Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Om jeg ikke tar helt feil så har tråden her spora helt av. Topic sier: Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?"... Dvs jeg regner med at det betyr at TS lurer på hvem som har tatt den og ikke alt det mølet som dere poster om at man ikke må ta den. Ellers så bør Topic endres til: Hva mener du om Svineinfluensa vaksinen?" eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om jeg ikke tar helt feil så har tråden her spora helt av. Topic sier: Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?"... Dvs jeg regner med at det betyr at TS lurer på hvem som har tatt den og ikke alt det mølet som dere poster om at man ikke må ta den. Ellers så bør Topic endres til: Hva mener du om Svineinfluensa vaksinen?" eller noe.

 

For nå har vi en diskusjon osv., hadde bare blitt postcount deluxe hvis man bare skulle si at man har tatt vaksinen.

"jeg tok vaksinen...lever", "jeg tok vaksinen..litt vondt", #jeg tok vaksinen kjenner ingenting", "jeg tok vaksinen og 2 dager etterpå så går jeg baklengs og prater som Donald"

Sånn som tråden er nå så får man ihvertfall noe ut av det og man lærer noe også hvis man har lyst:)

 

dette var min måte på at tråden her kan være lærerik, sikkert ikke så bra akrevet.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Klart konspirasjonsteoretikerne ikke mener at de snakker om en konspirasjon. De er jo opplyste som vet hvordan verden "virkelig" henger sammen. Det er alle andre som tar feil.

 

Det jeg fortsatt lurer på og ikke føler jeg har fått noe godt svar på er: hvordan kan noen vite dette så sikkert uten beviser. Synes litt vell mange på dette forumet snakker om sine sannheter og om resten av oss som blinde, hjernevasket, osv. Jeg sier ikke at alt er feil, men mange virker så skråsikre i sin sak, uten å se ut til å ha forståelse for at resten tviler, da de ikke fremlegger skikkelige beviser. Og om man ikke kan bevise det, hvordan kan man da være så sikker uten å bevege seg over til nermest noe religiøst?

 

Men er kanskje som man sier om at de mest gærne er det som er 100% sikre på at de selv er helt friske og at alle andre har feil.

 

Til det siste du skrev. Det er ikke bare noe man sier, det er en definasjon på mental helse. En person som er psykotisk ser ikke at han selv er syk. En kan ha ganske store psykiske problemer, men så lenge en ser at man er syk fra en rasjonell synsvinkel så er man ikke psykotisk (gal).

 

Det er ikke slik at noen opplyste tror de vet alt. De opplyste innser hvor lite de vet, for er det en regel de som tør tenke litt utenfor boksen lever etter så er det at jo mer en lærer desto mer innser man hvor lite man egentlig vet. Samfunnet er bygget opp i flere lag, og kan sammenlignes med en løk. Hvis en aldri tør tenke utenfor boksen så kan man heller ikke tilegne seg informasjon fra de andre lagene. Så står det folk som ikke tør skrelle et eneste lag av løken og kaller andre "konspirasjonsteoretikere" fordi det strider med hva man har blitt fortalt gjennom undervisning og televisjon.

 

I motsetning til mange andre så mener jeg at det ikke finnes noen "grand conspiration", men at det hele kan forklares så så enkelt at det tilbakeholdes informasjon for å opprettholde status quo. I klartekst: "At de som har makt enten være seg økonomisk eller politisk gjør alt for å beholde denne til fordel for seg og sine egne."

Lenke til kommentar

Enkelte skjønner at ting har en betydning, mens andre tror at livet er en kort reise der man skal ha det gøy og more seg litt.

 

Person1: Noen prøver å gjøre ting til det beste for seg selv, desverre ser det ut til å gå på bekostning av oss andre.

 

Person2: Hvordan kan du tro noe slikt, er du en slik konspiransonsteoretiker? Jeg vil verken høre eller se.

 

Person3: Er det ikke rart at noen pusher vaksine så hardt når det er et fåtall som dør, ja faktisk mange færre enn ved vanlig influensa?

 

Person4: Hysj på deg din konspirasjonsteoretiker, det er fare for å bli alvorlig syk. Klart vi må la oss vaksinere. De sa de vaksinene var usedvanlig trygge. En mann sa det var mer gift i en laks.

 

Folk som vet innholdet i vaksinen vil helst ikke ta den.

 

Da jeg var barn elsket jeg lungemos og blodpølse med sirup. Etter min far leste oppskriften mens jeg spiste dette, har jeg ikke spist noen av delene en eneste gang.

 

Ok, nå er det en viss forskjell. Jeg har ikke spist det pga det føles ekkelt og folk vil ikke ta vaksinen da de vet at formalin (som brukes til å drepe virus), kvikksølv (som brukes til å konservere), skvaler osv er skadelige stoff som ikke bør komme inn i blodomløpet.

 

Når det i tillegg finnes 40 år med statestikk på at vaksine har 33% virkning på barn og liten til ingen virkning på voksne og ikke bidrar til minkning av sykefravær. Da vitenskapelige tall ikke kan forsvare vaksinering så bør folk tenke seg to ganger om før de stiller seg i vaksinekø.

 

http://video.najoomi.com/videos/zCBlxqmOMK...hink-Twice.html

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar helt feil så har tråden her spora helt av. Topic sier: Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?"... Dvs jeg regner med at det betyr at TS lurer på hvem som har tatt den og ikke alt det mølet som dere poster om at man ikke må ta den. Ellers så bør Topic endres til: Hva mener du om Svineinfluensa vaksinen?" eller noe.

 

For nå har vi en diskusjon osv., hadde bare blitt postcount deluxe hvis man bare skulle si at man har tatt vaksinen.

"jeg tok vaksinen...lever", "jeg tok vaksinen..litt vondt", #jeg tok vaksinen kjenner ingenting", "jeg tok vaksinen og 2 dager etterpå så går jeg baklengs og prater som Donald"

Sånn som tråden er nå så får man ihvertfall noe ut av det og man lærer noe også hvis man har lyst:)

 

dette var min måte på at tråden her kan være lærerik, sikkert ikke så bra akrevet.

 

agreed. Uten diskusjon og uenighet stagnerer forumet :)

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Produsenter slipper vaksine-ansvar for bivirkninger

Legemiddelindustrien får fritak fra ansvar for bivirkninger av H1N1-vaksinen.

 

Pengene for influensavaksine er snart tjent inn igjen

Oljefondet har så mange aksjer i selskapet som produserer pandemivaksinen at millionene som er brukt på pandemivaksine snart er tjent inn igjen.

 

Og jeg regner med at det igjen vil komme avsporinger fra dem som er for vaksinen, i stedet for gode argumenter! Det er jo helt vanlig: "Dette hører ikke til i denne tråden", "Det er konspirasjonsteori", "Se på denne morsomme videoen"... osv.

Lenke til kommentar
Men, hadde økonomi noe med valg av vaksine å gjøre? Slik eg har forstått det så er den vaksinen Norge har valgt ikke det beste alternativet.

 

GlaxoSmithKline ble valgt fordi de hadde "det økonomisk mest fordelaktige tilbudet", basert på følgende kriterier:

 

1 Leveringssikkerhet

2 Leveringstidspunkt og ferdigstillelsesdato for første leveranse, eventuelle delleveranser og full leveranse

3 Kvalitet og funksjonelle karakteristika av produktet

4 Pris

5 Service og teknisk bistand etter levering

 

Flere detaljer i Databasen for offentlige innkjøp:

http://www.doffin.no/search/show/search_vi...px?ID=SEP107731

 

Om noen hadde vært uenig i denne avgjørelsen, så kunne de ha klaget inn saken til Klagenemda for offentlige anskaffelser (http://www.kofa.no). Men så vidt jeg kan se har ingen gjort det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Christianb:

 

GlaxoSmithKline ble valgt fordi de hadde "det økonomisk mest fordelaktige tilbudet", basert på følgende kriterier:

 

1 Leveringssikkerhet

2 Leveringstidspunkt og ferdigstillelsesdato for første leveranse, eventuelle delleveranser og full leveranse

3 Kvalitet og funksjonelle karakteristika av produktet

4 Pris

5 Service og teknisk bistand etter levering

 

1 -GSK har ikke større leveringssikkerhet enn andre.

Når hele verden banker på døra og vil ha vaksine er det først til mølla.

Norge fikk tilbud om å kjøpe fra begge, men takket kun ja til GSK.

 

2 -Hurtig levering skjedde jo på grunn av at man slakket av på sikkerheten, bl.a ved å godta at GSK fraskrev seg alt ansvar og å velge å motta vaksinen i samleglass med 10 doser i samme glass.

Jeg ville heller ventet to uker og fått en trygg vaksine.

 

3 -Man valgte den dårligste løsningen, som flere andre land ikke har godtatt. Den virker sikkert, men det er da vel et absolutt minste forventningsgrunnlag???

 

4 -Pris? Er det verdt å spare 20 kroner nå for å risikere senskader?

Hadde gladelig svidd av noen hundrelapper ekstra, om så var, for å få en tryggere vaksine.

 

5 -Nå her det seg jo sånn at GSK har fraskrevet seg alt ansvar, og dermed er vel både service og bistand etterpå lik null.

Lenke til kommentar

Jeg har bare referert til hva saksbehandlerne i Folkehelseinstituttet har lagt vekt på da de valgte vaksineleverandør. Hvilke selskaper oljefondet har investert i har ikke vært relevant.

 

Ellers kan jeg ikke nok om de andre alternativene til å vurdere påstandene dine. Men hvis påstandene dine stemmer, så har jo Folkehelseinstituttet gjort en feil da de valgte GSK. Så om du mener at en annen leverandør hadde vært et bedre valgt, så kan du f.eks. sende ei begjæring om å få innsyn i saksdokumentene, jfr. Offentlighetsloven. Da får du lest litt mer om begrunnelsene for valget. Klagefristen er dessverre utløpt, men om du finner noe tvilsomt i dokumentene er det helt sikkert en journalist (evt. advokat) som er interessert i å se nærmere på saken.

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar helt feil så har tråden her spora helt av. Topic sier: Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?"... Dvs jeg regner med at det betyr at TS lurer på hvem som har tatt den og ikke alt det mølet som dere poster om at man ikke må ta den. Ellers så bør Topic endres til: Hva mener du om Svineinfluensa vaksinen?" eller noe.

 

Tråden som jeg startet (som denne ble slått sammen med) hadde tittelen :

1000-1700 dør årlig av sesonginfluensa, hittil har 7 dødd av svineinfluensa.

 

I den posten kom jeg med kritikk om massehypen rundt svineinfluensaen og hvorvidt den kunne

begrunnes vs vanlig influensa og ikke minst på generell basis.

 

Jeg synes det er viktig at vi ser på fakta opp imot massehysteriet generert av media/regjeringa/FHI og

om det de markedsfører holder vann.

 

Når det gjelder såkallte "helt friske" som dør av svineinfluensan opp imot dagligdagse gjøremål/andre sykdommer

så er jo mediaoppmerksomheten helt utav proporsjon.

 

Hvor mange dør av kvelning av brødskiva hvert år? (suppe som løsning?)

Hvor mange dør av drukning i badekar hvert år? (slutte å bade?)

Hvor mange dør av å falle i trappa hvert år? (forby trapper?)

Hvor mange dør av hjemmeulykker generelt hvert år? (forby hjem?)

 

Hvis kategoriene ovenfor overstiger 3stk per, så bør alarmklokkene ringe!

 

Sikreste er vel å slå av hovedstrømsbryteren og holde senga (dødligheten for dette er uvisst for meg)

 

Dette er selvfølgelig satt på spissen for at folk skal få litt perspektiv.

 

Er du redd for å dø av svineinfluensa så bør du faen meg være jævla redd for huset ditt!

OG DET ER DET INGEN VAKSINE IMOT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...