og kjøp det for 399

 

-Lagg?

jeg har spilt mye siden start og har opplevd lagg en sjelden gang

 

-Dårlig klanmuligheter?

Tja, vanskelig å organisere kamper mot andre, men man får samlet klanmedlemmer via play lobbyen slik at alle joiner samme spill og kommer på samme lag så langt det lar seg gjøre

 

-bare 9vs9?

Kartene er perfekte til det antallet, mw2 er ikke bf2!!

 

 

Eneste jeg kan plukke på er at playlobby med flere personer kan ha problemer med at noen detter ut(dette er sikkert noe som blir patchet opp). dette fikses fort ved at man joiner ny lobby (det tar 5 sekunder).Det med dedikerte server skjønner jeg, men multiplayeropplevelsen er fortsatt god. Jeg personlig har ingen problemer med at det ikke er dedikerte servere, det er nok derfor det er stor diskusjon rundt dette her Casual gamers mot Community gamers.

 

Integreringen av steam er så perfekt som det lar seg gjøre, med at man har rask tilgang til friendslist og VOIP.

 

Har hørt så mye rart om folk som syter over at Steam innstalleres og tar resurser, når de først har prøvd blir de overrasket over at de faktisk kan dobbeltklikke på et ikon på skrivebordet så starter spillet.

 

Prøv før man smeller med tidlige konklusjoner, mye av det som sirkulerer på internett er hat uten å engang ha prøvd.

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man ikke klager over at et selskap fjerner muligheter som har blitt sett på som grunnleggende siden tidenes morgen så har man i mine øyne et stort problem.

 

Man lager ikke et produkt til jul, selger en million eksemplarer og kommer tilbake året etterpå og selger samme produkt med bedre look men med færre funksjoner og høyere pris. Kanskje man selger litt, men kvalitetsbeviste kunder blir neppe happy.

 

Kunden har dessuten alltid rett.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke klager over at et selskap fjerner muligheter som har blitt sett på som grunnleggende siden tidenes morgen så har man i mine øyne et stort problem.

 

Man lager ikke et produkt til jul, selger en million eksemplarer og kommer tilbake året etterpå og selger samme produkt med bedre look men med færre funksjoner og høyere pris. Kanskje man selger litt, men kvalitetsbeviste kunder blir neppe happy.

 

Kunden har dessuten alltid rett.

 

Hvis du har jobba i servicebransjen så kan jeg garantere deg at du komme rtil å hate det utrykket der. Folk har en tendens til å klage om alt, du vil ikke tro hvor mye rart folk kalger over hvis de får sjangsen.

Spillet er bra, tralalala, stopp og syt... bli med å skyyyt!

Lenke til kommentar

Det er godt forståelig at folk blir provosert av måten IW har utført multiplayer delen av spillet på. Personlig har jeg logget _alt_ for mange timer på pc versjonen allerede og spillet i seg selv er fantastisk. Bra balanse, utfordrene maps og gode killstreaks.

 

Problemene dukker opp når det kommer til IW sitt matchmaking system, det er uten tvil et effektivt system hvor man kjapt kan hoppe inn i et spill, men det har sine mangler som jeg personlig blir utrolig frustrert over. Og jeg har en forståelse av at mange andre har et likt synspunkt.

 

Problemene er at IW sitt system er så utrolig begrenset, vi spillerene har mistet utrolig mye i forhold til valgmuligheter. Vi kan ikke selv bestemme hvilke brett vi vil joine, vi kan ikke forsikre oss om at vi spiller med god ping siden 4 streker systemet til IW er fantastisk dårlig på pc. 3 streker er faktisk en ping mellom 100-200, noe som fører til merkbar forsinkelse i spillet.

 

IW har laget mange og varierte spillmoduser, men uansett hvor variert det er så tilfredsstiller det ikke alle, derfor må man ha muligheten til å tilpasse "serverene" etter behov. Som eksempel kan jeg ta Hardcore modusen som er begrenset til TDM og S&D. Man kan ikke bestemme hvor lenge runder skal vare eller hvilken brettsyklus man selv foretrekker. Man kan ikke bestemme om Friendly Fire skal være av, på eller reflektert. Man kan ikke begrense tilgangen på utstyr.

 

Noe av det som faktisk frustrerer meg mest er det at IW har muligheten til å implementere alle disse tingene uten store problemer. Se bare på privat matchmaking, der er nesten alt perfekt. Hvis bare IW hadde lagt inn en mulighet for at slike "servere" ble tilgjengelig for alle, muligens i form av en liste!?

 

Dette er bare noen av punktene som jeg personlig føler er de mest fremtredene feilene som eksisterer med oppsettet til IW pr i dag. Tilbakemeldinger er velkommen.

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar
Jeg synes det personlig er mye syting

 

-dyrt på steam?

stikk på elkjøp og kjøp det for 399

 

-Lagg?

jeg har spilt mye siden start og har opplevd lagg en sjelden gang

 

-Dårlig klanmuligheter?

Tja, vanskelig å organisere kamper mot andre, men man får samlet klanmedlemmer via play lobbyen slik at alle joiner samme spill og kommer på samme lag så langt det lar seg gjøre

 

-bare 9vs9?

Kartene er perfekte til det antallet, mw2 er ikke bf2!!

 

 

Eneste jeg kan plukke på er at playlobby med flere personer kan ha problemer med at noen detter ut(dette er sikkert noe som blir patchet opp). dette fikses fort ved at man joiner ny lobby (det tar 5 sekunder).Det med dedikerte server skjønner jeg, men multiplayeropplevelsen er fortsatt god. Jeg personlig har ingen problemer med at det ikke er dedikerte servere, det er nok derfor det er stor diskusjon rundt dette her Casual gamers mot Community gamers.

 

Integreringen av steam er så perfekt som det lar seg gjøre, med at man har rask tilgang til friendslist og VOIP.

 

Har hørt så mye rart om folk som syter over at Steam innstalleres og tar resurser, når de først har prøvd blir de overrasket over at de faktisk kan dobbeltklikke på et ikon på skrivebordet så starter spillet.

 

Prøv før man smeller med tidlige konklusjoner, mye av det som sirkulerer på internett er hat uten å engang ha prøvd.

 

De begrensede mulighetene gjør at man har liten valgfrihet i hvordan man vil spille, hva med folk som vil være flere? (hadde det vært ere fritt hadde det garantert kommet flere maps, at det passer med 9vs9 til mapsene er jo et ikke-argument, selvsagt gjør det det, skulle de lagt ved maps som ikke passer til begrensingen de har satt?) At du klarer deg fint innenfor de begrensingene som er satt er bra for deg. ANdre er ikke like heldige, og deres spillestil passer ikke så bra med den som IW har "planlagt", det er ikke syting av den grunn. Det er legitim kritikk. Jeg fatter ikke at folk skal komme med "syte-kortet" hver gang et produkt får kritikk.

 

AtW

Lenke til kommentar
... i tillegg til at man MÅ installere Steam enten man vil eller ei...

Av ren nysgjerrighet; hvorfor har du noe imot Steam?

 

Jeg har egentlig ikke så mye imot Steam som sådan (bortsett fra at de er ALT for dyre og ikke hører på sine brukere), men jeg misliker at et program krever installasjon av et annet program, og setter det i gang automatisk uten at du kan få gjort noe med det selv.

Lenke til kommentar

Jaja, for dem som argumenterer for at spillet har gode maps og godt balanserte våpen og alt det der... Det har vi jo også i MW1, slik jeg forstår og ERFARER det. Det er da også mulighet for å lene seg om man vil være en sleip jævel. Små/mellomstore/store, godt planlagte kart der man kan være alt fra 12 til 50 folk. Og gid er det konge å komme seg bak fiendens linje når vi er 50 mann på en server. Drep fem og bomb dem til helvete, bestill et helikopter og fortsett killstreaken til 25 kills og dø :p Og jeg tror neppe jeg ville hatt slike sinnsykt intense kamper om jeg skulle sloss mot 6 folk... hahahaha :p

Lenke til kommentar

De store selskapene gjør hva de kan for å hindre at spillene deres blir distribuert og spilt ulovlig.

Det går først og fremst utover pc-brukerne der dette problemet er størst.

Vi blir sakte men sikkert skviset over på konsoll fordi det er mye lettere for dem å ha kontroll der.

 

Vi får håpe mindre, selvstendige utviklere ser sitt snitt i dette.

 

MW2 er et knallspill, ingen tvil om det. Men når det kommer til online-delen er dette ikke brukbart såfremt man er flere som vil spille sammen. Feks party-funksjonen, den fungerer når den selv vil ref egen erfaring + 5 andre kompiser.

Man har ingen mulighet til å sette server-regler, svært mange av oss erfarne spillere liker å selv bestemme hvilke maps som skal rullere og ikke minst hardcore. Nå må du spille Hardcore Team Deathmatch om du vil ha skikkelig hardcore med FF on. Search & Destroy har ricochet isteden for full ff og det er rett og slett veldig kjipt.

 

Dette spillet kommer ikke til å leve lenge. Iallefall ikke sammenlignet med tidligere spill i serien. Såfremt det ikke blir gjort noe riktignok, noe som er tvilsomt.

Lenke til kommentar
De store selskapene gjør hva de kan for å hindre at spillene deres blir distribuert og spilt ulovlig.

Det går først og fremst utover pc-brukerne der dette problemet er størst.

Vi blir sakte men sikkert skviset over på konsoll fordi det er mye lettere for dem å ha kontroll der.

 

Er de virkelig så dumme at de tror en beskyttelse som knekkes etter noen få timer, og en sterkt hemmet multiplayer hindrer piratkopiering? Dårlig muliplayer vil heller fremme piratkopiering enn å hindre det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har spillt Mulitplayer på PC i noen timer nå og det er flere achivements, våpen osv, masse fine implementeringer og detaljer som å vise XP bar neders på skjermen. Men noe jeg synes var en skikkelig minus var mangler på Lean mulighet og dedikert server. Merket i går for eksempel at PC krever nesten dedikert servere pga idioter som finner en eller annen hack og ødelegger morroa for alle andre. I går for eksempel, iløpet av 2-3 timers spilling så jeg 2 hackere med Aimbot og/eller wallhack.

Lenke til kommentar
-Lagg?

jeg har spilt mye siden start og har opplevd lagg en sjelden gang

Generalisering fra egne opplevelser igjen.

 

Les på f.eks. IW sitt eget forum og andre diskusjonsfora, og du vil se det er mange som har problemer med hakkete spill og høy latens. Spesielt i områder med spredt befolkning.

 

-Dårlig klanmuligheter?

Tja, vanskelig å organisere kamper mot andre, men man får samlet klanmedlemmer via play lobbyen slik at alle joiner samme spill og kommer på samme lag så langt det lar seg gjøre

For det første, så er spill som er laget for public-horing sjelden velbalanserte for kompetitivt spill, så ligaer bruker gjerne mods og egne regelsett for å gjøre spillet mer egnet for konkurransespill. I tillegg kan fordelen ved å ha en spiller med null latens være nok til å skyve kampen over i det ene lagets favør.
Lenke til kommentar
De store selskapene gjør hva de kan for å hindre at spillene deres blir distribuert og spilt ulovlig.

Det går først og fremst utover pc-brukerne der dette problemet er størst.

Vi blir sakte men sikkert skviset over på konsoll fordi det er mye lettere for dem å ha kontroll der.

 

Er de virkelig så dumme at de tror en beskyttelse som knekkes etter noen få timer, og en sterkt hemmet multiplayer hindrer piratkopiering? Dårlig muliplayer vil heller fremme piratkopiering enn å hindre det.

 

AtW

 

Tydeligvis.

IW har jo selv sagt at de er forbannet på all piratkopieringen av MW1 og at de ville gjøre noe med alle cracka servere som fantes på lista.

Sålenge de selger masse spill er det geit for dem. Og om pc-spillerne legger fra seg spillet etter 2 uker er dem revnene likegyldig ser det ut til.

Lenke til kommentar
IW har jo selv sagt at de er forbannet på all piratkopieringen av MW1 og at de ville gjøre noe med alle cracka servere som fantes på lista.
Det er nå uansett bare en dårlig unnskyldning. Statistikken for COD4 viser at det er ca. 1,5% av spillerne online som har crackede utgaver (og omtrent tilsvarende andel av serverne).

 

Dessuten burde det holdt med Steam-autentisering for å begrense piratkopiering (det funker tross alt helt greit for Valve sine online-spill...). Alle de andre endringene de har gjort (fjerning av dedikerte servere og innføring av IWnet) skyldes først og fremst at det gjør dem i stand til å hindre modding av spillet og gjøre seg til eneste leverandør av ekstra innhold. Dermed kan de ta betalt for ekstra kart etc. på samme måte som på konsoll.

Lenke til kommentar
IW har jo selv sagt at de er forbannet på all piratkopieringen av MW1 og at de ville gjøre noe med alle cracka servere som fantes på lista.
Det er nå uansett bare en dårlig unnskyldning. Statistikken for COD4 viser at det er ca. 1,5% av spillerne online som har crackede utgaver (og omtrent tilsvarende andel av serverne).

 

Dessuten burde det holdt med Steam-autentisering for å begrense piratkopiering (det funker tross alt helt greit for Valve sine online-spill...). Alle de andre endringene de har gjort (fjerning av dedikerte servere og innføring av IWnet) skyldes først og fremst at det gjør dem i stand til å hindre modding av spillet og gjøre seg til eneste leverandør av ekstra innhold. Dermed kan de ta betalt for ekstra kart etc. på samme måte som på konsoll.

 

Mitt poeng exactly, dette handler kun om kortsiktig inntjening, og lave driftsutgifter.

Imo så skyter de seg selv i rævva når de totalt overser pc-brukernes ønsker.

Neste spill skal vel Treyarch gi ut, så får man da først og fremst se om de leverer bedre MP-vilkår og om de blir lidende IW's arroganse for pc-brukerne.

Lenke til kommentar
Og HVOR I HELVETE er lean-left/right ( q/e) blitt av?!?!

 

zach426: What was your guy's logic behind removing the lean feature for PC, a feature that was a mainstay from all of your previous call of duty titles?

 

Mackey-IW: The game is not balanced for lean.

 

Uff det er noe jeg savner på den oljeplatformen f.eks. Vært så mye bedre og kunne bare stikke hodet litt frem og titte rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Hvis du har jobba i servicebransjen så kan jeg garantere deg at du komme rtil å hate det utrykket der. Folk har en tendens til å klage om alt, du vil ikke tro hvor mye rart folk kalger over hvis de får sjangsen.

Spillet er bra, tralalala, stopp og syt... bli med å skyyyt!

 

Siden du mener spillet er bra så skal jeg stoppe med min vel begrunnede kritikk over kritiske mangler og ta til takke med en halvgod multiplayeropplevelse?

 

Jeg jobber innen salg. Og jeg vet at kunden alltid har rett! Uten kunden selger jeg ikke produkter. Om jeg velger å ignorere ønsker fra en av mine kundegrupper som kanskje også er den som roper høyest, ja da burde jeg finne meg en ny jobb eller satse på at noen gir meg en bok som omhandler kunderelasjoner i julegave.

 

Her feiler som vi ser IW kraftig. If it aint broke, dont fix it!

 

Vi får vel satse på at noen smarte hoder kan komme med en løsning som går utenom IW og Steam. Hadde vært fint om vi som liker litt valgfrihet får en god online opplevelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...