Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Har ingen planer om å ta vaksinen. Mindre farlig og ikke like hissig som vanlig influensa. Rikshysteri fra ende til annen..

 

Den er faktisk mer farlig enn vanlig influensa..

For noen sa kan det samle seg enorme mengder veske i lungene, til og med sa mye at noen har d0dd av det, nesten som a bli kvelt.. Folk ligger ogsa i respiratorer for a fa puste.

Og det er ikke bare folk som er i risikogruppene..

 

Men ja, mange overlever ogsa fint.

 

Skal jeg si hvordan det er sånn ca for de forskjellige årsgruppene. [Etter det jeg har hørt fra nyheter o.l]

 

0-20 år - Høy smittefare, men ikke noe særlig farlig.

20-50 år - Ikke like stor smittefare, men heller ikke noe særlig farlig.

50-70 år - Liten smittefare, men litt farligere.

70++ år - Immune sier de, men vil bare tro at det er veldig liten smittefare og ikke noe farlig. [P.g.a spanskesyken for en god stund siden]

 

Også har vi jo risikogruppene som må p.g.a andre ting enn alder.

 

Jeg tok forresten vaksinen for cirka 24 timer siden.. Er øm på armen og har en hevelse, men er også litt sliten og føles meg litt sånn feber aktig..

Følte meg jævlig istad men er bedre nå, får kvikna opp litt.

Skjedde med meg og, du får noen av symptomene, men veldig svakt, for viruset er jo dødt og du har jo antistoffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er skremmende å lese hvor rått enkelte svelger. Spesielt til de som skriver om "kvikksølv" forgiftning. Hva er grunnlaget for redselen?

 

Vi bruker tusenvis av kosmetiske produkter, daglig, uten å tenke over alle giftstoffene vi "smører"/"spiser". Og her kommer en vaksine, basert på kjente -virkninger og -stoffer, som vi er redd for?

 

Er dere vaksinert etter vaksinasjonsprogramet her i landet, så har dere allerede fått kvikksølvstoffet. Derfor er det heller ikke grunnlag for å frykte for "sen-virkninger".

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Vaio : Det jeg personlig stiller en pekefinger på er at med den kunnskapen vi har i dag så velger man fortsatt adjuvanter som ikke er godt nok utprøvd og som har i studier vist seg at kan forårsake langsiktige bivirkninger.

Selvsagt, poenget med adjuvanter er jo for å kunne bruke mindre mengder "viralt" og sørge for at kroppen får en "booost" effect eller overreagerer på vaksinen og lager nok antistoffer.

Personlig så kan jeg tenke meg at dette kan være svært uheldig om kroppen "overreagerer" og man senere får en alergisk reaksjon på stoffene.

 

 

Når det gjelder kvikksølvet så er det synd at legemiddelselskapene velger å bruke tiomersal når man har andre mindre "farlige" alternativer som kan brukes, men jeg tipper det er pga at tiomersal er billigst å bruke.

Lenke til kommentar
Vi bruker tusenvis av kosmetiske produkter, daglig, uten å tenke over alle giftstoffene vi "smører"/"spiser". Og her kommer en vaksine, basert på kjente -virkninger og -stoffer, som vi er redd for?

"Jeg røyker minst 20 om dagen, men fanken om jeg stoler på de vaksinegreiene der. Man vet aldri hva slags bivirkninger, og ikke minst, hva slags langtidseffekter slike ting har. Jeg tør ikke å gamble med kroppen min..." :wallbash:

Lenke til kommentar
Vaio : Det jeg personlig stiller en pekefinger på er at med den kunnskapen vi har i dag så velger man fortsatt adjuvanter som ikke er godt nok utprøvd og som har i studier vist seg at kan forårsake langsiktige bivirkninger.

Kilde?

 

Kilde på at den ikke er godt nok utprøvd du mener?

Så er det bare og prate med de som jobber på apoteket foreks., de har jo klart sagt at de syns den er langt ifra godt nok testet.

Fikk selv høre det fra en farmasøyt i dag.

Lenke til kommentar
Jeg skulle også gjerne sett kilder til påstandene dine, og gjerne litt om hvilken bakgrunn du har til å uttale deg om et slikt emne.

På nettet kan man finne folk som ytrer seg vidt forskjellig om thiomersal. Noen sier at etylkvikksølv løser seg raskt og fint opp, mens andre sier at det hindrer hjerneutviklingen hos småbarn. Dersom du kun velger å tro på dem som mener at thiomersal er ufarlig, får det være din sak. Andre velger en annen løsning.

 

Kan jo være interessant at noen i Forsvaret henvendte seg til Laila Dåvøy fordi de mente å ha kvikksølvskader etter vaksine. Dette resulterte i at Dåvøy tok opp saken i Stortingets spørretime 22.02.08. Spørsmålet lød slik:

 

Forbud mot bruk av kvikksølv ble innført fra 1. januar 2008, fordi kvikksølv kan gi alvorlige helse- og miljøproblemer. Vaksiner som er gitt til norske soldater i internasjonale operasjoner for FN og Nato, har inneholdt det kvikksølvholdige stoffet Thimerosal. Mulige sammenhenger mellom kvikksølv og helseproblemer er kjent. Har Forsvaret registrert alle soldater som har fått denne type vaksine, og er dagens vaksine fortsatt tilsatt Thimerosal?

Daværende forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen svarte følgende:

Nasjonalt folkehelseinstitutt gir retningslinjer for den nasjonale politikken når det gjelder vaksinasjon, og disse retningslinjene blir brukt som grunnlag for vaksinasjons-programmene i Forsvaret. Vaksinene som benyttes i Forsvaret er innkjøpt fra Folkehelseinstituttet, og er således identiske med de vaksinene som gis til befolkningen for øvrig. Folkehelseinstituttet opplyser at ingen av de vaksinene som har markedsføringstillatelse i Norge i dag, innholder thiomersal.

 

Legg merke til det siste; Strøm-Erichsen har tydeligvis henvendt seg til FHI, og de har svart at det ikke er markedsføringstillatelse for vaksiner med thiomersal i Norge! Nå, ett og et halvt år senere markedsfører de selv en slik vaksine over en lav sko. Dagens situasjon anses altså som en ekstrem krise. Hver enkelt må ta opp med seg selv om det er lurt å ta en slik krise-vaksine som ikke er utprøvd.

 

Hvorfor skulle WHO, Folkehelseinstituttet og flertallet av verdens leger oppfordre folk til å ta en vaksine som er farlig for deg?

Det kan være flere grunner. Vi vet at legemiddelprodusenten Baxter har blitt tatt flere ganger i å sende ut vaksiner med levende virus. De er blitt saksøkt av Jane Burgermeister etter at et tsjekkisk laboratorium oppdaget at det var levende fugleinfluensavirus i Baxters "vaksine".

Vi kan registrere at det har vært propaganda i flere år, først med fugleinfluensa (som ble en flopp) og deretter med svineinfluensa. Dette tyder på at noen har ønsket massevaksinering av folket, og også massesalg av Tamiflu (tabletter som fører til kvalme og selvmordstanker hos de mindre ressurssterke). De har lykkes i å skape stor frykt hos befolkningen, mange får ikke sove om natten. Frykt gjør befolkningen enklere å kontrollere. Dette kan også være en test på hvor langt man kan presse befolkningen uten at vi gjør opprør.

Lenke til kommentar
Fikk selv høre det fra en farmasøyt i dag.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1985027...mp;ordinalpos=3

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1860272...mp;ordinalpos=5

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1798984...p;ordinalpos=10

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1792881...p;ordinalpos=11

 

http://www.medscape.com/viewarticle/709468...mp;uac=121546SN

 

Frykt gjør befolkningen enklere å kontrollere. Dette kan også være en test på hvor langt man kan presse befolkningen uten at vi gjør opprør.

Leses ut som en new world order... ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg i form til og lese ørten sider, men jeg tror jeg stoler på en farmasøyt\ flere farmasøyter.

Jeg sa ingenting om at den er farlig og hubbabubba, sa bare at de mente at den ikke var godt nok utprøvd;)

Men sier mye for meg når farmasøyt sier at hadde det ikke vært for at hun jobbet på et apotek så hadde det vært store muligheter for at hun ikke tok den.

Og bare for og ha sagt det så er ikke jeg for eller imot ennå, er i "risikogruppen" deluxe.

Men når man snakker om det så kan man like godt dele det man får høre fra personer som har kompetanse til og skulle vite hva de snakker om.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Kanskje på tide å poste denne:

Fantes det ingen flere gode argumenter?

 

Har du tenkt på at hvis det kommer en mann fra Burma til deg og forteller sin historie, vil du tro på alt han sier og kanskje til og med gi ham penger.

Men hvis det kommer en vestlig person og forteller om myndighetenes undertrykking, vil du avvise vedkommende og kalle ham for konspirasjonsteoretiker.

Kort sagt; Vårt verdensbilde er slik at konspirasjoner/diktaturer kun kan forekomme i sørlige deler av verden. Her i våre hvite, vestlige land gjør politikerne nemlig alt for å sikre oss fordelaktige vedtak, i den minste ting!

Lenke til kommentar
Fantes det ingen flere gode argumenter?

 

Har du tenkt på at hvis det kommer en mann fra Burma til deg og forteller sin historie, vil du tro på alt han sier og kanskje til og med gi ham penger.

Men hvis det kommer en vestlig person og forteller om myndighetenes undertrykking, vil du avvise vedkommende og kalle ham for konspirasjonsteoretiker.

Kort sagt; Vårt verdensbilde er slik at konspirasjoner/diktaturer kun kan forekomme i sørlige deler av verden. Her i våre hvite, vestlige land gjør politikerne nemlig alt for å sikre oss fordelaktige vedtak, i den minste ting!

Tror du glemte å lese i spoileren. Men joda, jeg har argumenter. Hvis alt dette er oppspinn fra ende til annen for å se hvor langt befolkningen lar seg presse så er det for det første uhyre mange som er involvert. Det vil si at sannsynligheten for at det ikke blir avslørt er uhorvelig liten. (At du påstår det er slik er ingen avsløring. Det er en hypotese btw.)

Et annet argument mot hypotesen din er at om regjeringen/NWO/"the man"/TPTB/whatever prøvde å se hvor langt de kunne presse oss uten at vi gjorde opprør så er det også en sjanse for at de presser for langt. Og det hadde de aldri turt (om "de" er slik du og andre beskriver dem.) Det faller på sin e3gen urimelighet.

Lenke til kommentar
Ble testet hos legen på onsdag, og der fikk jeg bare vite at jeg hadde et influensavirus. Men at jeg måtte vente på videre analyse for å vite om det var svineinfluensa.

 

Nå fikk jo du vide dette, men 198 prøver av 200 er svin om alle har influensa.

Det er nesten bare der viruset ute nå.

Hvor har du tallene dine fra? Og på denne tiden av året er det da mange typer virus ute og går.

 

 

Tok den for litt over en uke siden. Jeg lever forsatt.

Kom tilbake om noen år...

 

Dere skape bare frykt og usikkerhet. Lag en ny tråd om det med all dritten osv.

så kan dere kose dere med tanken om at staten vil fjerne dere og la bare de "sterke" være igjen og lage perfekte barn. staten har sikkert en plan hvordan Nirvana skal se ut.

Her skal det diskuteres om folk har tatt den og hvordan de føler seg.

Er rimlig lei av og lese om alt det negative og senskader, er sykt mye vi kan dra frem som vi putter i oss som kan gi senskader.

 

 

Ps: Mye piss ifra meg nå, men jeg syns folk kan komme med kilder hvis de skal legge ut negative ting.

Hva er negativt med å være kritisk til noe og skape en debatt? Og hva med kilder til at vaksina faktisk er trygg og ikke utgjør noen risiko?

 

 

Hvorfor skulle WHO, Folkehelseinstituttet og flertallet av verdens leger oppfordre folk til å ta en vaksine som er farlig for deg? Du har jo selv sagt (tidligere i tråden, om jeg ikke husker feil) at påstandene dine ikke er noen form for konspirasjonsteori.. Da mener du altså at DU, og de evnt. kildene dine, vet bedre enn de aller fleste leger og forskere i verden.

WHO, som var skeptiske til vaksina og som gikk ut med en advarsel? Vaccine for swine flu may be unsafe warns WHO. Det handler også om mange milliarder kroner, så er det rart noen vil ha deg til å ta den? Stoler du blindt på en selger selv om han er en "ekspert"? Og hvorfor er det mange land som har valgt en annen vaksine enn Pandemrix fordi de mener den er farlig? Det er også mange leger og forskere i verden som ikke anbefaler noen å ta den, i hvert fall ikke enkelte risikogrupper, og nekter selv å ta den.

 

Siden det er så mange der ute som sier at kritikerne kommer med rent sprøyt, og mener at man absolutt burde vaksinere seg med Pandemrix, så har jeg et par spørsmål jeg gjerne ville hatt svar på:

- Kvikksølv er kanskje ikke så farlig (selv om det har vært en del uenigheter om dette tidligere år), men hva med skvalen, formaldehyd og polysorbat 80?

- Hvorfor fraskriver man seg etthvert ansvar slik at man står uten mulighet til å få erstatning hvis noe skal gå galt?

- Hvorfor ønsker Norge nå å kjøpe en av de andre vaksinene hvis Pandemrix er så sikker og trygg?

- Hvorfor er det så mange land som glatt styrer unna Pandemrix til hele befolkningen eller spesielle risikogrupper?

- Kan man garantere at man ikke får Guillain-Barrés syndrom som mange er redd for, deriblant britiske helsemyndigheter?

- Hvorfor gå til angrep på kritikerne i stedet for å komme med forskning som viser at Pandemrix er helt trygg. Er det fordi man ikke har mulighet til å vite det, siden Pandemrix er så ny, og man kan tape milliarder kroner dersom Pandemrix er feilslått?

 

Dette handler ikke om å være i mot vaksiner, dette handler om å være kritisk til en omstridt vaksine man ikke vet hva utfallet kan være hvis man tar den. Hva skjedde med "den som meget spør, blir meget vis"?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Har aldri sagt at vaksinen er trygg og jeg har allerede forklart hva jeg mente med det innlegget;)

Jeg ser på meg selv som en som står midt i og ikke vet hva jeg skal gjøre:)

Men hvordan du vil tolke innlegget er opp til deg.

Men for og ikke gjøre slik at du går i totalt forsvarsmodus så gjaldt det så og ikke noen av de som skriver fast her.

Som foreks og si "kom tilbake om noen år.." etter noen har tatt vaksinen syns jeg er totalt unødvendig, som innlegget faktisk var rettet imot.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det er ikke vits å rope konspirasjonsteori så borbasket høyt. Verden er faktisk ikke slik som de fleste tror eller så gjerne vil tro. Samfunnsproblemene blir ikke bare borte av seg selv eller ved å tanke "myndighetene vet best". Det er summen av alle tanker og handlinger som er viktig, men i dag så skal jo ikke folk tenke selv for det er farlig.

 

Vi lever sivilisert, og noen står bak samfunnsdesignet. Verden har alldeles ikke blitt slik ved en tilfeldighet.

Det finnes to typer mennesker. De som skjønner hvordan samfunnet henger sammen og de som ikke skjønner.

Etabelisementet ønsker ikke at folk skal være for opplyst for da blir den jevne borger bli vanskelig å kontrollere.

Det hadde feks. blitt totalt kaos om det var pensum i grunnskolen hvordan penger skapes (money mechanics) og hva det innebærer å ta et lån i bank. Hvis alle kunne eksponentialfunksjonen, ville færre gå på en økonomisk smell.

 

Det drives "social engineering" på oss mennesker i stor stil gjennom utdanning, KULTur og media.

 

Skru av TV et halvt år og få en aha-opplevelse.

Lenke til kommentar
Det er ikke vits å rope konspirasjonsteori så borbasket høyt. Verden er faktisk ikke slik som de fleste tror eller så gjerne vil tro. Samfunnsproblemene blir ikke bare borte av seg selv eller ved å tanke "myndighetene vet best". Det er summen av alle tanker og handlinger som er viktig, men i dag så skal jo ikke folk tenke selv for det er farlig.

 

Vi lever sivilisert, og noen står bak samfunnsdesignet. Verden har alldeles ikke blitt slik ved en tilfeldighet.

Det finnes to typer mennesker. De som skjønner hvordan samfunnet henger sammen og de som ikke skjønner.

Etabelisementet ønsker ikke at folk skal være for opplyst for da blir den jevne borger bli vanskelig å kontrollere.

Det hadde feks. blitt totalt kaos om det var pensum i grunnskolen hvordan penger skapes (money mechanics) og hva det innebærer å ta et lån i bank. Hvis alle kunne eksponentialfunksjonen, ville færre gå på en økonomisk smell.

 

Det drives "social engineering" på oss mennesker i stor stil gjennom utdanning, KULTur og media.

 

Skru av TV et halvt år og få en aha-opplevelse.

 

Klart konspirasjonsteoretikerne ikke mener at de snakker om en konspirasjon. De er jo opplyste som vet hvordan verden "virkelig" henger sammen. Det er alle andre som tar feil.

 

Det jeg fortsatt lurer på og ikke føler jeg har fått noe godt svar på er: hvordan kan noen vite dette så sikkert uten beviser. Synes litt vell mange på dette forumet snakker om sine sannheter og om resten av oss som blinde, hjernevasket, osv. Jeg sier ikke at alt er feil, men mange virker så skråsikre i sin sak, uten å se ut til å ha forståelse for at resten tviler, da de ikke fremlegger skikkelige beviser. Og om man ikke kan bevise det, hvordan kan man da være så sikker uten å bevege seg over til nermest noe religiøst?

 

Men er kanskje som man sier om at de mest gærne er det som er 100% sikre på at de selv er helt friske og at alle andre har feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...