Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk endelig sett The Wind Rises her om dagen og det er i grunn åpenbart hvorfor denne ikke ble en like stor hit som de tidligere filmene. Det er en blanding av historien bak Japans utfordringer med å bli en industrimakt og en alvorstung, deprimerende kjærlighetshistorie, noe som resulterer i alt annet enn en familiefilm. Det som gjorde de tidligere filmene til kommersielle suksesser er at de er like underholdende for barn som voksne og appellerer til et stort publikum, mens denne filmen er meget smal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tonari no Seki-kun er virkelig herlig. Morsomme og enkle episoder på ~7 min. Handler om en gutt som finner på mye rart i timen, og ei jente som ikke klarer å unngå å bli distrahert. Det kan virke litt simpelt, men er utrolig godt gjennomført. Med såpass korte episoder er det ikke rare "investeringen" heller.

 

Kommer mye fine reaction pics/gifs fra den serien også :-)

 

P5cfcOb.gif

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nesten ferdig med Steins;Gate og omtrent halvveis med Durarara!! og Angel Beats! Liker Steins;Gate og Durarara!! veldig godt. Vet ikke helt hva som blir det neste, har lyst på litt skikkelig action, gjerne litt mørkt og dystert. Funderer på å sette i gang med Mirai Nikki eller Deadman Wonderland.

 

Kanskje noen har noen anbefalinger? Gjerne noe innenfor den type sjanger, men jeg er åpen for det meste. Har ikke sett så altfor mye anime heller. Har en del på watchlisten allerede, men skader ikke med gode tips.

Lenke til kommentar

Siste jeg så ferdig var Danshi Koukousei no Nichijou, også ofte kalt "Nichibros". Sjeldent har jeg ledd så mye av en anime. Må ikke la seg skremme av den kjipe beskrivelsen på MAL, for det er ikke en stereotypisk anime om "daily lifes", men heller at den mobber mye av stereotypene i den sjangeren.

 

Kan minne litt om Nichijou, men vesentlig mindre sær/ekstrem. Slik humor er selvsagt veldig subjektivt, men med 12 episoder anbefaler jeg at folk tar en titt :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=tCa0eh-I1iQ

Lenke til kommentar

Siden siste post har jeg sett litt for mye tror jeg. Holder sakte men sikkert på med Eyeshield 21, som egentlig er en middelmådig sportsanime. Komedien er bra, men 145 episoder for komedie er litt mye, så ser litt nå og litt da. Driver også og ser "Kingdom" som virkre veldig interessant.

 

Holder på med Black Lagoon. Per nå (7 episoder) skjønner jeg ikke hvorfor det bare er 12 episoder, for jeg liker dette. Hva som kommer etter Black Lagoon vet jeg ikke. Har noen ting på watchlisten (Durarara, Log Horizon, Mushishi, Noragami, SAO II), men vet liksom ikke helt.

 

Hele watchlisten din er verdt en titt. Black Lagoon har en sessong til, og deretter noen OVA'er som er direkte oppfølgere.

Lenke til kommentar

Durarara - Verdt en titt, men hver sin smak. Falt ikke helt til topps hos meg, men meget mange snakker varmt om serien. Vil heller anbefale Baccano!

Log Horizon - Meh, om du ikke er spesielt interessert i MMO er det en medicore anime.

Mushishi - På min watchliste også.

Noragami - Aldri hørt om engang, får vel sjekke den opp.

SAO II - Om du har sett sessong 1 tar det deg jo bare noen timer å ta igjen sessong 2, så hvorfor ikke? Ikke et mesteverk som enkelte kaller serien, men grei underholdning.

Lenke til kommentar

Baccano er sett, ellers takk for kommentarer. Etter Black Lagoon (alt sammen), blir det noragami.

 

Edit: Ferdig med alt av Black Lagoon. Må si at serien som helhet falt veldig godt i smak. Mye god action, flott animasjon og flere interessante og kule karakterer. Ikke perfekt (ikke sikker på om at det er adskilte arcs er positivt eller negativt), men det er jo ikke mange som er det. Men her er det mer å hente... kanskje en ny OVA eller en ny sesong eller en film?

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noragami ferdigsett. Nok en anime som føyer seg inn i rekken av helt ok/ok+ animeer som jeg har sett. Den har en fin historie, ganske ålreite (men ikke kjempeoriginale) karakterer, flott animasjon, og en grei progresjon. Men den mangler det lille ekstra som gjør at jeg virkelig bryr meg om karakterene og historien og det lille ekstra som hever serien opp fra dens nåværende nivå.

 

Den kunne sikkert hatt flere episoder. Den bruker lang tid på å etablere karakterene men når ting setter i gang, tar det for kort tid. Ja jeg vet at mangaen ikke har kommet langt, så kan ikke kreve mye mer ennå og det er vel en sjanse for at historien setter seg etter den første arcen, men ting føles litt uforløst.

 

Gir den vel ca 7/10 på MAL

 

Lenge siden jeg har sett en anime som virkelig gjorde inntrykk. Forrige er vel kanskje Steins;Gate, og den så jeg i fjor.

 

Begynte på Mushishi i dag. den har jo høstet lovord opp og i mente, så får håpe den har det lille ekstra jeg har savnet.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Durarara - Verdt en titt, men hver sin smak. Falt ikke helt til topps hos meg, men meget mange snakker varmt om serien. Vil heller anbefale Baccano!

Log Horizon - Meh, om du ikke er spesielt interessert i MMO er det en medicore anime.

Mushishi - På min watchliste også.

Noragami - Aldri hørt om engang, får vel sjekke den opp.

SAO II - Om du har sett sessong 1 tar det deg jo bare noen timer å ta igjen sessong 2, så hvorfor ikke? Ikke et mesteverk som enkelte kaller serien, men grei underholdning.

 

mye av dette følger jeg også med på nå :)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg fikk med meg så gir netflix traileren til Sidonia no Kishi et feil bilde av serien, men jeg sier ikke hvordan.

 

Den gikk i Japan og sesong 2 kommer vel kanskje i begynnelsen av 2015. Jeg liker den noe dystre lost in space atmosfæren av den. Ikke noe happy mechs der i gården. Definitivt verdt en titt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...