Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ikke erte ertene.

 

---

 

Jeg hadde et oppdrag som var å lage en plakat. Og der var det noen tall som skulle skrives. Som kjent for språkkyndige (og det bør man jo helst være for å lage plakater) skal små tall (under 13) skrives som tallord, mens større tall skrives som siffer, unntatt når små og store tall blandes i samme setning, da bruker man siffer.

 

Dermed skrev jeg altså noe sånt som 4 til 16 (jeg husker ikke hva tallene benevnte for det er så lenge siden).

 

Men da jeg sendte inn plakaten fikk jeg tilbake "fire skrives som tallord". Jeg forklarte at språkrådet anbefalte det på denne måten, men at jeg skulle skrive det som tallord (jobb er jobb).

 

Hvorfor vil de ha en plakat som er skrevet feil?? Tåpelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig OT. Har forstått det slik at flere som leser i denne tråden jobber i elektrobransjen etc.

Flere butikker ble raidet i forgår i et fylke på vestlandet, et estimat på 50 k.

 

Om noen ønsker beskrivelse av gjerningsmenn, send meg en pm med en epost-adresse. Hadde tenkt å legge beskrivelse i spoiler, men uvisst hvordan dette er i forhold til retningslinjer :)

Lenke til kommentar

Veldig OT. Har forstått det slik at flere som leser i denne tråden jobber i elektrobransjen etc.

Flere butikker ble raidet i forgår i et fylke på vestlandet, et estimat på 50 k.

 

Om noen ønsker beskrivelse av gjerningsmenn, send meg en pm med en epost-adresse. Hadde tenkt å legge beskrivelse i spoiler, men uvisst hvordan dette er i forhold til retningslinjer :)

Gå til politiet med det? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Veldig OT. Har forstått det slik at flere som leser i denne tråden jobber i elektrobransjen etc.

Flere butikker ble raidet i forgår i et fylke på vestlandet, et estimat på 50 k.

 

Om noen ønsker beskrivelse av gjerningsmenn, send meg en pm med en epost-adresse. Hadde tenkt å legge beskrivelse i spoiler, men uvisst hvordan dette er i forhold til retningslinjer :)

Gå til politiet med det? :)

Politiet og alle topper i Securitas er informert. Tenkte det bare var info som enkelte her inne kunne syntes var interessant.

Lenke til kommentar

Du må ikke erte ertene.

 

---

 

Jeg hadde et oppdrag som var å lage en plakat.

(...)

Hvorfor vil de ha en plakat som er skrevet feil?? Tåpelig.

 

Plakater er ment å fange kunders oppmerksomhet, for å selge en vare eller tjeneste.

Å lokke kunder er høyeste prioritet.

Om plakaten ikke er "korrekt" er mindre viktig, om klienten din mener at han kan få flere kunder på denne måten.

 

Skrivefeil på plakater er irriterende for de av oss som er glad i korrekt språk.

Men det kommer neppe til å forsvinne.

Jeg tror også at de bevisst deler ordene fordi kunden overser lange ord, og budskapet blir tydeligere med ord deling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kjapp utventilering, sukk..

Vi har 2 leverings-tider, mellom 10 og 16 og 16 og 22.

Kom til en kunde i 20 tiden, en av de første orda som ytra ut av kjeften hennes: ENDELIG, har sitti å venta siden 16.00!! (med skikkelig sur og frekk tone), og slik tone holdt ho hele leveringa.

I tillegg forventa ho helt gratis at vi skulle ta med returprodukter tilbake, var verden største selvfølge det, selvom butikken tar 100kr pr vare i retur så mente ho på at det skulle vi gjøre som ekstra service fordi vi kommer så sent...

Herlig å avslutte dagen med noe slikt, sukk.

 

Ho har satt seg opp på levering mellom 16 og 22, da betyr det at vi kan komme 21.50 hvis vi vil...

 

I så fall elendig kundebehandling, samt mangel på empati. Normale bud ringer kunden en time/halvtime i forveien, slik at kunden nettopp skal slippe å måtte sitte parat i 6 timer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Samt, i kjørelistene våres så står det infofelt hvor kundene kan be selger skrive beskjed til oss at de helst vi ha så tidlig på dagen som mulig, hadde det stått hadde vi prøvd å starte i hennes område først.

Det som irriterte meg meg leveringa var hele holdninga hennes fra første sekund og hele tiden var småfrekk og "glefsete" i oppførsla si.

Endret av Bjørnli
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Man får hva man betaler for, rett og slett, betaler man for bud/express så kan vi komme 16.02 hvis de ønsker.

 

Det værste jeg vet er folk som betaler til trapp og forventer vi skal bære opp 4 etasjer uten heis og sette utafor døra demmes, uten ekstra kostnader.. sukk

 

edit: annen kunde på jobben på fredagen: Ringte 18.30 og sa vi var der om 30 min, fikk streng beskjed: VENT TIL DAGSREVYEN ER FERDIG!

Kom ikke på tale at vi skulle komme da nei :p

Endret av Bjørnli
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Man får hva man betaler for, rett og slett, betaler man for bud/express så kan vi komme 16.02 hvis de ønsker.

 

Det værste jeg vet er folk som betaler til trapp og forventer vi skal bære opp 4 etasjer uten heis og sette utafor døra demmes, uten ekstra kostnader.. sukk

 

edit: annen kunde på jobben på fredagen: Ringte 18.30 og sa vi var der om 30 min, fikk streng beskjed: VENT TIL DAGSREVYEN ER FERDIG!

Kom ikke på tale at vi skulle komme da nei :p

Jepp, vi har også tidsdefinerte tjenester som lover levering innenfor et gitt tidspunkt f.eks, og det fungerer helt greit, men da må man også betale for det ^^ Ellers så er det slik at man rett og slett må vente på at sjåføren dukker opp innenfor leveringstidene.

 

Det ang. trapp og heiser og slikt er det samme hos oss også.. Frakter en del legemidler blant annet, og har hatt mange interessante samtaler med disse som mener at vi skal bære 200 kg fordelt på 20 esker opp 4 etasjer, hvor det kun er trapp tilgjengelig.. Da røyk plutselig 3 andre leveringer i samme slengen for den sjåføren. Skjønner jo selvfølgelig at kunden heller ikke ønsker å gjøre dette, men sånn er det jo bare dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får hva man betaler for, rett og slett, betaler man for bud/express så kan vi komme 16.02 hvis de ønsker.

Jeg vet ikke hva slags firma du jobber i, men det er slett ikke alltid man får det jeg betaler for. Jeg betalte UPS for ekspress, men etter at pakken kom til UPS i Oslo sendte de den med posten... Riktignok ekspress, men jeg betalte for 1-2 dager levering på døren med ringing først, jeg fikk i teorien 2-4 dager med levering på døren uten ringing først, uten ringeklokkebruk. I praksis fikk jeg den på postkontoret godt over en uke etterpå, da hadde posten sendt den til Stavanger. Det var en grunn til at jeg betalte ekstra for UPS ekspress, og det var at jeg ikke ville bruke posten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Man får hva man betaler for, rett og slett, betaler man for bud/express så kan vi komme 16.02 hvis de ønsker.

Jeg vet ikke hva slags firma du jobber i, men det er slett ikke alltid man får det jeg betaler for. Jeg betalte UPS for ekspress, men etter at pakken kom til UPS i Oslo sendte de den med posten... Riktignok ekspress, men jeg betalte for 1-2 dager levering på døren med ringing først, jeg fikk i teorien 2-4 dager med levering på døren uten ringing først, uten ringeklokkebruk. I praksis fikk jeg den på postkontoret godt over en uke etterpå, da hadde posten sendt den til Stavanger. Det var en grunn til at jeg betalte ekstra for UPS ekspress, og det var at jeg ikke ville bruke posten.

 

Bare delvis riktig - du har en vesentlig feil:

(I ditt konkrete tilfelle er det jo dog åpenbart at noen har rotet helt fælt)

Det er forskjell på Posten og Bring, selv om det er samme eier. Bring er gamle NorCargo, og det er de som handler UPS. De er i snitt langt mer proffe og langt mer ekspress enn Posten.

 

Jeg bestilte varer med UPS fra Amazon fredag kveld, de kom på døren igår(mandag) kl 18, sjåføren ringte 15 min før og sjekket at jeg var hjemme. Tidligere sendinger har jeg ikke vært hjemme, og sjåføren har da vært villig til å møte meg ute langs veien, bare for at jeg skulle få pakkene mine. Så husk, forskjell på Bring og Post - samt, UPS har ikke lokale bud de fleste steder i landet, så de MÅ benytte en eller annen samarbeidspartner.

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Man får hva man betaler for, rett og slett, betaler man for bud/express så kan vi komme 16.02 hvis de ønsker.

Jeg vet ikke hva slags firma du jobber i, men det er slett ikke alltid man får det jeg betaler for. Jeg betalte UPS for ekspress, men etter at pakken kom til UPS i Oslo sendte de den med posten... Riktignok ekspress, men jeg betalte for 1-2 dager levering på døren med ringing først, jeg fikk i teorien 2-4 dager med levering på døren uten ringing først, uten ringeklokkebruk. I praksis fikk jeg den på postkontoret godt over en uke etterpå, da hadde posten sendt den til Stavanger. Det var en grunn til at jeg betalte ekstra for UPS ekspress, og det var at jeg ikke ville bruke posten.

 

Bare delvis riktig - du har en vesentlig feil:

(I ditt konkrete tilfelle er det jo dog åpenbart at noen har rotet helt fælt)

Det er forskjell på Posten og Bring, selv om det er samme eier. Bring er gamle NorCargo, og det er de som handler UPS. De er i snitt langt mer proffe og langt mer ekspress enn Posten.

 

Jeg bestilte varer med UPS fra Amazon fredag kveld, de kom på døren igår(mandag) kl 18, sjåføren ringte 15 min før og sjekket at jeg var hjemme. Tidligere sendinger har jeg ikke vært hjemme, og sjåføren har da vært villig til å møte meg ute langs veien, bare for at jeg skulle få pakkene mine. Så husk, forskjell på Bring og Post - samt, UPS har ikke lokale bud de fleste steder i landet, så de MÅ benytte en eller annen samarbeidspartner.

 

THIS.. Er så glad for at noen forstår dette her altså! Samme er det for vår del og, vi får rett og slett ikke levert i alta fordi vi ikke har dekning der oppe f.eks

 

Et annet problem er jo da hva avsender forteller kunden, og ikke sjekker i våre systemer.. Kan jo selvfølgelig ikke skylde på kunden fordi avsender er uvitende, men det er helt utrolig hvor mye som blir lovet fra avsender, som vi da får skylden for å ikke holde.

 

En slik samtale pleier å gå slik:

 

Kunde: Jeg ble lovet ekspress levering på døra!!!

Meg: Jeg skjønner at det er kjedelig å måtte vente en dag eller to ekstra, men vi tilbyr dessverre ikke ekspress i ditt område, og da har vi måtte bruke en underleverandør for å kunne få pakken fram til deg.

Kunde: Det er ikke mitt problem!!! Jeg skal ha pakken idag for det ble jeg lovet ved bestilling!

Meg: ....

Lenke til kommentar

Bare delvis riktig - du har en vesentlig feil:

Det er forskjell på Posten og Bring

Hva mener du med at jeg har feil? Jeg vet utmerket godt at det er forskjell på Posten og Bring. I dette tilfellet var det Posten som var brukt.

 

fiskerdigg, jobber du i UPS?

 

Nå bor jeg faktisk i en av landets største byer, jeg har hatt UPS på døra problemfritt mange ganger før, og ofte når jeg er ute å sykler står en UPS-bil parkert et par kvartaler fra der jeg bor. Så jeg regner med at en som jobber i UPS bor der. Så dette med at UPS ikke leverer her (som de påsto) er det reneste bullshit. De påsto også at pakken var forsøkt levert flere ganger (løgn) enda pakken var i en helt annen by.

 

Hvorfor dere trekker inn Bring vet jeg ikke. Pakken hadde posten-eske og UPS opplyste at pakken var videresent med posten. De ringte ikke før de påsto at de hadde prøvd å levere, dette tyder også på posten (posten ringer ikke, bring ringer). Pakken var også feilsendt via Stavanger postkontor, dette tyder også på posten. Bring har neppe hatt fingrene i denne pakken overhodet.

Lenke til kommentar

 

Bare delvis riktig - du har en vesentlig feil:

Det er forskjell på Posten og Bring

Hva mener du med at jeg har feil? Jeg vet utmerket godt at det er forskjell på Posten og Bring. I dette tilfellet var det Posten som var brukt.

 

fiskerdigg, jobber du i UPS?

 

Nå bor jeg faktisk i en av landets største byer, jeg har hatt UPS på døra problemfritt mange ganger før, og ofte når jeg er ute å sykler står en UPS-bil parkert et par kvartaler fra der jeg bor. Så jeg regner med at en som jobber i UPS bor der. Så dette med at UPS ikke leverer her (som de påsto) er det reneste bullshit. De påsto også at pakken var forsøkt levert flere ganger (løgn) enda pakken var i en helt annen by.

 

Hvorfor dere trekker inn Bring vet jeg ikke. Pakken hadde posten-eske og UPS opplyste at pakken var videresent med posten. De ringte ikke før de påsto at de hadde prøvd å levere, dette tyder også på posten (posten ringer ikke, bring ringer). Pakken var også feilsendt via Stavanger postkontor, dette tyder også på posten. Bring har neppe hatt fingrene i denne pakken overhodet.

 

Hei hei, og nei, det gjør jeg ikke altså :)

 

Og beklager om det virket som om jeg var ute etter å ta deg for noe, jeg snakket bare generelt om dette med at bring og posten er forskjellige selskaper. Opplever MYE tull med akkurat dette på min jobb, da ofte kunder tror at Bring betyr at vanlig postbud skal ha med seg pakken når den vanlige posten kommer, som svært sjeldent er tilfellet. Og så får vi en telefon hvor kunden kan finne på å påstå at postbudet er en idiot, når han aldri hadde pakken på bilen sin f.eks.

 

Sånn i forhold til din situasjon kan jeg ikke si noe spesielt, der ble det jo gjort en feil av Posten sånnsett. Men var absolutt ikke meningen å ta deg på noe, det bare går meg på nervene at det skjer ofte at bring/posten får samme omtale, tiltross for at det er svært forskjellige selskaper. Beklager igjen, skulle kanskje ha poengtert hva jeg mente i forrige post. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...