Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Forresten , noen som kan forklare hvorfor vaksinen må bruke helt spesielle sprøytespisser?

I dag ble noen venner av meg sendt hjem fra vaksinasjon pga at de ikke hadde fått nok sprøytespisser i forhold til antall vaksiner som var delt ut.

 

Burde jo gå greit å bruke en annen type spiss og sprøyter har vi jo nok av i helsevesenett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten , noen som kan forklare hvorfor vaksinen må bruke helt spesielle sprøytespisser?

I dag ble noen venner av meg sendt hjem fra vaksinasjon pga at de ikke hadde fått nok sprøytespisser i forhold til antall vaksiner som var delt ut.

 

Burde jo gå greit å bruke en annen type spiss og sprøyter har vi jo nok av i helsevesenett.

 

Regner med at sprøytene må være lange og tynne siden de skal så langt inn i muskulaturen. Jeg vil ikke ha en tjukk blodprøvesprøyte halveis inn i armen :!:

Lenke til kommentar

Hei. Henger meg på her for å få noen råd. Jeg er i risikogruppen og fikk vaksinen idag..? (ja sikkert litt sent?). Fordi jeg har lunge og luftsveissykdom.

 

Kvelden før satt jeg å leste at mange hadde dødd av denne vaksinen. Spesielt VG skrev mye rart. Jeg tok da et par telefoner. Blant annet til sykehuset, legevakten og smttetelefonen. De sa at jeg ikke kommer til å dø av vaksinen og at den vill være veldig effektiv.

 

Dersom jeg ikke valgte å ta den var det å gamble med livet fordi jeg har veldig nedsatt lungekapasitet. Javel, så gikk jeg ned til den avtalen jeg hadde på legekontoret idag og fikk vaksinen.

 

Nå sitter jeg her og klarer nesten ikke å bruke armen som de tok sprøyta i. I tilegg så føler jeg meg ekstremt trøtt hele tiden. Men ingen andre smerter eller bivikrninger.

 

Nå har jeg nettop sovet 4 timer i senga selv om jeg fikk en god søvn natten som var. Skal jeg bare fortsette å sove? Jeg er fremdeles like trøtt å får lust å legge meg igjen.

Lenke til kommentar
Dersom jeg ikke valgte å ta den var det å gamble med livet fordi jeg har veldig nedsatt lungekapasitet. Javel, så gikk jeg ned til den avtalen jeg hadde på legekontoret idag og fikk vaksinen.

 

Nå sitter jeg her og klarer nesten ikke å bruke armen som de tok sprøyta i. I tilegg så føler jeg meg ekstremt trøtt hele tiden. Men ingen andre smerter eller bivikrninger.

 

Nå har jeg nettop sovet 4 timer i senga selv om jeg fikk en god søvn natten som var. Skal jeg bare fortsette å sove? Jeg er fremdeles like trøtt å får lust å legge meg igjen.

Hei.

 

Det De skriver er svært vanlig hos de som har fått vaksinen. Det man må være obs på er enkle ting som utslett, feber og pustevansker.

 

Vaio :)

Lenke til kommentar

Hei. En liten oppdatering. I løpet av natten har alt blitt verre. Feberen er oppe i 40c og jeg har frysninger instant i hele kroppen. Er også generelt sett tørr i munnen og har problemer med å få i meg nok drikke. Føler også at pusten har blitt noe svekket. Sitter på skolen for øyeblikket. Bør jeg oppsøke legen?

 

Som nevnt har jeg brontodysplasi (lunge og luftveissykdom).

Lenke til kommentar
Må også si jeg er forbannet når jeg leser at helsepersonell ikke vil ta vaksinen og får mulighet til å nekte. Stakkars pasienter. Uakseptabelt.

 

denne setningen provoserte meg ENORMT. Skal lavtlønnede sykepleiere bli tvunget til å sprøyte hva som helst en amerikansk legemiddelprodusent med økonomiske interesser spytter ut på markedet rett i kroppen? Er dette rettferdig? det er du som gjør meg forbannet. Ikke helsepersonell med interesse for egen helse.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Jeg har fri neste økt her. Så får reise bort da. Men er dette vanlige symptomer? Eller kan det faktisk være at jeg er smittet og at det ikke har slått ut før nå?

Hmm, jeg har opplevd noe lignende de to siste dagene. Jeg tok jo vaksinen mandag, men har vært syk siden onsdag. Natt til torsdag slet jeg med å sove, hadde frysninger og var enormt dehydrert. I går hadde jeg frysninger fra klokka 12 til 8 om kvelden. Ikke noe feber, bare frysninger, noe smerte i ryggen, en nesten umerkbar hodepine og ekstrem hosting. Altså, selv tror jeg at jeg er forkjølet, siden det skal vel ikke komme grønt slim når jeg hoster av svineinfluensaen? Selv tror jeg at jeg forkjølet siden jeg har blitt merkbart bedre på 2 dager, men hva tror dere?

 

Jeg kommer ikke til å besøke lege, da jeg nok uansett bare blir bedt om å ta tamiflu. Så jeg stikker på skolen i dag, Du burde nok dra til legen, da du har mye mer alvorlige symptomer enn meg. Vet ikke hvor lenge det har pågått hos deg, men anbefaler lege og muligens noe tamiflu just in case. Pokkers skummelt for oss i risikogruppene...

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...