Vizla Skrevet 15. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2012 Ingen som har noe krav på å handle i en butikk. (Med mindre det er Vinmonpolet, Posten eller andre monopoler Og apotek samt matbutikk hvis det ikke er andre alternativer innenfor x-antall kilometer. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 De siste innleggene om krav paa handel har dere vel kilder paa, antar jeg? Iallfall ang. butikkene som IKKE har monopol? 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Spør du meg hadde det vært herlig karmisk om en drittsekk ikke fikk kjøpt mat fordi han var et rasshøl mot den eneste butikken i mils omkrekts. (Dette går vel som off topic?) 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 16. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Har en kundefortelling i dag. Vi får melk to ganger i uken, leveranse à 100l. Dette blir levert mens morgenvakten er alene, mandag og fredag. Vår faste, fantastiske melkemann er på ferie, og vikarene er fullstendig ubrukelige. I dag plasserte han bare ståltrillen utenfor og sto og så på at jeg bar melkebrett og fløte inn, mens han sto og klaget over at vi ikke hadde en rampe (det skal de ha i bilen), og over at han hadde sååå mye å gjøre på sommerruten og alle ikke-butikkene forventet at han skulle bære og trille og styre på, han hadde da ikke allverden med tid og ikke plass til rampe i bilen for det var så mye melk som skulle inn. Når jeg tar det siste melkebrettet sier han "ja, vi skal jo egentlig bære det inn for dere, men jeg parkerte den så dumt at jeg ikke kom jeg inn". Bra for ham at jeg ikke har andre ting å gjøre, som å ta meg av en kafé eller noe. Endret 16. juli 2012 av Eplefe 27 Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 All frys og kjølevarer skal jo leveres inne i butikken av leverandøren, hvis ikke skal det sendes klage 5 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 De siste innleggene om krav paa handel har dere vel kilder paa, antar jeg? Iallfall ang. butikkene som IKKE har monopol? Eiendomsretten. En eier av en butikk kan nekte hvem som helst adgang til butikken av hvilken grunn som helst (med unntak av de forhold som diskrimineringsloven spesifiserer). Det er en tråd om dette i jusforumet her. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 16. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Fikk meg dagens kjøttglis, dagen rett før jeg gikk av ferie. En gjeng med spanjoler i en turgruppe, kom til frokost og forsynte seg meget godt fra buffeten med bunker av brød. De spiste litt, og gikk deretter henn og begynte å snike mat i servietter og vesker. Frukt, brød og pålegg. Dette ble observert av servitørene, som forsøkte å informere dem at om de ville smøre matpakke og ta med, kostet dette 60 kr per person. Og naturligvis, de forsto ingen ting. Da jeg fikk informasjon om dette, ringte jeg til guiden, som skulle ta det med gruppen sin. Men mens hun var på vei til resepsjonen, fikk resten av gruppen det travelt med å komme seg ut. Svup, så var hele gjengen ute i bussen, så var bare guiden som manglet. Heldigvis var hun en meget sammarbeidsvillig person, og nektet bussen å kjøre før de hadde gjort opp for seg. Så slukøret - og irritert - kom der 25 stk spanjoler inn og betalte for seg. Men naturligvis skulle de klage og hele pakken, for dette var uhørt og ene etter det andre. Dette til tross for at det står 3 skilt i restauranten som informerer at matpakker koster 60 kr pp. Dette står på 4 språk, deriblant spanks. 23 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Synd at det tredje riket ødela imaget til konsentrasjonsleirene, for når det gjelder sånne turister føler jeg nesten behov for å gjeninnføre dem igjen. "Gratistur til Rondane, stig på! Det er dumme hotelleiere der og store buffeter, så dere kan stjele masse gratis mat! Nei, ikke den vanlige bussen. Den brune der borte. Bon voyage!" 4 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Har en kundefortelling i dag. Vi får melk to ganger i uken, leveranse à 100l. Dette blir levert mens morgenvakten er alene, mandag og fredag. Vår faste, fantastiske melkemann er på ferie, og vikarene er fullstendig ubrukelige. I dag plasserte han bare ståltrillen utenfor og sto og så på at jeg bar melkebrett og fløte inn, mens han sto og klaget over at vi ikke hadde en rampe (det skal de ha i bilen), og over at han hadde sååå mye å gjøre på sommerruten og alle ikke-butikkene forventet at han skulle bære og trille og styre på, han hadde da ikke allverden med tid og ikke plass til rampe i bilen for det var så mye melk som skulle inn. Når jeg tar det siste melkebrettet sier han "ja, vi skal jo egentlig bære det inn for dere, men jeg parkerte den så dumt at jeg ikke kom jeg inn". Bra for ham at jeg ikke har andre ting å gjøre, som å ta meg av en kafé eller noe. No coffee for him, then! 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 16. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Synd at det tredje riket ødela imaget til konsentrasjonsleirene, for når det gjelder sånne turister føler jeg nesten behov for å gjeninnføre dem igjen. "Gratistur til Rondane, stig på! Det er dumme hotelleiere der og store buffeter, så dere kan stjele masse gratis mat! Nei, ikke den vanlige bussen. Den brune der borte. Bon voyage!" Hm, ingen dum ide. Dog hotellet her ligger helt ned i fjæra (faktisk på påler ut over fjæra) så med litt leding og et lite dytt kan man sende den uttafor kaikanten og rett i sjøen Minner meg på en liten historie, Hadde en liten konferanse gruppe på hotellet som skulle være noen dager. Rett før middagen kom der vel 4-5 stk fra denne gruppen strabenes i badeutstyr, og rett ut på flytekaia. Dette da i begynnelsen av Mai (og vi hadde en meget kald mai månde). Før jeg fikk beskjed hadde en hoppet på hav og lå og kavet der, før kompisene dro han opp på flytebryggen. Akkurat da neste man står og gjør seg klar, kommer jeg ut på terassen og må be dem om å slutte med det. Er hotellets eiendom og vårt ansvar hvis noe skulle skje, så jeg kan ikke tillate at de fortsetter. Han som sto klar til å hoppe, argumenterer litt, men gir seg merksnodig fort. De pakker sammen, og trasker opp på rommene. Senere på kvelden kommer samme type i resepsjonen, tar meg i handa og takker meg hjertelig for at jeg berget han. De hadde gjort et veddemål om hvem som turde å bade, og stor i kjeften som han var hadde han flåset av seg at det ikke var noe problem. Det var først når han sto der i den kalde vårlufta (var 5 grader ute, 3 grader i vannet ca) at han angret enormt. Han ble derfor ekstremt lettet når jeg kom og "ødela" alt. 38 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 No coffee for him, then! Det fikk han ikke. Glefset til ham på veien inn igjen at jeg skulle ta en prat med Tine om de synes det var like ålreit å "parkere dumt" som det han tydeligvis gjorde. Fikk selvsagt ikke gjort det, men sjefen skal ringe i morgen. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Eiendomsretten. En eier av en butikk kan nekte hvem som helst adgang til butikken av hvilken grunn som helst (med unntak av de forhold som diskrimineringsloven spesifiserer). Det er en tråd om dette i jusforumet her. Les spørsmålet du svarte på minst en gang til. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Eiendomsretten. En eier av en butikk kan nekte hvem som helst adgang til butikken av hvilken grunn som helst (med unntak av de forhold som diskrimineringsloven spesifiserer). Det er en tråd om dette i jusforumet her. Les spørsmålet du svarte på minst en gang til. Ja, se det. All kontekst fra forrige side av diskusjonen var borte fra hodet mitt da jeg svarte, og i tillegg mistolket jeg spørsmålet. Jaja, sånn kan det gå… 4 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 No coffee for him, then! Det fikk han ikke. Glefset til ham på veien inn igjen at jeg skulle ta en prat med Tine om de synes det var like ålreit å "parkere dumt" som det han tydeligvis gjorde. Fikk selvsagt ikke gjort det, men sjefen skal ringe i morgen. Flink pike! 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mudcat Skrevet 17. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 Lenge siden sist, men la gå. Jeg og noen kompiser fant ut at vi var sultne, og vi bestilte 3 store pizzaer fra Peppes. Peppes har som kjent leveringsgaranti som sier at det er halv pris dersom det ikke er blitt levert innen en time. Vi venter, og 2 minutter før timen er gått er pizzamannen på plass, MEN vi får kun 1! pizza... Vi lurer på hvor de 2 andre har tatt veien, for på ordren vår så står det 3. Han sier at han kun fikk en pizza å ta med seg på denne ordren. Konklusjon; her har det skjedd en glipp og pizzamannen kjører tilbake til Peppes for å få tak i de 2 andre. Kort tid etter er han tilbake med de manglene pizzaene og en cola. Vi får maten og betaler en sterkt redusert pris for pizzaene og colaen får vi gratis. En potensiell kjip situasjon reddet av en serviceinnstilt sjåfør. Du vet hvem du er om du leser dette, og tusen takk for det lille ekstra du gjorde. Det skal ikke så mye til for at folk blir fornøyd 33 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 17. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Lenge siden sist, men la gå. Jeg og noen kompiser fant ut at vi var sultne, og vi bestilte 3 store pizzaer fra Peppes. Peppes har som kjent leveringsgaranti som sier at det er halv pris dersom det ikke er blitt levert innen en time. Vi venter, og 2 minutter før timen er gått er pizzamannen på plass, MEN vi får kun 1! pizza... Vi lurer på hvor de 2 andre har tatt veien, for på ordren vår så står det 3. Han sier at han kun fikk en pizza å ta med seg på denne ordren. Konklusjon; her har det skjedd en glipp og pizzamannen kjører tilbake til Peppes for å få tak i de 2 andre. Kort tid etter er han tilbake med de manglene pizzaene og en cola. Vi får maten og betaler en sterkt redusert pris for pizzaene og colaen får vi gratis. En potensiell kjip situasjon reddet av en serviceinnstilt sjåfør. Du vet hvem du er om du leser dette, og tusen takk for det lille ekstra du gjorde. Det skal ikke så mye til for at folk blir fornøyd Nesten samme skjedde med meg, bare med dolly dimples, ca 2 timers ventetid. Fikk pizzaen gratis faktis. Endret 17. juli 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 17. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 Minner om de glade kollektivdager. Alltid stor spenning når det nærmet seg en time etter bestilling. Jubelen sto i taket når viseren bikket de magiske 60 minuttene. Det triumferende smilet man måtte undertrykke når man møtte den stakkars sjåføren. Herlig! 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Diskutant Skrevet 17. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Kom en liten familie inn til meg i dag. Foreldrene på rundt 30 år, og en jente på rundt 4 år. Den lille jenten løpte frem og tilbake mellom meg og faren sin. Mens hun var hos meg, tar hun på, koser litt med, slår meg litt på rompa, og løper tilbake. Så kommer hun og stikker hendene opp under t-skjorten min, og ender igjen opp på rumpa mi. Moren sto bare og lo... Endret 17. juli 2012 av Diskutant 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 17. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 dafuq?? 14 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 17. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 dafuq?? Det han sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå