Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Andre historien er vel kanskje ikke en historie, men om telefon kundeservice til internet leverandører.

 

Når jeg ringe f.esk Telefoner, det første jeg spør om er: "Vet du hva package loss er for noe?" De fleste sier nei. Jeg spør om de kan sette meg over til noen som kanskje vet hva det er. Får ny person på linja og spør om det samme: "Vet du hva package loss er for noe?", og får alltid svaret tilbake: "Selvfølgelig vet jeg det, jobber jo med kundeservice på internet"... The irony

The irony er at det heter "Packet loss" :p

 

Jeg staver det ikke over telefonen, så tomatoes, tomatoes.

Men skal redigere tråden min for din skyld :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Andre historien er vel kanskje ikke en historie, men om telefon kundeservice til internet leverandører.

 

Når jeg ringe f.esk Telefoner, det første jeg spør om er: "Vet du hva package loss er for noe?" De fleste sier nei. Jeg spør om de kan sette meg over til noen som kanskje vet hva det er. Får ny person på linja og spør om det samme: "Vet du hva package loss er for noe?", og får alltid svaret tilbake: "Selvfølgelig vet jeg det, jobber jo med kundeservice på internet"... The irony

The irony er at det heter "Packet loss" :p

 

Jeg staver det ikke over telefonen, så tomatoes, tomatoes.

Men skal redigere tråden min for din skyld :)

 

 

Nei, faktisk ikke. Du høres ut som en forferdelig kunde som bare har tenkt deg ut et eller annet merkelig krav om "package loss" for at kundebehandlerene skal møte dine høye standarer, så kan ikke du å stave det selv en gang. Kanskje på tide å jekke ned arrogansen.

 

Ellers fin flyhistorie :)

 

 

Er enig at det er smålig arrogant, og jeg vet hvordan det skrives, bare fingrene som går automatisk på tastaturet, da blir ting fort feil. Leter du godt så finner du sikkert et par i denne posten også.

 

Jeg har vært ekstremt mye i telefon med internet folka fra diverse selskap, og er rett og slett dritt lei at de spør og ber meg om ting jeg vet ikke er problemet. Og ender som regel uansett med at jeg blir satt over til noen andre, så denne arrogante metoden sparer meg og den jeg snakker med fort 10-15min. Noen ganger blir det nesten som om man ringer falken og sier at bilen har stoppet på E6, også spør de om du har luft i dekkene, om du har prøvd å starte bilen med nøkkelen og om du kan åpne panseret å se om motoren forsatt er der.

 

Vil også si det å vite hva packet loss er ingen høy standard å sette på folk som skal hjelpe deg med internet problemer.

Lenke til kommentar

- Snippet masse sitering -

 

Og du vil ikke tro hvor mange det er som ringer inn til servicedesken, arrogante bedrevitere som mener de har prøvd alt før de ringte, at de kan "data", som i realiteten har plukket opp ett og annet fagutrykk tidligere og nevner det nå i håp om at den i andre enden kan trykke på den store røde knappen merket med "Fiks alt", før det resulterer i at samtalen tar lengre tid fordi en skal overbevise kunden om å prøve det som blir foreslått, og når først problemet BLIR LØST så avsluttes det med noen fornektende ord fra kunden om at det "var tilfeldig" eller "gikk ikke første gangen"...

 

 

!!!

Utrolig mange som tror at de som sitter på teknisk support har den knappen, og det er som regel vi som har gjort noe med kundens system eller generell feil, aldri feil på kundens maskin.... :roll:

Lenke til kommentar

Skal dette utarte seg til en debatt om at folk på "teknisk support" alltid har rett?

Vel, isåfall hadde jeg en kunde innom igår som er et godt eksempel på det motsatte.

 

Han hadde kjøpt splitter ny Philips LED 3D tv og hadde blitt anbefalt å komme innom oss av LYSE/Altibox på teknisk support om å kjøpe komponent-kabler! Hvorfor? Jo, fordi han hadde såkalte "skygger"/dobbeltgjengere på folk på tven.

 

Siden jeg hadde samme problemet når jeg kjøpte ny tv før jul, anbefalte jeg han samme trikset som fungerte for meg: å kjøpe en ny hdmi-kabel.

 

Kunde ringte tilbake samme kvelden og sa at nå var problemet løst :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og du vil ikke tro hvor mange det er som ringer inn til servicedesken, arrogante bedrevitere som mener de har prøvd alt før de ringte, at de kan "data", som i realiteten har plukket opp ett og annet fagutrykk tidligere og nevner det nå i håp om at den i andre enden kan trykke på den store røde knappen merket med "Fiks alt", før det resulterer i at samtalen tar lengre tid fordi en skal overbevise kunden om å prøve det som blir foreslått, og når først problemet BLIR LØST så avsluttes det med noen fornektende ord fra kunden om at det "var tilfeldig" eller "gikk ikke første gangen"...

Og 2 dager etterpå er linja nede igjen i en uke, men det får ikke den teknikeren vite. Når dette hadde skjedd 10 ganger på et halvår byttet jeg leverandør og etter det har det ikke vært et eneste problem på 4 år. :)

 

Jeg husker når jeg skulle installere RiksTV. Kort og kortmodul måtte parres. Men dette sto det ingenting om noen steder. Og kundeservices NEKTET å hjelpe, fordi jeg ikke hadde utendørsantenne. Så først etter å ha skaffet en utendørsantenne og slengt den ut døra og ringt flere ganger ga de beskjed om at disse måtte parres, og det måtte gjøres av kundeservice, og om jeg kunne oppgi det ca 20-sifrede nummeret på kortene og modulene som skulle parres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jeg ikke sagt, men er urimelig å forvente at teknisk support kan fikse alt uten at kunden skal løfte en finger. Så klart, noe avhengig av bransje/problemstilling.

I bransjen for utstyr for folk som er lam fra halsen og ned er det klart urimelig å forvente at kunden skal løfte en finger. Endret av Tåkelur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...