Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Det har jeg ikke sagt, men er urimelig å forvente at teknisk support kan fikse alt uten at kunden skal løfte en finger. Så klart, noe avhengig av bransje/problemstilling.

I bransjen for utstyr for folk som er lam fra halsen og ned er det klart urimelig å forvente at kunden skal løfte en finger.

 

"HAHAHAHA"

 

Er vel for mye å forlange at setning nummer to blir lagt merke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens vi snakker om posten.. Bestilte gratis navneskilt via posten sin side for noen år tilbake. Et skilt av typen som klistres på postkassen. Fikk navneskiltet og ser at selve skiltet er av fin størrelse men teksten er så liten at jeg hadde klart å få plass til hele greia på et frimerke.

 

Jeg hadde tidligere jobbet på en bedrift som lager skilt av alle slag. Har ca to års erfaring med skiltproduksjon fra denne plassen og bestemte meg for å dra dit og bestille meg et skikkelig skilt med en ok tekststørrelse. 10 minutter senere og 50 kroner fattigere fikk jeg ordnet dette.

 

Synes posten dummer seg litt ut når de tilbyr gratis skilt men gjør teksten så liten at du må stå klint inntil for å lese det. Greit å kunne stå noen meter unna og fortsatt kunne lese det mener nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er mer et generelt irritasjonsmoment enn en enkelthistorie, men jeg tar det her likevel. I det siste har den lokale Coop-butikken her begynt med et helt idiotisk medlemsrabatt-system. I stedet for å gi prosentrabatter sender de ut kupong-bøker til medlemmene sine med mange enkeltkuponger man må rive ut for å få noen kroner i rabatt på hver enkelt vare man kjøper ofte... Det fører til at en god del kunder som gidder å bruke disse kupongene (som regel eldre mennesker) bruker ufattelig lang tid ved kassen når de skal veksle inn disse for hver vare, spesielt dersom de ikke har forberedt seg perfekt med de riktige enkeltkupongene på forhånd. I "rush-tiden" på butikken har derfor køene plutselig blitt meget lange. Jeg regner med at dette er et generelt rabatt-system for Coop-butikker i Norge, så jeg lurer på om dette er noe man må slite med over hele landet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde en kunde som påstå at PC'n aldri hadde blitt utsatt for noe. Jeg ser kjapt over for å skrive ned hva synlige skader jeg kan se ved innlevering. Når jeg da kommenterte at 3 av 4 hjørner hadde dype stygge slag-merker, og at det lå en klissete væske over og mellom flere av tastene, ja da kunne kunden fortelle meg at JEG var en frekk faen som sto der og fortalte han dette.

Noen mennesker har helt ekstremt lave standarder. En PC som var til salgs på finn ble beskrevet som strøken e.l. men alle kunne jo se på det store bildet av den at var virkelig dårlig behandlet. Hvorfor gadd han i det hele tatt å legge ut bilde? En normal svindler ville lagt ut et produktbilde fra produsenten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde en kunde som påstå at PC'n aldri hadde blitt utsatt for noe. Jeg ser kjapt over for å skrive ned hva synlige skader jeg kan se ved innlevering. Når jeg da kommenterte at 3 av 4 hjørner hadde dype stygge slag-merker, og at det lå en klissete væske over og mellom flere av tastene, ja da kunne kunden fortelle meg at JEG var en frekk faen som sto der og fortalte han dette.

 

Minner om en artikkel jeg leste i Vi Menn for noen år siden. Vi snakker sexdukker av den avanserte sorten. For de som ikke vet hva det dreier seg om, er det dukker i ekte størrelse og i rimelig bra kvalitet, så det er ikke noe oppblåsbart her i gården. De fleste som kjøper sånn bruker den både til sex og som "kjæreste". Dvs de kler på den, gir den navn og behandler den som en ekte person. (ja, de aller, aller fleste er enslige menn, merkelig nok.) ;p

 

Nuvel. Ifølge produsenten skal disse dukkene tåle veldig mye, og ved normal bruk varer de i årevis. Ti, femten år uten noe særlig slitasje burde ikke være et problem. De får riktignok inn en dukke fra tid til annen for reperasjon osv, men det er aldri noen store feil... stort sett. Unntaket var en kinesisk mann som leverte inn dukken sin, fordi den trengte reparasjon. Det burde jo garantien dekke, ikke sant? Vel... ifølge han var dukken bare blitt brukt til helt vanlige ting. Dukken de fikk var derimot så grundig ødelagt at de knapt gadd prøve å sette den sammen igjen. Da kan man jo begynner å lure på hva "normalt bruk" for han fyren egentlig var. Om man da vil vite det, med tanke på at det var en sexdukke... :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har en kunde som klagde veldig på pris i tjenesten vi levere, etterhvert fikk hun noen rabbatter o.s.v

Så merket vi at en sluttfaktura på 86 000 ikke var betalt, og denne ble i henhold til våre rutiner etterhvert sendt over til Lindorf for inkrevning,

 

På våre fakturaer står det svart på hvit at dersom fakturaen ikke betales eller det ikke foreligger skriftelig klage på fakturaen eller arbeidet vil det oversendes lindorf.

 

Kunden mente at dette var urimelig 2 måneder etter at hun hadde motatt fakturaen, da hadde hun fått inkassovarsel. Har nå mailet frem og tilbake hvordan dette er og hva hun må gjøre. Tror folk virkelig at tjenester er gratis? at priser de har godtatt ikke må betales eller at de an betale når det passer seg?

Vi er som regel behjelpelige med løsninger o.l dersom kunden tar kontakt tidlig. Men etter haugevis av sure mails og at jeg har lært meg en del nye banneord takket være kundens mail så er man ikke like hypp på å være grei med å finne løsninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde en kunde som mente at bedriften jeg jobber i var en stor gjeng med mobbere som bare var ute etter å "gangstalke" henne samt gjøre livet hennes surt.

Stakkars menneske. Hadde et tilfelle en gang med en mann som kom inn og hadde et spørsmål, men mens jeg svarte måtte han plutselig gå fordi han ble forfulgt av UFO'er...

Lenke til kommentar

Dette er mer et generelt irritasjonsmoment enn en enkelthistorie, men jeg tar det her likevel. I det siste har den lokale Coop-butikken her begynt med et helt idiotisk medlemsrabatt-system. I stedet for å gi prosentrabatter sender de ut kupong-bøker til medlemmene sine med mange enkeltkuponger man må rive ut for å få noen kroner i rabatt på hver enkelt vare man kjøper ofte... Det fører til at en god del kunder som gidder å bruke disse kupongene (som regel eldre mennesker) bruker ufattelig lang tid ved kassen når de skal veksle inn disse for hver vare, spesielt dersom de ikke har forberedt seg perfekt med de riktige enkeltkupongene på forhånd. I "rush-tiden" på butikken har derfor køene plutselig blitt meget lange. Jeg regner med at dette er et generelt rabatt-system for Coop-butikker i Norge, så jeg lurer på om dette er noe man må slite med over hele landet?

Det her er en hobby/livsstil for en del i usa, sjekk ut serien "Extreme cuponing" http://www.tlc.com/tv-shows/extreme-couponing

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var kunde på et spisested på lørdag. Da prøvde en av de ansatte å rydde opp etter meg før jeg var ferdig, mens jeg åt.

Har du tatt Sandefjord-Strømsdag(Colorline), på buffèen der går dem rundt bordene hele tiden, og snapper til seg så fort de ser noen slipper bestikket.

 

Vi tok gjennomsnittstiden hvor vi satt et glass litt mot kanten på bordet, endte vel med 6 sekunder.

 

En annen gang skulle jeg reise meg for å ta noe mer å drikke (automaten stod bak bordet), da tok dem faenmeg tallerkenen MED maten, som ikke en gang var spist opp.

 

De presterte også å ta kaffen min mens jeg spiste, og den stod nærat tallerkenen.

 

Skulle tro de spilte "haien kommer" eller noe sånt.

Har de en form for "scoreboard" hvor de ser hvem som har samlet inn mest? Får de provisjon per gaffel?

 

Litt OT kanskje, men kan heller bidra litt senere med topic!

Endret av Kimelimm
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...