Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Har visstnok hatt svineinfluensa i 2-3 dager nå. Men er i storform nå.

Thank god for svært godt immunforsvar. :)

 

Så jeg antar jeg slipper vaksine?

 

Hvor lenge bør det gå før jeg kan bevege meg ut? Smittefaren bør vel være ganske liten om jeg 1. er ganske så frisk, og 2. fortsetter med to tamiflu-tabeletter om dagen ?

 

edit: 300 Milliarder må naturligvis være feil.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det største overgrepet er vaksineringen av babyer og barn, de kan ikke velge selv.

 

Dette er forkastelig, men det er ikke foreldrene man bør skylde på. Nybakte foreldre er livredde foir å gjøre noe galt, og ville ikke tilgitt seg selv hvis barnet døde fordi de ikke fulgte statens anbefaling om vaksine. Om noe skulle gå galt har de ihvertfall gjort "det riktige" og nikket på kommando. De som bør henges er de som sprer propagandaen.

Lenke til kommentar
Har visstnok hatt svineinfluensa i 2-3 dager nå. Men er i storform nå.

Thank god for svært godt immunforsvar. :)

 

Så jeg antar jeg slipper vaksine?

 

Hvor lenge bør det gå før jeg kan bevege meg ut? Smittefaren bør vel være ganske liten om jeg 1. er ganske så frisk, og 2. fortsetter med to tamiflu-tabeletter om dagen ?

 

edit: 300 Milliarder må naturligvis være feil.

 

Dem sier 8 dager.

Lenke til kommentar
Har visstnok hatt svineinfluensa i 2-3 dager nå. Men er i storform nå.

Thank god for svært godt immunforsvar. :)

 

Så jeg antar jeg slipper vaksine?

 

Hvor lenge bør det gå før jeg kan bevege meg ut? Smittefaren bør vel være ganske liten om jeg 1. er ganske så frisk, og 2. fortsetter med to tamiflu-tabeletter om dagen ?

 

edit: 300 Milliarder må naturligvis være feil.

Hvordan veit du at du har det? Blitt testa? Ellers kan det jo være mye annet rart også. Hvis du har det er det liten vits å ta vaksine, og du smitter nok like lett samme hvor hardt du blir rammet.

Lenke til kommentar

Ble testet hos legen på onsdag, og der fikk jeg bare vite at jeg hadde et influensavirus. Men at jeg måtte vente på videre analyse for å vite om det var svineinfluensa. De sa at jeg ikke var i faresonene så vanligvis så ville de ikke sjekket, men siden jeg bor/jobber trangt på skip (i marinen) så skulle de sjekke det opp.

 

Fikk en telefon i går kveld fra skipet om at det var bekreftet to med svineinfluensa. (ettersom kun jeg og en annen har blitt syke, så er det vel ikke noen hemmelighet hvem det er)

 

Ellers kan det jo være mye annet rart også. Hvis du har det er det liten vits å ta vaksine, og du smitter nok like lett samme hvor hardt du blir rammet.

Tenkte på om det er noen særlig smittefare når jeg nå er/blir frisk. Eller kan det ligge igjen deler av viruset som kan smitte videre? Nå begrenser vel tamifluen dette en del i tillegg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Risikoen for alvorlig sykdom hvis man får svine influensa gjør at man nesten ikke kan velge å la være å vaksinere seg.

Da hadde det jo vært hyggelig om vi fikk den tryggeste vaksinen og slapp å uroe oss for mulige senskader man kunne unngått hvis man hadde fått den andre vaksinen isteden.

 

Skjønner ikke hvorfor man ikke har mer fokus på den vaksinen vi ikke får...

Lenke til kommentar
Leste nettopp at svineinfluensaen har kostet Norge 3 milliarder. Denne vaksinen er veldig dyr, og etterpå blir det nok også dyrt med langtidsvirkningene. Sløsing på alle fronter.

 

3 milliarder er da ikke rare summen?

 

Med et planlagt statsbudsjett på nærmere 2000 milliarder, spiller vel ikke 3 milliarder til eller fra noen særlig rolle.

 

 

Tok vaksine på onsdag. Hatt litt feber og vært ganske sliten etter det, men begynner å komme meg igjen nå..

Hvordan er det egentlig med vaksine nr. 2? Må ikke den tas innen 3 uker eller noe sånt, hvis vaksinen skal ha noe for seg?

Lenke til kommentar

mrNilsen makan til spøyt du spyr ut her i tråden skal man lete lenge etter..

Alzheimer før 30 fordi man tok vaksine? Senskader?

Preiker dere om egentlig?

 

Vaksinen inneholder i bunn og grunn en død versjon av influensa viruset, og kvikksølv for a konservere.

Viruset i seg selv er ikke så farlig, hele poenget er jo og bli smittet slik at immunsystemet skal bygge opp resistanse.

Kvikksølvet derimot er det en prosentdel av det man får gjennom daglig måltid.

Det at man får det inn i muskelen er ingen forskjell på å få det i magen, tro det eller ei.

 

Disse to elementene kan ikke gi en person alzheimer eller senskader, om ikke man får en allergisk reaksjon mot den.

Disse reaksjonene ser man inntil 20 minutter etter at sprøyten er satt.

 

Dette med senskader er konspirasjonsteorier som ikke holder vann...

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å spise og injesere i blodet.

 

Metaller (spesielt aluminium, som ja er en bestanddel i vaksiner) kan bidra til å medføre Alzheimer. Jo flere vaksiner man tar desto større risiko.

 

Jeg har ikke nevnt noen konspirasjoner, så vennligst ikke nevn konspirasjonsteorier.

Jeg mener det er ugunstig å ta vaksinen, ikke at det er en konspirasjon om å utslette 80% av klodens befolkning. Det er en vesentlig forskjell.

 

Det er jo tydelig at det er du som spyr ut sprøyt når du ikke greier å definere dette riktig.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Støttes. Jeg var lenge skeptisk til vaksinen pga. kvikksølvet, men nå etter å ha rådført meg med medisinsk kvalifiserte personer så har jeg innsett at kvikksølv finnes i alle vaksiner. Hvorfor skulle dette være noe forskjellig?

 

Jeg ble vaksinert i Bosnia med FN-vaksiner når jeg ble født, midt opp i det som beskrives som den verste krigen i Europa siden WWII. Per dags dato er det folk som mener at disse vaksinene var proppa med gift, og skulle egentlig utslette sivilbefolkningen som et ledd av krigsplanene. Det slår mange av de konspirasjonsteorien rundt denne vaksinen her, spesielt det med nanotuber som skal drepe oss alle om nøyaktig 6 måneder :!:. Jeg lever uten noen symptomer av den vaksinen, selv om jeg har tidligere hatt astma, svekket immunforsvar og har hatt diabetes i tolv år nå. Er det vaksinen og FN som prøvde å drepe meg? Kan hende, men uten de vaksinene kunne jeg ha vært død for lenge siden.

 

Så klart tjener folk penger på medisin, tenk bare på det dyrebare insulinet diabetikerne bruker. Er ikke det lettere å forsette med denne produksjonen, enn å finne en kur for sykdommen. Så hvorfor skape en farlig vaksine som folk frykter, og dermed tape masse penger? De som dør nå vil nok ikke få behov for nye vaksiner.

 

Husk kildebruk, det jeg mener med dette er at det meste av informasjonen som går mot vaksinen kommer fra ikke-kvalifiserte og lavere utdannede deler av befolkningen. Setter du en gjeter eller en pilot til å fly et F-16? Medisinsk personale har sagt at vaksinen bør tas, og det er de som er eksperter på dette her sammen med medisinfirmaene. De fleste av dem har også tatt vaksinen, og det må jo være en grunn til det. Jeg har tatt vaksinen og er fullstendig frisk, minus forkjølelsen min... og jeg vil ikke ha flere søvnløse netter dette året...

Lenke til kommentar

Kvikksølv er spesialavfall og er i de fleste tilfeller forbudt, men i vaksiner så er det helt greit. :no:

 

Nå skal vi jo bruke kvikksølvpærer til belysning fordi vanlige glødelamper til 1.50,- stk. er for belastende på miljøet pga høyt energibruk.

Det som ikke nevnes er at underbetalte arbeidere i blant annet Kina får store skader av å produsere disse sparepærene.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Nå skal vi jo bruke kvikksølvpærer til belysning fordi vanlige glødelamper til 1.50,- stk. er for belastende på miljøet pga høyt energibruk.

Det som ikke nevnes er at underbetalte arbeidere i blant annet Kina får store skader av å produsere disse sparepærene.

 

OK men det er vel en HELT annen diskusjon?

 

FOr det første så får man ikke vaksinen intravenøst, man får den i muskelen.

Det meste av de kjemiske prossesene skjer faktisk lokalt i armen, ikke i blodet og rundt i kroppen.

Det er derfor man får vondt i armen etterpå.

Kvikksølvet er en liten prosentdel av det man får i daglig måltid, og en enda mindre del av det ender opp i sirkulasjonen.

Lenke til kommentar

Mrnilsen: Kvikksølv er spesialavfall ja, men det finnes jo overalt i mat og vaksiner, men dette er jo ubetydelige mengder som kroppen raskt skiller ut. Du nekter å høre på fagfolk, men stoler 100% på konspirasjonsteorier fra youtube? Menmen folk kan jo tro på hva de vil, men slutt å spre falsk informasjon. Svineinfluensa kan være ganske farlig for noen, kanskje noen du overbeviser med falsk info dør? DA har du faen meg dritet deg ut.

Lenke til kommentar
Ble testet hos legen på onsdag, og der fikk jeg bare vite at jeg hadde et influensavirus. Men at jeg måtte vente på videre analyse for å vite om det var svineinfluensa.

 

Nå fikk jo du vide dette, men 198 prøver av 200 er svin om alle har influensa.

Det er nesten bare der viruset ute nå.

Lenke til kommentar
Har visstnok hatt svineinfluensa i 2-3 dager nå. Men er i storform nå.

Thank god for svært godt immunforsvar. :)

 

Så jeg antar jeg slipper vaksine?

 

Hvor lenge bør det gå før jeg kan bevege meg ut? Smittefaren bør vel være ganske liten om jeg 1. er ganske så frisk, og 2. fortsetter med to tamiflu-tabeletter om dagen ?

 

edit: 300 Milliarder må naturligvis være feil.

 

Du kan ikke gå ut ennå, du må vente en uke. Men fortsett med tamiflu, du er fortsatt syk. Men du burde ta vaksinen uansett fordi da blir du enda mer sikra. Jeg hadde kanskje svineinfluensa, men jeg tok vaksinen for det.

Lenke til kommentar
Du kan ikke gå ut ennå, du må vente en uke. Men fortsett med tamiflu, du er fortsatt syk.

Joda, skal fortsette med tamifluen, det er ikke noe stress. Det å sitte å se inn i veggen derimot....

 

Altså, både jeg og kompisen min (som fortsatt er sengeliggende og har feber) fikk sykemelding i en uke, men når jeg blir bedre raskere så må det da vel være lov å gå ut etterhvert. Er jo forskjell på folk, og noen blir bedre raskere.

 

Og når jeg faktisk var syk, så måtte jeg jo gå rundt i oslo for å ta bussen hjem osv.. Og DA var det ikkke noe problem etter at jeg hadde tatt tamifluen. Og det å være med familien osv.. var visst heller minimalt problem. Så hvorfor skal det være SÅ ille å være ute når du faktisk er mer eller mindre frisk. Har i tillegg ventet en dag eller to...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...