Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tok den for litt over en uke siden. Jeg lever forsatt.

Kom tilbake om noen år...

 

Dere skape bare frykt og usikkerhet. Lag en ny tråd om det med all dritten osv.

så kan dere kose dere med tanken om at staten vil fjerne dere og la bare de "sterke" være igjen og lage perfekte barn. staten har sikkert en plan hvordan Nirvana skal se ut.

Her skal det diskuteres om folk har tatt den og hvordan de føler seg.

Er rimlig lei av og lese om alt det negative og senskader, er sykt mye vi kan dra frem som vi putter i oss som kan gi senskader.

 

 

Ps: Mye piss ifra meg nå, men jeg syns folk kan komme med kilder hvis de skal legge ut negative ting.

Lenke til kommentar
Har ingen planer om å ta vaksinen. Mindre farlig og ikke like hissig som vanlig influensa. Rikshysteri fra ende til annen..

 

 

Det trodde jeg også, i sommer.

 

Problemet nå er at den skremmer fagfolket og blant siste nytt er at en katt i Iowa har testet positivt. På tide å bli skeptisk til skepsisen?

Lenke til kommentar

Tok den for ei vekes tid sidan, merka særs lite til nokon bivirkningar, var berre det at eg kjente ein liiten strekk når eg lyfte arma over skulderhøgde.

 

Befinner meg visst i ei av risikogruppene, so var berre å ta den. Var skeptisk i byrjinga, men det ser ut til at den byrjar å spre seg kraftig no, og eg såg ingen grunn til å døy av noko slikt som svineinfluensa :p

Lenke til kommentar
Har ingen planer om å ta vaksinen. Mindre farlig og ikke like hissig som vanlig influensa. Rikshysteri fra ende til annen..

 

Den er faktisk mer farlig enn vanlig influensa..

For noen sa kan det samle seg enorme mengder veske i lungene, til og med sa mye at noen har d0dd av det, nesten som a bli kvelt.. Folk ligger ogsa i respiratorer for a fa puste.

Og det er ikke bare folk som er i risikogruppene..

 

Men ja, mange overlever ogsa fint.

Lenke til kommentar
Dere skape bare frykt og usikkerhet. Lag en ny tråd om det med all dritten osv.

Vil det bli bra med en tråd for nei-folka og en tråd for ja-folka, uten at synspunktene skal blandes? Da blir det jo ingen debatt lenger, bare to ulike støttetråder. Synes at de vaksinerte som ikke vil ha motforestillinger heller bør holde seg unna debattforum. Det er et generelt råd også til andre folk som ikke ønsker å bli motsagt.

Lenke til kommentar

Debatten om svineinfluensavaksinen er nå såpass ensidig at det ikke lenger er noen vits i å argumentere mot å ta eller ikke ta vaksinen.

 

Man får rett og slett gjøre et valg og holde kjeft om det, stemmer det så at man har rett så har man rett da får resten av de som tok feil lide for det.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Dere skape bare frykt og usikkerhet. Lag en ny tråd om det med all dritten osv.

Vil det bli bra med en tråd for nei-folka og en tråd for ja-folka, uten at synspunktene skal blandes? Da blir det jo ingen debatt lenger, bare to ulike støttetråder. Synes at de vaksinerte som ikke vil ha motforestillinger heller bør holde seg unna debattforum. Det er et generelt råd også til andre folk som ikke ønsker å bli motsagt.

 

Er ikke snakk om og ikke ha debatt er snakk om feil-informasjon;)

Men du klarte jo og tolke totalt motsatt av det jeg mente da.

Diskusjon er sunt og bra det.

Og nok om det fra meg, tolk det som du vil.....var ikke det du sa der jeg mente ihvertfall;)

Lenke til kommentar
Er ikke snakk om og ikke ha debatt er snakk om feil-informasjon;)

Det er vel ikke opp til kun deg selv å vurdere hva som er galt eller riktig. Er liksom det vi holder på å diskutere.

 

Er enig i at det kan virke ondt å si til noen at vaksinen kan føre til langtidsvirkninger, på samme tid er det provoserende når de som har tatt vaksinen roser seg med at de fortsatt er i live, eller at babyen fortsatt sparker i magen. Da kan det være på sin plass å kommentere at ingen forventet at de skulle dø dagen etter, men at det først og fremst er langtidsvirkninger man advarer mot.

 

Og hvis noen faktisk er takknemlige for å være i live etter å ha tatt vaksinen, sier det mer om vaksinen enn noe annet... :)

Endret av Frankline
Lenke til kommentar
Det er vel ikke opp til kun deg selv å vurdere hva som er galt eller riktig. Er liksom det vi holder på å diskutere.

 

Er enig i at det kan virke ondt å si til noen at vaksinen kan føre til langtidsvirkninger, på samme tid er det provoserende når de som har tatt vaksinen roser seg med at de fortsatt er i live, eller at babyen fortsatt sparker i magen. Da kan det være på sin plass å kommentere at ingen forventet at de skulle dø dagen etter, men at det først og fremst er langtidsvirkninger man advarer mot.

 

Og hvis noen faktisk er takknemlige for å være i live etter å ha tatt vaksinen, sier det mer om vaksinen enn noe annet... :)

 

Kan du gi noen kilder som forteller om disse langtidsvirkningene?

Som jeg allerede forklarte sa er det ikke noe mystisk i vaksinen.. Det skal MYE til for a fa langtidsvirkninger av kvikksolv.

Lenke til kommentar
Har ingen planer om å ta vaksinen. Mindre farlig og ikke like hissig som vanlig influensa. Rikshysteri fra ende til annen..

 

 

Det trodde jeg også, i sommer.

 

Problemet nå er at den skremmer hysterikere og blant siste nytt er at en katt i Iowa har testet hysterisk positivt. På tide å bli hysterisk?

 

Tulling til siden: Ser ikke bort fra at jeg kommer til å ta vaksinen en dag, i hvert fall hvis viruset muterer og blir farligere enn det er nå. Men per i dag ser jeg ingen spesiell grunn til det.

Endret av mathos
Lenke til kommentar
Har ingen planer om å ta vaksinen. Mindre farlig og ikke like hissig som vanlig influensa. Rikshysteri fra ende til annen..

 

 

Det trodde jeg også, i sommer.

 

Problemet nå er at den skremmer fagfolket og blant siste nytt er at en katt i Iowa har testet positivt. På tide å bli skeptisk til skepsisen?

 

 

Har ingen planer om å ta vaksinen. Mindre farlig og ikke like hissig som vanlig influensa. Rikshysteri fra ende til annen..

 

Den er faktisk mer farlig enn vanlig influensa..

For noen sa kan det samle seg enorme mengder veske i lungene, til og med sa mye at noen har d0dd av det, nesten som a bli kvelt.. Folk ligger ogsa i respiratorer for a fa puste.

Og det er ikke bare folk som er i risikogruppene..

 

Men ja, mange overlever ogsa fint.

Men ikke glem at de fleste andre land ikke går igang med masse-vaksinasjon av hele befolkningen slik som Norge. Er dermed politikere/helsemyndighetene i f.eks. Danmark uopplyste og uansvarlige? Eller kanskje tilogmed "mordere", som noen her hjemme har karakterisert "anti-vaksine" standpunkter for?

 

Hvorvidt den norske massevaksinering var nødvendig/fordelaktig eller ei, får vi på en måte svar på om et halvår eller så, når man "teller" antall døde av svineinfluensan og sammenligner innbyggertall/landene i mellom.

Lenke til kommentar

Postet i den andre tråden, men tar det også her:

Tenkte jeg like gjerne kunne dele mine erfaringer.

Det er nå litt over 8 timer siden jeg tok vaksinen. Er øm og verker litt i armen. Ikke veldig plagsomt. Litt hodepine også.

Verking i ledd har jeg til vanlig så kan ikke si om dette er en bivirkning eller bare det vanlige for meg.

Føler meg også litt "shabby". Ikke helt på topp. Men vil ikke si at jeg føler meg direkte syk.

Prikket litt i armen i stad, men det kan like gjerne ha med gaminga mi å gjøre.

Trettheten som så mange klager over har jeg ikke merket særlig til.

Lenke til kommentar
Er ikke snakk om og ikke ha debatt er snakk om feil-informasjon;)

Det er vel ikke opp til kun deg selv å vurdere hva som er galt eller riktig. Er liksom det vi holder på å diskutere.

 

Er enig i at det kan virke ondt å si til noen at vaksinen kan føre til langtidsvirkninger, på samme tid er det provoserende når de som har tatt vaksinen roser seg med at de fortsatt er i live, eller at babyen fortsatt sparker i magen. Da kan det være på sin plass å kommentere at ingen forventet at de skulle dø dagen etter, men at det først og fremst er langtidsvirkninger man advarer mot.

 

Og hvis noen faktisk er takknemlige for å være i live etter å ha tatt vaksinen, sier det mer om vaksinen enn noe annet... :)

 

Jeg skulle også gjerne sett kilder til påstandene dine, og gjerne litt om hvilken bakgrunn du har til å uttale deg om et slikt emne. Nå kan det jo hende at du er en fremragende lege eller forsker, men mest sannsynlig er du ikke det.

 

Hvorfor skulle WHO, Folkehelseinstituttet og flertallet av verdens leger oppfordre folk til å ta en vaksine som er farlig for deg? Du har jo selv sagt (tidligere i tråden, om jeg ikke husker feil) at påstandene dine ikke er noen form for konspirasjonsteori.. Da mener du altså at DU, og de evnt. kildene dine, vet bedre enn de aller fleste leger og forskere i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...