Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare en person som har strøket med etter å ha tatt vaksinen så langt, men det er ikke sikkert det er en sammenheng.

 

Så tjangsen for at du stryker med er nok liten, men du bør ta kontakt med lege. Bivirkninger av vaksinen er nok ganske vanlig men siden du også er i risikogruppen så bør du være ekstra forsiktig. Men samtidig, det kan være enten at du reagerer relativt kraftig eller at du tilfeldigvis har fått enten H1N1, vanlig influensa eller noe annet samtidig. Husk at vaksinen ikke er fungerer før etter ca 7 dager.

 

Og når vaksinen er såpass ny og utestet så er det også vanlig at folk reagerer litt annerledes enn hva som helsepersonalet regner med.

Lenke til kommentar
Hva er dette? Kommer jeg til å stryke med :(? Er seriøst fortvilet nå. Er det så alvorlig med denne vaksinen.

 

Det er bare skremselpropaganda med alle de samme gamle argumentene som blir brukt verden over av de hysteriske antivaksine konspirasjonsteoretikerene. De viser jo fullstendig mangel på logisk og rasjonell tankegang.

 

Hvorfor skulle den norske stat fore hele befolkningen med en vaksine, som er påstått å være så farlig, for å tjene penger fra oljefondinvesteringer? Om vaksinen er så skadelig så vil jo dette koste staten mye mer enn det de vil tjene (mer uføretrygd, sykehusregninger, færre som betaler skatt osv osv).

 

Til syvende og sist sier de at den norske stat eller FHI er ute etter å drepe eller sette hele norges befolkning ute av spill, noe som er fullstendig absurd.

 

Det er disse folkene som sprer denne propagandaen som er en fare for samfunnet.

Satt litt på spissen så vil vel ikke dette vare så lenge da disse vil mest sannsynlig stryke med om det skulle komme en alvorlig pandemi.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil det være en større risiko å ikke ta vaksiner.

Lenke til kommentar
Hva skal man tenke og tro? :roll:

 

Ingen i regjeringen er vaksinert. Jens og regjeringen møter kritikk for å si nei til vaksine.

 

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/...rt-2992115.html

 

De vet vel noe vi ikke vet, det er jo tross alt de som har valgt vaksinen.

 

Eller så kan det jo være greit og ha en hel flokk med løkhuer (norges befolkning) til å være prøvekaniner.

 

Jonas Gahr Støre har tatt den:

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=582713

Lenke til kommentar
Den siden bruker feil info som fakta, viser bare hvor mye de kan.

 

Ja, denne debatten er jo på samme nivå som andre debatter med fanatikere, for eksempel evolusjon vs kreasjonisme.

Det er nok heller ikke tilfeldig at de aller fleste i antivaksine bevegelsen er tilknyttet en eller fler av disse gruppene:

  • alternativmedisin-tilhengere
  • kreasjonister/religiøse
  • konspirasjonsteoretikere (NWO, UFO, Chemtrails osv)

Lenke til kommentar
Hva er dette? Kommer jeg til å stryke med :(? Er seriøst fortvilet nå. Er det så alvorlig med denne vaksinen.

 

Det er bare skremselpropaganda med alle de samme gamle argumentene som blir brukt verden over av de hysteriske antivaksine konspirasjonsteoretikerene. De viser jo fullstendig mangel på logisk og rasjonell tankegang.

 

Hvorfor skulle den norske stat fore hele befolkningen med en vaksine, som er påstått å være så farlig, for å tjene penger fra oljefondinvesteringer? Om vaksinen er så skadelig så vil jo dette koste staten mye mer enn det de vil tjene (mer uføretrygd, sykehusregninger, færre som betaler skatt osv osv).

 

Til syvende og sist sier de at den norske stat eller FHI er ute etter å drepe eller sette hele norges befolkning ute av spill, noe som er fullstendig absurd.

 

Det er disse folkene som sprer denne propagandaen som er en fare for samfunnet.

Satt litt på spissen så vil vel ikke dette vare så lenge da disse vil mest sannsynlig stryke med om det skulle komme en alvorlig pandemi.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil det være en større risiko å ikke ta vaksiner.

 

Hva om Norge er ført bak lyset?

Uff blir så oppgitt av dere som sluker media rått som om det skulle være den absolutte sannhet, og tillegg argumenterer for det som om det var deres egen konklusjon etterpå.

 

Jeg gir opp denne, kveg vil være kveg.

Lenke til kommentar
Hva om Norge er ført bak lyset?

Uff blir så oppgitt av dere som sluker media rått som om det skulle være den absolutte sannhet, og tillegg argumenterer for det som om det var deres egen konklusjon etterpå.

 

Jeg gir opp denne, kveg vil være kveg.

Jeg velger å si det samme til deg:

 

Hva om du er ført bak lyset?

Uff blir så oppgitt av dere som sluker undergrundsmedia rått som om det skulle være den absolutte sannhet, og tillegg argumenterer for det som om det var deres egen konklusjon etterpå.

 

Jeg gir opp denne, kveg vil være kveg.

Lenke til kommentar

Ser du har bilde av en bil i profilbildet ditt. Vil ikke denne kjøre på en guffe produsert i et annet land?

Du drikker kanskje alkohol i helgene også? Vil ikke mye av den guffen også være produsert i et annet land?

Veldig bra argument, får en si.

 

Det handler ikke om en "vg overskrift". At det har vært et mediahysteri uten sidestykke og at mange av de store overskriftene er der for å selge mange aviser er det liten tvil om. Men overskriftene er der ikke bare for å selge aviser. Det er faktisk noe reelt ved dem også.

 

Faktaene som blir fremvist om sykdommen og vaksinen er faktisk sanne. Det at det er "noen" der ute som har laget denne vaksinen for å drepe menneskeheten, det være gjennom nanobrikker eller DNA som gjør at vi er mer motakelige for fugle- og hundeinfluensa, bare for profitt faller jo på sin egen urimelighet.

 

At man ser bort i fra fakta bare fordi den kommer fra en makt, som foresten, i tilfelle du har glemt det, først og fremst er der for å hjelpe og blir styrt av mennesker som deg og meg - bare at de vet hva de holder på med, er bare tåpelig. Det finnes uttallige leger i verden. Tror du ikke noen ville skreket ut, da snakker jeg om leger som har faglig tyngde, hvis det er noe galt med vaksinen?

Lenke til kommentar
Hørte på radio i går, alle motstandere av vaksinen var ute å kjørte.

Kildene deres var media , youtube og alternativ medisin-sider.

Professor i ditt og datt (ikke medisinsk) sa at vanlig influensavirus dreper 1000 pr år, nå har bare 15 dødd av svin, hva er problemet osv.

De vet jo ikke hva de snakker om.

For det er jo ikke noe begge parter sier?

 

 

WHO,EU,FN,helsemyndighetene i hele Europa, alle anbefaler vaksinen.

De vaksinerer kongefamilien, høyt utdannede professirer i medisin som er eksperter på for eks indremedisin og jobber kun med stoffer man tilsetter kroppen og effekten av dette tar vaksinen og ber sin familie (der av meg +kona osv) om å ta den.

Når WHO var i tvil om den skulle godkjennes så betyr vel ikke akkurat det at de anbefaler den? Det finnes da høytstående personer som ikke vil ta vaksina også. Enkelte land har også tatt avstand fra vaksina, og flere land gir den ikke til enkelte risikogrupper. Hvorfor det mon tro hvis den er så god og trygg? De fraskriver seg også alt ansvar, og når det i tillegg er snakk om mange milliarder av kroner, så kan det være en grunn til å være litt skeptisk. Når f.eks. også Steinar Madsen går ut og sier at det eneste som kan forebygge svineinfluensasmitten er vaksina, mens kritikerne hevder at et sunt kosthold kan gjøre det samme, og mtp. at flere av de som har dødd nettopp har dødd pga. dårlig kosthold, kan man også stille spørsmålstegn.

 

 

Skeptikerene har ofte lavere utdanninger, jobber ikke innen for feltet osv.

Og kildene deres går på andre typer stoffer som ligner, eller feil mengder stoffer.

 

Det har blitt inn å være kritisk mot den, da føler man seg kunnskapsrik.

14-åringer lager youtube-videoer om emnet med skummel musikk og de gode firmaene som gjør det, gjør det nok for PR ol.

Så man er dum hvis man er kritisk til noe? Nikkedukkene, de som aldri stiller spørsmål, er altså de smarte her i samfunnet? De var dumme de som var skeptiske til vaksina i USA i '76 også, da det var over 6 ganger så mange som døde av vaksina som av svineinfluensaen, og mange ble skada for livet eller ble alvorlig sjuke? Det er sunt å være kritisk.

 

 

Husk at vaksinen ikke er fungerer før etter ca 7 dager.

Vaksina starter ikke å virke før etter 2-3 uker, og man er heller ikke garantert at den virker.

 

 

Jeg ville anbefalt alle å ta den, da du hindrer at du kan smitte andre (hvis du selv får svinesnuen)

Man kan da fint være med på å smitte andre selv om man ikke har svineinfluensaen.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med fastlegen din om du stoler nok på han. Så hør hva han mener. Jeg har tatt vaksinen. Får litt vondt i armen og du kan få litt svineinfluensa, men veldig svakt. Jeg ble kvalm o.l i går så jeg fikk litt svinefluensa av det.

Og legen sa at vaksinen ville begynne å virke litt etter 1 uke, så begynte den å funke ganske bra etter 2 uker og om 3 uker ville jeg være helt sikra. :p

 

 

Anbefaler alle å ta den. Er du veldig allergisk mot egg kan du ikke ta den ... Det var noen andre ting også men hovedsaklig eggallergi.

Endret av JT_NIKO
Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt alle å ta den, da du hindrer at du kan smitte andre (hvis du selv får svinesnuen)

Man kan da fint være med på å smitte andre selv om man ikke har svineinfluensaen.

 

Det er nok feil, du kan ha svineinfluensa uten at du vet det og smitte andre. Men du kan ikke smitte andre ved å ta vaksinen eller å ikke ha det. Har du tatt vaksinen så er viruset dødt + at du har antiviruset i deg, så da kan du ikke smitte noen. Og har du ikke svineinfluensa kan du ikke smitte noen da xD

Lenke til kommentar
Ta kontakt med fastlegen din om du stoler nok på han. Så hør hva han mener. Jeg har tatt vaksinen. Får litt vondt i armen og du kan få litt svineinfluensa, men veldig svakt. Jeg ble kvalm o.l i går så jeg fikk litt svinefluensa av det.

Og legen sa at vaksinen ville begynne å virke litt etter 1 uke, så begynte den å funke ganske bra etter 2 uker og om 3 uker ville jeg være helt sikra. :p

 

 

Anbefaler alle å ta den. Er du veldig allergisk mot egg kan du ikke ta den ... Det var noen andre ting også men hovedsaklig eggallergi.

Få litt svineinfluensa? Enten får man det, eller så får man det ikke. Hvor hardt rammet man blir er en helt annen sak. Det finnes mange som ikke merker noe i det hele tatt, mens noen kanskje bare får litt vondt i hodet eller hoster litt, mens noen igjen blir mer sjuke. Det er en forholdsvis mild influensa, så de fleste som blir smitta vil ikke bli alvorlig sjuke. Dersom du ble kvalm etter å ha tatt vaksina var nok det bare en normal bivirnkning av den. Og nei, du blir ikke helt sikra. Du reduserer sjansen for å bli smitta med 70%.

 

 

Jeg ville anbefalt alle å ta den, da du hindrer at du kan smitte andre (hvis du selv får svinesnuen)

Man kan da fint være med på å smitte andre selv om man ikke har svineinfluensaen.

 

Det er nok feil, du kan ha svineinfluensa uten at du vet det og smitte andre. Men du kan ikke smitte andre ved å ta vaksinen eller å ikke ha det. Har du tatt vaksinen så er viruset dødt + at du har antiviruset i deg, så da kan du ikke smitte noen. Og har du ikke svineinfluensa kan du ikke smitte noen da xD

Hvor har du dette fra, og hvordan tror du den sprer seg så fort? Smitta kan sitte på et dørhåndtak, penger osv., og da har det fint lite å si om du har viruset selv eller ikke.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...