Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Anbefaler denne. Sidonia no Kishi [Knights Of Sidonia] Har en creepy atmosfære men er en Mecha anime ute i verdensrommet. Hørt mange klage over animasjonen siden den er så annerledes fra de fleste men det er nettopp derfor den er bra. Fordi den er annerledes. Attack On Titan hadde vel også litt andre typer tegninger enn en del andre. Først trodde jeg det var det samme studio som laget dem begge men der tok jeg feil. En bra Mecha anime med nice visuals. Har noen sett Gundam 00? Ved siden av Valvrave The Liberator og Total Eclipse må jeg si den er bra. Har visst blitt en del hekta på Mecha jeg. Gargantia er også bra forresten. Ser på Captain Earth også. Mye bra i denne kategorien gitt. Mecha..... ALL IN!!! >_<

 

http://myanimelist.net/anime/19775/Sidonia_no_Kishi

Endret av Ryuuou
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom SnK og SnK(høhø) er at den ene er ren CGI. Det var mye bedre gjennomfør enn hva vi fikk servert i Aoki Hagana no Arpeggio.

 

Total Eclipse er artig, men den er ikke spesielt bra som en standalone serie mest fordi det er en spinoff. Bratty Savior FTW! Valvrave er konge. Jeg elsker Valvrave, men jeg synes det føles som om de hadde tenkt til å bruke 24 episoder på andre sesongen hvilket som gjorde slutten ganske så rushet.

 

NAVEL FORTE!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ikke ut som om Higashi no Eden (Eden of the East) har blitt nevnt her på en stund. Så den ferdig i dag etter å ha hatt den på ventelisten i det som jeg nå forstår har vært for lenge. Herlig stemning, eyecandy, spennende og interessante karakterer.

 

Det slo meg spesielt hvor godt utført utviklingen i serien var. Ting man tidligere ikke hadde forstått eller engang tenkt over som viktig falt på plass. Dette kom også til dels frem i form av OPen som var rett og slett herlig! Gjenoppdaget Oasis pga. den :)

 

For min del blir det en ~9/10.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kan noen gi meg tips til serier som er lik claymore, berzerk og z man i hvordan animationen er? vet at den gamle hunter x hunter er sånn, er den verdt å se?

 

Er det bare animasjonen som står på spill? :L Hunter x Hunter er verdt å se, men anbefaler virkelig 2011 versjonen over originalen.

Lenke til kommentar

 

kan noen gi meg tips til serier som er lik claymore, berzerk og z man i hvordan animationen er? vet at den gamle hunter x hunter er sånn, er den verdt å se?

 

Er det bare animasjonen som står på spill? :L Hunter x Hunter er verdt å se, men anbefaler virkelig 2011 versjonen over originalen.

 

vell, jeg har sett en god del animer og jeg blir så fascinert av animer som ser ut som om de har blitt tegnet for hånd, som claymore og berzerk spesielt.

 

For noen måneder siden så ble min favoritt serie uchuu kyoudai stoppet, den stoppet uten at historien ble avsluttet. kanskje det er mangaen som ikke har kommet lenger, jeg tror det pga et stort antall fillere som så tilbake på hva som hadde skjedd tidligere i serien. er det noen som vet nøyaktig hvorfor den stoppet?

Lenke til kommentar

 

 

kan noen gi meg tips til serier som er lik claymore, berzerk og z man i hvordan animationen er? vet at den gamle hunter x hunter er sånn, er den verdt å se?

 

Er det bare animasjonen som står på spill? :L Hunter x Hunter er verdt å se, men anbefaler virkelig 2011 versjonen over originalen.

 

vell, jeg har sett en god del animer og jeg blir så fascinert av animer som ser ut som om de har blitt tegnet for hånd, som claymore og berzerk spesielt.

 

For noen måneder siden så ble min favoritt serie uchuu kyoudai stoppet, den stoppet uten at historien ble avsluttet. kanskje det er mangaen som ikke har kommet lenger, jeg tror det pga et stort antall fillere som så tilbake på hva som hadde skjedd tidligere i serien. er det noen som vet nøyaktig hvorfor den stoppet?

 

 

Hvis du er fasinert av animer som ser ut som de har blitt tegnet for hånd, så kan det vel være en ide å sjekke ut noen serier som faktisk har blitt tegnet for hånd. Om du sjekker ut en del serier som airet før år 2000 vil du finne mye.

 

Uchuu Kyodai ble stoppet fordi den nesten tok igjen mangaen. Det er halvveis bekreftet at det kommer en sequel, og jeg vil anta at det kommer en da de tjente gode penger på serien. Om den kommer i år, eller om noen år er en annen sak.

Lenke til kommentar

Noen som ser på Sword Art Online II? Andre sesongen har begynt og episode 4 er ute i dag. Den fikk meg til å spille Guild Wars 2 igjen. Siden den er jo en MMO Anime. Anbefaler den absolutt. Har ikke sett episode 4 enda så skal se den snart. Se første sesong først hvis du ikke har sett den enda. Jeg vet nå ikke hva folk flest her i tråden ser på men den er populær verden rundt!

 

 

Her er noen bilder som kan friste!!!

 

post-355740-0-36520200-1406417163_thumb.jpgpost-355740-0-72982700-1406417164_thumb.jpgpost-355740-0-04877000-1406417162_thumb.jpg

post-355740-0-90552200-1406417160_thumb.jpg

post-355740-0-17037700-1406417160_thumb.jpg

post-355740-0-83418900-1406417158_thumb.jpg

post-355740-0-78056600-1406417157_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jupp, jeg vet at SAO er populært, liker den selv også, men har ikke sett sesong 2 ennå (ble utsatt 1 mnd på europeisk crunchyroll). Dog så jeg nylig Log Horizon, og helt ærlig så synes jeg den var en god del bedre som MMO anime. Verdenen var mer levende, og man følte virkelig at det var en mmo-verden de levde i. Og der SAO ga mer inntrykk av et drama med litt manglende rettningssans, så tok Log Horizon opp temaer og problemstillinger som de fleste som spiller mmo kan kjenne seg igjen i. Er fremdeles glad i SAO også da. :p

 

Så hvis du liker SAO og mmo-anime, da kan jeg anbefale Log Horizon. Den har også en sesong 2 som kommer utpå høsten en gang. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Log Horizon likte jeg ganske bra. jeg likte hvordan verdenen er fremstilt og det samme med karakterene.

I SAO så er Kirito bestest beater og fekter seg gjennom alt. Men det var moro å se søteren hans forelske seg i han uten å vite det. :D Sesong to har nok sine perler de også. Som. f.eks at radiokommunikasjon ble ignorert og alt gikk til hevlete pga det :D :D Spoilers i yt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=PiBufTR_wLA

Lenke til kommentar

Har ikke fått med meg at SAO har begynt på ny sesong. Håper den følger opp den første delen av første sesong, del to av første sesong syntes jeg ikke klarte å følge opp.

 

Edit: Så ikke før nå det i forrige post at det kommer en remake av F/SN. Håper den er bedre enn originalen, som kunne ha vært mye bedre. Likte F/Z bedre. Har ikke spilt VN-ene, så aner ikke hva forskjellen evt. blir fra originalen, men kanskje den har bedre karakterfokus og -utvikling?

 

Ser forøvrig Knights of Sidonia om dagen, som mange andre (mange har vel sett den ferdig). Sett 9 episoder og liker den godt. Animasjonen var litt turn-off i starten, og sliter fortsatt med å like den når det er snakk om karakterdesignene, men ellers fungerer det veldig fint. Historien er kul, men den kunne vært litt råere.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Alle gode ting må ta slutt. Om Studio Ghibli kaller det en dag her synes jeg det er helt greit; de har laget utrolig mye bra og gir seg mens de fortsatt er på topp. Vi ser at de som forsøker å holde på for lenge taper seg over tid og ender med opp med et ganske frynsete rykte. Det er ikke mange som har like høye tanker om Disney i dag som da de var små.

Lenke til kommentar
Edit: Så ikke før nå det i forrige post at det kommer en remake av F/SN. Håper den er bedre enn originalen, som kunne ha vært mye bedre. Likte F/Z bedre. Har ikke spilt VN-ene, så aner ikke hva forskjellen evt. blir fra originalen, men kanskje den har bedre karakterfokus og -utvikling?

Studioet, ufotable, som vil produsere F/SN remaken er ganske trofaste mot Type Moon sine verker. TV verjsoen som DEEN produserte valge å ta elementer fra HF og UBW inn i fate pga dårlig pacing og lagde en god mølje som ikek ble bedre av at selve gjennomførelsen og animasjonen ikke var noe å skryte av.

 

Siden "ingen" liker Fate vil den ikke bli animert, men routen fra VN vil bli lansert på Android og IOS, gratis.

TV serien som ufotable vil produsere vil være UBW, som er det samme som filmen DEEN produserte. Etter hva jeg har fått med meg vil den foregå over 24 episoder, muligens med en pause i midten slik som i F/Z.

Ufotable vil også lage en(flere?) film av HF.

 

Alt i alt vil det nok bli mer tro mot VN uten at det blir kuttet for mye eller endrer for mye. Det vil nok bli en del indre monolog fra Shirou sin side. Det i seg selv burde gi en del karakterutvikling, og ikke la Shirou virke som en dybdeløs "save-all" karakter slik han ble i DEEN sin adapsjon. Jeg lurer på hvordan de vil løse problemene mved å droppe Fate. Mye info blir fremlagt der og litt av poenget med de tre routene er hvordan Shirou sine idealer blir utfordret i forskjellig grad der Fate er utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Alle gode ting må ta slutt. Om Studio Ghibli kaller det en dag her synes jeg det er helt greit; de har laget utrolig mye bra og gir seg mens de fortsatt er på topp. Vi ser at de som forsøker å holde på for lenge taper seg over tid og ender med opp med et ganske frynsete rykte. Det er ikke mange som har like høye tanker om Disney i dag som da de var små.

Det er jo sant, men jeg føler de fremdeles har mye å by på, selv uten Miyazaki.

 

Kommende Kaguya-hime no Monogatari ser jo veldig lovende ut. Ganske artistisk animasjon, og den legenden er et godt valg som filmatisering.

 

Grave of the Fireflies og Tales from Earthsea var heller ikke så verst. Også håper jeg jo på at de tar del i nok et spillsamarbeid slik som Ni no Kuni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...