Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såg akkurat 1.episode av Cyber City Oedo, det var utrolig rått rett og slett :) Fet musikk og god gammel herlig tegnestil over det hele!

 

Enig. Anime hadde en skikkelig badass-fase på 80- og 90-tallet som dessverre ser ut til å ha tatt slutt.

 

Cyber City Oedo er laget av Yoshiaki Kawajiri, som er en av mine favorittregissører når det kommer til anime. Kan trygt anbefale det meste av hva han har laget; spesielt Ninja Scroll, Vampire Hunter D: Bloodlust og Wicked City er fantastiske, men også Demon City Shinjuku, Midnight Eye Goku og Biohunter.

 

Han har også laget en anime-versjon av Highlander som jeg ikke har sett ennå, men har planer om.

Lenke til kommentar

Nanatsu no Taizai

 

Mer kjent i vesten som "The Seven Deadly Sins", som går på Netflix for øyeblikket, basert på mangaen med samme navn.

 

Dette er min type animé ^^ Digger humoren og historien/myten

Enig, så den bare helt tilfeldigvis, da noe så sjelden som anime på "norsk" Netflix måtte undersøkes. :p

 

Den og Shokugeki no Soma er de to eneste nyere seriene som har fenget meg. :)

Lenke til kommentar

Ser faktisk på noe litt gammelt selv; Cowboy Bebop. Har kun to episoder igjen som fra preview virker å være om main story, men syns faktisk de episodene som er "sidequests" ofte er vel så bra. Storfornøyd med de fleste karakterer, bortsett fra Ed.

 

:wee:

Endret av Occi
Lenke til kommentar

 

Såg akkurat 1.episode av Cyber City Oedo, det var utrolig rått rett og slett :) Fet musikk og god gammel herlig tegnestil over det hele!

 

Enig. Anime hadde en skikkelig badass-fase på 80- og 90-tallet som dessverre ser ut til å ha tatt slutt.

 

Cyber City Oedo er laget av Yoshiaki Kawajiri, som er en av mine favorittregissører når det kommer til anime. Kan trygt anbefale det meste av hva han har laget; spesielt Ninja Scroll, Vampire Hunter D: Bloodlust og Wicked City er fantastiske, men også Demon City Shinjuku, Midnight Eye Goku og Biohunter.

 

Han har også laget en anime-versjon av Highlander som jeg ikke har sett ennå, men har planer om.

 

 

Ninja Scroll og VH har jeg sett, begge fallt godt i smak ja :) Må nesten ha i minnet de andre du drar frem der ja! De siste årene har jeg ramlet litt av lasset på animefronten, så aner jo ikke hva som er gull av nyere serier stort sett. Men om dagen er jeg litt i siget og kikker litt rundt :p

Lenke til kommentar

 

Ninja Scroll og VH har jeg sett, begge fallt godt i smak ja :) Må nesten ha i minnet de andre du drar frem der ja! De siste årene har jeg ramlet litt av lasset på animefronten, så aner jo ikke hva som er gull av nyere serier stort sett. Men om dagen er jeg litt i siget og kikker litt rundt :p

 

 

Wicked City som Spartapus nevner er veldig bra. Herlig, mørk noir-inspirert horror. Har selv falt av lasset, og med unntak av noen filmer her og der har jeg nesten ikke sett anime de siste årene. For å trigge interessen min har jeg begynt på Cowboy Bebop igjen, også fortsetter jeg med Berserk og Trigun etter det. Kremserier som utvilsomt burde trigge min interesse for anime igjen. Heh. Også sjekker jeg ut litt andre serier jeg aldri har sett før etter det.

Lenke til kommentar

Gleder meg til den nye Berserk serien starter, men kan ikke si jeg er altfor glad at de skal fortsette med CGI-animasjonen igjen...

 

PV:

 

 

 

Ellers er det veldig lite av interesse denne sesongen egentlig, så har begynt med noen reruns av serier jeg har sett fra før av. Startet med Kara no Kyoukai her om dagen, som absolutt er anbefalt om du liker serier ala Fate (samme som har skrevet begge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...