Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk opplevd norske kassearbeidere pakke varene mine når det er lite folk i butikken. Hendt meg to ganger, begge på samme Rema-butikk.

Slår inn varene for deretter å gå bak og begynne å pakke varene mine i poser mens jeg betaler. Burde nesten gitt driks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ringte en kunde idag for å avtale en opphenting vi har fått fra vår kunde på et defekt produkt.

 

Meg: "Hei, det er robert som ringer fra *****, vi ringer angående en retur vår kunde har bestilt hos deg"

Kunde: "Jeg er ikke interessert i pisspreiket ditt, og jeg skal ikke ha noe. Ha en bedriten dag din rotte"

Meg: "Ehhhhh...."

 

Artig artig

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Sikkert en som trodde du skulle selge noe, prøvde vel åtilføre seg litt egoboost ved å være kjekkas i telefonen ;)

 

Ja, det skjer relativt ofte. Men som oftest pleier de å skjønne hva jeg snakker om når jeg får muligheten til å si hva det gjelder, men han her var tydeligvis ikke interessert.

 

Fyi: Han ringte inn igjen og beklagde oppførselen nå nylig :) 1-0

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har fått den samme greia en gang, så da gadd ikke jeg å ringe igjen ihvertfall. Nesten to uker senere ringte han opp og lurte på hvorfor det tok så lang tid med varene. Jeg minnet han på hva han selv hadde sagt til meg da jeg prøvde å si at varen var erstattet og han kunne få ny.

Merkelig nok så dukket han aldri opp for å hente den.

 

 

Jeg har også ringt mye på kundebestillinger og er egentlig overrasket over hvor få som tror jeg skal selge noe, men så er firmaet jeg jobbet i såppas kjent som butikk at de kanskje ikke akkurat assosierte navnet med telefonsalg.

Endret av multisync
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg har også ringt mye på kundebestillinger og er egentlig overrasket over hvor få som tror jeg skal selge noe, men så er firmaet jeg jobbet i såppas kjent som butikk at de kanskje ikke akkurat assosierte navnet med telefonsalg.

 

Navnet på firmaet er rimelig verdenskjent, men i Norge er det heller "lite" kjent blant vanlige forbrukere. Driver mest med firmaer, men dette var da en opphenting i regi av et firma til en av deres kunder. Uansett, det å faktisk høre etter hva personen sier til deg samt å svare høflig nei eller ja burde være rimelig å forvente.

Lenke til kommentar

Ringte en kunde idag for å avtale en opphenting vi har fått fra vår kunde på et defekt produkt.

 

Meg: "Hei, det er robert som ringer fra *****, vi ringer angående en retur vår kunde har bestilt hos deg"

Kunde: "Jeg er ikke interessert i pisspreiket ditt, og jeg skal ikke ha noe. Ha en bedriten dag din rotte"

Meg: "Ehhhhh...."

 

Artig artig

Kollega hadde en lignende for en stund siden. Kunde snakker noe gebrokkent, og "skulle ikke ha noe". Det min kollega ringte for å fortelle, var at det var funnet klissete væske (saft/brus) i tastaturet på maskinen hun hadde på reparasjon, og at det følgelig ikke ble dekket av garantien. Maskinen ble ikke reparert, og det ble stor baluba da hun kom for å hente den, mest fordi hun "ikke hadde hørt noe fra oss".

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere: Nummervisning er ikke bare av det gode. Mange tar rett og slett ikke telefonen når de ikke kjenner igjen nummeret, og andre blir sånn som det der. "EG SKAKKJE HA NÅKKE!" når de faktisk har bestilt noe, og alt vi vil er å gi beskjed.

Akkurat det der med å ikke ta telefonen hvis de ikke kjenner igjen nummeret, er jo helt på trynet! Er det faktisk mange som er slik?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er mitt inntrykk etter i flere år å ha jobbet med å ringe kunder for å opplyse om ankomne varer (alle jeg ringte hadde faktisk bestilt noe). Noen tar simpelthen aldri telefonen. Enkelte har en litt bedre løsning, sjekker opp nummeret og ringer opp igjen, men jeg synes fortsatt det er litt stusselig. Husker da vi hadde telefoner uten nummervisning (det slår meg at det faktisk kan være en god del her på forumet som ikke gjør det), og det tok ikke livet av noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Unngår konsekvent alle nummer som startar på 22. Har aldri opplevd at IKKJE er ein telefonseljar eller marknadsundersøking.

 

Retningsnummeret til Oslo... Er kanskje ikke så mange som har fasttelefon lenger, men for meg ville det være uaktuelt å ikke ta telefonen uansett. Går jo ganske fort å si ifra at man ikke skal ha noe.

 

Regner med at folk vet at man kan reservere seg mot telefonselgere i Brønnøysund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Akkurat det der med å ikke ta telefonen hvis de ikke kjenner igjen nummeret, er jo helt på trynet! Er det faktisk mange som er slik?

 

Pappa tar ikke telefonen hvis han ikke har nummeret i kontaktlisten, eller kjenner igjen de fire første tallene.

Lenke til kommentar

Ja, det er mitt inntrykk etter i flere år å ha jobbet med å ringe kunder for å opplyse om ankomne varer (alle jeg ringte hadde faktisk bestilt noe). Noen tar simpelthen aldri telefonen. Enkelte har en litt bedre løsning, sjekker opp nummeret og ringer opp igjen, men jeg synes fortsatt det er litt stusselig. Husker da vi hadde telefoner uten nummervisning (det slår meg at det faktisk kan være en god del her på forumet som ikke gjør det), og det tok ikke livet av noen.

 

Det er faktisk ganske mange som ALDRI tar telefonen hos oss, kan ha noe med å gjøre at vi ringer fra skjult nummer. Skal sies at vi sender sms med info hvis folk ikke tar telefonen, men det hjelper sjeldent, som oftest så klarer ikke folk å koble at det var vi som ringte med skjult nummer som også sendte sms.

 

Uansett skjønner jeg virkelig ikke greia, er det virkelig så vanskelig å bare ta telefonen og eventuelt si nei på en høflig måte? Hvorfor være så grinebiter og forbanna over at andre prøver å gjennomføre levebrødet sitt?

 

180 Appen hjelper ikke med vårt nummer, da vi i hovedsak ringer fra et annet land via iptelefoni, til den som sa noe om det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...