Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke telefonselger, men jeg skjønner godt at han la på. Det kan være ganske fortærende når noen andre enn den man skal ha tak i tar telefonen og skal vite hva det gjelder før de går med på å gi telefonen videre, som om det er noe de nødvendigvis har noe med. Eventuelt, og dette skjer enda oftere, at du har nådd den du skal ha tak i, men at han nekter å gi seg til kjenne før han forstår hvem det er og hva det gjelder. Folk er blitt så pripne på røret i senere tid at det er helt drøyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke telefonselger, men jeg skjønner godt at han la på. Det kan være ganske fortærende når noen andre enn den man skal ha tak i tar telefonen og skal vite hva det gjelder før de går med på å gi telefonen videre, som om det er noe de nødvendigvis har noe med. Eventuelt, og dette skjer enda oftere, at du har nådd den du skal ha tak i, men at han nekter å gi seg til kjenne før han forstår hvem det er og hva det gjelder. Folk er blitt så pripne på røret i senere tid at det er helt drøyt.

 

Telefonsalg er noe av det verste jeg vet. Jeg liker ikke å være en drittsekk. Når en telefonselger ringer, har man to valg, enten å være høflig og la selgeren prate i fem minutter, eller å være en drittsekk. Jeg liker virkelig ikke at noen ringer meg for å selge noe, og jeg ender opp som drittsekken.

 

Dette minnet meg forresten på min siste samtale med en telefonselger. Det var fra et forsikringsselskap, og selgeren praktisk talt lovte meg billigere bilforsikring. Jeg var da i den tro at han kjente til hva jeg allerede betalte. Motvillig ble jeg med videre. Jeg tipper det gikk rundt fem minutter, da han trengte en del informasjon om bil osv, før jeg fikk et tilbud som var 2000 kr dyrere enn hva jeg allerede betaler. Takk skal du ha, kjære drittsekk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

I det du skjønner at det er en telefonselger er det greit å legge på, men det er vanlig høflighet å gi seg til kjenne og la vedkommende si hva det gjelder, for det kan faktisk hende at vedkommende har en legitim grunn til å ringe deg selv om du ikke har nummeret hans i kontaktlisten. Og - "drittsekk"? Har han kjørt over katten din? Pult dama di? Nei, han har bare ringt deg. Uff så fælt.

 

Jeg må, heldigvis bare av og til, ringe kunder for å fortelle dem at vi har fått noe de har bestilt. Det er ille nok, jeg får opp til ørene av mistenkelige, telefonsalg-paranoide fjols med bare et par timer i uka, folk som blåser seg opp og inntar DEFCON 1 bare de ser et ukjent nummer. Å ha en jobb som i stor grad består i å ringe folk fra f.eks. et offentlig kontor må være et mareritt.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg, som mange andre, har av og til blitt ringt av folk som vil selge meg noe eller ha meg til å svare på en undersøkelse. De aller fleste har vært høflige, så jeg sier pent "nei takk," hvorpå de sier "Ok, ha en fin dag" og jeg svarer "Du også" og legger på. Men i fjor sommer ble jeg ringt av en selger fra Telenor som ikke ville ta nei for et svar. "Hei, hvilken mobiloperatør bruker du nå?" spurte han. "Netcom, men jeg er ikke interessert i å bytte," svarte jeg. "Hvor mye betaler du nå?" spurte han. Og jeg sa "Jeg er på jobb, så jeg må legge på nå". Og han fortsatte "Du er på jobb, ja, det er jeg også, jeg kan gi deg et tilbud hvis du bytter til Telenor..." og da avbrøt jeg bare og sa "ha det bra" og la på. Det er greit at det er jobben til telefonselgere å ringe og spørre om jeg er interessert i et tilbud, men jeg blir irritert når det ikke holder å si nei to ganger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke telefonselger, men jeg skjønner godt at han la på. Det kan være ganske fortærende når noen andre enn den man skal ha tak i tar telefonen og skal vite hva det gjelder før de går med på å gi telefonen videre, som om det er noe de nødvendigvis har noe med. Eventuelt, og dette skjer enda oftere, at du har nådd den du skal ha tak i, men at han nekter å gi seg til kjenne før han forstår hvem det er og hva det gjelder. Folk er blitt så pripne på røret i senere tid at det er helt drøyt.

 

Telefonsalg er noe av det verste jeg vet. Jeg liker ikke å være en drittsekk. Når en telefonselger ringer, har man to valg, enten å være høflig og la selgeren prate i fem minutter, eller å være en drittsekk. Jeg liker virkelig ikke at noen ringer meg for å selge noe, og jeg ender opp som drittsekken.

 

Dette minnet meg forresten på min siste samtale med en telefonselger. Det var fra et forsikringsselskap, og selgeren praktisk talt lovte meg billigere bilforsikring. Jeg var da i den tro at han kjente til hva jeg allerede betalte. Motvillig ble jeg med videre. Jeg tipper det gikk rundt fem minutter, da han trengte en del informasjon om bil osv, før jeg fikk et tilbud som var 2000 kr dyrere enn hva jeg allerede betaler. Takk skal du ha, kjære drittsekk.

 

Mulig jeg er litt rar, men jeg vil si "drittsekken" her er kunden som lar selgeren skravle i vei i fem minutter når han vet han ikke kommer til å kjøpe noe, i stedet for å bare legge på og la selgeren ringe noen andre. Fem minutter høres ikke mye ut, men gang det med ti personer, så har vi nesten en time med unødvendig skravling som heller kan bli brukt til å ringe andre potensielle kunder. Ringer han tretti folk om dagen, ganger med fem minutters unødvendig skravling, så blir det jo en del potensielt bortkastet inntekt.

 

Jeg er ikke spesielt glade i telefonselgere, sleipe advokater, parkeringsvakter og så videre, men jeg er da voksen nok til å godta at de stort sett er vanlige mennesker de også. De må tjene til maten som alle andre, og mange tar den jobben de får. Av den grunn prøver jeg alltid å være hyggelig mot folk, selv når det koker inne i meg. Ble for eksempel stoppet av politiet i en fartskontroll, selv om jeg ikke akkurat råkjørte. Ble nok fire store der i bot, noe jeg ikke trengte med tanke på økonomien da. Men det var jo strengt tatt min feil, så jeg kunne ikke gjøre annet enn å hilse på en hyggelig måte, oppføre meg pent og godta et forenklet forelegg uten å nøle. Da gikk hele "handelen" raskt og smertefritt for begge parter, vi hilste hverandre og sa ha en god dag videre, og begge to forlot åstedet med et smil. Til jeg var ute av syne, i alle fall. Ble noen gloser som ikke egner seg på trykk da, men det var det ingen som hørte. :p

 

For øvrig slo du vel ikke til på det tilbudet? Det er ikke selger sin feil at du har en billigere forsikring fra før. Han tilbød deg noe, og om du slo til uten å vite hva du faktisk godtok er det din egen feil.

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er ikke telefonselger, men jeg skjønner godt at han la på. Det kan være ganske fortærende når noen andre enn den man skal ha tak i tar telefonen og skal vite hva det gjelder før de går med på å gi telefonen videre, som om det er noe de nødvendigvis har noe med. Eventuelt, og dette skjer enda oftere, at du har nådd den du skal ha tak i, men at han nekter å gi seg til kjenne før han forstår hvem det er og hva det gjelder. Folk er blitt så pripne på røret i senere tid at det er helt drøyt.

 

Telefonsalg er noe av det verste jeg vet. Jeg liker ikke å være en drittsekk. Når en telefonselger ringer, har man to valg, enten å være høflig og la selgeren prate i fem minutter, eller å være en drittsekk. Jeg liker virkelig ikke at noen ringer meg for å selge noe, og jeg ender opp som drittsekken.

 

Dette minnet meg forresten på min siste samtale med en telefonselger. Det var fra et forsikringsselskap, og selgeren praktisk talt lovte meg billigere bilforsikring. Jeg var da i den tro at han kjente til hva jeg allerede betalte. Motvillig ble jeg med videre. Jeg tipper det gikk rundt fem minutter, da han trengte en del informasjon om bil osv, før jeg fikk et tilbud som var 2000 kr dyrere enn hva jeg allerede betaler. Takk skal du ha, kjære drittsekk.

 

Mulig jeg er litt rar, men jeg vil si "drittsekken" her er kunden som lar selgeren skravle i vei i fem minutter når han vet han ikke kommer til å kjøpe noe, i stedet for å bare legge på og la selgeren ringe noen andre. Fem minutter høres ikke mye ut, men gang det med ti personer, så har vi nesten en time med unødvendig skravling som heller kan bli brukt til å ringe andre potensielle kunder. Ringer han tretti folk om dagen, ganger med fem minutters unødvendig skravling, så blir det jo en del potensielt bortkastet inntekt.

 

 

Ha ha! Si meg, har du noen gang blitt oppringt av en telefonselger? Du er heldig om du i det hele tatt klarer å slenge inn noe annet enn et og annet enstavelsesord i løpet av de første fem minuttene i mange av de samtalene.

 

Det burde være opplagt hva taktikken til disse selskapene er. De skal først og fremst selge så mye som mulig til folk som ikke klarer å si nei bare de blir presset hardt nok. Og de finnes det overraskende mange av, spesielt blant pensjonister. Jeg har (dessverre) hatt en slik jobb selv i en kort periode. Det lønner seg å være så pågående og aggressiv som mulig, selv om majoriteten av folk blir sinte eller irriterte av det. De som ringer rundt og får all kjeften fortjener den kanskje ikke, men det er etter min mening ikke først og fremst de som blir oppringt sitt ansvar. Det er rett og slett en trist bransje.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg pleier bare å si "ikke interessert" og legge på - når jeg vet at det er en selger.

Poenget er at man bør møte et ukjent nummer med vanlig høflighet. Mange forholder seg til telefontiden sin som om det skulle vært tenåringsdatterens kyskhet det var snakk om, og det synes jeg ærlig talt er litt lol.

 

Og - reservasjon mot telefonsalg i BRREG fungerer. Jeg har gjort det, og blir kun oppringt av de som "har lov", altså aviser jeg har vært så dum å motta gratisabonnement på og den slags. Jeg er sikker på at mesteparten av sinnataggene som påstår de har registrert seg, men likevel blir nedringt, enten ikke har prøvd, eller ikke fått det til.

 

Tema var ikke hvordan man svarer telefonen, det sa jeg ingenting om. Forresten vil man umiddelbart skjønne om det er en selger eller ikke.

 

Jeg må beklage, jeg visste ikke at betegnelsen "drittsekk" kun var forbeholdt de som tar livet av dyr, eller puler dama mi.

Nei, jeg liker å tro at jeg selv kan velge hvem jeg kaller drittsekk, utifra min egen opplevelse av situasjonen.

Nei, jeg bare synes det er greit med litt proporsjonalitet i skjellsordbruken. Og man skjønner ikke nødvendigvis at det er en selger før man har snakket med vedkommende, som sagt, mange tror at jeg er en selger før jeg har forklart hva det gjelder, fordi de ikke gjenkjenner nummeret. Temaet i mitt innlegg var hvordan man svarer på telefonen, og når du svarer, må du nesten finne deg i at du har blitt med.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Isbilen. Det er utrolig at folk ikke reserverer seg mot telefonsalg på Brreg, men likevel må klage og kjefte hver gang en telefonselger ringer de.

 

Det tar et eller to minutter (husker ikke, lenge siden jeg gjorde det) og med unntak av et skittent svensk firma som påsto at jeg hadde kjøpt masse lodd av de en gang i tiden, og et par firma jeg er kunde hos allerede, har jeg ikke snakket med en telefonselger på nærmere 10 år. Det svenske firmaet bedrev imidlertid på mye telefonterror at jeg til slutt måtte sende de et skriftlig brev med trussel om å gå videre med saken om de ikke slettet nummeret mitt. Da ble det stille fra de også.

 

Jeg har etterhvert også registrert meg mot nummeropplysning, så nå mottar jeg nesten ingen telefoner med telefonundersøkelser heller. De som trenger å få tak i meg, de har nummeret mitt fra før anyway, og det er flere måter å få tak i nummeret mitt enn på opplysningen.

 

Jeg gjorde imidlertid den feilen å glemme å huke av for reservasjon mot nummeropplysning sist jeg byttet mobiloperatør, og da rant det plutselig inn med telefonintervjuere. Både levende folk og irriterende maskiner (what's up with that?). Men så fort jeg gikk inn på operatørens nettside, og krysset av for reservasjon, så ble det stille :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke telefonselger, men jeg skjønner godt at han la på. Det kan være ganske fortærende når noen andre enn den man skal ha tak i tar telefonen og skal vite hva det gjelder før de går med på å gi telefonen videre, som om det er noe de nødvendigvis har noe med. Eventuelt, og dette skjer enda oftere, at du har nådd den du skal ha tak i, men at han nekter å gi seg til kjenne før han forstår hvem det er og hva det gjelder. Folk er blitt så pripne på røret i senere tid at det er helt drøyt.

Det var meg han skulle ha tak i, kall meg rar men når noen bruker mitt hele navn så faller det meg naturlig at jeg da sier: "det er meg,hva gjelder det ?"

 

 

*edit* ser at "det er meg" skrev jeg ikke, Beklager for forvirringen

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Og - reservasjon mot telefonsalg i BRREG fungerer. Jeg har gjort det, og blir kun oppringt av de som "har lov", altså aviser jeg har vært så dum å motta gratisabonnement på og den slags. Jeg er sikker på at mesteparten av sinnataggene som påstår de har registrert seg, men likevel blir nedringt, enten ikke har prøvd, eller ikke fått det til.

Jeg reserverte meg i brreg i 2006, men ble senest i dag oppringt av Telenor - som jeg ikke har hatt kundeforhold hos på flere år. Denne appen tar imidlertid det meste, og la automatisk på etter ett ring, så jeg vet ikke hva det gjaldt. ikke bryr jeg meg nevneverdig heller, og så slapp vedkommende å kaste bort tiden sin på meg :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang tlf salg, for gudene vet hvor mange år siden fikk jeg aftenposten abbenomang gratis, typ 6-10 år sia elns, og de siste 3 mnd har de ringt ekstreeemt ofte og vil selge meg abbenomang, prøver høfflig å si ifra at jeg ikke er intr. men de tar ikke ett hint

 

det toppa seg 2. uke i januar, da ringte de meg 5 ganger på den uka. den første gangen takka jeg nei, 2, 3 og 4 gangen takka jeg nei og ba de slette meg fra lista da jeg var drittlei maset.

5 gangen ble jeg dritsur(de ringte veldig tidlig på dagen og masa nok en gang), endte opp med at jeg trua med å gå videre med dette hvis jeg ble ringt opp en gang til..

til dags dato ikke hørt noe mer fra de

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker det var ei jente som ringte fra FHM. Jeg sa jeg ikke ville ha de bladene. Så spurte hun hvor gammel jeg var, så jeg svarte 18 ( som jeg var). Da sa hun " ja da er det vel på tide å bli voksen da!?" Da svarte jeg bare at å kjøpe uønskede blader under press ikke gjør meg voksen og la på. Det er den frekkeste jeg har vært borti.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

For en tid siden stod det ei skikkelig søt svensk jente utenfor den lokale Kiwi-butikken. Hu jobba for SOS-Barnebyer, og huka tak i meg da jeg var ferdig med å handle.

Ok tenkte jeg, jeg venter på samboeren min uansett, kan da si ifra at jeg allerede støtter de med 300 kroner i måneden. Og hu ble så glad for at jeg støtta med 300, det var tydeligvis kjempebra. Så jeg skal til å si hadet, før hu skal melde meg på et månedsgebyr på 300. Ok, her har det skjedd noe feil med oversettelsen, og prøver å få hu til å forstå at jeg ikke er så interessert i å støtte med 600 i måneden, da jeg støtter Unicef, Røde Kors og Amnesty også, og det er en betydelig sum som går ut hver måned. Så kommer hu med en historie om en fyr som allerede støtta ørten barnebyer, og brukte 1700 i måneden, men allikevel så hadde han meldt seg på for litt til av hu dama.

 

Da er det jeg bare får nok. Når selgere ikke er saklige, men kun tenker profitt, og er så utrolig lite fornøyd med de "usle" 300 jeg gir, så er det vel ikke så farlig at jeg gir i det hele tatt da vel? Nevnte han fyren som ga så det svei tre ganger til før jeg bare gikk. Gir ikke til de mer, setter heller opp månedsgebyret hos de andre litt.

 

/rant

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...